Asi není většího specialisty na Alfu Romeo, než britské Autodelty. Ta představila vrchol nabídky pro 147. A výsledky jsou fascinující.
Nové dílo britské Autodelty lze ve světě kompaktních hatchbacků srovnat jen s úletem Hartge, který nacpal pod přední kapotu malého jedničkového bavoráku osmiválec z předchozí generace BMW M5. Výkony jsou sice mírné rozdílné, ale ve výsledku je jiný hlavně náhon.
Ale vraťme se do Británie. Autodelta vzala svůj současný model 147 GTA AM a výkony dohnala do úplné krajnosti. Původní motor 3,2 V6 převrtala a zvětšila tak objemu na 3,75 l. K tomu ovšem přidala turbo Rotrex C38-81 s plnícím tlakem 0,75 barů a na světě je na předokolku opravdu ultimativní výkon 310 kW (422 k) a točivý moment 520 Nm.
Samozřejmě, že změny nejsou jen o větším objemu a turbu, ale Autodelta musela řádně posílit i rotující a pohyblivé části v motoru. Písty, ojnice, ložiska, ventily jsou samozřejmostí. Stejně jako přepracované sání a výfukový systém.
Současně s motorem došlo k přepracování i podvozku a brzd. Tady ovšem nemáme k dispozici příliš mnoho informací, a tak lze pouze odhadovat, co se na voze změnilo. Dle minulé verze lze určitě počítat se samosvorným diferenciálem, novými tlumiči, pružinami, uložením. Nová je celá geometrie náprav, odlony a také je značně posílena brzdová soustava.
Pokud máte nyní pocit, že 422 koní na přední nápravě půjde využít maximálně na dálnici, pak vás Autodelta hodlá řádně uzemnit. V první polovině června se totiž toto auto objeví na závodním okruhu Spa, kde bude demonstrovat své schopnosti. Dle Autodelty se budou moci diváci přesvědčit, že ani 422 koní na přední nápravě není tak velkým problémem, jak by se mohlo zdát a Alfa 147 GTA AM Super má dosahovat lepší časů, než vozy podobného výkonu, ovšem s náhonem na všechna nebo zadní kola. Zda jsou to jen plané řeči, nebo realita, to uvidíme.
Autodelta 147 GTA AM