9ff GT9, další „trapný“ pokus překonat Veyron?

Kolikrát jsme již slyšeli o tom, že někdo postavil vůz, kterým se pokusí překonat rychlostní rekord Bugatti Veyron? A kolikrát jsme slyšeli, že se to nepovedlo? Prozatím pokaždé.

Další z řady vyzyvatelů se již pilně chystá pokořit magických 407 km/h. Tunerská dílna 9ff v březnu představila model GT9, tedy řádně upravené Porsche 911 Turbo.

Tip: Představení 9ff GT9 naleznete zde.

Toto monstrum, které má novou aerodynamiku a šestiválcový boxer 4,2, dopují pořádně velká turba. Výkon přes 900 koní se pak má postarat o to, že tento vůz konečně položí na lopatky dnes již legendární Veyron.

Již za pár týdnů se tento vůz postaví na slavný ovál v Nardo a pokusí se rozjet přes magických 400 km/h, aby si jej koupil alespoň jeden zákazník.

Jenže... Stejně jako u minulých projektů je tento vůz vším, jen ne férovým rivalem Veyronu. Přes to, že toto dílo si zaslouží po technické stránce velké uznání, Veyronu nesahá ani po kotníky. Veyron totiž není tunerským počinem, nebo přestavěným sporťákem jiného výrobce. Je vhodný pro denní použití, nabízí velkou dávku luxusu a mnoho dalšího.

Ať dopadne výsledek testu jakkoli, Veyron bude i nadále nejrychlejším sériově vyráběným vozem, jehož parametrům se žádný jiný konkurent ani nepřibližuje. Je jedno, jak dlouho byl jeho příchod odkládán a kolik jeho projekt stál, výsledek je totiž natolik ojedinělý, že podobné snahy různých tunerů lze přirovnat k tomu, že byste si do své Škody 120 namontovali „nitro” a pak se chlubili tím, že jste na semaforech pokořili český skvost, Octavii RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
9ff GT9

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků