8 tajemství, která jste o výrobě a zkouškách převodovek Škoda nevěděli

Škoda ve svém vývojovém centru v Mladé Boleslavi otevřela nové zkušební stavy pro testování převodovek.

V roce 2017 Škoda vyrobila pro své vlastní vozy i různé typy značek koncernu VW 1.160.000 převodovek. V současné době má celosvětovou zodpovědnost za vývoj převodovek MQ 100 a MQ 200 používaných především v menších automobilech. „Tyto převodovky mají v současné době celkem 580 různých verzí a vyrábějí se například i v Argentině, Číně nebo Španělsku," vysvětlil Martin Hrdlička, šéf vývoje agregátů Škoda Auto.

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

I stávající typy převodovek se podle něj stále vyvíjejí v souvislosti s tím, jak se mění motory, aerodynamika vozidel, emisní předpisy, ale třeba i ložiska nebo oleje. Součástí vývoje je také snaha o zlevnění výroby.

Nové dva zkušební stavy přišly Škodu na více 200 milionů korun. „Ještě není hotovo, v brzké době totiž budeme potřebovat pokud možno přímo v Mladé Boleslavi hybridní a elektrické pohony," uvedl Hrdlička v odpovědi na dotaz Autorevue.cz.

Manuální převodovka vymírá. U Škody jsou ale automaty v menšině

Manuální převodovka vymírá. U Škody jsou ale automaty v menšině

Historii výroby a zkoušek převodovek od nejstarších dob do současností si můžete projít zde:​

1) Kastlík měny rychlosti

Klepněte pro větší obrázek

Motocykly, které se v Mladé Boleslavi vyráběly před vznikem prvního auta, měly jednoválce. Od řemenice na klikové hřídeli se pomocí plochého řemenu bez využití převodovky a volnoběhu pohánělo hnací kolo.

Na konci roku 1905, tedy před 112 lety, představil Laurin&Klement svůj první automobil. Nesl název Voiturette A, přičemž slovo Voiturette znamená v překladu vozík. Motor byl dvouválec kapalinou chlazený a převodovka měla již tři stupně a zpátečku. Přesto se o tom tehdy nikdo moc nešířil. Převodovka se tehdy označovala jako "kastlík měny rychlosti".

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

dnes | Milan Lažanský | 23 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků