8 z 10 řidičů používá telefon bez hands-free sady

Plyne to alespoň z ankety britského serveru GoodMobilePhones. Ve výzkumu odpovídalo 1 859 motoristů, přičemž plných 81 % z nich přiznalo, že používá mobilní telefon během řízení bez použité hands-free sady. V Anglii jde přitom již sedmým rokem o přestupek. 52 % z těchto respondentů uvedlo, že telefonují, 44 % posílá SMS, 31 % prohlíží e-maily a 24 % „sjíždí“ stránky sociálních sítí. Pouze 12 % ze všech dotázaných prohlásilo, že nikdy bez hands-free za volantem netelefonovalo, zatímco pouhá 3 % respondentů tvrdí, že během řízení telefon při řízení nikdy vůbec nepoužívají.

Obzvláště znepokojující je ale skutečnost, že plných 62 % „hříšníků“ nemá žádný strach z případného postihu. Výzkumy přitom opakovaně prokázaly, že se řidič s telefonem v ruce na silnici chová jako by byl opilý. Faktem je, že na vině je kromě nezodpovědnosti řidičů také stále propojenější svět. Tytam jsou časy, kdy pracovní doba pro většinu lidí skončila s bouchnutím dveří od kanceláře, nyní potřebujeme být neustále v kontaktu a často řešit i úplné nesmysly, přičemž důsledky svého konání jen málokdy domýšlíme…
 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků