Na první pohled vypadá stejně jako v roce 2015, kdy se ukázal poprvé. Změn je ale více než dost, jednu lze dokonce považovat za historický průlom. Lexus RX po faceliftu si budete moci prohlédnout od čtvrtka na výstavě Světa motorů Auta na náplavce, my jsme s ním měli první rande už dnes.
Od představení modernizovaného Lexusu RX čtvrté generace uplynulo už více než čtvrt roku, na náš trh se ale ještě oficiálně nedostal. Vůz, který vidíte na snímcích, a který jsem měl možnost si dnes dopoledne prohlédnout v sídle české centrály Toyoty, je předprodukční exemplář, a přestože se může na první pohled zdát, že facelift moc změn nepřinesl, opak je pravdou. Jen musíte vědět, kam se dívat.
Nejméně změn se odehrálo u sportovněji laděné verzi F Sport, která má stejnou masku chladiče jako před modernizací, a dokonce i stejná kola. Zadní svítilny dostaly novou grafiky a diodové světlomety disponují rotačními zrcadly v čočkách (BladeScan), které mají lépe odstiňovat ostatní účastníky provozu při jízdě se zapnutými dálkovými světly. Přibyly i nové barvy, včetně „vojenské zelené“ jako u crossoveru UX, místo leštěné ořechové výdřevy uvnitř bude matná a přibyly i dva nové odstíny kůže.
Uvnitř se toho měnilo docela dost. Jedním z pilířů je uspořádání interiéru. Praktičtější Lexus RX L si budete moci pořídit v šestimístné verzi, kdy prostřední řadu představují dvě samostatná elektricky posuvná sedadla. A protože si byl Lexus vědom faktu, že třetí řada na tom s prostorem pro nohy není moc dobře, bude možné zadní sedadla odsunout více dozadu.
Skoro to vypadá, jako by se Lexus vydal cestou BMW a jeho nového SUV X7, které také nabízí i šestimístné uspořádání. Navíc to není jediná podobnost s BMW. Lexus reagoval na výtky veřejnosti ohledně ovládání infotainmentu prostřednictvím sdruženého ovladače Remote Touch s charakteristickou myškou, a to dost razantním způsobem. Hlavní displej je teď zhruba o 15 centimetrů blíže řidiči a ovládá se dotykově, nicméně i tak zůstal na středovém tunelu touchpad a hardwarová tlačítka. BMW to má stejně a na rozdíl od ryze „dotykového“ Audi dává řidiči na vybranou.
Systém samozřejmě podporuje nejnovější hračičky z oblasti konektivity (Apple CarPlay a Android Auto bude možné nahrát i do dříve představených modelů), head-up displej toho zobrazuje zase o něco více a ve výbavě nechybí nejnovější balíčky systémů, díky kterým Lexus boduje v nárazových testech. Třeba systém, který vůz sám zastaví, pokud couváte z parkovacího místa, kolmo k vám se blíži další vůz a hrozila by kolize.
Hybridní pohon, kombinující 3,5litrový napříč uložený šestiválec, by-wire čtyřkolka E-Four a převodovka e-CVT (230 kW) zůstal zachován a nyní by měl být ještě lépe odhlučněný. Je také dost dobře možné, že zůstane v nabídce osamocen. Vystavený vůz sice měl pod kapotou přeplňovaný benzinový dvoulitr, který představoval další možnost volby. Byl o něj ale tak malý zájem, že jej české zastoupení Lexusu možná vypustí z nabídky.
Podle Lexusu je už nabídka modernizovaného SUV RX pro český trh téměř hotová, na kompletní ceník si ale musíme počkat. Předprodej bude spuštěn už brzy a oficiální start prodeje je plánová na listopad. Do té doby budou prodejci doprodávat skladové zásoby stávající verze před faceliftem, která je za nejnižší ceny v historii.
V rámci letní akce můžete pořídit Lexus RX450h 4x4 E-Four Executive za 1.549.980 Kč, což oproti standardní ceně představuje zvýhodnění 412.020 Kč. Vůbec největší slevu (487.620 Kč) získáte u vrcholného provedení 4x4 E-Four Luxury Sun, které je k mání za 1.834.380 Kč. Lexus RX po faceliftu by se u nás měl prodávat za ceny od 1,8 milionu Kč a prohlédnout si jej budete moci už od čtvrtka na výstavě Auta na náplavce 2019.