17
Fotogalerie

Seat Altea Freetrack: více, než jsme čekali

Seat představuje terénní vůz, který se výrazně vymyká politice „off roadů” koncernu Volkswagen. Na nic si nehraje...

Letos v březnu na ženevském autosalonu představila automobilka Seat koncept modelu Altea Freetrack. Ten představoval vůz pro volný čas z rodiny modelů, kterým Volkswagen dává přídomek „cross”. Jednalo se tedy o studii terénního vozu, který je odvozen od běžného silničního modelu.

Podobný model dnes chce mít ve své nabídce snad každá automobilka, a tak asi jen málokoho překvapí, že se Seat rozhodl vdechnout Freetracku život a představil jeho produkční verzi. Ta se proti studii příliš neliší, zejména základní tvary a detaily zůstaly zachovány. Pozměněno je pouze lakování a vybrané prvky jsou lakovány černou barvou, aby se zvýraznily terénní schopnosti. Za své vzaly také některé hi-end prvky jako LED světlomety. Produkční verze stojí navíc jen na 17" kolech.

O pohon Freetracku se bude starat dvojice motorů. Pokud čekáte výkonný agregát ze studie, budete zklamáni jen částečně. Benzínový čtyřválec 2,0 TFSI se totiž pod kapotou Freetracku skutečně objeví. Půjde však o klasickou verzi s výkonem „jen” 147 kW (200 k). S tímto motorem zrychlí Altea na stovku za 7,5 s a dosáhne maximální rychlosti 214 km/h. Pokud ale budete využívat jen zlomku dostupného výkonu, můžete počítat s kombinovanou spotřebou 9,4 l na 100 km.

Druhý z motorů bude představovat také vrchol současné čtyřválcové produkce koncernu. Známý nafťák 2,0 TDI o výkonu 125 kW (170 k) dokáže s vozem zrychlit na stovku za 8,7 s a Altea s ním dosáhne maximální rychlosti 204 km/h. Kombinovaná spotřeba při jízdě jak s 1,4 TDI pak bude činit 6,8 l na 100 km.

Oproti svým koncernovým „cross sourozencům” je Altea Freetrack skutečně vybavena náhonem na všechna čtyři kola. Jedná se o připojitelný náhon Haldex, což je pro vůz tohoto ražení zcela dostačující. Podvozek této verze je navíc mírně vyztužen a zvýšen o 40 mm proti modelu Altea XL.

Altea Freetrack se také pochlubí velmi bohatou standardní multimediální výbavou. Prostě volný čas a rodina si žádá své. Nejvýraznější novinkou v tomto ohledu je nové multimediální centrum se 7" TFT obrazovkou, která se sklápí ke stropu. Freetrack tak umožní přehrávat DVD filmy, připojit herní konzole a mnoho dalšího.

Ve standardní výbavě také naleznete duální klimatizaci, automatické stěrače, parkovací senzory, tempomat, palubní počítač, rádio s CD a mp3, multifunkční volant, stabilizační systém ESP, šest airbagů, kontrolu tlaku v pneumatikách, všechna okna el. ovládána a mnoho dalšího.

Pokud tedy Seat zachová svou přátelskou cenovou politiku, již brzy se objeví na trhu velmi zajímavý model.

01.jpg 02.jpg 03.jpg
04.jpg 05.jpg 06.jpg
13.jpg 14.jpg 15.jpg
16.jpg 17.jpg
07.jpg 08.jpg 09.jpg
10.jpg 11.jpg 12.jpg
Seat Altea Freetrack

 

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud