9ff GT9: další lovec Veyronu přichází

Boj o maximální rychlosti pokračuje. Známý tuner Porsche, firma 9ff, která je známa někdy až extrémními výkony svých vozů, připravuje pekelně rychlou 911 Turbo. Teda jak se to vezme, protože z původního auta toho moc nezůstalo. Projekt dostal jméno GT9.

Převrtaný šestiválcový boxer s objem 4,2 dopuje dvojice obrovských turbodmychadel. Z motoru se podařilo vyždímat mimořádně vysoký výkon, který se bude ve finální verzi pohyboval někde mezi 900-950 koňmi. A to už jsou hodnoty skutečně oslnivé. Velkou změnou ovšem je přestěhování motoru zpoza zadní nápravy do středu vozidla.

Cílem GT9 je překonat maximální rychlost Veyronu pouze o 1 km/h, 408,5 km/h by tedy mělo bez problémů stačit. O tento rekord se pokusí 9ff na známém rychlostním oválu v italském Nardu. Zajímavostí je, že firma vyrobí jenom dva kusy těchto prototypů, které jsou již prodané za cenu 400 tisíc Eur. To ale znamená, že ačkoli můžou být rychlejší než Veyron, o sériovou výrobu se nikdy jednat nebude. Vždyť jde téměř o závodní speciály…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
9ff GT9 bude mít výkon vyše 900 koní

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků