9ff 911 Turbo: nejrychlejší kabrio

Svět rychlosti není vyhrazen jen uzavřeným plechovým miláčkům. I ti, kteří rádi vítr ve vlasech, mohou jezdit opravdu rychle.

Kolem tunerské dílny 9ff se v posledních dnech točí svět opravdu rychlých kol. V současnosti pilně pracují na posledních testech před překonáním rychlostního rekordu a k tomu přidali i nové kabrio, které aspiruje na titul nejrychlejší otevřené auto na světě.

Jak to u 9ff chodí, pro základ svého výtvoru sáhli k Porsche. Konkrétně pro model 911 Turbo Cabrio, které samo o sobě poskytuje opravdu vysoké výkony. Jenže to nestačí.

Standardní šestiválcový boxer 3,6 převrtali a získali tak větší objem čtyři litry. K tomu vyměnili v motoru snad úplně vše. Nové jsou kované písty, klika, ojnice, vačky, ventily a další drobnůstky, které musí vydržet daleko větší tlaky.

O ty se stará biturbo vlastní výroby, které dále ve spoluprácí s novým kitem sáním, výfukovým systémem a software řídící jednotky, dokázaly navýšit výkon na 582 kW (780 k).

Pokud se chcete rychle zbavit vlasů, pak doporučujeme při maximální rychlosti 381 km/h stáhnout střechu a mírně povystrčit hlavu. Doufejte jen, že před vozem si v té chvíli neuleví zákeřný holub.

Aby to ovšem vše fungovalo a z Porsche se nestalo vznášedlo, museli nastoupit inženýři, kteří rádi aerodynamiku. Toto dílo totiž dostalo novou přední partii s novým nárazníkem a spodní spoilerem. Změny jsou i na prazích a také na zadní části vozu. To vše dohromady snižuje vztlak a zvyšuje přítlak.

Za 20" koly se pak nachází dle přání konvenční posílené brzdy, nebo keramický set.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
9ff 911 Turbo

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků