31
Fotogalerie

Tajné: BMW pokračuje v ofenzivě

V Mnichově dolaďují facelift šestky a jedničkové kupé, Renault má nový Koleos, Hyundai dokončuje model Genesis ad.

Chystaný facelift BMW 6 v detailech

Jak už jsme vás před nedávnem informovali, řadu 6 mnichovké automobilky čeká klasická modernizace v druhé polovině životního cyklu.

Jen pro připomenutí, změny se mají týkat obou nárazníků, na víku zavazadlového prostoru se objeví malý spoiler a zadní světlomety by mělo oživit jejich nové provedení, i LE diody pro blikače (dnes pouze pro brzdová světla). Ani interiér nezůstane ušetřen, ale jak už to bývá u BMW zvykem, nic zásadního se dít nebude. A tak hlavní novinkou bude uvedení dvakrát přeplňovaného dieselového šestiválce, který je dnes nabízen v modelech 335d a 535d. V této souvislosti se nelze ubránit poznámce, že tím BMW zasadí velkou ránu exkluzivitě řady 6, která byla dosud nabízena jen s nejlepšími benzínovými šesti-, osmi- a desetiválci. Zahraniční komentátoři spekulují i o doplnění nabídky motorů o dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,0l z modelu 335i. Pokud se tak stane, domníváme se, že 635i bude stejně jako 535i nabízena jen na severoamerickém trhu.

Omlazené BMW 6 má být představeno na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, prakticky veškeré detaily faceliftovaných částí si ale můžete s předstihem prohlédnout na přiložených fotografiích.

BMW 6-series Facelift 001.jpg BMW 6-series Facelift 002.jpg BMW 6-series Facelift 003.jpg
BMW 6-series Facelift 004.jpg Foto © Automedia
BMW 6 po faceliftu

BMW 1 Coupé: další střípek do mozaiky

Během posledních měsíců se pomalu stalo tradicí přicházet pravidelně s novou sadou špionážních fotografií zachycující posledního očekávaného člena řady 1.

Když jsme vám naposledy ukazovali snímky při testech na Nordschleife, mysleli jsme si, že už toho moc dalšího před uvedením oficiálních snímků neuvidíme. Jenže BMW se asi rozhodlo, že jsme ještě neviděli vše podstatné, a tak do ulic poslalo další návnadu pro špionážní fotografy.

Na snímcích můžeme tentokráte vidět vůz s opravdu minimalistickým maskováním a navíc focený z bezprostřední blízkosti. To by mohlo naznačovat, že už se díváme na jeho finální podobu. Zajímavostí na této sadě fotografií je, že zatímco vůz testovaný na Nürburgringu měl přední nárazník patrně náležející do M-paketu, ten na snímcích nám ukazuje nárazník standardní. Kupé řady 1 tak při pohledu z předu nerozeznáme od jeho sourozenců tak, jak je tomu u kupé řady 3.

Nyní nezbývá, než si přát aby už BMW se svým nejmladším dítkem přestalo dělat drahoty a poskytlo oficiální fotografie auta, od něhož nadšení řidiči očekávají, že by mohlo po kupé předešlé generace řady 3 převzít pozici auta pro opravdového řidiče.

BMW 1-series Coupe 001.jpg BMW 1-series Coupe 002.jpg BMW 1-series Coupe 003.jpg
BMW 1-series Coupe 004.jpg BMW 1-series Coupe 005.jpg BMW 1-series Coupe 006.jpg
BMW 1-series Coupe 007.jpg Foto © Automedia
BMW 1 Coupé

Renault Koleos už jezdí

Byť prodejní statistiky z některých zemí naznačují ústup vozů SUV ze scény, Renault pilně pracuje na svém autě pro městské dobrodruhy.

Již na podzim loňského roku jsme vám přinesli zprávu, že na pařížkém autosalonu se Renault blýskl konceptem svého nového SUV pod názvem Koleos. A vida, dnes už lze potkat předprodukční vozidla při testech v reálném provozu. Konkrétně vozidlo na fotografiích bylo zachyceno při teplotních testech ve Francii. Protože je celé obaleno v černé folii, je těžké odhadnout, co to vlastně vidíme. Na jiných serverech jste se mohli dočíst, že se jedná o test nástupce Nissanu Murano, ale opravdu se jedná o Renault - potvrzuje to jeho znak na volantu a pod maskovací folií na pátých dveřích.

Od doby prezentace studie jsme se příliš nových informací nedozvěděli, proto si dovolím zopakovat ty nejdůležitější. Koleos vznikl na základě partnerství Renaultu s Nissanem a v podstatě se bude jednat o francouzkého bratra Nissanu Qashqai. Při vývoji byl kladen důraz na drsný vzhled karoserie a prostornost a pohodlí interiéru. Základ tvoří podvozek se světlou výškou 200 mm a náhonem na všechna kola, o pohon se bude starat dieselový motor 2,0 dCi vybavený bezaditivovým filtrem pevných částic, kterému bude asistovat 6-ti stupňová převodovka. Součástí výbavy budou samozřejmosti typu ABS, brzdového asistenta, ESP, automatické klimatizace a dalších. V terénu pak mají pomáhat asistenti jízdy do a z kopce (HDC - Hill Down Control a HSA - Hill Start Assist).

Renault Koleos by se v showroomech měl objevit na začátku roku 2008.

Renault Koleos 001.jpg Renault Koleos 002.jpg Renault Koleos 003.jpg
Renault Koleos 004.jpg Renault Koleos 005.jpg Renault Koleos 006.jpg
Renault Koleos 007.jpg Renault Koleos 008.jpg Foto © Automedia
Renault Koleos

Hyundai Genesis je na cestě

Ačkoli se vývoj modelu Genesis prodloužil přibližně o rok, konečně tady máme reálné snímky vozu z jeho testů. Hyundai vsadilo u Genesisu na pohon zadních kol, co může být pro někoho poněkud překvapivé. Maskování vozu nám toho moc neodhaluje, patrná je jen velká maska chladiče s vertikálním mřížkováním.

Na trhu by se měl korejský zástupce vyšší střední třídy objevit v příštím roce na podzim.

Hyundai Genesis 001.jpg Hyundai Genesis 002.jpg Hyundai Genesis 003.jpg
Hyundai Genesis 004.jpg Hyundai Genesis 005.jpg Hyundai Genesis 006.jpg Foto © Automedia
Hyundai Genesis

Honda NSX: reinkarnace legendy se blíží

Honda NSX bylo vynikající, ale nikdy ne zcela doceněné auto. Umělo, to co Ferrari, možná i víc, a bylo i za stejnou cenu. Ovšem mělo jednu zásadní nevýhodu. Byla to Honda. A právě proto, že nikdy nepřineslo očekávané výsledky, byla výroba původního NSX v roce 2005 ukončena bez nástupce. Opravdu? Naštěstí ne, už na začátku roku 2006 potvrdilo vedení Hondy, že se pracujena NSX číslo 2. Na konci roku 2006 prosákly první informace.

Dnes, půl roku poté, lze na Nordschleife spatřit testovací mulu s upravenou karoserií Hondy S2000. Z fotografií je zcela zřejmé, že se jedná o značně větší auto. Navíc zvuk, který auto vydává, rozhodně nepatří vysokotáčkovému čtyřválci. Podle svědků se s největší pravděpodobností jedná o atmosférický desetiválec s uspořádáním válců do V, jehož výkon by měl přesahovat 500 koní. Karoserie muly rozhodně není aerodynamicky ideální, ale i tak naše zdroje hovoří o časech cca 8:20 na kolo. To naznačuje, že nové NSX by mohlo být opravdu rychlé.

Prozatím není zcela jasné, kdy se nového japonského supersportu dočkáme, ale hovoří se o tokijském autosalonu v příštím roce.

Honda NSX Mule 001.jpg Honda NSX Mule 002.jpg Honda NSX Mule 003.jpg
Honda NSX Mule 004.jpg Honda NSX Mule 005.jpg Honda NSX.jpg
Honda NSX v hávu modelu S2000

Foto © Automedia

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud