86 % řidičů dohání zpoždění způsobené opravami silnic i za cenu porušení předpisů

Tu situaci známe všichni: rozkopané ulice, neustále se měnící systém objížděk a v důsledku toho neúprosně narůstající zpoždění. Není proto divu, že čtvrtina řidičů v anketě Direct Pojišťovny přiznala, že se časovou ztrátu způsobenou opravami a stavebními pracemi na silnici téměř vždy snaží dohnat i na úkor porušení rychlostních limitů. Dalších 61,5 % dotázaných pak ze stejného důvodu porušuje předpisy alespoň občas.
 
„Většina řidičů především ve větších městech, kde v létě probíhá nejvíc oprav silnic, začíná svůj pracovní den stresem z toho, že přijde pozdě do práce. Z naší ankety vyplývá, že nejčastější zpoždění je 5 až 15 minut, dalších 38 % procent respondentů ale uvádí zpoždění až půl hodiny. To určitě nepřispívá k pohodě za volantem,“ upozorňuje Kateřina Krásová, tisková mluvčí Direct Pojišťovny.
 
Jen 14 % řidičů uvedlo, že své zpoždění nikdy nedohánělo porušením rychlostních limitů. Naopak 24,5 % tak činí téměř vždy a většina, 61,5 % alespoň někdy. Opravy a stavební práce na silnici přitom pro téměř polovinu řidičů (47 %) znamenají průměrné zpoždění na cestě do práce od 5 do 15 minut. Dalších 38 % řidičů počítá s průměrným zpožděním až půl hodiny a 5 % dokonce více než to. Desetina řidičů uvedla zpoždění do 5 minut.
 
A co by podle řidičů pomohlo zlepšit tuto situaci? Dvě třetiny z nich (66 %) by ocenilo podávání spolehlivých a aktuálních informací o dopravní situaci, zácpách apod., například pomocí informačních tabulí. 53 % řidičů se shodlo na potřebě včasných informací o možných objížďkách a jejich lepším značení. Rezervy v řízení a koordinaci oprav a stavebních prací na silnici vidí 48 % řidičů.

Zdroj: Direct Pojišťovna
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků