Po opravdu dlouhém čekání se automobilka Maserati vytasila s čistokrevným sportovním vozem. Nové  Maserati MC20  je duchovním nástupcem modelu MC12. Divoké proporce a astronomické výkony pro něj však nejsou prioritou.  Zdroj: Maserati

Po opravdu dlouhém čekání se automobilka Maserati vytasila s čistokrevným sportovním vozem. Nové Maserati MC20 je duchovním nástupcem modelu MC12. Divoké proporce a astronomické výkony pro něj však nejsou prioritou.  | Zdroj: Maserati

Je to první Maserati, které se se vzduchem pere pod podvozkem a nikoli přes karoserii a je to také první model Maserati, který má takzvané butterfly doors. Zdroj: Maserati

Je to první Maserati, které se se vzduchem pere pod podvozkem a nikoli přes karoserii a je to také první model Maserati, který má takzvané butterfly doors. | Zdroj: Maserati

Už jenom samotná prezentace byla něco naprosto úžasného. Automobilka ji vysílala do celého světa a naprosto se vymykala všemu, co jsme letos mohli vidět. Zdroj: Maserati

Už jenom samotná prezentace byla něco naprosto úžasného. Automobilka ji vysílala do celého světa a naprosto se vymykala všemu, co jsme letos mohli vidět. | Zdroj: Maserati

Když to hodně přeženu, tak Němec se při premiéře postaví k novému autu v pěkném obleku, strhne plachtu a řekne: „Naše nové auto, líbí?“. Zdroj: Maserati

Když to hodně přeženu, tak Němec se při premiéře postaví k novému autu v pěkném obleku, strhne plachtu a řekne: „Naše nové auto, líbí?“. | Zdroj: Maserati

Ital tohle asi nikdy neudělá. Prezentace Maserati MC20 byla jako umění. Veškeré důležité modely značky se seřadily před pódiem, kde přihlížely bubenickému sólu dvou hudebníků v bílých závodních kombinézách. Zdroj: Maserati

Ital tohle asi nikdy neudělá. Prezentace Maserati MC20 byla jako umění. Veškeré důležité modely značky se seřadily před pódiem, kde přihlížely bubenickému sólu dvou hudebníků v bílých závodních kombinézách. | Zdroj: Maserati

Poté nastoupil pěvecký sbor, které předvedl úžasné vystoupení. Po skončení se přes prostor prolétl podivný tekutý rejnok, z něhož něco ukáplo. Zdroj: Maserati

Poté nastoupil pěvecký sbor, které předvedl úžasné vystoupení. Po skončení se přes prostor prolétl podivný tekutý rejnok, z něhož něco ukáplo. | Zdroj: Maserati

A tu se najednou objevil nový italský supersport. Pak přišel šéf automobilky, řekl, že jejich nové auto má 630 koní a nechal prostorem rozeznít výfuky. Zdroj: Maserati

A tu se najednou objevil nový italský supersport. Pak přišel šéf automobilky, řekl, že jejich nové auto má 630 koní a nechal prostorem rozeznít výfuky. | Zdroj: Maserati

Spustily se závěrečné titulky, v nichž bylo nespočet jmen Giovanni a Giuseppe a hned poté spadly automobilce internetové stránky. Stoprocentně italská záležitost. Zdroj: Maserati

Spustily se závěrečné titulky, v nichž bylo nespočet jmen Giovanni a Giuseppe a hned poté spadly automobilce internetové stránky. Stoprocentně italská záležitost. | Zdroj: Maserati

Maserati MC20 pohání zcela nový  šestiválcový motor Nettuno  s dvojitým zapalováním twin spark o objemu 3,0 litru. Produkuje výkon 630 koní při 7500 otáčkách za minutu a točivý moment činí 730 N.m.  Zdroj: Maserati

Maserati MC20 pohání zcela nový šestiválcový motor Nettuno s dvojitým zapalováním twin spark o objemu 3,0 litru. Produkuje výkon 630 koní při 7500 otáčkách za minutu a točivý moment činí 730 N.m.  | Zdroj: Maserati

