9ff: 1 000 koní pro Porsche 911 GT3

Ladič 9ff představuje sadu svých úprav určených netradičně pro vozy Porsche 911 GT3 a GT3 RS. Ostatně i výsledky úprav jsou netradiční.

U tunerů není zrovna obvyklé brát si do parády špičkové modely sportovních značek vybavené atmosféricky plněnými motory. Dostat z nich výrazně lepší výkony ať už z hlediska motoru, podvozku nebo aerodynamiky je zkrátka velmi náročné, na první pohled skoro není co vylepšovat. U 9ff ale dělali věci vždy trochu jinak, a tak nyní zapracovali na Porsche 911 ve verzích GT3 a GT3 RS, mezi puristy jednoznačně nejuznávanějšími modely značky.

Změny mají mít pozitivní vliv na jízdní výkony a vlastnosti, které z těchto sportovních aut dělají skutečné supervozy. Nejprve si všimněme změn nejviditelnějších. Tou nejzajímavější mezi nimi je jistě skutečnost, že dvojice turbodmychadel z motoru vykřesá až 1 000 koní, tedy nějakých 732 kW. Čistota vozu ta tam, ale dvojnásobnému výkonu se holt musí něco obětovat. Společnost 9ff navíc sáhla k představení trojice různě nastavených vozů, jež nesou označení 9ff GTurbo750, GTurbo850 a GTurbo1000. Uvedené cifry pochopitelně vyjadřují výkon motoru v koních, dodejme, že točivý moment u těchto jednotek vrcholí hodnotami 850, 910 a 940 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Těmto hodnotám odpovídají i jízdní výkony vozů, za příklad poslouží nejvýkonnější z nich. 9ff GTurbo1000 zrychlí podle úpravce z klidu na 100 km/h za 2,9 s a na 200 km/h za pouhých 8,2 s. Podobně působivá je i kcelerace z 0 na 300 km/h, kterou tento stroj zvládne za 16,5 s, v závislosti na zvoleném odstupňování převodů činí nejvyšší rychlost až 392 km/h.

K mání je též sada aerodynamických modifikací karosérie. Zahrnuje dodatečné vstupy vzduchu k mezichladiči stlačovaného vzduchu, prahové spoilery s možností instalace do stran vyvedených výfuků, zadní nárazník s náznaky difuzoru a nový přední nárazník se soustavou LED pro blinkry, jenž má zajistit optimální přítlak předních kol i při vysokých rychlostech

Základní cena těchto povrchových karosářských dílů činí 8 900 Euro bez daní a částek za lakování a instalaci. Za 4 980 Euro lze přiobjednat nové lité ráfky s rozměry 8,5x19"/11x19" a pěticí dvojitých paprsků, přičemž sada kol GTurbo s centrální maticí vás vyjde na 6 950 Euro, opět bez daní a příplatků za lakování. Ceny za úpravy pohonných jednotek zatím k dispozici nejsou, jistě se ale budou pohybovat v řádu desítek tisíc Eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
9ff Porsche 911 GT3 GTurbo1000
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků