Oslavný model pro 50. výročí Countache zaujme hlavně zvenku, uvnitř staví na známé technice.
Na uplynulý víkend si Lamborghini již oficiálně připravilo premiéru znovuzrozené legendy jménem Countach. Novinka odkazující na ikonické superauto vznikla k oslavám 50. výročí modelu – Countach se poprvé objevil ve formě studie v roce 1971. Kromě nového designu ale italská značka staví na známé technice.
Vlastně tedy mluvíme o další limitované edici Lamborghini, která zaujme především svou karoserií. Na technický základ hybridního Siánu (jehož konstrukce sahá až k Aventadoru) tak automobilka postavila upravenou karbonovou karoserii, která řadou detailů odkazuje na původní Countach. Nepřehlédnutelný je především výraz v přední masce s novými LED světlomety.
S celým jménem Countach LPI 800-4 pak máme co dočinění s výkonem celkem 814 koní (599 kW) – jak říká značka, pro potřeby označení zaokrouhleno na kulatých 800 – a samozřejmě trvalým pohonem všech kol. Zkratka LPI pak znamená Longitudinale Posteriore Ibrido. Výkon tedy produkuje známé hybridní ústrojí ze Siánu ve formě 6,5litrového atmosférického V12, malého elektromotoru a superkapacitoru namísto baterií.
Ani dynamika nového Countache tak samozřejmě není pozadu. Akceleraci z nuly na 100 km/h uvádí Lamborghini za 2,8 sekundy, na 200 km/h pokračuje superauto za 8,6 sekundy a maximálně dosáhne 355 km/h. Suchá hmotnost modelu čítá 1595 kg. Standardně jsou 21palcová kola vpředu i vzadu obuta do pneumatik Pirelli P Zero Corsa, v základu je i karbon-keramická brzdová soustava.
Interiér s digitální přístrojovou deskou a středový panelem s dotykovým infotainmentem je rovněž převzatý se Siánu. Zákazníci budou moci samozřejmě volit z rozsáhlého množství barevných kombinací čalounění a obložení. Na exteriéru poté Lamborghini nabízí i novou paletu historických odstínů.
Produkce Countache LPI 800-4 bude omezena na 112 kusů – odkaz na původní interní označení „LP 112“ využívané při vývoji originálního Countache. K prvním zákazníkům se model dostane v prvním čtvrtletí 2022. Cena se má pohybovat od 2 milionů eur (asi 50 milionů korun) před zvolením příplatků.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus