8 z 10 řidičů používá telefon bez hands-free sady

Plyne to alespoň z ankety britského serveru GoodMobilePhones. Ve výzkumu odpovídalo 1 859 motoristů, přičemž plných 81 % z nich přiznalo, že používá mobilní telefon během řízení bez použité hands-free sady. V Anglii jde přitom již sedmým rokem o přestupek. 52 % z těchto respondentů uvedlo, že telefonují, 44 % posílá SMS, 31 % prohlíží e-maily a 24 % „sjíždí“ stránky sociálních sítí. Pouze 12 % ze všech dotázaných prohlásilo, že nikdy bez hands-free za volantem netelefonovalo, zatímco pouhá 3 % respondentů tvrdí, že během řízení telefon při řízení nikdy vůbec nepoužívají.

Obzvláště znepokojující je ale skutečnost, že plných 62 % „hříšníků“ nemá žádný strach z případného postihu. Výzkumy přitom opakovaně prokázaly, že se řidič s telefonem v ruce na silnici chová jako by byl opilý. Faktem je, že na vině je kromě nezodpovědnosti řidičů také stále propojenější svět. Tytam jsou časy, kdy pracovní doba pro většinu lidí skončila s bouchnutím dveří od kanceláře, nyní potřebujeme být neustále v kontaktu a často řešit i úplné nesmysly, přičemž důsledky svého konání jen málokdy domýšlíme…
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků