9 aut, která koupíte v bazaru za 200 000 Kč – a proč byste to neměli dělat

Proč jsou tato ojetá auta tak levná? Jsou totiž riziková. Přesto by se nemuselo jednat o špatnou koupi, pokud neplánujete najíždět veliké porce kilometrů.
Seznam kapitol
  1. Audi S6; Chrysler 300C; Mazda RX-8
  2. Mercedes-Benz CL600; Mercedes-Benz E55 AMG; Range Rover 4.4 V8
  3. VW Passat 4.0 W8; VW Phaeton W12; VW Touareg 5.0 V10 TDI

Zájemce o ojeté auto s rozpočtem do 200 000 korun má nemálo možností, jak koupit solidní a spolehlivou ojetinu. Ovšem ve většině případů se bude jednat o nudné, obyčejné a velmi konzumní auto (jasně, existují světlé výjimky). Takže co vzít svých dvě stě tisíc a trochu zariskovat?

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Pojďme se podívat na několik zajímavých aut, která lze skutečně pořídit za méně než 200 000 korun (často i za méně). Ukážeme si, proč právě tyto modely koupit, ale také si řekneme, proč mohou být zrovna tahle auta velmi špatný nápad zejména pro někoho, kdo už nemá kam sáhnout pro další finance.

Audi S6 4.2 V8

Na první pohled nemusí být čtyřkolka Audi S6 zas tak špatná, protože její atmosférický osmiválec 4,2 l o výkonu 250 kW (340 k) platí za jeden ze spolehlivějších motorů. Ani samotná kvalita modelu Audi A6 (C5) není zlá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kdyby nebyla spousta starých Audi zanedbaná, byla by to vlastně skvělá auta. Třeba osmiválec v S6 patří k velmi spolehlivým motorům. Potřebuje ale pravidelný servis

Jenže s rychlými Audi se to má tak, že jich je dnes už jen opravdu málo ve skutečně dobrém stavu. Na hranici životnosti se pohybují převodovky a jak auto přechází na další „chudší“ majitele, začíná se na něm podepisovat zanedbaná údržba a šetření na nesprávných místech. Musíte mít chuť a prostředky tohle auto zachránit. A vězte, že spotřeba paliva není u tohoto vozu ten zásadní provozní výdaj.

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Našli jsme: Audi S6 Avant, automatická převodovka, rok 2003, zamě původu Rakousko, najeto 229 489 km, cena 169 900 korun

Chrysler 300C

Americký koráb od Chrysleru, postavený na základech starého Mercedesu třídy E W210, vypadá pořád atraktivně. Někomu se ty velké chromované plochy a imitace dřeva v interiéru prostě líbí. Rozhodně se jedná o originální alternativu velkého sedanu. A dělal se i zajímavý kombík. Uvnitř je spousta místa a většina aut má velmi bohatou výbavu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chrysler 300C nejezdí nijak zázračně, uvnitř vypadá nevábně a šestiválce mají s masou železa spoustu práce. Když už, chtějte osmiválec HEMI

Jenže s bohatou výbavou souvisí i spousta problémů a u některých aut, zejména těch z prvních let výroby, toho už moc fungovat nebude. Jízdní vlastnosti jsou špatné, brzdy slabé a nic menšího než osmiválec 5.7 HEMI s Chryslerem pořádně nehne. Benzínové šestiválce jsou mizérie, zvláště po přestavbě na LPG, která je docela častá. S dieselem 3.0 CRD jsou zas problémy a servis je poměrně drahý.

Našli jsme: Chrysler 300C 3.5 V6, automatická převodovka, přestavba na LPG, rok 2005, najeto 122 094 km, cena 162 000 korun

Mazda RX-8

Koncepce motoru Wankel s rotačním pístem je skutečně unikátní a jediná automobilka, která se jí držela zuby nehty, byla Mazda. Zajímavé kupé RX-8 má originální design a spoustu charakteru. Dvoukomorový Wankel o přepočteném objemu 1,3 l nabízel v nejsilnějším provedení výkon 170 kW (231 k). Zajímavé jsou i proti směru jízdy otvírané zadní dveře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design je v pořádku, jízdní vlastnosti také a celková kvalita rovněž. Problémem je ale životnost motoru. Utahaný Wankel může potřebovat velkou generálku každých 40 000 km

Jenže motor Wankel není zrovna „držák“. Dochází k obrušování těsnění rotujícího pístu a málokterý motor přežil 100 000 km bez potřeby generální opravy. Spousta aut skončila i s novým motorem, který stojí zhruba 140 000 korun. Počáteční problémy poznáte podle stále obtížnějšího startování, jak motor přichází o kompresi.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Našli jsme: Mazda RX-8, rok 2005, manuální převodovka, verze 170 kW, najeto 92 000 km, cena 150 000 korun

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi S6; Chrysler 300C; Mazda RX-8
  2. Mercedes-Benz CL600; Mercedes-Benz E55 AMG; Range Rover 4.4 V8
  3. VW Passat 4.0 W8; VW Phaeton W12; VW Touareg 5.0 V10 TDI
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky