6
Fotogalerie

Ford Focus WRC-S: závodní speciál pro silnice

Ford představil na autosalonu v Barceloně civilní verzi svého závodního rallye speciálu Focus WRC. A nebo je to trochu jinak?

Ford připravil pouze pro španělské zákazníky speciální edici modelu Focus s označením WRC-S. Pouze ďábelských 666 řidičů si bude moci vychutnat rallye speciál, který je určen pro provoz na běžných silnicích.

Již zvolený motor hovoří za vše, je jím dvoulitrové turbo. Místo drahého vysokooktanového benzínu v něm navíc mohou řidiči tohoto skvostu spalovat naftu a to z prostého důvodu. V tomto voze najdete totiž pod přední kapotou vysoce výkonný naftový motor 2,0 TDCi. Řidič bude muset zvládnout brutálních 100 kW (136 k) a hlavně udržet volant, který ovládá přední kola, na která všechen výkon směřuje.

S takovou technikou budete na silnici budete jen těžko hledat soupeře. No posuďte sami: stovka za fantastických 9,3 s a maximálka 203 km/h. Navíc Ford Focus WRC-S nenechá nikoho na pochybách už při pouhém pohledu. Skvělý body kit jakoby závodnímu speciálu vypadnul doslova z oka a tak ke skvělému výkonostnímu potenciálu je třeba připočítat i dominantní vzhled, který vám, kdykoli bude třeba, vyklidí levý jízdní pruh.

Také interiér jde v duchu speciálu Marcuse Gronholma. Čalounění z Alcantary, dvouzónová klimatizace, Bluetooth a mnoho dalšího.

Pro vůz s logem WRC tedy přímo neskutečné věci. Doslova...

1.jpg 2.jpg 3.jpg
4.jpg 5.jpg 6.jpg
Ford Focus WRC-S: ve Fordu ho poladili a z práce domů teď jezdí za pět litrů na sto

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud