9ff Porsche GT9: nekompromisní nástroj

Výkon téměř tisíc koní, nízká hmotnost a astronomická cenovka. I to je důvod, proč se těchto superaut vyrobí jen dvacet kusů.

9ff si dalo nadstandardní cíle. Model GT9 se totiž dá jen ztěží pokládat za tuning, a to i navzdory tomu, že na počátku tu byla jedna „obyčejná“ GT3. Její karoserie byla prodloužena o celých 30 cm, ale na druhou stranu je vůz o neskutečných 12 cm nižší. Použitím komponentů z uhlíkových vláken a kevlaru, se podařilo udržet pohotovostní hmotnost na úrovni výborných 1326 kg.

Navzdory základu Porsche 911 GT3 používá model GT9 jako nové téměř všechny mechanické součásti. Motor již není umístěn vzadu za zadní nápravou, ale své místo si našel uprostřed. Navíc, jde o plochý šestiválec se zvětšeným objemem na 4,2 litru, který dostal dvojici turbodmychadel. Motor navíc používá titanové ojnice a přepracované kované písty.

Výkonu vozu budou vskutku ohromující. Na zadní kola poputuje 725 kW/987 k výkonu. Točivý moment pak vrcholí neméně zajímavou hodnotou 964 Nm v pásmu 5970-7850 otáček za minutu. Přepracovaná aerodynamika karoserie navíc umožní dosáhnou maximální rychlosti přes 407 km/h. Proč právě tolik? Odpověď je jednoduchá, tolik totiž jede Bugatti Veyron. O přímém konkurentovi ovšem nemůže být ani řeč. Cenovka vezu není (i díky pouze dvacítce připravovaných kusů) nijak nízká, zájemci totiž budou muset zaplatit necelých 600 tisíc Eur (cca 16 milionů Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
9ff Porsche GT9

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků