Kapitoly článku:
Mercedes-Benz CL600
Vlastnictví dvanáctiválcového Mercedesu není otázkou racionálního uvažování, ale principu. Aut je poměrně dost, je tedy z čeho vybírat. Ceny jsou překvapivě nízké, takže můžete koupit výhodně velmi zachovalý exemplář. Dynamika vrcholných verzí je návyková, stejně tak charakter motoru V12 a fascinace tím, jak bohatá luxusní výbava stále funguje.
V Mercedesu CL600 je spousta věcí. A to znamená spoustu potenciálních problémů. Mechanika je ale poměrně spolehlivá, nejčastěji zlobí právě elektronika. Pozor také na automatickou převodovku a podvozek. Případné opravy jsou extrémně drahé
Jenže jednoho dne začnou varovné kontrolky postupně svítit a účty za opravy brzy překročí pořizovací cenu ojetého auta. A to se bavíme o voze, který toho snese hodně. Mnoho aut má bohužel za sebou zanedbaný servis a přejížděné spotřební díly. Potřebují poměrně nákladnou generální prohlídku. Nejchoulostivějším místem je elektronika a řídící jednotky motoru a převodovky. Pokud chcete víkendovou hračku, se kterou najedete pár tisíc kilometrů za rok, prosím, ale na denní ježdění je tohle spalovna peněz.
Našli jsme: Mercedes CL600, rok 2000, výkon 270 kW, najeto 178 182 km, cena 169 000 korun
Mercedes-Benz E55 AMG
A nechcete zkusit velmi nenápadnou dálniční stíhačku? Osmiválce jsou v této rychlé „masařce“ ještě atmosféricky plněné, takže sice nemají zvuk jako stíhací Messerschmitt, ale patří k poměrně spolehlivým a na servis ne tak náročným motorům. Snesou toho poměrně dost, i automaty jsou ještě docela robustní.
Osmiválec v E55 AMG je trvanlivý a solidní, ale „masařka“ byl jeden z prvních mercedesů, na kterých se začalo šetřit. Elektroniku ještě nějak pořešíte, ale nepřítelem je poměrně rychlá koroze a silné opotřebení podvozku
Slabým místem těchto starých mercedesů je ale koroze a životnost podvozku. Verze AMG za sebou sice nemají tak masivní kilometrové nájezdy (naftové masařky už obvykle slouží druhý půlmilion km) a často se dá hodnotě na tachometru i věřit. To ale neznamená, že by nerezavěly. Navíc model W210 je první z řady Mercedesů, které se nemohly pochlubit neprůstřelnou mechanickou a elektronickou spolehlivostí svých předchůdců. Nemusí to být pravidlo, ale koupě vás může rychle zruinovat. Je to tak „padesát na padesát“.
Našli jsme: Mercedes E55 AMG, sedan, rok 2001, motor 5.4 V8 260 kW, najeto 249 517 km, cena 159 000 korun
Range Rover 4.4 V8
Luxusní off-road Range Rover patřil vždy na vrchol automobilového potravního řetězce. Je to takový Mercedes třídy S, který umí i v náročném terénu. Komfort cestování je velmi vysoký, kultivovanost příkladná a společenská prestiž zaručená. Výhodou je i osmiválcový motor M62B44 od BMW (montovaný do roku 2006), což zaručuje trochu zjednodušený servis. Navíc je spolehlivější než jeho nástupce N62, který trpěl na úniky oleje. Ten se do Range Roveru už nadával, místo něj přišel motor 4,4 l od Jaguaru.
S osmiválcem od BMW problémy nebývají, ale zlobí elektronika a vytěžovaný Range Rover bude častěji v servisu než na silnici. Nevýhodou je, že těmto modelům řada mechaniků nerozumí, takže spíše experimentují, než aby skutečně věděli, co dělají
Jenže na provoz Range Roveru musíte mít prostředky. Je celkem jedno, co máte za motor, i když je asi nejlepší se vyhnout dieselům. Benzínové osmiválce jsou docela solidní, ovšem elektronika auta si žije vlastním životem. S největší pravděpodobností bude velmi unavený vzduchový podvozek a schopného mechanika, který bude přesně vědět, co má dělat, abyste pohledali. Nicméně na dojíždění do servisu lepší auto asi neseženete.
Našli jsme: Range Rover V8, rok 2002, motor 4.4 V8, výkon 210 kW, najeto 299 000 km, cena 189 000 korun
Walter Chrysler založil společnost v roce 1925 reorganizací Maxwell Motor Company (1904). V roce 1998 uzavřel partnerství s Daimlerem, dnes silně spolupracuje s italským Fiatem.
Chrysler je nejmenší ze tří velkých amerických automobilek (vedle Fordu a General Motors). Od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.
Chrysler 300 • Chrysler Voyager