86 % řidičů dohání zpoždění způsobené opravami silnic i za cenu porušení předpisů

Tu situaci známe všichni: rozkopané ulice, neustále se měnící systém objížděk a v důsledku toho neúprosně narůstající zpoždění. Není proto divu, že čtvrtina řidičů v anketě Direct Pojišťovny přiznala, že se časovou ztrátu způsobenou opravami a stavebními pracemi na silnici téměř vždy snaží dohnat i na úkor porušení rychlostních limitů. Dalších 61,5 % dotázaných pak ze stejného důvodu porušuje předpisy alespoň občas.
 
„Většina řidičů především ve větších městech, kde v létě probíhá nejvíc oprav silnic, začíná svůj pracovní den stresem z toho, že přijde pozdě do práce. Z naší ankety vyplývá, že nejčastější zpoždění je 5 až 15 minut, dalších 38 % procent respondentů ale uvádí zpoždění až půl hodiny. To určitě nepřispívá k pohodě za volantem,“ upozorňuje Kateřina Krásová, tisková mluvčí Direct Pojišťovny.
 
Jen 14 % řidičů uvedlo, že své zpoždění nikdy nedohánělo porušením rychlostních limitů. Naopak 24,5 % tak činí téměř vždy a většina, 61,5 % alespoň někdy. Opravy a stavební práce na silnici přitom pro téměř polovinu řidičů (47 %) znamenají průměrné zpoždění na cestě do práce od 5 do 15 minut. Dalších 38 % řidičů počítá s průměrným zpožděním až půl hodiny a 5 % dokonce více než to. Desetina řidičů uvedla zpoždění do 5 minut.
 
A co by podle řidičů pomohlo zlepšit tuto situaci? Dvě třetiny z nich (66 %) by ocenilo podávání spolehlivých a aktuálních informací o dopravní situaci, zácpách apod., například pomocí informačních tabulí. 53 % řidičů se shodlo na potřebě včasných informací o možných objížďkách a jejich lepším značení. Rezervy v řízení a koordinaci oprav a stavebních prací na silnici vidí 48 % řidičů.

Zdroj: Direct Pojišťovna
 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků