911 GT3 - nejvýkonnější Porsche bez turba

911 GT3 - nejvýkonnější Porsche bez turba

Porsche nám nadělilo opravdový dáreček - novou vysoce výkonnou verzi své 911 Carrery. Nový model, který nese stejné jméno jako předchůdce, tzn. GT3, má reprezentovat nejvýkonnější nepřeplňované Porsche, které bylo kdy vyrobeno pro běžný silniční provoz.

Nová GT3 nemá s tou starou společné pouze jméno, ale taktéž základ. Je jím boxer o objemu 3.6 litru, který nyní poskytuje 280 kW/381 koní a téměř 390 Nm kroutícího momentu. V číslech to znamená, že litrový výkon přesáhl magickou stovku a v praxi motor vymrští vůz na 100 km/h během 4,3 sekund a skončí s dechem až u hranice 300 km/h. Aby stará převodovka to vše rozdýchala, musela být následovně upravena. Nejprve k ní byl implantován systém chlazení a vstřikování převodového oleje a poté ještě došlo k jejímu zpevnění.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
GT3 je nejvýkonnějším atmosféricky plněným Porsche v historii značky

Již při zhlédnutí předchozí GT3 jsem si říkal, že je to skvělé dílo, ale designéři nás dokážou opět pořádně překvapit, jak se na Porsche sluší a patří. Krásné, siluetě vozu nyní dominuje opravdu velké křídlo, které má bezvýhradně největší vliv na skvělou podélnou stabilitu vozu při vysokých rychlostech a rovněž zvýšený přítlak na zadní nápravě v rychlých zatáčkách. Spolu s přepracovanými předními partiemi se aerodynamický koeficient ještě více snížil, na hodnotu, za kterou by se nemusel stydět kdejaký supersport.

Podélná stabilita je zajištěna spoilerem a ta příčná pořádnou porcí "gumy". Nová GT3 má širší, ale zároveň lehčí ráfky než předchozí verze. Přední kola mají rozměr 8,5 x 18 a zadní 11 x 18 palců. Ráfky byly osazeny pneumatikami o rozměru 235/40 ZR 18, respektive 295/30 ZR 18.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Výkon šestiválcového boxeru 3.6 l od minulé verze vzrostl z 360 na 381 koní 

Další změnou oproti bývalé GT3 jsou brzdy. Nejenže původní 4pístkové třmeny nahradily 6pístkové, ale právě tak kotouče byly vyměněny za lepší – větší. Nový systém ABS (5.7) reaguje rychleji a citlivěji, přesto však váží méně. Na přání si může potencionální majitel nechat namontovat PCCB kotouče, které jsou vyrobeny z keramického kompozitu. Stejné disky jsou standardem u modelu 911 GT2.

Už se těšíte stejně jako já, až nějakou tu GT3 potkáte na okruhu? Ale fakt je ten, že mě teď mnohem více zajímá přepracovaná GT2, která na sebe snad nenechá dlouho čekat.

Klepněte pro větší obrázek
Za nové GT3 zaplatíte okolo 100 000 EUR

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků