8 z 10 řidičů používá telefon bez hands-free sady

Plyne to alespoň z ankety britského serveru GoodMobilePhones. Ve výzkumu odpovídalo 1 859 motoristů, přičemž plných 81 % z nich přiznalo, že používá mobilní telefon během řízení bez použité hands-free sady. V Anglii jde přitom již sedmým rokem o přestupek. 52 % z těchto respondentů uvedlo, že telefonují, 44 % posílá SMS, 31 % prohlíží e-maily a 24 % „sjíždí“ stránky sociálních sítí. Pouze 12 % ze všech dotázaných prohlásilo, že nikdy bez hands-free za volantem netelefonovalo, zatímco pouhá 3 % respondentů tvrdí, že během řízení telefon při řízení nikdy vůbec nepoužívají.

Obzvláště znepokojující je ale skutečnost, že plných 62 % „hříšníků“ nemá žádný strach z případného postihu. Výzkumy přitom opakovaně prokázaly, že se řidič s telefonem v ruce na silnici chová jako by byl opilý. Faktem je, že na vině je kromě nezodpovědnosti řidičů také stále propojenější svět. Tytam jsou časy, kdy pracovní doba pro většinu lidí skončila s bouchnutím dveří od kanceláře, nyní potřebujeme být neustále v kontaktu a často řešit i úplné nesmysly, přičemž důsledky svého konání jen málokdy domýšlíme…
 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků