Ještě sportovnější, ještě luxusnější, ještě exkluzivnější. Takto popisuje BMW nejnovější M5 CS, o další kus vyladěný super-sedan, který zapadá nad dosavadní M5 Competition. | BMW M5 CS Foto: BMW

Ještě sportovnější, ještě luxusnější, ještě exkluzivnější. Takto popisuje BMW nejnovější M5 CS, o další kus vyladěný super-sedan, který zapadá nad dosavadní M5 Competition. | BMW M5 CS | Foto: BMW

Vůbec poprvé tak BMW nasazuje označení CS na ostrou „pětkovou“ řadu. Výsledkem je nejsilnější „emko“ v nabídce automobilky. | BMW M5 CS Foto: BMW

Vůbec poprvé tak BMW nasazuje označení CS na ostrou „pětkovou“ řadu. Výsledkem je nejsilnější „emko“ v nabídce automobilky. | BMW M5 CS | Foto: BMW

Zvenku se M5 CS vyznačuje kromě nových odstínů karoserie hlavně kontrastními doplňky v odstínu Gold Bronze a řadou nových dílů z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP)... | BMW M5 CS Foto: BMW

Zvenku se M5 CS vyznačuje kromě nových odstínů karoserie hlavně kontrastními doplňky v odstínu Gold Bronze a řadou nových dílů z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP)... | BMW M5 CS | Foto: BMW

...– kapota, střecha, splitter předního nárazníku, kryty zrcátek, zadní spoiler i nový výraznější difuzor, přičemž stejné téma pokračuje v motorovém prostoru. | BMW M5 CS Foto: BMW

...– kapota, střecha, splitter předního nárazníku, kryty zrcátek, zadní spoiler i nový výraznější difuzor, přičemž stejné téma pokračuje v motorovém prostoru. | BMW M5 CS | Foto: BMW

Tímto přístupem, zmenšením zvukové izolace a níže zmíněnými novinkami v interiéru a na podvozku BMW uvádí snížení hmotnosti sedanu oproti M5 Competition o zhruba 70 kg. | BMW M5 CS Foto: BMW

Tímto přístupem, zmenšením zvukové izolace a níže zmíněnými novinkami v interiéru a na podvozku BMW uvádí snížení hmotnosti sedanu oproti M5 Competition o zhruba 70 kg. | BMW M5 CS | Foto: BMW

Poznávacím znakem verze CS pak mohou být i standardní laserové světlomety, jejichž LED trubice svítí při zapnutí potkávacích, dálkových či uvítacích světel žlutě namísto bíle – mají tím připomínat závodní GT vozy. | BMW M5 CS Foto: BMW

Poznávacím znakem verze CS pak mohou být i standardní laserové světlomety, jejichž LED trubice svítí při zapnutí potkávacích, dálkových či uvítacích světel žlutě namísto bíle – mají tím připomínat závodní GT vozy. | BMW M5 CS | Foto: BMW

Pod kapotou M5 CS se objevuje dále vyladěný 4,4litrový twin-turbo V8, který nyní produkuje 635 koní (467 kW), tedy o 10 koní (7 kW) více než M5 Competition. Hodnota točivého momentu zůstává na 750 N.m. | BMW M5 CS Foto: BMW

Pod kapotou M5 CS se objevuje dále vyladěný 4,4litrový twin-turbo V8, který nyní produkuje 635 koní (467 kW), tedy o 10 koní (7 kW) více než M5 Competition. Hodnota točivého momentu zůstává na 750 N.m. | BMW M5 CS | Foto: BMW

Součástí ústrojí je nadále osmistupňový automat M Steptronic, zadní aktivní diferenciál a systém pohonu všech kol M xDrive s možností režimu pohonu pouze zadních kol. | BMW M5 CS Foto: BMW

Součástí ústrojí je nadále osmistupňový automat M Steptronic, zadní aktivní diferenciál a systém pohonu všech kol M xDrive s možností režimu pohonu pouze zadních kol. | BMW M5 CS | Foto: BMW

Z nuly na 100 km/h teď vystřelí sedan za rovné 3 sekundy, tedy o 0,3 sekundy rychleji než M5 Competition. | BMW M5 CS Foto: BMW

Z nuly na 100 km/h teď vystřelí sedan za rovné 3 sekundy, tedy o 0,3 sekundy rychleji než M5 Competition. | BMW M5 CS | Foto: BMW

Na 200 km/h pokračuje CS za 10,4 sekundy (o 0,4 sekundy rychleji). Maximální rychlost je elektronicky omezena na 305 km/h. | BMW M5 CS Foto: BMW

Na 200 km/h pokračuje CS za 10,4 sekundy (o 0,4 sekundy rychleji). Maximální rychlost je elektronicky omezena na 305 km/h. | BMW M5 CS | Foto: BMW

M5 CS přijíždí rovněž s unikátně naladěným adaptivním podvozkem. Na míru byly pro novou verzi navržené pružiny, zavěšení i stabilizátory, přepracováno bylo horní uložení pružin a tlumičů na přední a zadní nápravě, zatímco samotné tlumiče si CS vypůjčilo z  M8 Gran Coupé . | BMW M5 CS Foto: BMW

M5 CS přijíždí rovněž s unikátně naladěným adaptivním podvozkem. Na míru byly pro novou verzi navržené pružiny, zavěšení i stabilizátory, přepracováno bylo horní uložení pružin a tlumičů na přední a zadní nápravě, zatímco samotné tlumiče si CS vypůjčilo z M8 Gran Coupé. | BMW M5 CS | Foto: BMW

Celkově sedí novinka o 7 mm blíže u země. Kovaná kola o velikosti 20 palců jsou obuta do pneumatik Pirelli P Zero Corsa a standardní výbavu doplňují i karbon-keramické brzdy. | BMW M5 CS Foto: BMW

Celkově sedí novinka o 7 mm blíže u země. Kovaná kola o velikosti 20 palců jsou obuta do pneumatik Pirelli P Zero Corsa a standardní výbavu doplňují i karbon-keramické brzdy. | BMW M5 CS | Foto: BMW

V interiéru zaujmou kromě nových karbonových, elektricky nastavitelných a vyhřívaných předních sedaček především dvě samostatná sedadla vzadu. | BMW M5 CS Foto: BMW

V interiéru zaujmou kromě nových karbonových, elektricky nastavitelných a vyhřívaných předních sedaček především dvě samostatná sedadla vzadu. | BMW M5 CS | Foto: BMW

Na opěrkách hlavy najdete loga Nürburgringu a zbytek je klasickou přehlídkou karbonu, kůže Merino a Alcantary. Pro ušetření pár gramů upravilo BMW i středovou opěrku vpředu. | BMW M5 CS Foto: BMW

Na opěrkách hlavy najdete loga Nürburgringu a zbytek je klasickou přehlídkou karbonu, kůže Merino a Alcantary. Pro ušetření pár gramů upravilo BMW i středovou opěrku vpředu. | BMW M5 CS | Foto: BMW

Do prodeje se nové BMW M5 CS dostane letos na jaře. Už přitom známe českou cenovku. Připravte si minimálně 4.833.400 Kč. Pro srovnání, M5 Competition nyní začíná na ceně 3.517.280 Kč. | BMW M5 CS Foto: BMW

Do prodeje se nové BMW M5 CS dostane letos na jaře. Už přitom známe českou cenovku. Připravte si minimálně 4.833.400 Kč. Pro srovnání, M5 Competition nyní začíná na ceně 3.517.280 Kč. | BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

| BMW M5 CS Foto: BMW

| BMW M5 CS | Foto: BMW

Vůbec poprvé tak BMW nasazuje označení CS na ostrou „pětkovou“ řadu. Výsledkem je nejsilnější „emko“ v nabídce automobilky. | BMW M5 CS Foto: BMW
Zvenku se M5 CS vyznačuje kromě nových odstínů karoserie hlavně kontrastními doplňky v odstínu Gold Bronze a řadou nových dílů z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP)... | BMW M5 CS Foto: BMW
...– kapota, střecha, splitter předního nárazníku, kryty zrcátek, zadní spoiler i nový výraznější difuzor, přičemž stejné téma pokračuje v motorovém prostoru. | BMW M5 CS Foto: BMW
Tímto přístupem, zmenšením zvukové izolace a níže zmíněnými novinkami v interiéru a na podvozku BMW uvádí snížení hmotnosti sedanu oproti M5 Competition o zhruba 70 kg. | BMW M5 CS Foto: BMW
114
Fotogalerie

Nové BMW M5 CS oficiálně: Nejsilnější emko v historii stojí skoro 5 milionů

Po řadě upoutávek se už nejostřejší M5 v nabídce ukazuje světu. Vyladěna byla opravdu po všech stránkách.

