Audi S6 s osmiválcem 4,2 l nabízí hezkých 340 koní. Motor je sám o sobě poměrně spolehlivý, i když občas zlobí zapalování.

Audi S6 s osmiválcem 4,2 l nabízí hezkých 340 koní. Motor je sám o sobě poměrně spolehlivý, i když občas zlobí zapalování.

Nejrizikovější jsou auta, která za sebou mají těžkou minulost se zanedbanou údržbou. Motor se pak projevuje nadměrnou kouřivostí, spotřebou oleje, nevyrovnaným chodem a ztrátou výkonu.

Nejrizikovější jsou auta, která za sebou mají těžkou minulost se zanedbanou údržbou. Motor se pak projevuje nadměrnou kouřivostí, spotřebou oleje, nevyrovnaným chodem a ztrátou výkonu.

Na Audi S6 trpí i podvozek a převodovka. Tohle jinak zajímavé, svižné a nenápadné auto potřebuje samozřejmě pravidelný servis a pečlivou údržbu.

Na Audi S6 trpí i podvozek a převodovka. Tohle jinak zajímavé, svižné a nenápadné auto potřebuje samozřejmě pravidelný servis a pečlivou údržbu.

Chrysler 300C se vám musí líbit. Jinak neznáme jiný důvod, proč ho chtít. Podvozek ze starého Mercedesu se chová... inu, jako podvozek ze starého Mercedesu.

Chrysler 300C se vám musí líbit. Jinak neznáme jiný důvod, proč ho chtít. Podvozek ze starého Mercedesu se chová... inu, jako podvozek ze starého Mercedesu.

Chrysler 300C má poměrně odpudivý interiér, i když je aspoň prostorný. I výbava bývá obvykle velmi bohatá. Kvalita je ale podprůměrná.

Chrysler 300C má poměrně odpudivý interiér, i když je aspoň prostorný. I výbava bývá obvykle velmi bohatá. Kvalita je ale podprůměrná.

Zajímavé je kombi, ale nic jiného než osmiválec HEMI bychom nedoporučovali. Šestiválce se s těžkým 300C trápí a vezmou si svých 13 litrů, diesel jezdí za deset a zlobí. Servis je komplikovaný a drahý.

Zajímavé je kombi, ale nic jiného než osmiválec HEMI bychom nedoporučovali. Šestiválce se s těžkým 300C trápí a vezmou si svých 13 litrů, diesel jezdí za deset a zlobí. Servis je komplikovaný a drahý.

Mazda RX-8 je velmi originální auto. A když už nic, proti sobě otevíratelné dveře jsou cool.

Mazda RX-8 je velmi originální auto. A když už nic, proti sobě otevíratelné dveře jsou cool.

Jízdní vlastnosti RX-8 jsou výborné, pokud se tedy někdo nerozhodl narvat na auto tuningový podvozek.

Jízdní vlastnosti RX-8 jsou výborné, pokud se tedy někdo nerozhodl narvat na auto tuningový podvozek.

Největší slabinou RX-8 je životnost motoru Wankel. Kdo často využívá dynamický potenciál, ten si musí připravit peníze na generální opravu každých 40 až 60 000 km.

Největší slabinou RX-8 je životnost motoru Wankel. Kdo často využívá dynamický potenciál, ten si musí připravit peníze na generální opravu každých 40 až 60 000 km.

Mercedes-Benz CL600 byl ve své době téměř absolutním vrcholem. Výš už stálo jen Ferrari 550 Maranello a spol.

Mercedes-Benz CL600 byl ve své době téměř absolutním vrcholem. Výš už stálo jen Ferrari 550 Maranello a spol.

Bohatá luxusní výbava vrcholné motorizace V12 je příjemná, ale čím víc toho v autě je, tím větší je riziko, že se všechno začne kazit.

Bohatá luxusní výbava vrcholné motorizace V12 je příjemná, ale čím víc toho v autě je, tím větší je riziko, že se všechno začne kazit.

Motor V12 bývá trvanlivý, ale často zlobí adaptivní podvozek a točivý moment motoru dává zabrat převodovce. Ta potřebuje pravidelný servis, stejně jako celé auto.

Motor V12 bývá trvanlivý, ale často zlobí adaptivní podvozek a točivý moment motoru dává zabrat převodovce. Ta potřebuje pravidelný servis, stejně jako celé auto.

Kdo chce rychlý Mercedes, toho by mohl zajímat sedan nebo kombík E55 AMG generace W210. Výkonu má auto dost a rychlosti také.

Kdo chce rychlý Mercedes, toho by mohl zajímat sedan nebo kombík E55 AMG generace W210. Výkonu má auto dost a rychlosti také.

Problémem generace W210 je to, že se na ní začalo šetřit. Nejslabším článkem je antikorozní ochrana, ale začala zlobit i elektronika. Aspoň že verze AMG nemívají tak brutální kilometrové nájezdy.

Problémem generace W210 je to, že se na ní začalo šetřit. Nejslabším článkem je antikorozní ochrana, ale začala zlobit i elektronika. Aspoň že verze AMG nemívají tak brutální kilometrové nájezdy.

Počítejte s tím, že E55 AMG bude potřebovat kompletní generálku podvozku. Ten není moc trvanlivý na žádné W210. S korozí se bojuje špatně a rozmyslete si, jestli se vám chce investovat do kompletního restaurování karoserie.

Počítejte s tím, že E55 AMG bude potřebovat kompletní generálku podvozku. Ten není moc trvanlivý na žádné W210. S korozí se bojuje špatně a rozmyslete si, jestli se vám chce investovat do kompletního restaurování karoserie.

Range Rover je takový Mercedes třídy S do terénu. Projede téměř všude, je pohodlný a majestátní.

Range Rover je takový Mercedes třídy S do terénu. Projede téměř všude, je pohodlný a majestátní.

Bohužel nikdy přesně nevíte, čím vším si muselo auto projít. Nejzlobivější je elektronika, potrápit vás může i vzduchový podvozek a velký pozor si dejte na stav převodovky a pohonu 4x4.

Bohužel nikdy přesně nevíte, čím vším si muselo auto projít. Nejzlobivější je elektronika, potrápit vás může i vzduchový podvozek a velký pozor si dejte na stav převodovky a pohonu 4x4.

Osmiválec 4,4 l nejprve pocházel od BMW a je to solidní motor. Pozor na úniky oleje, nejsou totiž pravidlem. Důležité je, aby všechny základní životní funkce auta fungovaly bez problémů. Bohužel jsou takové vozy stále vzácnější.

Osmiválec 4,4 l nejprve pocházel od BMW a je to solidní motor. Pozor na úniky oleje, nejsou totiž pravidlem. Důležité je, aby všechny základní životní funkce auta fungovaly bez problémů. Bohužel jsou takové vozy stále vzácnější.

Unikátní motor 4.0 W8 v Passatu B5 sice nabídne solidní výkon, ale pokud bude potřebovat větší servis, prohnete se. Jen se podívejte na ty komplikované řetězové rozvody... Zlobí hlavně proměnné časování ventilů.

Unikátní motor 4.0 W8 v Passatu B5 sice nabídne solidní výkon, ale pokud bude potřebovat větší servis, prohnete se. Jen se podívejte na ty komplikované řetězové rozvody... Zlobí hlavně proměnné časování ventilů.

VW Passat W8 je nenápadný, což určitě někteří zájemci ocení. Bohužel ale nemá zrovna příkladné jízdní vlastnosti.

VW Passat W8 je nenápadný, což určitě někteří zájemci ocení. Bohužel ale nemá zrovna příkladné jízdní vlastnosti.

I Passat B5 trpí na korozi, zejména pokud je auto opravované po nehodě. Podvozek nevydrží moc dlouho, životnost brzd je nízká a připravte se na rychlé sjíždění předních pneumatik.

I Passat B5 trpí na korozi, zejména pokud je auto opravované po nehodě. Podvozek nevydrží moc dlouho, životnost brzd je nízká a připravte se na rychlé sjíždění předních pneumatik.

Volkswagen Phaeton byla výkladní skříň VW. Auto bylo tak nákladné na výrobu, že na něm vlastně firma nikdy nevydělávala.

Volkswagen Phaeton byla výkladní skříň VW. Auto bylo tak nákladné na výrobu, že na něm vlastně firma nikdy nevydělávala.

Dvanáctiválec 6.0 W12 může být zajímavá hračka, pokud chcete jednou za čas udělat na kolegy v práci dojem. Spotřebu dvacet litrů na sto km moc neřešte, u tohohle auta se prodraží hlavně pravidelný servis a údržba.

Dvanáctiválec 6.0 W12 může být zajímavá hračka, pokud chcete jednou za čas udělat na kolegy v práci dojem. Spotřebu dvacet litrů na sto km moc neřešte, u tohohle auta se prodraží hlavně pravidelný servis a údržba.

Obrovské riziko se skrývá v komplikované elektronice a mechanice. Navíc odhalit jakýkoli problém bude stát spoustu času a peněz. Velký pozor si dejte na stav převodovky, dvanáctiválec jí dává zabrat.

Obrovské riziko se skrývá v komplikované elektronice a mechanice. Navíc odhalit jakýkoli problém bude stát spoustu času a peněz. Velký pozor si dejte na stav převodovky, dvanáctiválec jí dává zabrat.

Volkswagen Touareg není špatné auto, ale po letech sotva najdete bezproblémový kus, který by nepotřeboval investice.

Volkswagen Touareg není špatné auto, ale po letech sotva najdete bezproblémový kus, který by nepotřeboval investice.

Motor 5.0 V10 TDI je největším rizikem. Vlivem špatně vyřešeného chlazení se mu přehřívají zadní válce a dochází ke kroucení a praskání hlavy motoru. Odchází i vstřikování.

Motor 5.0 V10 TDI je největším rizikem. Vlivem špatně vyřešeného chlazení se mu přehřívají zadní válce a dochází ke kroucení a praskání hlavy motoru. Odchází i vstřikování.

Vysoký točivý moment desetiválce také likviduje převodovku a systém pohonu 4x4. Raději bychom doporučili diesel 3.0 TDI či jakýkoli jiný agregát.

Vysoký točivý moment desetiválce také likviduje převodovku a systém pohonu 4x4. Raději bychom doporučili diesel 3.0 TDI či jakýkoli jiný agregát.

Nejrizikovější jsou auta, která za sebou mají těžkou minulost se zanedbanou údržbou. Motor se pak projevuje nadměrnou kouřivostí, spotřebou oleje, nevyrovnaným chodem a ztrátou výkonu.
Na Audi S6 trpí i podvozek a převodovka. Tohle jinak zajímavé, svižné a nenápadné auto potřebuje samozřejmě pravidelný servis a pečlivou údržbu.
Chrysler 300C se vám musí líbit. Jinak neznáme jiný důvod, proč ho chtít. Podvozek ze starého Mercedesu se chová... inu, jako podvozek ze starého Mercedesu.
Chrysler 300C má poměrně odpudivý interiér, i když je aspoň prostorný. I výbava bývá obvykle velmi bohatá. Kvalita je ale podprůměrná.
27
Fotogalerie

9 aut, která koupíte v bazaru za 200 000 Kč – a proč byste to neměli dělat

Kapitoly článku:


Mercedes-Benz CL600

Vlastnictví dvanáctiválcového Mercedesu není otázkou racionálního uvažování, ale principu. Aut je poměrně dost, je tedy z čeho vybírat. Ceny jsou překvapivě nízké, takže můžete koupit výhodně velmi zachovalý exemplář. Dynamika vrcholných verzí je návyková, stejně tak charakter motoru V12 a fascinace tím, jak bohatá luxusní výbava stále funguje.

Mercedes-Benz-CL600_2003_1600x1200_wallpaper_1b.jpgMercedes-Benz-CL600_2003_1600x1200_wallpaper_26.jpgMercedes-Benz-CL600_2003_1600x1200_wallpaper_3c.jpg
V Mercedesu CL600 je spousta věcí. A to znamená spoustu potenciálních problémů. Mechanika je ale poměrně spolehlivá, nejčastěji zlobí právě elektronika. Pozor také na automatickou převodovku a podvozek. Případné opravy jsou extrémně drahé

Jenže jednoho dne začnou varovné kontrolky postupně svítit a účty za opravy brzy překročí pořizovací cenu ojetého auta. A to se bavíme o voze, který toho snese hodně. Mnoho aut má bohužel za sebou zanedbaný servis a přejížděné spotřební díly. Potřebují poměrně nákladnou generální prohlídku. Nejchoulostivějším místem je elektronika a řídící jednotky motoru a převodovky. Pokud chcete víkendovou hračku, se kterou najedete pár tisíc kilometrů za rok, prosím, ale na denní ježdění je tohle spalovna peněz.

Našli jsme: Mercedes CL600, rok 2000, výkon 270 kW, najeto 178 182 km, cena 169 000 korun

Mercedes-Benz E55 AMG

A nechcete zkusit velmi nenápadnou dálniční stíhačku? Osmiválce jsou v této rychlé „masařce“ ještě atmosféricky plněné, takže sice nemají zvuk jako stíhací Messerschmitt, ale patří k poměrně spolehlivým a na servis ne tak náročným motorům. Snesou toho poměrně dost, i automaty jsou ještě docela robustní.

A2000F1431.jpgA2000F1439.jpgpictures_mercedes-benz_e-klasse_1999_7.jpg
Osmiválec v E55 AMG je trvanlivý a solidní, ale „masařka“ byl jeden z prvních mercedesů, na kterých se začalo šetřit. Elektroniku ještě nějak pořešíte, ale nepřítelem je poměrně rychlá koroze a silné opotřebení podvozku

Slabým místem těchto starých mercedesů je ale koroze a životnost podvozku. Verze AMG za sebou sice nemají tak masivní kilometrové nájezdy (naftové masařky už obvykle slouží druhý půlmilion km) a často se dá hodnotě na tachometru i věřit. To ale neznamená, že by nerezavěly. Navíc model W210 je první z řady Mercedesů, které se nemohly pochlubit neprůstřelnou mechanickou a elektronickou spolehlivostí svých předchůdců. Nemusí to být pravidlo, ale koupě vás může rychle zruinovat. Je to tak „padesát na padesát“.

Našli jsme: Mercedes E55 AMG, sedan, rok 2001, motor 5.4 V8 260 kW, najeto 249 517 km, cena 159 000 korun

Range Rover 4.4 V8

Luxusní off-road Range Rover patřil vždy na vrchol automobilového potravního řetězce. Je to takový Mercedes třídy S, který umí i v náročném terénu. Komfort cestování je velmi vysoký, kultivovanost příkladná a společenská prestiž zaručená. Výhodou je i osmiválcový motor M62B44 od BMW (montovaný do roku 2006), což zaručuje trochu zjednodušený servis. Navíc je spolehlivější než jeho nástupce N62, který trpěl na úniky oleje. Ten se do Range Roveru už nadával, místo něj přišel motor 4,4 l od Jaguaru.

Land_Rover-Range_Rover_2003_1600x1200_wallpaper_09.jpgLand_Rover-Range_Rover_2003_1600x1200_wallpaper_0a.jpgLand_Rover-Range_Rover_2003_1600x1200_wallpaper_18.jpg
S osmiválcem od BMW problémy nebývají, ale zlobí elektronika a vytěžovaný Range Rover bude častěji v servisu než na silnici. Nevýhodou je, že těmto modelům řada mechaniků nerozumí, takže spíše experimentují, než aby skutečně věděli, co dělají

Jenže na provoz Range Roveru musíte mít prostředky. Je celkem jedno, co máte za motor, i když je asi nejlepší se vyhnout dieselům. Benzínové osmiválce jsou docela solidní, ovšem elektronika auta si žije vlastním životem. S největší pravděpodobností bude velmi unavený vzduchový podvozek a schopného mechanika, který bude přesně vědět, co má dělat, abyste pohledali. Nicméně na dojíždění do servisu lepší auto asi neseženete.

Našli jsme: Range Rover V8, rok 2002, motor 4.4 V8, výkon 210 kW, najeto 299 000 km, cena 189 000 korun

Chrysler

Walter Chrysler založil společnost v roce 1925 reorganizací Maxwell Motor Company (1904). V roce 1998 uzavřel partnerství s Daimlerem, dnes silně spolupracuje s italským Fiatem.

Chrysler je nejmenší ze tří velkých amerických automobilek (vedle Fordu a General Motors). Od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Chrysler 300 • Chrysler Voyager

Doporučujeme

Články odjinud