Třetí do party modelů řady Citroën DS, crossover DS5, je již na cestě. Jeho finální podoba se představí v Šanghaji.
Důležitost asijských trhů si uvědomuje většina automobilek z vyspělých zemí. Autosalon v Šanghaji je za dveřmi, a jistě si vzpomenete, že zvláště v posledních dnech jsme vám představili řadu významných modelových novinek, jež se mají světu poprvé ukázat právě na něm. V jejich dlouhém seznamu najdeme také nový Citroën DS5, o jehož přípravě jsme psali již před dvěma lety a na začátku letošního roku jsme vám přinesli snímky z jeho zimního testování. Stane se prozatím vrcholem „luxusní“ řady DS, kterou Citroën na trhy uvedl jakožto výkladní skříň umu svých konstruktérů a designérů.
Citroën DS5, který se v prodejích objeví na konci roku 2011, má představovat novou etapu vývoje řady DS. Využívat má rovněž toho nejlepšího z asistenčních a bezpečnostních soustav značky Citroën (přesněji koncernu PSA) jako je systém ITC (Intelligent Traction Control), varování před neúmyslným překročením dělicí čáry nebo automatické přepínání potkávacích a dálkových světel podle podmínek okolního provozu. Citroën DS5 bude prvním vozem značky vybaveným dieselovou, plně hybridní pohonnou jednotkou HYbrid4, která nabízí společný výkon 200 koní, pohon všech kol (vzadu s elektromotory) a emise ve výši 99 g CO2/km. Stejnou soustavu nabízí také koncernové SUV Peugeot 3008 HYbrid4. Za pozornost stojí, že na šanghajském stánku Peugeotu najdeme také novou studii Peugeot SXC, jež ale v soustavě HYbrid4 hostí motor zážehový.
Vzorem pro nový Citroën DS5 se stala studie Citroën C-SportLounge vystavená na frankfurtském autosalonu již v roce 2005. Ačkoli jde o jakýsi crossover (nikoli tedy o luxusní verzi modelu Citroën C5!), chce se hlásit k tradicím třídy Gran Turismo. K jeho typickým rysům patří na přídi rozměrný vstup vzduchu, široká chromovaná maska chladiče se zabudovanými zdvojenými šípy, logo DS nad ní a ostře řezané, protáhlé světlomety, podtržené svítilnami s LED diodami. Novinka je dlouhá 4 520 mm a široká 1 850 mm a nabízí prostor pro pětičlennou posádku a 465 litrů zavazadel.
Stiskem tlačítka START se vůz nastartuje a kabina oživne. Spustí se systém projekce informací na čelní sklo (Head-up Display), který barevně promítá do zorného pole řidiče základní informace (rychlost, údaje tempomatu/regulátoru rychlosti nebo pokyny navigace).
Čalounění je z plnohodnotné kůže v ebenovém odstínu, se kterým jemně kontrastuje prošití stříbřitou nití. Najdeme zde také dekorativní prvky z makarského ebenu nebo čelní panel, jehož několikavrstevný lak vytváří kovové odlesky.
Řada DS, kterou dnes tvoří modely Citroën DS3, Citroën DS4 a nyní i DS5, se vyrábí ve Francii a prodává se na evropských trzích. Citroën jako mezinárodní značka bude tuto novou řadu výrobků Premium distribuovat i v mezinárodním měřítku, především pak v Číně, kde se objeví v roce 2012.