Ještě sportovnější, ještě luxusnější, ještě exkluzivnější. Takto popisuje BMW nejnovější M5 CS, o další kus vyladěný super-sedan, který zapadá nad dosavadní M5 Competition. Vůbec poprvé tak BMW nasazuje označení CS na ostrou „pětkovou“ řadu. Výsledkem je nejsilnější „emko“ v nabídce automobilky.

Zvenku se M5 CS vyznačuje kromě nových odstínů karoserie hlavně kontrastními doplňky v odstínu Gold Bronze a řadou nových dílů z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) – kapota, střecha, splitter předního nárazníku, kryty zrcátek, zadní spoiler i nový výraznější difuzor, přičemž stejné téma pokračuje v motorovém prostoru.

Tímto přístupem, zmenšením zvukové izolace a níže zmíněnými novinkami v interiéru a na podvozku BMW uvádí snížení hmotnosti sedanu oproti M5 Competition o zhruba 70 kg. Poznávacím znakem verze CS pak mohou být i standardní laserové světlomety, jejichž LED trubice svítí při zapnutí potkávacích, dálkových či uvítacích světel žlutě namísto bíle – mají tím připomínat závodní GT vozy.

Pod kapotou M5 CS se objevuje dále vyladěný 4,4litrový twin-turbo V8, který nyní produkuje 635 koní (467 kW), tedy o 10 koní (7 kW) více než M5 Competition. Hodnota točivého momentu zůstává na 750 N.m. Součástí ústrojí je nadále osmistupňový automat M Steptronic, zadní aktivní diferenciál a systém pohonu všech kol M xDrive s možností režimu pohonu pouze zadních kol.

Z nuly na 100 km/h teď vystřelí sedan za rovné 3 sekundy, tedy o 0,3 sekundy rychleji než M5 Competition. Na 200 km/h pokračuje CS za 10,4 sekundy (o 0,4 sekundy rychleji). Maximální rychlost je elektronicky omezena na 305 km/h.

M5 CS přijíždí rovněž s unikátně naladěným adaptivním podvozkem. Na míru byly pro novou verzi navržené pružiny, zavěšení i stabilizátory, přepracováno bylo horní uložení pružin a tlumičů na přední a zadní nápravě, zatímco samotné tlumiče si CS vypůjčilo z M8 Gran Coupé. Celkově sedí novinka o 7 mm blíže u země. Kovaná kola o velikosti 20 palců jsou obuta do pneumatik Pirelli P Zero Corsa a standardní výbavu doplňují i karbon-keramické brzdy.

V interiéru zaujmou kromě nových karbonových, elektricky nastavitelných a vyhřívaných předních sedaček především dvě samostatná sedadla vzadu. Na opěrkách hlavy najdete loga Nürburgringu a zbytek je klasickou přehlídkou karbonu, kůže Merino a Alcantary. Pro ušetření pár gramů upravilo BMW i středovou opěrku vpředu.

Do prodeje se nové BMW M5 CS dostane letos na jaře. Už přitom známe českou cenovku. Připravte si minimálně 4.833.400 Kč. Pro srovnání, M5 Competition nyní začíná na ceně 3.517.280 Kč.

BMW M5 CS: Technická data a srovnání s M5 a M5 Competition
Model BMW M5 CS BMW M5 BMW M5 Competition
Pohon 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 4395 4395 4395
Válce/ventily 8/4 8/4 8/4
Vrtání/zdvih [mm] 88,3/89,0 88,3/89,0 88,3/89,0
Největší výkon [kW/k] 467/635 441/600 460/625
Točivý moment [N.m/min-1] 750/1800-5950 750/1800-5600 750/1800-5860
Převodovka 8A 8A 8A
Maximální rychlost [km/h] 305 250 (305) 250 (305)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,0 3,4 3,3
Spotřeba [l/100 km] 11,1 10,5 10,5
Provozní hmotnost [kg] 1900 1970 1970
Délka x šírka x výška [mm] 5001x1903x1468 4983x1903x1473 4983x1903x1469
Rozvor [mm] 2982 2982 2982
*údaje v závorkách platí pro volitelný M Driver’s paket

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud