8 tajemství, která jste o výrobě a zkouškách převodovek Škoda nevěděli

Škoda ve svém vývojovém centru v Mladé Boleslavi otevřela nové zkušební stavy pro testování převodovek.

V roce 2017 Škoda vyrobila pro své vlastní vozy i různé typy značek koncernu VW 1.160.000 převodovek. V současné době má celosvětovou zodpovědnost za vývoj převodovek MQ 100 a MQ 200 používaných především v menších automobilech. „Tyto převodovky mají v současné době celkem 580 různých verzí a vyrábějí se například i v Argentině, Číně nebo Španělsku," vysvětlil Martin Hrdlička, šéf vývoje agregátů Škoda Auto.

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

I stávající typy převodovek se podle něj stále vyvíjejí v souvislosti s tím, jak se mění motory, aerodynamika vozidel, emisní předpisy, ale třeba i ložiska nebo oleje. Součástí vývoje je také snaha o zlevnění výroby.

Nové dva zkušební stavy přišly Škodu na více 200 milionů korun. „Ještě není hotovo, v brzké době totiž budeme potřebovat pokud možno přímo v Mladé Boleslavi hybridní a elektrické pohony," uvedl Hrdlička v odpovědi na dotaz Autorevue.cz.

Manuální převodovka vymírá. U Škody jsou ale automaty v menšině

Manuální převodovka vymírá. U Škody jsou ale automaty v menšině

Historii výroby a zkoušek převodovek od nejstarších dob do současností si můžete projít zde:​

1) Kastlík měny rychlosti

Klepněte pro větší obrázek

Motocykly, které se v Mladé Boleslavi vyráběly před vznikem prvního auta, měly jednoválce. Od řemenice na klikové hřídeli se pomocí plochého řemenu bez využití převodovky a volnoběhu pohánělo hnací kolo.

Na konci roku 1905, tedy před 112 lety, představil Laurin&Klement svůj první automobil. Nesl název Voiturette A, přičemž slovo Voiturette znamená v překladu vozík. Motor byl dvouválec kapalinou chlazený a převodovka měla již tři stupně a zpátečku. Přesto se o tom tehdy nikdo moc nešířil. Převodovka se tehdy označovala jako "kastlík měny rychlosti".

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků