Rychlá kombi se těší pořád větší oblibě. Co takhle nové „céčko“ 63 AMG? Nebo raději menší osmiválec v trojce? Vyberte si.
Možná se vám to nezdá, ale je to tak. Minulá generace BMW M5 kombi verzi nepoznala, podobně tomu bylo i u M3. Časy se mění. Souboj superrychlých kombíků německé produkce nabírá na obrátkách. Podařilo se totiž zachytit C63 AMG Estate a zakrátko tady máme M3 Touring. Že jsme zapomněli na Audi? Určitě ne, jejich RS4 Avant taky není k zahození.
Výkony BMW M3 již známe - výkon čtyřlitrového osmiválce dosahuje hodnoty 309 kW (420 k), což představuje výborný litrový výkon 105 k/l objemu. Čekáte ze Stuttgartu něco víc? Objemově určitě, osmiválec 6,2 litru dokáže ve svých vrcholových verzích podávat výkon přes 520 koní. Pod kapotou céčka se ale bude muset mírnit. Jeho výkon bude přiškrcen až někam k mnichovské metě. To je ale koneckonců škoda, protože jeho vyšší hmotnost mohla být vykompenzována poutavějšími výkony. Takto mnoho lidí toužících po perfektní dynamice a příliš nezatíženém předku sáhne po superkombi k BMW. Jejich osmiválec je totiž ještě lehčí než legendární R6 3,2 l z předchozí generace „emtrojky“.
Každá z automobilek má na stejné zadání úkolu jiný recept. Pokud BMW sází na vysoké otáčky a nízkou hmotnost, u Mercedesu jdou cestou většího objemu. Audi je zase o něčem jiném - jako jediné totiž nabízí pohon všech kol Quattro. Z německé produkce rychlých superkombi si tak vybere opravdu každý. A co že je na těchto vozech tak poutavé? V dnešním unáhleném světě hovoří za vše neustále víc omílaný názor, že sportovně založený manažer rozveze ráno manželku do práce, děti do školy, cestou z práce se staví na okruhu a večer udělá týdenní nákupy v hypermarketu. Trh si žádá své, a tak něco na tom zřejmě bude, přinejmenším v myslích zákazníků....
Mercedes C63 AMG Estate
BMW M3 Touring
Foto a ilustrace © Automedia
Nová Audi S4/RS4 přijde až v roce 2010