Ne každý vývoj začíná na rýsovacím prkně nebo v počítačových CAD nástrojích. Na ověření základních principů může stačit dětská stavebnice...
Pohon E-Tech v hybridní a plug-in hybridní formě najdeme v modelech Renault Clio, Captur, Megane i Arkana. Automobilka se nyní podělila o jednu technickou zajímavost z jeho vývoje. Na samotném počátku stál model, který vytvořil vývojář pohonných řetězců a hybridů Nicolas Fremau už před deseti lety ze stavebnice Lego Technic. Údajně během dvaceti hodin. V té době byl totiž 3D tisk v plenkách, vhodné dílky pro ověření funkčnosti různých mechanismů proto pocházely od slavného výrobce kostiček.
Hotový prototyp z Lega byl schválen dalšími odděleními Renaultu a začala další fáze, kterou měl na starost Ahmed Ketfi-Cherid, architekt mechatronické syntézy. Ten přišel s nápadem použít zubovou spojku pro hladké přechody mezi jednotlivými jízdními režimy. Řešení je to jednoduché a odolné, Renault ho již použil ve svých vozech Formule 1. Dalším dobrým nápadem bylo zajistit synchronizaci startér generátorem, což prospělo kultivovanosti a plynulosti jízdy.
Od původního modelu z Lega k prvnímu funkčnímu prototypu v testovacím autě se Renault dostal během 14 měsíců. Na pohonu E-Tech automobilka uplatnila 150 patentů a nyní jím postupně nahrazuje naftové motory, které do budoucna přestane dále vyvíjet. Jak funguje, si můžete přečíst v našem dlouhodobém testu Capturu E-Tech.