Automobilka zcela neupřesnila váhu, ale karbon se postaral o to, aby se držela pod hranicí 1500 kg. Vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, na dvoustovku pak za 8,8 s. Zdroj: Maserati

Automobilka zcela neupřesnila váhu, ale karbon se postaral o to, aby se držela pod hranicí 1500 kg. Vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, na dvoustovku pak za 8,8 s. | Zdroj: Maserati

Maximální rychlost činí 325 km/h. O zastavení vozu se postarají klasické odvětrávané kotouče (vpředu 6 pístků, vzadu 4 pístky). Karbon-keramické brzdy budou dostupné na přání. Zdroj: Maserati

Maximální rychlost činí 325 km/h. O zastavení vozu se postarají klasické odvětrávané kotouče (vpředu 6 pístků, vzadu 4 pístky). Karbon-keramické brzdy budou dostupné na přání. | Zdroj: Maserati

Dvouspojková automatická převodovka s osmi stupni bude posílat všechen výkon výhradně na zadní kola, kde bude mechanický diferenciál s omezenou svorností, na přání pak i elektrický. Zdroj: Maserati

Dvouspojková automatická převodovka s osmi stupni bude posílat všechen výkon výhradně na zadní kola, kde bude mechanický diferenciál s omezenou svorností, na přání pak i elektrický. | Zdroj: Maserati

Tuhý skelet vozu je připravený i na otevřenou verzi. Zvládne i osazení plně elektrického pohonu. Určitě tak nevidíme poslední verzi vozu. Uvnitř čekají na řidiče dva displeje o velikosti 10“. Zdroj: Maserati

Tuhý skelet vozu je připravený i na otevřenou verzi. Zvládne i osazení plně elektrického pohonu. Určitě tak nevidíme poslední verzi vozu. Uvnitř čekají na řidiče dva displeje o velikosti 10“. | Zdroj: Maserati

Jeden slouží jako digitální přístrojový štít a druhý jako infotainment. Máte si kde nabít telefon a hraje vám špičkový italský audiosystém Sonus Faber. Wi-Fi i neustále připojený infotainment je tu taky. Zdroj: Maserati

Jeden slouží jako digitální přístrojový štít a druhý jako infotainment. Máte si kde nabít telefon a hraje vám špičkový italský audiosystém Sonus Faber. Wi-Fi i neustále připojený infotainment je tu taky. | Zdroj: Maserati

Vůz má již připravenou výrobní linku doma v Modeně a první zákazníci se svých kousků dočkají ještě letos. Maserati také potvrdilo svůj návrat na závodní okruhy. Zdroj: Maserati

Vůz má již připravenou výrobní linku doma v Modeně a první zákazníci se svých kousků dočkají ještě letos. Maserati také potvrdilo svůj návrat na závodní okruhy. | Zdroj: Maserati

Jan Svoboda ze Scuderie Praha, oficiálního prodejce Maserati u nás nám sdělil, že cena vozu je zatím neznámá. Dozvědět bychom se ji měli však brzy. Zdroj: Maserati

Jan Svoboda ze Scuderie Praha, oficiálního prodejce Maserati u nás nám sdělil, že cena vozu je zatím neznámá. Dozvědět bychom se ji měli však brzy. | Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

Je to první Maserati, které se se vzduchem pere pod podvozkem a nikoli přes karoserii a je to také první model Maserati, který má takzvané butterfly doors. Zdroj: Maserati
Už jenom samotná prezentace byla něco naprosto úžasného. Automobilka ji vysílala do celého světa a naprosto se vymykala všemu, co jsme letos mohli vidět. Zdroj: Maserati
Když to hodně přeženu, tak Němec se při premiéře postaví k novému autu v pěkném obleku, strhne plachtu a řekne: „Naše nové auto, líbí?“. Zdroj: Maserati
Ital tohle asi nikdy neudělá. Prezentace Maserati MC20 byla jako umění. Veškeré důležité modely značky se seřadily před pódiem, kde přihlížely bubenickému sólu dvou hudebníků v bílých závodních kombinézách. Zdroj: Maserati
71
Fotogalerie

Nové Maserati MC20 oficiálně: Italové opět předvedli, že mají velmi silný hlas!

630 koní a hmotnost pod 1500 kilogramů. To vše zabalené do elegantního kabátu s trojzubcem na kapotě. Rok 2020 je super.

Po dlouhém čekání se automobilka Maserati vytasila s čistokrevným supersportovním vozem. Nové Maserati MC20 je duchovním nástupcem modelu MC12, divoké proporce a astronomické výkony pro něj však nejsou prioritou. Je to první Maserati, které se se vzduchem pere pod podvozkem a nikoli přes karoserii a je to také první model Maserati, který má takzvané butterfly doors.

Už jenom samotná prezentace byla něco naprosto úžasného. Automobilka ji vysílala do celého světa a naprosto se vymykala všemu, co jsme letos mohli vidět. Když to hodně přeženu, Němec se při premiéře postaví k novému autu v pěkném obleku, strhne plachtu a řekne: „Naše nové auto, líbí?“.

Ital tohle asi nikdy neudělá. Prezentace Maserati MC20 byla umění. Veškeré důležité modely značky se seřadily před pódiem, kde přihlížely bubenickému sólu dvou hudebníků v bílých závodních kombinézách. Poté nastoupil pěvecký sbor, které předvedl úžasné vystoupení. Po skončení se přes prostor prolétl podivný tekutý rejnok, z něhož něco ukáplo.

A tu se najednou objevil nový italský supersport. Pak přišel šéf automobilky, řekl, že jejich nové auto má 630 koní a nechal prostorem rozeznít výfuky. Spustily se závěrečné titulky, v nichž bylo nespočet jmen Giovanni a Giuseppe a hned poté spadly automobilce internetové stránky. Stoprocentně italská záležitost. Pár fotografií v galerii.

Maserati MC20 pohání zcela nový šestiválcový motor Nettuno s dvojitým zapalováním twin spark o objemu 3,0 litru. Produkuje výkon 630 koní při 7500 otáčkách za minutu a točivý moment činí 730 N.m. Automobilka zcela neupřesnila hmotnost, ale karbon se postaral o to, aby se držela pod hranicí 1500 kg. Vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, na dvoustovku pak za 8,8 s.

Maximální rychlost činí 325 km/h. O zastavení vozu se postarají klasické odvětrávané kotouče (vpředu 6 pístků, vzadu 4 pístky). Karbon-keramické brzdy budou dostupné na přání. Dvouspojková automatická převodovka s osmi stupni bude posílat všechen výkon výhradně na zadní kola, kde bude mechanický diferenciál s omezenou svorností, na přání pak i elektronický.

Tuhý skelet vozu je připravený i na otevřenou verzi. Zvládne i osazení plně elektrického pohonu. Určitě tak nevidíme poslední verzi vozu. Uvnitř čekají na řidiče dva displeje o velikosti 10“. Jeden slouží jako digitální přístrojový štít a druhý jako infotainment. Máte si kde nabít telefon a hraje vám špičkový italský audiosystém Sonus Faber. Wi-Fi i neustále připojený infotainment je tu taky.

Vůz má již připravenou výrobní linku doma v Modeně a první zákazníci se svých kousků dočkají ještě letos. Maserati také potvrdilo návrat na závodní okruhy. Jan Svoboda ze Scuderie Praha, oficiálního prodejce Maserati, u nás nám sdělil, že cena vozu je zatím neznámá. Dozvědět bychom se ji měli však brzy.

Maserati MC20: Technické údaje
Motor V6
Objem [cm3] 3000
Výkon [Kw/ot.min] 463/7500
Točivý moment [N.m/ot.min] 730/3000 - 5500
Zrychlení 0-100 km/h [s] 2,9
Zrychlení 0-200 km/h [s] 8,8
Maximální rychlost [km/h] 325
Hmotnost [kg] 1500
Převodovka 8A
Pohon kol zadní
Délka [mm] 4669
Šířka [mm] 1965
Výška [mm] 1221
Rozvor [mm] 2700
Zavazadlový prostor [l] 50 (přední) 100 (zadní)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 11,6
Rozchod kol vpředu [mm] 1681
Rozchod kol vzadu [mm] 1649
Pneumatiky vpředu 245/35 R20
Pneumatiky vzadu 305/30 R20

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud