Díky neustálému modernizování komunikačních technologií a softwarů uvnitř automobilů se dostáváme do doby, kdy pro nás kontakt s vozidlem nekončí zaparkováním a zamknutím. Automobily s námi budou komunikovat třeba pomocí chytrých telefonů. Ford nyní přiblížil, jak bude vypadat komunikace pomocí jeho softwaru SYNC 4. Zdroj: Ford

Díky neustálému modernizování komunikačních technologií a softwarů uvnitř automobilů se dostáváme do doby, kdy pro nás kontakt s vozidlem nekončí zaparkováním a zamknutím. Automobily s námi budou komunikovat třeba pomocí chytrých telefonů. Ford nyní přiblížil, jak bude vypadat komunikace pomocí jeho softwaru SYNC 4. | Zdroj: Ford

Prvním automobilem obdařeným touto technologií bude elektrický  Ford Mustang Mach-E . Pro potřeby tohoto systému zasedli programátoři ke stolům a začali znova od zdrojových kódů. Systém umí ovládat přes 80 různých funkcí a lze si přes mobilní telefon vůz nastavit i před jízdou. Zdroj: Ford

Prvním automobilem obdařeným touto technologií bude elektrický Ford Mustang Mach-E. Pro potřeby tohoto systému zasedli programátoři ke stolům a začali znova od zdrojových kódů. Systém umí ovládat přes 80 různých funkcí a lze si přes mobilní telefon vůz nastavit i před jízdou. | Zdroj: Ford

Zajímavostí je strojové učení, které si pamatuje vaše pravidelné aktivity za volantem. Pamatuje si třeba vaše nedělní cesty do samoobsluhy a automaticky vám tak může nastavit třeba navigaci. Vše je dělané tak, aby se řidič mohl soustředit pouze na řízení a nerozptyloval se lovem ikon. Zdroj: Ford

Zajímavostí je strojové učení, které si pamatuje vaše pravidelné aktivity za volantem. Pamatuje si třeba vaše nedělní cesty do samoobsluhy a automaticky vám tak může nastavit třeba navigaci. Vše je dělané tak, aby se řidič mohl soustředit pouze na řízení a nerozptyloval se lovem ikon. | Zdroj: Ford

To souvisí s další příjemnou vlastností, kterou Ford navrhl. Pyšní se totiž tím, že veškeré základní úkony na infotainmentu budou díky novému rozhraní na pouhé dva dotyky. Při cestování se pak hodí i online navigace, která sleduje okolní provoz a navrhuje nejlepší trasy. Není to sice nic světoborného, ale také to není ve všech automobilech samozřejmostí. Zdroj: Ford

To souvisí s další příjemnou vlastností, kterou Ford navrhl. Pyšní se totiž tím, že veškeré základní úkony na infotainmentu budou díky novému rozhraní na pouhé dva dotyky. Při cestování se pak hodí i online navigace, která sleduje okolní provoz a navrhuje nejlepší trasy. Není to sice nic světoborného, ale také to není ve všech automobilech samozřejmostí. | Zdroj: Ford

Mobilní telefon bude takovým rozšířeným klíčem. Půjde s ním odemykat vozidlo či kontrolovat stav baterie u elektromobilu. Systém se bude také neustále online aktualizovat, aby měl řidič k dispozici vždy čerstvý software. Evropští zákazníci se nového systému dočkají zhruba na konci příštího roku. Tehdy by totiž k nám nový  Ford Mustang Mach-E  měl dorazit. Zdroj: Ford

Mobilní telefon bude takovým rozšířeným klíčem. Půjde s ním odemykat vozidlo či kontrolovat stav baterie u elektromobilu. Systém se bude také neustále online aktualizovat, aby měl řidič k dispozici vždy čerstvý software. Evropští zákazníci se nového systému dočkají zhruba na konci příštího roku. Tehdy by totiž k nám nový Ford Mustang Mach-E měl dorazit. | Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Automobilka Ford se účasti na letošním ženevském autosalonu vyhne. Velmi očekávaný evropský debut  elektrického Mustangu Mach-E  se tak odehrál již včera v Londýně. Evropská specifikace vozu se bude od té Americké poměrně dost lišit. Ford

Automobilka Ford se účasti na letošním ženevském autosalonu vyhne. Velmi očekávaný evropský debut elektrického Mustangu Mach-E se tak odehrál již včera v Londýně. Evropská specifikace vozu se bude od té Americké poměrně dost lišit. | Ford

 Ford

| Ford

 Ford

| Ford

 Ford

| Ford

Samozřejmě nejde o nic ojedinělého. Větší tuhost a stabilita jsou běžné evropské úpravy původem spíše plavných a rozměklých amerických aut. Co přesně náš Ford s Mustangem udělal však není blíže specifikováno. Zatím není ani veřejné, kolik Evropanů si novinku objednalo. Ford pouze uvádí, že 85 procent zákazníků sáhlo automaticky po verzi s větší 98,8kWh baterií. Ford

