Opel Manta GSe Elektromod je moderní reinkarnace kupé Manta ze sedmdesátek. Jedná se o elektromobil, který nám ukazuje budoucnost značky.  Zdroj: Opel

Opel Manta GSe Elektromod je moderní reinkarnace kupé Manta ze sedmdesátek. Jedná se o elektromobil, který nám ukazuje budoucnost značky.  | Zdroj: Opel

Jdeme rovnou na pohon. Tam, kde byste u předchůdce čekali čtyřválcovou šestnáctistovku, je nyní elektromotor o výkonu 108 kW (147 koní) a s točivým momentem 255 N.m. Zdroj: Opel

Jdeme rovnou na pohon. Tam, kde byste u předchůdce čekali čtyřválcovou šestnáctistovku, je nyní elektromotor o výkonu 108 kW (147 koní) a s točivým momentem 255 N.m. | Zdroj: Opel

Motor pohání výhradně zadní kola a zajímavé je, že to probíhá přes čtyřstupňovou manuální převodovku. Technologii automobilka blíže nespecifikuje. Zdroj: Opel

Motor pohání výhradně zadní kola a zajímavé je, že to probíhá přes čtyřstupňovou manuální převodovku. Technologii automobilka blíže nespecifikuje. | Zdroj: Opel

Zmiňuje ale, že při jízdě můžete dát čtyřku a převodovka se bude chovat automaticky. Jednoduše se prý snažila, aby Manta GSe byla moderním klasickým autem. Zdroj: Opel

Zmiňuje ale, že při jízdě můžete dát čtyřku a převodovka se bude chovat automaticky. Jednoduše se prý snažila, aby Manta GSe byla moderním klasickým autem. | Zdroj: Opel

Energie se sbírá do lithium-iontové baterie o kapacitě 31 kWh, která by měla vydržet na 200 kilometrů jízdy.  Zdroj: Opel

Energie se sbírá do lithium-iontové baterie o kapacitě 31 kWh, která by měla vydržet na 200 kilometrů jízdy.  | Zdroj: Opel

Samozřejmostí je pak i rekuperace z brzd. Nabíjení je pak možné výkonem maximálně 9 kW. O technologii rychlého nabíjení se automobilka nezmiňuje. S tímto výkonem trvá dobití okolo čtyř hodin. Zdroj: Opel

Samozřejmostí je pak i rekuperace z brzd. Nabíjení je pak možné výkonem maximálně 9 kW. O technologii rychlého nabíjení se automobilka nezmiňuje. S tímto výkonem trvá dobití okolo čtyř hodin. | Zdroj: Opel

Vzhledově je to klasické kupé se sedmdesátek s moderní maskou, černě lakovanou kapotou a 17palcovými koly Ronal.  Zdroj: Opel

Vzhledově je to klasické kupé se sedmdesátek s moderní maskou, černě lakovanou kapotou a 17palcovými koly Ronal.  | Zdroj: Opel

Vnitřek je co nejvíc retro, všimněte si hlavně tříramenného sportovního volantu, manuálního otevírání oken a klasické ruční brzdy.  Zdroj: Opel

Vnitřek je co nejvíc retro, všimněte si hlavně tříramenného sportovního volantu, manuálního otevírání oken a klasické ruční brzdy.  | Zdroj: Opel

Před řidičem je ale samozřejmě digitální přístrojový štít a uprostřed palubní desky najdete velký infotainment. Zdroj: Opel

Před řidičem je ale samozřejmě digitální přístrojový štít a uprostřed palubní desky najdete velký infotainment. | Zdroj: Opel

Zajímavostí je pak audiosystém, o který se zde postaral přední výrobce kytarových aparátů Marshall.  Zdroj: Opel

Zajímavostí je pak audiosystém, o který se zde postaral přední výrobce kytarových aparátů Marshall.  | Zdroj: Opel

Zatím nemáme žádné informace o tom, kdy a jestli vůbec se tento koncept podívá do sériové výroby. Když už se ale Opel pustil do něčeho takového, byla obrovská škoda to nedodělat do konce. Zdroj: Opel

Zatím nemáme žádné informace o tom, kdy a jestli vůbec se tento koncept podívá do sériové výroby. Když už se ale Opel pustil do něčeho takového, byla obrovská škoda to nedodělat do konce. | Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

Jdeme rovnou na pohon. Tam, kde byste u předchůdce čekali čtyřválcovou šestnáctistovku, je nyní elektromotor o výkonu 108 kW (147 koní) a s točivým momentem 255 N.m. Zdroj: Opel
Motor pohání výhradně zadní kola a zajímavé je, že to probíhá přes čtyřstupňovou manuální převodovku. Technologii automobilka blíže nespecifikuje. Zdroj: Opel
Zmiňuje ale, že při jízdě můžete dát čtyřku a převodovka se bude chovat automaticky. Jednoduše se prý snažila, aby Manta GSe byla moderním klasickým autem. Zdroj: Opel
Energie se sbírá do lithium-iontové baterie o kapacitě 31 kWh, která by měla vydržet na 200 kilometrů jízdy.  Zdroj: Opel
33
Fotogalerie

Opel Manta GSe Elektromod oficiálně: Je to elektromobil s manuálem a švihadly!

Dnes je ten den, kdy automobilka Opel v plné parádě ukazuje své pojetí slova restomod. Na nový první koncept nás nechala nahlédnout už koncem dubna, nyní si ho konečně můžete prohlédnout skrz na skrz. Nechybí ani technické údaje.

Opel Manta GSe Elektromod je moderní reinkarnace kupé Manta ze sedmdesátek. Jedná se o elektromobil, který nám ukazuje budoucnost značky. Jdeme rovnou na pohon. Tam, kde byste u předchůdce čekali čtyřválcovou šestnáctistovku, je nyní elektromotor o výkonu 108 kW (147 koní) a s točivým momentem 255 N.m.

Motor pohání zadní kola a zajímavé je, že to probíhá přes čtyřstupňovou manuální převodovku. Technologii automobilka blíže nespecifikuje. Zmiňuje ale, že při jízdě můžete dát čtyřku a převodovka se bude chovat automaticky. Jednoduše se prý snažila, aby Manta GSe byla moderním klasickým autem, i když jde o protiklady.

Energie se sbírá do lithium-iontové baterie o kapacitě 31 kWh, která by měla vydržet na 200 kilometrů jízdy. Samozřejmostí je pak i rekuperace z brzd. Nabíjení je pak možné výkonem maximálně 9 kW. O technologii rychlého nabíjení se automobilka nezmiňuje. S tímto výkonem trvá dobití okolo čtyř hodin.

Vzhledově je to klasické kupé se sedmdesátek s moderní maskou, černě lakovanou kapotou a 17palcovými koly Ronal. Vnitřek je co nejvíc retro, všimněte si hlavně tříramenného sportovního volantu, manuálního otevírání oken a klasické ruční brzdy. Před řidičem je ale samozřejmě digitální přístrojový štít a uprostřed palubní desky najdete velký infotainment.

Zajímavostí je pak audiosystém, o který se zde postaral přední výrobce kytarových aparátů Marshall. Zatím nemáme žádné informace o tom, kdy a jestli vůbec se tento koncept podívá do sériové výroby. Když už se ale Opel pustil do něčeho takového, byla obrovská škoda to nedodělat do konce.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud