Nejvýkonnější verze osmé generace Suzuki Alto nese přídomek Turbo RS, a přestože se mnozí z vás možná pousmějí, tohle je rozhodně hodně rychlé a zábavné auto, alespoň podle recenzí těch, kteří se s ním svezli. Nádherný ostrý kei car.

Nejvýkonnější verze osmé generace Suzuki Alto nese přídomek Turbo RS, a přestože se mnozí z vás možná pousmějí, tohle je rozhodně hodně rychlé a zábavné auto, alespoň podle recenzí těch, kteří se s ním svezli. Nádherný ostrý kei car.

Kapesní Suzuki pohání zážehový přeplňovaný tříválec 0,66 litru s maximálním výkonem 47 kW. Výrobce by zvládl víc, ale předpisy pro kategorii kei cars jsou v Japonsku striktní. Konstruktéři tak mohli maximálně navýšit točivý moment, který dosahuje 98 Nm.

Kapesní Suzuki pohání zážehový přeplňovaný tříválec 0,66 litru s maximálním výkonem 47 kW. Výrobce by zvládl víc, ale předpisy pro kategorii kei cars jsou v Japonsku striktní. Konstruktéři tak mohli maximálně navýšit točivý moment, který dosahuje 98 Nm.

Alto Turbo RS je vybaveno robotizovanou manuální převodovkou a na přání je lze vybavit také pohonem všech kol. Cena za ostré Alto v přepočtu vychází necelých 280 tisíc Kč.

Alto Turbo RS je vybaveno robotizovanou manuální převodovkou a na přání je lze vybavit také pohonem všech kol. Cena za ostré Alto v přepočtu vychází necelých 280 tisíc Kč.

Základem Foresteru tS se stala nejvýkonnější verze 2.0 XT s přeplňovaným dvoulitrem, která se prodává i u nás. Výkon 250 koní (184 kW) zůstal nezměněn, o přenos výkonu se stará bezstupňová převodovka Lineartronic. Motor i přes zachovaný výkon dostal nové mapy pro rychlejší odezvu.

Základem Foresteru tS se stala nejvýkonnější verze 2.0 XT s přeplňovaným dvoulitrem, která se prodává i u nás. Výkon 250 koní (184 kW) zůstal nezměněn, o přenos výkonu se stará bezstupňová převodovka Lineartronic. Motor i přes zachovaný výkon dostal nové mapy pro rychlejší odezvu.

Forester tS jezdí na 19palcových kolech BBS, za nimiž se ukrývají 17" brzdové kotouče Brembo. Pro lepší jízdní vlastnosti má Forester tS snížený sportovní podvozek, stavitelnou rozpěru předních tlumičů a přídavný chladič oleje převodovky.

Forester tS jezdí na 19palcových kolech BBS, za nimiž se ukrývají 17" brzdové kotouče Brembo. Pro lepší jízdní vlastnosti má Forester tS snížený sportovní podvozek, stavitelnou rozpěru předních tlumičů a přídavný chladič oleje převodovky.

Nejostřejší Forester ladilo závodní oddělení Subaru Tecnica International (STI), ovšem plnohodnotné STI to není, přestože logo STI se na jeho přídi objevuje. Subaru daný model v Japonsku nabízí v rámci řady "tuned by STI", zkráceně tS. Vzniklo pouze 300 kusů a do Evropy se nedostal ani jeden.

Nejostřejší Forester ladilo závodní oddělení Subaru Tecnica International (STI), ovšem plnohodnotné STI to není, přestože logo STI se na jeho přídi objevuje. Subaru daný model v Japonsku nabízí v rámci řady "tuned by STI", zkráceně tS. Vzniklo pouze 300 kusů a do Evropy se nedostal ani jeden.

Jestli jsou vaším šálkem čaje ostré SUV, pak by vás mohl oslovit Dodge Durango SRT s mohutným atmosférickým osmiválcem 6,4 HEMI.

Jestli jsou vaším šálkem čaje ostré SUV, pak by vás mohl oslovit Dodge Durango SRT s mohutným atmosférickým osmiválcem 6,4 HEMI.

Výkon 354 kW (481 k) a točivý moment 637 Nm zvládá rozhýbat tuto monstrózní SUV zrychlí z 0 na 96 km/h (Američané neudávají akceleraci z 0 na 100 km/h) za 4,4 sekundy. Ovšem za pomoci systému launch control.

Výkon 354 kW (481 k) a točivý moment 637 Nm zvládá rozhýbat tuto monstrózní SUV zrychlí z 0 na 96 km/h (Američané neudávají akceleraci z 0 na 100 km/h) za 4,4 sekundy. Ovšem za pomoci systému launch control.

Řidič má k dispozici volitelné jízdní režimy včetně možnosti přenastavení funkce motoru, automatické převodovky, řízení, podvozku nebo pohonu všech kol. Veškeré údaje lze nahrávat a později analyzovat. Dodge Durango SRT utáhne až 3628 kg těžký přívěs.

Řidič má k dispozici volitelné jízdní režimy včetně možnosti přenastavení funkce motoru, automatické převodovky, řízení, podvozku nebo pohonu všech kol. Veškeré údaje lze nahrávat a později analyzovat. Dodge Durango SRT utáhne až 3628 kg těžký přívěs.

Třebaže motor V8 o objemu 6,2 litru nahradil menší 3,5 V6 se dvěma turbodmychadly, pořád je Raptor autem, které chceme. Výkon "downsizingového" motoru činí 450 koní (335 kW) a maximum točivého momentu leží na hodnotě 691 Nm.

Třebaže motor V8 o objemu 6,2 litru nahradil menší 3,5 V6 se dvěma turbodmychadly, pořád je Raptor autem, které chceme. Výkon "downsizingového" motoru činí 450 koní (335 kW) a maximum točivého momentu leží na hodnotě 691 Nm.

Raptor vůbec poprvé používá desetistupňovou samočinnou převodovku, což je vůbec první aplikace u užitkového vozu. Nový je také zcela nový systém pohonu všech kol, který spolupracuje se systémem Terrain Management, který nabízí šest různých individuálně nastavitelných režimů motoru, převodovky, kontroly trakce, brzd a kontroly stability.

Raptor vůbec poprvé používá desetistupňovou samočinnou převodovku, což je vůbec první aplikace u užitkového vozu. Nový je také zcela nový systém pohonu všech kol, který spolupracuje se systémem Terrain Management, který nabízí šest různých individuálně nastavitelných režimů motoru, převodovky, kontroly trakce, brzd a kontroly stability.

Raptor je standardně vybaven závodními tlumiči FOX Racing. Také díky nim je světá výška vozu vpředu 284,5 mm a 305 mm vzadu. Ford navíc pro Raptor nabízí také diferenciál Torsen pro přední nápravu.

Raptor je standardně vybaven závodními tlumiči FOX Racing. Také díky nim je světá výška vozu vpředu 284,5 mm a 305 mm vzadu. Ford navíc pro Raptor nabízí také diferenciál Torsen pro přední nápravu.

Pick-up od Holdenu je v Evropě naprostým zjevením, přestože by si uplatnění rozhodně našel. Tento typ vozů se označuje UTE, což je zkratka anglického slovíčka "utility", tedy užitkový. Tento termín vznikl v Austrálii, odkud také Holden VF Commodore pochází.

Pick-up od Holdenu je v Evropě naprostým zjevením, přestože by si uplatnění rozhodně našel. Tento typ vozů se označuje UTE, což je zkratka anglického slovíčka "utility", tedy užitkový. Tento termín vznikl v Austrálii, odkud také Holden VF Commodore pochází.

Tenhle dvoumístný pick-up s pohonem zadní nápravy je technicky spřízněný s Chevroletem Caprice a o pohon se starají výhradně zážehové motory. Ten nejzajímavější je 6,2 V8 LS3 s manuální šestistupňovou převodovkou Tremec TR-0606.

Tenhle dvoumístný pick-up s pohonem zadní nápravy je technicky spřízněný s Chevroletem Caprice a o pohon se starají výhradně zážehové motory. Ten nejzajímavější je 6,2 V8 LS3 s manuální šestistupňovou převodovkou Tremec TR-0606.

Holdeny se dají velmi snadno upravovat a dokonce i samotný výrobce pro zákazníky připravuje ostré verze s přídomkem HSV (Holden Special Vehicles).

Holdeny se dají velmi snadno upravovat a dokonce i samotný výrobce pro zákazníky připravuje ostré verze s přídomkem HSV (Holden Special Vehicles).

Americká Honda Odyssey je jedním z největších MPV na světě. Ostatně třímetrový rozvor hovoří za vše.

Americká Honda Odyssey je jedním z největších MPV na světě. Ostatně třímetrový rozvor hovoří za vše.

Honda v Americe nabízí pro zbrusu novou Odyssey jediný motor, a tím je 3,5litrový vidlicový šestiválec, který je standardně spárován s 9stupňovou převodovkou ZF 9HP. Volitelně je k dispozici 10stupňová samočinná převodovka. Jiný motor se od roku 1998 v nabídce neobjevuje.

Honda v Americe nabízí pro zbrusu novou Odyssey jediný motor, a tím je 3,5litrový vidlicový šestiválec, který je standardně spárován s 9stupňovou převodovkou ZF 9HP. Volitelně je k dispozici 10stupňová samočinná převodovka. Jiný motor se od roku 1998 v nabídce neobjevuje.

Honda pro Odyssey nabízí plnou paletu svých asistenčních systémů včele s Honda Sensing, který je standardní. Stejně jako tři řady sedadel s třetí, která je dělená v poměru 40:60, což umožňuje vynikající variabilitu vnitřního uspořádání.

Honda pro Odyssey nabízí plnou paletu svých asistenčních systémů včele s Honda Sensing, který je standardní. Stejně jako tři řady sedadel s třetí, která je dělená v poměru 40:60, což umožňuje vynikající variabilitu vnitřního uspořádání.

Považovat Lexus LX za lepší Land Cruiser 200 by nebylo fér. Tohle auto má technický základ společný s velkou Toyotou, ovšem téměř všechny oblasti byly vylepšeny.

Považovat Lexus LX za lepší Land Cruiser 200 by nebylo fér. Tohle auto má technický základ společný s velkou Toyotou, ovšem téměř všechny oblasti byly vylepšeny.

Lexus LX 570 pohání atmosférický 5,7litrový osmiválec naladěný na 388 koní a 546 Nm, se kterým Lexus LX dokáže utáhnout až sedm tun vážící přívěs. Systémem New Drive Mode Select umožňuje nastavení motoru dle aktuálních potřeb, a také přenastavovat adaptivní podvozek AVS.

Lexus LX 570 pohání atmosférický 5,7litrový osmiválec naladěný na 388 koní a 546 Nm, se kterým Lexus LX dokáže utáhnout až sedm tun vážící přívěs. Systémem New Drive Mode Select umožňuje nastavení motoru dle aktuálních potřeb, a také přenastavovat adaptivní podvozek AVS.

Lexus LX je výkladní skříní luxusu, který značka dokáže nabídnout. K tomu přidává terénní schopnosti Land Cruiseru 200, který se v ČR už také nenabízí. Není tohle skvostná kombinace?

Lexus LX je výkladní skříní luxusu, který značka dokáže nabídnout. K tomu přidává terénní schopnosti Land Cruiseru 200, který se v ČR už také nenabízí. Není tohle skvostná kombinace?

Co je velké, je dobré. Tohle heslo kdysi razila jedna domácí reklama. Toyota Tundra je velká, je dobrá, ale u nás se neprodává. Každý pořádný chlap ale potřebuje auto, které utáhne 68tunový raketoplán Endevour

Co je velké, je dobré. Tohle heslo kdysi razila jedna domácí reklama. Toyota Tundra je velká, je dobrá, ale u nás se neprodává. Každý pořádný chlap ale potřebuje auto, které utáhne 68tunový raketoplán Endevour

Na rozdíl od domácích automobilek, jako je například Ford, je Tundra stále nabízena s plnohodnotným velkoobjemovým osmiválcem řady UR o objemu 5,7 litru, který tvoří okolo třech čtvrtin prodejů. Ty od roku 2012 přesahují 100 tisíc kusů.

Na rozdíl od domácích automobilek, jako je například Ford, je Tundra stále nabízena s plnohodnotným velkoobjemovým osmiválcem řady UR o objemu 5,7 litru, který tvoří okolo třech čtvrtin prodejů. Ty od roku 2012 přesahují 100 tisíc kusů.

Do Evropy se Tundra nedováží, ale například ve Švýcarsku není problém tento vůz sehnat, neboť tamější šedí dovozci jsou velmi aktivní.

Do Evropy se Tundra nedováží, ale například ve Švýcarsku není problém tento vůz sehnat, neboť tamější šedí dovozci jsou velmi aktivní.

Singer Design je americká firma, která by se mohla označit ta tunerskou. Ovšem její aktivity sahají o dost dál. Singer nabízí unikátní přestavby ikonických Porsche 911 z let 1969 až 1993. V podstatě zachová jen karoserii a zbytek je úplně nová moderní technika. Singer Design své vozy nikde nenabízí, neprodává., Pokud máte zájem, musíte se osobně dostavit do sídla společnosti, vybavení tlustou šekovou knížkou a trpělivostí, protože stavba takto unikátního stroje zabere měsíce. Pořadník samozřejmě existuje...

Singer Design je americká firma, která by se mohla označit ta tunerskou. Ovšem její aktivity sahají o dost dál. Singer nabízí unikátní přestavby ikonických Porsche 911 z let 1969 až 1993. V podstatě zachová jen karoserii a zbytek je úplně nová moderní technika. Singer Design své vozy nikde nenabízí, neprodává., Pokud máte zájem, musíte se osobně dostavit do sídla společnosti, vybavení tlustou šekovou knížkou a trpělivostí, protože stavba takto unikátního stroje zabere měsíce. Pořadník samozřejmě existuje...

Singer Design 911 používá zvětšený, vzduchem chlazený 3,8litrový šestiválec, který se do Porsche 911 dodával od roku 1990. První exempláře byly rozsáhle upraveny britskou firmou Ninemeister s novými 103mm písty a válci, 76,4mm klikovou hřídelí z 997 GT3 a 132mm lehkými titanovými ojnicemi. V současnosti Singer pracuje na novém 400koňovém motoru se společností Williams, který z objemu dává 500 koní. K dispozici je hned několik nastavení.

Singer Design 911 používá zvětšený, vzduchem chlazený 3,8litrový šestiválec, který se do Porsche 911 dodával od roku 1990. První exempláře byly rozsáhle upraveny britskou firmou Ninemeister s novými 103mm písty a válci, 76,4mm klikovou hřídelí z 997 GT3 a 132mm lehkými titanovými ojnicemi. V současnosti Singer pracuje na novém 400koňovém motoru se společností Williams, který z objemu dává 500 koní. K dispozici je hned několik nastavení.

Retro interiér je vybaven nejmodernější technikou, která je zabalena do dobového designu. Elektricky ovládané kožené sedačky Recaro připomínají originály ze sedmdesátých let, tvar přístrojové desky je zachován. Singer Design spolupracuje se společnostmi, jako je Tag Heuer, která s Porsche spolupracovala už v šedesátých let minulého století.Singer Design nabízí i velkou míru individualizace. Vedle příplatkových kol je možné si připlatit za navigaci, sportovní sedadla, kožené čalounění či karbonové doplňky

Retro interiér je vybaven nejmodernější technikou, která je zabalena do dobového designu. Elektricky ovládané kožené sedačky Recaro připomínají originály ze sedmdesátých let, tvar přístrojové desky je zachován. Singer Design spolupracuje se společnostmi, jako je Tag Heuer, která s Porsche spolupracovala už v šedesátých let minulého století.Singer Design nabízí i velkou míru individualizace. Vedle příplatkových kol je možné si připlatit za navigaci, sportovní sedadla, kožené čalounění či karbonové doplňky

Kapesní Suzuki pohání zážehový přeplňovaný tříválec 0,66 litru s maximálním výkonem 47 kW. Výrobce by zvládl víc, ale předpisy pro kategorii kei cars jsou v Japonsku striktní. Konstruktéři tak mohli maximálně navýšit točivý moment, který dosahuje 98 Nm.
Alto Turbo RS je vybaveno robotizovanou manuální převodovkou a na přání je lze vybavit také pohonem všech kol. Cena za ostré Alto v přepočtu vychází necelých 280 tisíc Kč.
Základem Foresteru tS se stala nejvýkonnější verze 2.0 XT s přeplňovaným dvoulitrem, která se prodává i u nás. Výkon 250 koní (184 kW) zůstal nezměněn, o přenos výkonu se stará bezstupňová převodovka Lineartronic. Motor i přes zachovaný výkon dostal nové mapy pro rychlejší odezvu.
Forester tS jezdí na 19palcových kolech BBS, za nimiž se ukrývají 17" brzdové kotouče Brembo. Pro lepší jízdní vlastnosti má Forester tS snížený sportovní podvozek, stavitelnou rozpěru předních tlumičů a přídavný chladič oleje převodovky.
27
Fotogalerie

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

Jiný kraj, jiný mrav - to, co se dobře prodává v Japonsku, nemusí fungovat v Americe. Automobilky tak záměrně některé své modely na určitých trzích vůbec nenabízí. Tohle je náš přehled devíti hodně zajímavých automobilů, které se v Evropě neprodávají.

Náš výběr odstartujeme zástupcem japonských kei cars. Ty jsou v Zemi vycházejícího slunce jedinými automobily, které jsou na tamějším trhu prodejné bez toho, aniž byte museli dokládat, že ho máte kde zaparkovat. A my jsme vybrali opravdu hodně zajímavého zástupce, jenž by si jistě našel dost zájemců nejen na našem trhu, ale i jinde v Evropě.

Rozhodně nechybí ani zástupci brutálních amerických full-size picku-upů a SUV, kterým sekunduje velmi zajímavý australský pick-up, postavený na základech běžného tříprostorového sedanu.

A nezapomněli jsme ani na rodinné MPV, které se sice v Evropě nabízí, ovšem americká varianta je výrazně lepší, a to nejen proto, že nabízí větší a variabilnější interiér, ale také proto, že ho pohání atmosférický 3,5 litrový V6.

Jako třešničku na dortu jsme zvolili malosériového úpravce, který přestavuje ikonický sportovní automobil ze 70. až 90. let minulého století do standardů 21. století. Samozřejmě za větší než vysokou cenu.

Které že automobily to jsou? To se dozvíte v naší komentované galerii…

2015-suzuki-alto-turbo-rs-is-pocket-racer-from-japan-video-photo-gallery_4.jpg2015-suzuki-alto-turbo-rs-is-pocket-racer-from-japan-video-photo-gallery_2.jpg2015-suzuki-alto-turbo-rs-is-pocket-racer-from-japan-video-photo-gallery_6.jpg

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Doporučujeme

Články odjinud