9ff GT9: další lovec Veyronu přichází

Boj o maximální rychlosti pokračuje. Známý tuner Porsche, firma 9ff, která je známa někdy až extrémními výkony svých vozů, připravuje pekelně rychlou 911 Turbo. Teda jak se to vezme, protože z původního auta toho moc nezůstalo. Projekt dostal jméno GT9.

Převrtaný šestiválcový boxer s objem 4,2 dopuje dvojice obrovských turbodmychadel. Z motoru se podařilo vyždímat mimořádně vysoký výkon, který se bude ve finální verzi pohyboval někde mezi 900-950 koňmi. A to už jsou hodnoty skutečně oslnivé. Velkou změnou ovšem je přestěhování motoru zpoza zadní nápravy do středu vozidla.

Cílem GT9 je překonat maximální rychlost Veyronu pouze o 1 km/h, 408,5 km/h by tedy mělo bez problémů stačit. O tento rekord se pokusí 9ff na známém rychlostním oválu v italském Nardu. Zajímavostí je, že firma vyrobí jenom dva kusy těchto prototypů, které jsou již prodané za cenu 400 tisíc Eur. To ale znamená, že ačkoli můžou být rychlejší než Veyron, o sériovou výrobu se nikdy jednat nebude. Vždyť jde téměř o závodní speciály…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
9ff GT9 bude mít výkon vyše 900 koní

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků