800V elektrickou architekturu již chystá i Hyundai. Rychlé nabíjení je prioritou

Stejný přístup k elektromobilitě jako u Porsche teď chystá i korejský Hyundai. Pokrokovou 800V elektrickou architekturu tak chce ve svých produkčních vozech používat již do dvou let.

S uvedením elektrického Porsche Taycan se velice často zmiňovala jeho architektura s napětím 800 V, která má oproti dnešním elektromobilům s tradičnější 400V sítí zajistit mnohem rychlejší nabíjení a rovněž delší využitelnost maximálního zatížení elektrického ústrojí bez ztráty výkonu. Taycan je prvním produkčním elektromobilem s tímto systémem, příliš dlouho už ale nebude jediným.

Přechod na 800V elektrickou síť chce do roku 2021 provést u svých produkčních elektromobilů rovněž korejský Hyundai Motor Group včetně jeho značky Kia. Automobilka si od technologie slibuje hlavně možnost dobíjení baterií výkonem až 350 kW. Taycan umožňuje max. 270 kW, čímž má být zajištěno dobití energie na 100 km do 5 minut.

Elektrické Porsche Taycan oficiálně: Je absurdně rychlé, drahé i označené

Elektrické Porsche Taycan oficiálně: Je absurdně rychlé, drahé i označené

Aby těchto výhod ovšem mohli koncoví zákazníci vůbec využit, samozřejmě vše padá na výstavbě takto schopných nabíječek. Stanice o výkonu 350 kW se pomalu začínají objevovat rovněž u nás, i tuto stranu použitelné elektromobility má však Hyundai podchycenou.

K naplnění potenciálu svých chystaných elektromobilů již Hyundai investoval do evropského energetického podniku Ionity, který byl dříve založen giganty BMW, Daimlerem, Fordem a VW. Neupřesněnou výší investice do silnějšího rozšíření 350kW nabíječek chce právě i Hyundai vylepšit pohled na jeho chystané elektromobily, které bude možné dobíjet nejvyšším možným výkonem a za nejkratší dobu.

Nejnovější Hyundai dokazuje, že i podle pravítka je možné vytvořit krásné auto

Nejnovější Hyundai dokazuje, že i podle pravítka je možné vytvořit krásné auto

Nabíječek Ionity se po celé Evropě zatím nachází asi 140, přičemž dalších 50 je v tuto chvíli ve výstavbě. Během roku 2020 chce podnik rozšířit síť 350kW nabíječek na celkem 400 stanic. Konečným plánem je síť hlavních evropských dálnic, kde bude v průměru na každém 120 kilometru postavena minimálně jedna nabíjecí stanice.

Hyundai zatím neupřesnil, u kterého vozu by se mohla jeho 800V architektura nejprve objevit. Podobně jako u vývojových plánů dalších velkých automobilek se však ve hře opět ukazuje chorvatský Rimac, který bude i pro Hyundai partnerem na vývoji nadcházejících elektrických ústrojí, a to včetně vzniku možných sportovních modelů.

V galerii elektrický koncept Hyundai 45 EV představený na autosalonu ve Frankfurtu.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků