9ff GT9: další lovec Veyronu přichází

Boj o maximální rychlosti pokračuje. Známý tuner Porsche, firma 9ff, která je známa někdy až extrémními výkony svých vozů, připravuje pekelně rychlou 911 Turbo. Teda jak se to vezme, protože z původního auta toho moc nezůstalo. Projekt dostal jméno GT9.

Převrtaný šestiválcový boxer s objem 4,2 dopuje dvojice obrovských turbodmychadel. Z motoru se podařilo vyždímat mimořádně vysoký výkon, který se bude ve finální verzi pohyboval někde mezi 900-950 koňmi. A to už jsou hodnoty skutečně oslnivé. Velkou změnou ovšem je přestěhování motoru zpoza zadní nápravy do středu vozidla.

Cílem GT9 je překonat maximální rychlost Veyronu pouze o 1 km/h, 408,5 km/h by tedy mělo bez problémů stačit. O tento rekord se pokusí 9ff na známém rychlostním oválu v italském Nardu. Zajímavostí je, že firma vyrobí jenom dva kusy těchto prototypů, které jsou již prodané za cenu 400 tisíc Eur. To ale znamená, že ačkoli můžou být rychlejší než Veyron, o sériovou výrobu se nikdy jednat nebude. Vždyť jde téměř o závodní speciály…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
9ff GT9 bude mít výkon vyše 900 koní

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků