O renovaci  legendárního vlaku Slovenská strela , který vznikl u Tatry v 30. letech minulého století, jsme psali už několikrát.  A přes určité komplikace , jež se dají u takového projektu očekávat, to nyní vypadá... Zdroj: YouTube.com/ Vláčkaři CZ

O renovaci legendárního vlaku Slovenská strela, který vznikl u Tatry v 30. letech minulého století, jsme psali už několikrát. A přes určité komplikace, jež se dají u takového projektu očekávat, to nyní vypadá... | Zdroj: YouTube.com/Vláčkaři CZ

...že práce na motorovém voze již opravdu míří do finále. Strela teď najíždí zkušební kilometry pro získání technické způsobilosti pro provoz na trati. Zdroj: YouTube.com/ Vláčkaři CZ

...že práce na motorovém voze již opravdu míří do finále. Strela teď najíždí zkušební kilometry pro získání technické způsobilosti pro provoz na trati. | Zdroj: YouTube.com/Vláčkaři CZ

Při testování zastihli nedávno vlak i nadšenci z YouTube kanálu Vláčkaři CZ, kteří upřesňují, že strela se poprvé vydala na zkušební jízdu západním směrem, konkrétně z Přerova do České Třebové a zpět. Zdroj: YouTube.com/ Vláčkaři CZ

Při testování zastihli nedávno vlak i nadšenci z YouTube kanálu Vláčkaři CZ, kteří upřesňují, že strela se poprvé vydala na zkušební jízdu západním směrem, konkrétně z Přerova do České Třebové a zpět. | Zdroj: YouTube.com/Vláčkaři CZ

Jediný přeživší exemplář vlaku (druhý byl zničen při požáru) vypadá na kolejích majestátně a do provozu se má opětovně vracet. Zdroj: YouTube.com/ Vláčkaři CZ

Jediný přeživší exemplář vlaku (druhý byl zničen při požáru) vypadá na kolejích majestátně a do provozu se má opětovně vracet. | Zdroj: YouTube.com/Vláčkaři CZ

Ačkoliv vznikl pro strelu vedle nového pavilonu kopřivnického muzea i speciální depozitář, byla by škoda využívat kompletně renovovaný vlak pouze staticky. Zdroj: YouTube.com/ Vláčkaři CZ

Ačkoliv vznikl pro strelu vedle nového pavilonu kopřivnického muzea i speciální depozitář, byla by škoda využívat kompletně renovovaný vlak pouze staticky. | Zdroj: YouTube.com/Vláčkaři CZ

Při zvláštních příležitostech bude tedy stroj vyjíždět na koleje, aby ukázal své schopnosti. V tuto chvíli se do nového pavilonu již vrací exponáty nákladních Tater, přičemž strela má do Kopřivnice slavnostně dorazit v následujících týdnech. Zdroj: Tatra Museum

Při zvláštních příležitostech bude tedy stroj vyjíždět na koleje, aby ukázal své schopnosti. V tuto chvíli se do nového pavilonu již vrací exponáty nákladních Tater, přičemž strela má do Kopřivnice slavnostně dorazit v následujících týdnech. | Zdroj: Tatra Museum

„Věřím v systematickou práci, která si vyžádá najetí asi 600 kilometrů na trati, aby Slovenská strela nejenom dokázala, že může být provozována při rychlosti až 146 kilometrů za hodinu... Zdroj: Tatra Museum

„Věřím v systematickou práci, která si vyžádá najetí asi 600 kilometrů na trati, aby Slovenská strela nejenom dokázala, že může být provozována při rychlosti až 146 kilometrů za hodinu... | Zdroj: Tatra Museum

...ale musí se taky při výjezdu vrátit do depozitu,“ řekl ČTK k renovaci vlaku Pavel Lazar, generální ředitel automobilky Tatra Trucks. Zdroj: Tatra Museum

...ale musí se taky při výjezdu vrátit do depozitu,“ řekl ČTK k renovaci vlaku Pavel Lazar, generální ředitel automobilky Tatra Trucks. | Zdroj: Tatra Museum

Navrácení vlaku do původního stavu měla od září 2018 na starosti společnost ČMŽO – elektronika, která uvedla, že práce dosud zabraly přes 60 tisíc hodin a rukama pracovníků prošel doslova každý šroub vozidla. Zdroj: Tatra Museum

Navrácení vlaku do původního stavu měla od září 2018 na starosti společnost ČMŽO – elektronika, která uvedla, že práce dosud zabraly přes 60 tisíc hodin a rukama pracovníků prošel doslova každý šroub vozidla. | Zdroj: Tatra Museum

Od Tatry dříve zaznělo, že renovace Slovenské strely vyjde na 42 milionů korun. Zdroj: Tatra Museum

Od Tatry dříve zaznělo, že renovace Slovenské strely vyjde na 42 milionů korun. | Zdroj: Tatra Museum

Slovenská strela byla vyvíjená pod dohledem hlavního konstruktéra Hanse Ledwinky. Motorový vůz s typovým označením M 290.0 pohání dvojice kapalinou chlazených zážehových šestiválců Tatra ve spojení s elektromotory.  Zdroj: Tatra Museum

