9ff Porsche GT9: nekompromisní nástroj

Výkon téměř tisíc koní, nízká hmotnost a astronomická cenovka. I to je důvod, proč se těchto superaut vyrobí jen dvacet kusů.

9ff si dalo nadstandardní cíle. Model GT9 se totiž dá jen ztěží pokládat za tuning, a to i navzdory tomu, že na počátku tu byla jedna „obyčejná“ GT3. Její karoserie byla prodloužena o celých 30 cm, ale na druhou stranu je vůz o neskutečných 12 cm nižší. Použitím komponentů z uhlíkových vláken a kevlaru, se podařilo udržet pohotovostní hmotnost na úrovni výborných 1326 kg.

Navzdory základu Porsche 911 GT3 používá model GT9 jako nové téměř všechny mechanické součásti. Motor již není umístěn vzadu za zadní nápravou, ale své místo si našel uprostřed. Navíc, jde o plochý šestiválec se zvětšeným objemem na 4,2 litru, který dostal dvojici turbodmychadel. Motor navíc používá titanové ojnice a přepracované kované písty.

Výkonu vozu budou vskutku ohromující. Na zadní kola poputuje 725 kW/987 k výkonu. Točivý moment pak vrcholí neméně zajímavou hodnotou 964 Nm v pásmu 5970-7850 otáček za minutu. Přepracovaná aerodynamika karoserie navíc umožní dosáhnou maximální rychlosti přes 407 km/h. Proč právě tolik? Odpověď je jednoduchá, tolik totiž jede Bugatti Veyron. O přímém konkurentovi ovšem nemůže být ani řeč. Cenovka vezu není (i díky pouze dvacítce připravovaných kusů) nijak nízká, zájemci totiž budou muset zaplatit necelých 600 tisíc Eur (cca 16 milionů Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
9ff Porsche GT9

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků