Opel nyní zveřejnil další sadu fotografií svého klíčového modelu Astra šesté generace. A přidal i pár nových informací.
Konečně si tak můžeme udělat přesnější představu o tom, jak bude v Astře koncipován interiér. Pro porovnání v připojené galerii uvádíme také první skicy, aby naši čtenáři mohli porovnat, co a jak je v sériovém provedení jinak.
Příchod nového Opelu Astra pro modelový rok 2010 je ostře sledován, neboť vozy předchozích generací patřily k neochvějným lídrům řady evropských trhů v nižší střední třídě. My jsme o něm psali třeba na tomto místě. Měl by se stát hrází strádajícího Opelu předevšímu vůči Fordově etablovanému Focusu, ale také Fiestě, které lámou prodejní rekordy. Zda bude nová Astra podobně zdařilá jako Insignia, to je zatím ve hvězdách, stejně jako předpoklad, jestli podpoří i prodeje koncernu General Motors v USA, nejspíš tradičně pod značkou Saturn.
Novinka se světu v plné parádě představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu a do prodejen by se měla dostat ještě před koncem roku.
Právě odhalený Interiér vozu odráží ladné linie karosérie. Konstruktéři a designéři se uvnitř šesté generace Astry snažili o vzbuzení dojmu jisté exkluzivity. Díky tomu jsou jednolité plochy redukovány na minimum, místo nich najdeme kombinaci různých materiálů a zaoblenin. Není překvapením, že řada prvků připomíná větší Insignii, jež byla publikem přijata velmi dobře.
Důraz byl pochopitelně kladen na použití kvalitních materiálů, ačkoli se zde z hlediska ergonomie ovládacích a kontrolních prvků žádná revoluce nekoná, několik specifických odlišností zde najdeme. Patří sem zejména decentní osvětlení dveřních kapes či spodního okraje kulisy řadicí páky. Zvláště pro Astru byly vyvinuty dvě barevné kombinace interiéru, Spice Red a Ocean Blue.
Opel Astra 2010
Původní skicy interiéru pro Astru VI.
Šestá generace Astry přichází takřka tři dekády po prezentaci té první a pod její vzhled se, podobně jako v případě Insignie, podepsal designérský tým Marka Adamse. A podobně jako Insignia, i nová Astra strávila na 600 hodin v aerodynamickém tunelu s jasným cílem: minimalizovat odpor vzduchu a snížit spotřebu a emise.
Nová Astra bude dlouhá 4 400 mm a spočine na modernizovaném podvozku GM Delta s předním pohonem a s rozvorem prodlouženým o plných 71 mm. Také rozchod kol na obou nápravách byl navýšen a zadní náprava byla překonstruována pro zlepšení jízdních vlastností i komfortu. Do výbavy nové Astry se dostanou též adaptivní bi-xenonové světlomety či tlumiče pérování FlexRide s proměnným účinkem, jež řidiči umožňují elektronicky je přednastavit v režimech Standard, Sport a Tour.
Pro úspěch každého nového modelu na evropském trhu je zásadní nabídka pohonných jednotek. Ty musí být především hospodárné, pod tiskovou reklamou musí figurovat co nejnižší hodnota emisí CO2 a měly by být i přiměřeně dynamické. Z tohoto pohledu je nejdůležitější novinkou pod kapotou Astry šesté generace přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem 1,4 l a výkonem 138 koní (103 kW), což jen svědčí o tom, že se „downsizing“ stává v Evropě normou.
K dostání bude škála celkem čtyř zážehových jednotek s výkonem od 98 do 178 koní (74 až 132 kW) a čtyř „nafťáků“ s výkony 94 až 158 koní (70 – 118 kW). Všechny budou plnit emisní normu Euro V. Opel zároveň oznámil, že Astra bude alternativně vyjíždět i s hybridní pohonnou jednotkou, ale ta se na trhu objeví nejdříve koncem příštího roku. Navíc je možné, že současné ekonomické problémy značky vývoj dále zpomalí.
Opel Astra se bude opět dodávat jako tří a pětidvéřový hatchback, kupé, kombi a na některých trzích i jako sedan, kabriolet zatím v plánu není. Platformu Delta využívá i Chevrolet Cruze, jenž se vyrábí v továrně Lordstown v Ohiu, takže je pravděpodobné, že se na místních linkách dříve či později objeví i Astra. A třeba pod značkou Buick...