Slovenská strela byla vyvíjená pod dohledem hlavního konstruktéra Hanse Ledwinky. Motorový vůz s typovým označením M 290.0 pohání dvojice kapalinou chlazených zážehových šestiválců Tatra ve spojení s elektromotory.  | Zdroj: Tatra Museum

Vlaky vznikly pro potřeby Československých státních drah. Provoz na trase Praha – Brno – Bratislava byl zahájen 13. července 1936. Zdroj: Tatra Museum

Vlaky vznikly pro potřeby Československých státních drah. Provoz na trase Praha – Brno – Bratislava byl zahájen 13. července 1936. | Zdroj: Tatra Museum

 Zdroj: Tatra Museum

| Zdroj: Tatra Museum

 Zdroj: Tatra Museum

| Zdroj: Tatra Museum

 Zdroj: Tatra Museum

| Zdroj: Tatra Museum

 Zdroj: Tatra Museum

| Zdroj: Tatra Museum

 Zdroj: Tatra Museum

| Zdroj: Tatra Museum

 Zdroj: Tatra Museum

| Zdroj: Tatra Museum

 Zdroj: Tatra Museum

| Zdroj: Tatra Museum

 Zdroj: Tatra Museum

| Zdroj: Tatra Museum

 Zdroj: Tatra Museum

| Zdroj: Tatra Museum

 Zdroj: Tatra Museum

| Zdroj: Tatra Museum

 Zdroj: Tatra Museum

| Zdroj: Tatra Museum

 Zdroj: Tatra Museum

| Zdroj: Tatra Museum

...že práce na motorovém voze již opravdu míří do finále. Strela teď najíždí zkušební kilometry pro získání technické způsobilosti pro provoz na trati. Zdroj: YouTube.com/ Vláčkaři CZ
Při testování zastihli nedávno vlak i nadšenci z YouTube kanálu Vláčkaři CZ, kteří upřesňují, že strela se poprvé vydala na zkušební jízdu západním směrem, konkrétně z Přerova do České Třebové a zpět. Zdroj: YouTube.com/ Vláčkaři CZ
Jediný přeživší exemplář vlaku (druhý byl zničen při požáru) vypadá na kolejích majestátně a do provozu se má opětovně vracet. Zdroj: YouTube.com/ Vláčkaři CZ
Ačkoliv vznikl pro strelu vedle nového pavilonu kopřivnického muzea i speciální depozitář, byla by škoda využívat kompletně renovovaný vlak pouze staticky. Zdroj: YouTube.com/ Vláčkaři CZ
24
Fotogalerie

Legendární Slovenská strela podstupuje ostré testy. I na trati je krásná, podívejte

Rozsáhlá renovace je v těchto dnech zakončována testováním v provozu. Rudý vlak totiž nečeká pouze stání v muzeu.

O renovaci legendárního vlaku Slovenská strela, který vznikl u Tatry v 30. letech minulého století, jsme psali už několikrát. A přes určité komplikace, jež se dají u takového projektu očekávat, to nyní vypadá, že práce na motorovém voze již opravdu míří do finále. Strela teď najíždí zkušební kilometry pro získání technické způsobilosti pro provoz na trati.

Při testování zastihli nedávno vlak i nadšenci z YouTube kanálu Vláčkaři CZ, kteří upřesňují, že strela se poprvé vydala na zkušební jízdu západním směrem, konkrétně z Přerova do České Třebové a zpět. Jediný přeživší exemplář vlaku (druhý byl zničen při požáru) vypadá na kolejích majestátně a do provozu se má opětovně vracet.

Ačkoliv vznikl pro strelu vedle nového pavilonu kopřivnického muzea i speciální depozitář, byla by škoda využívat kompletně renovovaný vlak pouze staticky. Při zvláštních příležitostech bude tedy stroj vyjíždět na koleje, aby ukázal své schopnosti. V tuto chvíli se do nového pavilonu již vrací exponáty nákladních Tater, přičemž strela má do Kopřivnice slavnostně dorazit v následujících týdnech.

„Věřím v systematickou práci, která si vyžádá najetí asi 600 kilometrů na trati, aby Slovenská strela nejenom dokázala, že může být provozována při rychlosti až 146 kilometrů za hodinu, ale musí se taky při výjezdu vrátit do depozitu,“ řekl ČTK k renovaci vlaku Pavel Lazar, generální ředitel automobilky Tatra Trucks.

Navrácení vlaku do původního stavu měla od září 2018 na starosti společnost ČMŽO – elektronika, která uvedla, že práce dosud zabraly přes 60 tisíc hodin a rukama pracovníků prošel doslova každý šroub vozidla. Od Tatry dříve zaznělo, že renovace Slovenské strely vyjde na 42 milionů korun.

Slovenská strela byla vyvíjená pod dohledem hlavního konstruktéra Hanse Ledwinky. Motorový vůz s typovým označením M 290.0 pohání dvojice kapalinou chlazených zážehových šestiválců Tatra ve spojení s elektromotory. Vlaky vznikly pro potřeby Československých státních drah. Provoz na trase Praha – Brno – Bratislava byl zahájen 13. července 1936.

Doporučujeme

Články odjinud