Samozřejmě nejde o nic ojedinělého. Větší tuhost a stabilita jsou běžné evropské úpravy původem spíše plavných a rozměklých amerických aut. Co přesně náš Ford s Mustangem udělal však není blíže specifikováno. Zatím není ani veřejné, kolik Evropanů si novinku objednalo. Ford pouze uvádí, že 85 procent zákazníků sáhlo automaticky po verzi s větší 98,8kWh baterií. | Ford

Samozřejmě nejde o nic ojedinělého. Větší tuhost a stabilita jsou běžné evropské úpravy původem spíše plavných a rozměklých amerických aut. Co přesně náš Ford s Mustangem udělal však není blíže specifikováno. Zatím není ani veřejné, kolik Evropanů si novinku objednalo. Ford pouze uvádí, že 85 procent zákazníků sáhlo automaticky po verzi s větší 98,8kWh baterií. Ford

Samozřejmě nejde o nic ojedinělého. Větší tuhost a stabilita jsou běžné evropské úpravy původem spíše plavných a rozměklých amerických aut. Co přesně náš Ford s Mustangem udělal však není blíže specifikováno. Zatím není ani veřejné, kolik Evropanů si novinku objednalo. Ford pouze uvádí, že 85 procent zákazníků sáhlo automaticky po verzi s větší 98,8kWh baterií. | Ford

Zástupci evropského Fordu byli totiž u vývoje již od prvopočátku a podnikali patřičné kroky proto, aby byl první elektrický Mustang připravený pro požadavky evropského řidiče. Řízení, podvozek, pohon všech kol a kontrola stability jsou tak oproti US verzi zcela jinak naladěné. Ford

Zástupci evropského Fordu byli totiž u vývoje již od prvopočátku a podnikali patřičné kroky proto, aby byl první elektrický Mustang připravený pro požadavky evropského řidiče. Řízení, podvozek, pohon všech kol a kontrola stability jsou tak oproti US verzi zcela jinak naladěné. | Ford

Mase tedy potvrdil, že elektrické SUV budou mít k mání jako první zájemci na starém kontinentu, a to ještě před uvedením v USA. „Země jako Norsko budou první,“ upřesnil Mase. Zdroj: Ford

Mase tedy potvrdil, že elektrické SUV budou mít k mání jako první zájemci na starém kontinentu, a to ještě před uvedením v USA. „Země jako Norsko budou první,“ upřesnil Mase. | Zdroj: Ford

Přesněji tedy do řady severských zemí, kde je nyní poptávka po čistě elektrických vozidlech nejvyšší. Detaily o spuštění prodejů Mach-E prozradil na autosalonu v Chicagu sám šéf marketingové divize pro elektrifikaci značky Jason Mase. Zdroj: Ford

Přesněji tedy do řady severských zemí, kde je nyní poptávka po čistě elektrických vozidlech nejvyšší. Detaily o spuštění prodejů Mach-E prozradil na autosalonu v Chicagu sám šéf marketingové divize pro elektrifikaci značky Jason Mase. | Zdroj: Ford

V Česku nebude situace tak rychlá. Ceny Mach-E již sice předběžně oznámilo i české zastoupení Fordu, k zájemcům u nás se má ovšem novinka dostat spíše až během roku 2021. Více v článku... Zdroj: Ford

V Česku nebude situace tak rychlá. Ceny Mach-E již sice předběžně oznámilo i české zastoupení Fordu, k zájemcům u nás se má ovšem novinka dostat spíše až během roku 2021. Více v článku... | Zdroj: Ford

Možná nepřekvapí, že Ford na malou chvíli upozadí potřeby svého domácího trhu v USA, ale svým  elektromobilem Mustang Mach-E  nejprve vytáhne do Evropy. Zdroj: Ford

Možná nepřekvapí, že Ford na malou chvíli upozadí potřeby svého domácího trhu v USA, ale svým elektromobilem Mustang Mach-E nejprve vytáhne do Evropy. | Zdroj: Ford

Velký zájem a schopnost vykrýt poptávku si Ford pojistil i limitováním produkce v prvních 12 měsících výroby na 50.000 kusů celosvětově. Zdroj: Ford

Velký zájem a schopnost vykrýt poptávku si Ford pojistil i limitováním produkce v prvních 12 měsících výroby na 50.000 kusů celosvětově. | Zdroj: Ford

Jelikož pro zájemce v USA jsou první dodávky vozů  plánovány na poslední čtvrtletí letošního roku , lze předpokládat, že na vybraných trzích Evropy se za volant Mach-E dostanou lidé ještě dříve. Zdroj: Ford

Jelikož pro zájemce v USA jsou první dodávky vozů plánovány na poslední čtvrtletí letošního roku, lze předpokládat, že na vybraných trzích Evropy se za volant Mach-E dostanou lidé ještě dříve. | Zdroj: Ford

Ostatně už minulý rok převážily v Norsku prodeje elektromobilů nad prodejem vozů se spalovacími motory. Stále větší zájem o auta do zásuvky (tedy i hybridy) však roste také v Německu. Zdroj: Ford

Ostatně už minulý rok převážily v Norsku prodeje elektromobilů nad prodejem vozů se spalovacími motory. Stále větší zájem o auta do zásuvky (tedy i hybridy) však roste také v Německu. | Zdroj: Ford

Ford zatím uvádí, že více jak polovina objednávek je pro variantu s pohonem všech kol. Více v článku... Zdroj: Ford

Ford zatím uvádí, že více jak polovina objednávek je pro variantu s pohonem všech kol. Více v článku... | Zdroj: Ford

...kterou Ford zájemcům v případě ztráty zájmu vrátí. A většina lidí si na svůj elektrický Mustang počká ještě dlouhou dobu. Zdroj: Ford

...kterou Ford zájemcům v případě ztráty zájmu vrátí. A většina lidí si na svůj elektrický Mustang počká ještě dlouhou dobu. | Zdroj: Ford

Prvním automobilem obdařeným touto technologií bude elektrický  Ford Mustang Mach-E . Pro potřeby tohoto systému zasedli programátoři ke stolům a začali znova od zdrojových kódů. Systém umí ovládat přes 80 různých funkcí a lze si přes mobilní telefon vůz nastavit i před jízdou. Zdroj: Ford
Zajímavostí je strojové učení, které si pamatuje vaše pravidelné aktivity za volantem. Pamatuje si třeba vaše nedělní cesty do samoobsluhy a automaticky vám tak může nastavit třeba navigaci. Vše je dělané tak, aby se řidič mohl soustředit pouze na řízení a nerozptyloval se lovem ikon. Zdroj: Ford
To souvisí s další příjemnou vlastností, kterou Ford navrhl. Pyšní se totiž tím, že veškeré základní úkony na infotainmentu budou díky novému rozhraní na pouhé dva dotyky. Při cestování se pak hodí i online navigace, která sleduje okolní provoz a navrhuje nejlepší trasy. Není to sice nic světoborného, ale také to není ve všech automobilech samozřejmostí. Zdroj: Ford
Mobilní telefon bude takovým rozšířeným klíčem. Půjde s ním odemykat vozidlo či kontrolovat stav baterie u elektromobilu. Systém se bude také neustále online aktualizovat, aby měl řidič k dispozici vždy čerstvý software. Evropští zákazníci se nového systému dočkají zhruba na konci příštího roku. Tehdy by totiž k nám nový  Ford Mustang Mach-E  měl dorazit. Zdroj: Ford
23
Fotogalerie

Ford uvedl nový infotainment se strojovým učením. V Evropě si ale ještě počkáme

Nový infotainment od Fordu si bude pamatovat vaše nedělní nákupy i cestu do fitka.

Díky neustálému modernizování komunikačních technologií a softwarů uvnitř aut se dostáváme do doby, kdy pro nás kontakt s vozidlem nekončí zaparkováním a zamknutím. Automobily s námi budou komunikovat třeba pomocí chytrých telefonů. Ford nyní přiblížil, jak bude vypadat komunikace pomocí jeho softwaru SYNC 4.

Prvním automobilem obdařeným touto technologií bude elektrický Ford Mustang Mach-E. Pro potřeby tohoto systému zasedli programátoři ke stolům a začali od zdrojových kódů. Systém umí ovládat přes 80 různých funkcí a lze si přes mobilní telefon vůz nastavit i před jízdou.

Zajímavostí je strojové učení, které si pamatuje vaše pravidelné aktivity za volantem. Pamatuje si třeba vaše nedělní cesty do samoobsluhy a automaticky tak může nastavit třeba navigaci. Vše je dělané tak, aby se řidič mohl soustředit na řízení a nerozptyloval se lovem ikon.

To souvisí s další příjemnou vlastností, kterou Ford navrhl. Pyšní se totiž tím, že veškeré základní úkony na infotainmentu budou díky novému rozhraní na pouhé dva dotyky. Při cestování se pak hodí i online navigace, která sleduje okolní provoz a navrhuje nejlepší trasy. Není to nic světoborného, ale také to není ve všech automobilech samozřejmostí.

Mobilní telefon bude takovým rozšířeným klíčem. Půjde s ním odemykat vozidlo či kontrolovat stav baterie u elektromobilu. Systém se bude také neustále online aktualizovat, aby měl řidič k dispozici vždy čerstvý software. Evropští zákazníci se nového systému dočkají zhruba na konci příštího roku. Tehdy by totiž k nám nový Ford Mustang Mach-E měl dorazit.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud