Takže je to tady. Alfa Romeo, kdysi slavný výrobce sportovních automobilů, nabízí nově dvouválcový zážehový motor. U nás ceny začínají na částce 403 000 Kč.
Z obchodního hlediska se zatím zdá, že koncern Fiat svým přeplňovaným dvouválcovým agregátem TwinAir s objemem 0,9 l vykročil celkem správným směrem. U nás se začal prodávat ve voze Fiat 500 TwinAir na počátku loňského roku a jeho druhou štací je nová generace řady Fiat Panda. Dobře, pro tyto minivozy možná „foukaný“ dvouválec postačí, ale v Alfě Romeo…?
Alfa Romeo MiTo, poprvé s dvouválcovým motorem Fiat TwinAir
Co na tom, že se motor Fiat 0,9 l TwinAir dočkal titulu Motor roku 2011, ale zaslouží si jej Alfa Romeo? Zřejmě ano, jde totiž o další pragmatický krok směřující ke zvrácení nelichotivých prodejních výsledků značky. Malá Alfa Romeo MiTo měla TwinAir dostat již vloni, ale tehdejší facelift se obešel nakonec ještě bez něj.
Dvouválec TwinAir v Alfě Romeo MiTo dosahuje výkonu 85 koní (62 kW) při 5 500 ot./min. a točivého momentu až 145 Nm při 2 500 ot./min. Při pohotovostní hmotnosti 1 130 kg s ním vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,5 s a dosáhne rychlosti 174 km/h, ve městě spotřebuje v průměru 4,9 l/100 km, mimo město 3,8 l/100 km a v kombinaci 4,2 l/100 km.
Zvenčí ani uvnitř se dvouválcové MiTo nikterak neliší od jeho čtyřválcových sourozenců
Hodnoty spotřeby jsou s přehledem nejnižší mezi všemi zážehovými motory pro Alfu MiTo a kombinovaný provoz vykazuje jen o 0,6 l/100 km vyšší spotřebu než vznětový agregát 1,6 JTDm. A ceny? Inu, žádná láce. Alfa Romeo MiTo je k dostání výhradně ve středním (ale prakticky jediném) výbavovém stupni Super.
MiTo TwinAir u nás začíná na částce 403 000 Kč, což je do koruny stejná sazba, jakou si při stejné výbavě prodejce účtuje za čtyřválec 1,4 MultiAir s výkonem 105 koní (77 kW). Nevím jak vy, ale já bych se při eventuální palčivé nutnosti koupit si Alfu Romeo MiTo za 403 000 Kč zřejmě dlouho nerozhodoval…