911 GT3 - nejvýkonnější Porsche bez turba

Porsche nám nadělilo opravdový dáreček - novou vysoce výkonnou verzi své 911 Carrery. Nový model, který nese stejné jméno jako předchůdce, tzn. GT3, má reprezentovat nejvýkonnější nepřeplňované Porsche, které bylo kdy vyrobeno pro běžný silniční provoz.

Nová GT3 nemá s tou starou společné pouze jméno, ale taktéž základ. Je jím boxer o objemu 3.6 litru, který nyní poskytuje 280 kW/381 koní a téměř 390 Nm kroutícího momentu. V číslech to znamená, že litrový výkon přesáhl magickou stovku a v praxi motor vymrští vůz na 100 km/h během 4,3 sekund a skončí s dechem až u hranice 300 km/h. Aby stará převodovka to vše rozdýchala, musela být následovně upravena. Nejprve k ní byl implantován systém chlazení a vstřikování převodového oleje a poté ještě došlo k jejímu zpevnění.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
GT3 je nejvýkonnějším atmosféricky plněným Porsche v historii značky

Již při zhlédnutí předchozí GT3 jsem si říkal, že je to skvělé dílo, ale designéři nás dokážou opět pořádně překvapit, jak se na Porsche sluší a patří. Krásné, siluetě vozu nyní dominuje opravdu velké křídlo, které má bezvýhradně největší vliv na skvělou podélnou stabilitu vozu při vysokých rychlostech a rovněž zvýšený přítlak na zadní nápravě v rychlých zatáčkách. Spolu s přepracovanými předními partiemi se aerodynamický koeficient ještě více snížil, na hodnotu, za kterou by se nemusel stydět kdejaký supersport.

Podélná stabilita je zajištěna spoilerem a ta příčná pořádnou porcí "gumy". Nová GT3 má širší, ale zároveň lehčí ráfky než předchozí verze. Přední kola mají rozměr 8,5 x 18 a zadní 11 x 18 palců. Ráfky byly osazeny pneumatikami o rozměru 235/40 ZR 18, respektive 295/30 ZR 18.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Výkon šestiválcového boxeru 3.6 l od minulé verze vzrostl z 360 na 381 koní 

Další změnou oproti bývalé GT3 jsou brzdy. Nejenže původní 4pístkové třmeny nahradily 6pístkové, ale právě tak kotouče byly vyměněny za lepší – větší. Nový systém ABS (5.7) reaguje rychleji a citlivěji, přesto však váží méně. Na přání si může potencionální majitel nechat namontovat PCCB kotouče, které jsou vyrobeny z keramického kompozitu. Stejné disky jsou standardem u modelu 911 GT2.

Už se těšíte stejně jako já, až nějakou tu GT3 potkáte na okruhu? Ale fakt je ten, že mě teď mnohem více zajímá přepracovaná GT2, která na sebe snad nenechá dlouho čekat.

Klepněte pro větší obrázek
Za nové GT3 zaplatíte okolo 100 000 EUR

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků