8 tajemství, která jste o výrobě a zkouškách převodovek Škoda nevěděli

Škoda ve svém vývojovém centru v Mladé Boleslavi otevřela nové zkušební stavy pro testování převodovek.

V roce 2017 Škoda vyrobila pro své vlastní vozy i různé typy značek koncernu VW 1.160.000 převodovek. V současné době má celosvětovou zodpovědnost za vývoj převodovek MQ 100 a MQ 200 používaných především v menších automobilech. „Tyto převodovky mají v současné době celkem 580 různých verzí a vyrábějí se například i v Argentině, Číně nebo Španělsku," vysvětlil Martin Hrdlička, šéf vývoje agregátů Škoda Auto.

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

I stávající typy převodovek se podle něj stále vyvíjejí v souvislosti s tím, jak se mění motory, aerodynamika vozidel, emisní předpisy, ale třeba i ložiska nebo oleje. Součástí vývoje je také snaha o zlevnění výroby.

Nové dva zkušební stavy přišly Škodu na více 200 milionů korun. „Ještě není hotovo, v brzké době totiž budeme potřebovat pokud možno přímo v Mladé Boleslavi hybridní a elektrické pohony," uvedl Hrdlička v odpovědi na dotaz Autorevue.cz.

Manuální převodovka vymírá. U Škody jsou ale automaty v menšině

Manuální převodovka vymírá. U Škody jsou ale automaty v menšině

Historii výroby a zkoušek převodovek od nejstarších dob do současností si můžete projít zde:​

1) Kastlík měny rychlosti

Klepněte pro větší obrázek

Motocykly, které se v Mladé Boleslavi vyráběly před vznikem prvního auta, měly jednoválce. Od řemenice na klikové hřídeli se pomocí plochého řemenu bez využití převodovky a volnoběhu pohánělo hnací kolo.

Na konci roku 1905, tedy před 112 lety, představil Laurin&Klement svůj první automobil. Nesl název Voiturette A, přičemž slovo Voiturette znamená v překladu vozík. Motor byl dvouválec kapalinou chlazený a převodovka měla již tři stupně a zpátečku. Přesto se o tom tehdy nikdo moc nešířil. Převodovka se tehdy označovala jako "kastlík měny rychlosti".

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 29 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků