44
Fotogalerie

Audi ve Frankfurtu: těšte se na S6, S7 a S8

Audi představí na domácím autosalonu hned tři ostré modely osazené novým osmiválcem 4.0 TFSI.

Audi se na svém domácím autosalonu chce ukázat v tom nejlepším světle. K vidění tak budou mimo jiné hned tři nové ostré modely. Těšit se máme na S6 a S6 Avant, S7 Sportback a vlajkovou loď S8. Všechny tři modely dostanou benzinový přeplňovaný osmiválec a velice nadstandardní jízdní dynamiku.

Audi S6 a S7 používají stejný motor. Jedná se o čtyřlitrové osmiválcové dvakrát přeplňované TFSI naladěné na maximu 420 koní a 550 Nm. Vrchol točivého momentu je k dispozici v rozmezí od 1400 ot./min do 5300 ot./min, tedy prakticky pořád. Síla pohonné jednotky se přenáší přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na všechna kola.

audi_s6_upr_11.jpg  audi_s7_upr_01.jpg

Audi S6 v provedení sedan je o něco rychlejší než jeho větší sourozenec S7. Stovku zvládá za 4,8 s, Avant a S7 Sportback jsou pomalejší o jednu desetinku vteřiny. Maximální rychlost je tak jako vždy omezena na 250 km/h. Díky systému, který dokáže vyřadit z provozu čtyři válce, klesla průměrná spotřeba v porovnání s předchozími modely o 25 procent. A6 sedan a Sportback si řeknou o 9,7 l/100 km, Avant je na tom o deci hůře.

TIP: Audi A6 Avant a Hybrid: první jízdní dojmy

Standardem pro oba modely je sportovní vzduchové odpružení, systém quattro preferující zadní nápravu, devatenáctipalcová kola, sportovní body-kit, přepracovaný interiér čalouněný kombinací kůže a Alcantary nebo tříramenný volant. Dokoupit si můžete třeba keramické brzdy nebo zadní elektronicky řízený diferenciál. Prodej bude zahájen na jaře příštího roku.

audi_s6_upr_08.jpg audi_s6_upr_09.jpg audi_s6_upr_20.jpg

Třetím do party je Audi S8. Sportovně upravená vlajková loď dostane také dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, ten ale bude nabízet o sto koní vyšší výkon. Točivý moment 650 Nm je k dispozici od 1700 ot./min do 5500 ot./min. Audi S8 využívá osmistupňovou převodovku a při zrychlení z nuly na 100 km/h bude ze všech novinek nejrychlejší. K dosažení stokilometrové rychlosti totiž potřebuje pouze 4,2 s. Nejvyšší rychlost je opět omezena na 250 km/h.

audi_s8_upr_02.jpg audi_s8_upr_03.jpg audi_s8_upr_04.jpg

Ani v S8 nebude chybět systém deaktivace poloviny válců ani samočinné vypínání motoru při stání (ach ta ekologie…). V tomto případě je výsledná úspora paliva podle oficiálních údajů nižší o 23%. V kombinovaném provozu by si ostrá vlajková loď měla vystačit s přídělem paliva 13,2 l/100 km. Výkonu a hmotnosti automobilu odpovídají také brzdy. Standardní ventilované kotouče mají vpředu průměr 400 mm a vzadu 365 mm. Za příplatek si opět můžete dokoupit keramické disky.

Standardem pro S8 jsou dvacetipalcové disky obuté do pneumatik o rozměrech 265/40. S8 má novou masku chladiče, decentní „lízátko“ na předním nárazníku a přepracovaný zadní diferenciál s integrovaným difuzorem a čtveřicí koncovek výfuku.

audi_s6_upr_01.jpgaudi_s6_upr_02.jpgaudi_s6_upr_03.jpgaudi_s6_upr_04.jpg
audi_s6_upr_05.jpgaudi_s6_upr_06.jpgaudi_s6_upr_07.jpgaudi_s6_upr_08.jpg
audi_s6_upr_09.jpgaudi_s6_upr_10.jpgaudi_s6_upr_11.jpgaudi_s6_upr_12.jpg
audi_s6_upr_13.jpgaudi_s6_upr_14.jpgaudi_s6_upr_15.jpgaudi_s6_upr_16.jpg
audi_s6_upr_17.jpgaudi_s6_upr_18.jpgaudi_s6_upr_19.jpgaudi_s6_upr_20.jpg
audi_s7_upr_01.jpgaudi_s7_upr_02.jpgaudi_s7_upr_03.jpgaudi_s7_upr_04.jpg
audi_s7_upr_05.jpgaudi_s7_upr_06.jpgaudi_s7_upr_07.jpgaudi_s7_upr_08.jpg
audi_s7_upr_09.jpgaudi_s7_upr_10.jpgaudi_s7_upr_11.jpgaudi_s7_upr_12.jpg
audi_s8_upr_01.jpgaudi_s8_upr_02.jpgaudi_s8_upr_03.jpgaudi_s8_upr_04.jpg
audi_s8_upr_05.jpgaudi_s8_upr_06.jpgaudi_s8_upr_07.jpgaudi_s8_upr_08.jpg
audi_s8_upr_09.jpgaudi_s8_upr_10.jpgaudi_s8_upr_11.jpgaudi_s8_upr_12.jpg

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud