8 důvodů, proč je podle nás Alfa Romeo Giulia řidičským autem roku

36 komentářů

Antiautomat
7. dubna • 21:00

..uz ste ju dali zospodu opravit? Tester asi vie na co mierim.

rammstein
6. dubna • 16:40

Žlutě nabarvené brzdové kotouče, to jen tak nějaká automobilka nenabízí. Jaká je životnost takového lakování? :-D

audax
6. dubna • 17:27

rozhodne vyššia než u niektorých koncernoviek,ktoré ich miesto žlto/červeno lakovaných ponúkajú rovno hrdzavé

Tom
7. dubna • 22:00

Nechci ti brat iluze, ale ktouceti reznouna vlhku na Alfe stejne rychle jako na koncernu. Teda asi ne, pokud jsou lakovany. To musi brzdit fajne:-P

rammstein
8. dubna • 14:16

Mám zkušenost s kotouči, které reznou méně a některé, které jsou rezavé přes noc. Narážel jsem ale na to, že někdo asi neví, co je kotouč a co třmen ;-) A která z těchto součástí je v seznamu příplatkové výbavy lakovaná.
A idioti mínusují, případně odpovídají způsobem odpovídajícím jejich intelektu.

><
6. dubna • 13:29

To auto vypadá zastarale už teď.

MAREK
6. dubna • 12:40

Souhlasím s tím co redaktor napsal ale jako test mi toto nestačí. Kde je například info o tom, zda se dá nebo nedá vypnout kontrola trakce??? Nebo něco o zvukové kulise vozidla??? Škoda. Příliš stručný test:-(

francouz
5. dubna • 14:17

hele, Seat je s 300 konikama top maximum, co do to jde dostat. Alfa se svymi 280 je benzinovej zaklad :-D:-D

xavier911
5. dubna • 15:44

Ne tak uplne, zaklad je 200k turbo. Tech 280k je takovy "Sport line" teda Veloce line;-)

kahnt
5. dubna • 10:38

ja se alfistů nechci dotknout, ale ty nájezdy co tu uvádíte, jsou směšné, to snad musí vydržet i čínské auo ne..?

Tom
6. dubna • 17:49

No nechci se dotknout tebe, ale je dost rozdíl jezdit s pekáčem s motorem 77 kW oproti třeba 150 kW motoru, kdy si to řidič jednak víc užije a druhak auto dostane víc na frak. Pak je 77 kW vlastně nesmrtelný motor se smrtelně nudným projevem ;-).

Tom
7. dubna • 21:58

Nechci se te nejak dotknout, ale proc by melo auto se 150kW motorem dostavat vic na frak? V zatackove pasazi to nevyuzijes, tam je dulezity podvozek. A v primce? Jedine zrychleni, maximalka je u nas stejna pro 77kW i pro 150kW a obe auta ji bez problemu dosahnou. A pokud je auto se 150kW dimenzovano stejne jako se 77kW, pak je to fakt pekac.

xavier911
5. dubna • 11:36

S Giuliettou jsem najel za rok 25tkm, podle me je to uplne normalni hodnota a 90% ridicu vic nenajede. Za celou dobu zadna zavada, zadne povrzavani vubec nic. Je pravda, ze je to novy vuz, takze se to tak nejak ocekava ze bude slapat jako hodinky. Ale rozhodne to neni pravidlem u jinych znacek. A to je v plne vybave, automat atp a interier taky jako novy, vse perfektne licuje a je bez skrabancu a to tam obcas vozim i psa. V rodine mame jeste Mito se 150tkm za 6 let a jedinou zavadou zatim bylo nemecke cidlo Bosch, ktere stacilo vycistit a vse ok. Jasne, nejsou to 20ti lete kousky s 300tkm na tachaci, ale vsem recem o nespolehlivosti novych italu se musim smat. S Giulii jsem najel pred tydnem 2500km a to byl zakladni diesel se 150k a automatem a byl jsem fascinovan, jak fantasticky to jede a je to pohodlne auto. Ted jsem jel to same s novou Octavii se stejnym motorem a rovnez v automatu a mela i stejne najeto - cca 10tkm a jizda, pohodli, kvalita utlumeni, tlumeni, motoru a prevodovky se neda s Alfou vubec srovnat. Jasne Alfa je o 200k drazsi - v dane specifikaci ale to byla a bude vzdy. Jsem rad, ze Alfa je dnes schopna udelat tak fantasticke auto a doufam, ze ji to dlouho vydrzi.

JosVerstapen
6. dubna • 12:09

No omlouvám se za reakci, ale pobavila mě věta 20ti leté kousky s 300tkm na tahači.
Tahač za 5.let provozu (po dobu třeba leasingu) najede min. 500.000km.
Buďme rádi za Alfu je to krasavec.

Patrik Boháč
5. dubna • 13:55

Alfa není tuctovka, bude vždy vyjímečná, a proto i dražší.

Jan Havránek
5. dubna • 10:44

Hele najedu co najedu, víc nepotřebuju a to, že jsem každej den v provozu, to je taky fakt :-D Dejme tomu, že moje nároky ital splňuje bez výhrad a jsem spokojen :-)

fela
5. dubna • 10:34

Seat moze mat koni kolko chce, stale to bude len Seat, t. j. premaskovany VW. Taky dizajn ako Taliani Nemci nikdy nespravia....

ferdoz
6. dubna • 14:40

Čo ja viem . . . Tak napríklad Ibizu 6L (2002) designoval Walter da Silva ktorý do Seatu prišiel .... počkaj ... odkiaľ to len prišiel . . . . Ahá, práve z AlfaRomeo. Asi preto táto ibiza mala toľko podobných designových prvkov podobných Alfe. To polo bolo teda premaskované dokonale . . .

John Doe
6. dubna • 6:53

1. Seaty, a vseobecne auta z VAG, nemaju dizajn, maju iba konkretny priestorovy tvar.
2. Taliansky dizajn je co? Tato alfa vyzera ako roztopeny kus masla - jej dizajn hodnotim ako zlataninu dizajnovych prvkov inych znaciek, ktore niekto velmi naivny pozliepal.

Gašpo
5. dubna • 9:44

Alfy boli vždy skvelé vozy, bohužiaľ Taliani už dlhší čas akosi zaostávajú ohľadom technickej precíznosti čo pasovalo tieto vozy do kategórie "pro srdcaře". Človek kupujúci auto z racionálneho dovodu sa talianskej produkcii vyhne. Ten, kto si kupuje auto pre radosť a s vedomím, že mu bude musieť i niečo odpustiť a niečo mu obetovať aby dobre slúžilo, ten po Alfe siahne. Sú to autá pre ľudí, čo si k veciam budujú osobné až partnerské vzťahy. Nemyslím to nijak zle, ak má niekto k dispozícii garáž s vybavením, dostatok času i peňazí... Alebo mení autá za nové v krátkych intervaloch...

jtdm2
12. dubna • 11:34

Pre starsie modely toto urcite platilo, ale v pripade Giulietty tento pocit nemam.
Mozno bola trochu drahsia ale uz 170tisic km sluzi ako kazde ine auto.
Toyota Corolla to nie je, nejake veci sa uz menili, nejake zavady sa opravili v zaruke.
Brzdy, rozvody a naprava boli za dost rozumne ceny, akurat vypln dveri bola drahsia vec. :-) Je pravda ze boli nejake drobne zavady ktore by sa u nemeckych aut vyskytovali asi menej - napr. kabelaz v 5. dverach.
Na druhu stranu ide o auto zo zaciatku produkcie s este nevychytanymi problemami.

Gus
5. dubna • 10:18

To o horší technické kvalitě říkají většinou řidiči, kteří Alfu nikdy neměli. Já mám čtvrtou Alfu počínaje AR 155 (z asi 10 aut celkem za dobu co řídím), najel jsem s nimi asi 600 tisíc km a mohu říci, že to od modelů z roku 2004 není na provoz finančně náročnější auto než např. koncernové značky. Z racionálního důvodu (cena) kupuji ojetiny ve slušném stavu, něco do nich investuji a pak si užívám... Je pravda, že AR vyžaduje poměrně častou výměnu prvků přední nápravy, zejména u těžkého pětiválce 2,4, ale to je na vrub naší D1 a podobných silnic. Ale např. u WW je to stejné. Diesel je nezničitelný, karoserie nerezaví, interiér je kvalitní. Elektrika je Bosch jako u jiných aut. Nová Giulia je pěkná, ale na ni nemám, bohužel. Možná až budou ojeté :-D

Jan Havránek
5. dubna • 10:40

Kvalita je stejná všude, vždyť polovina dílů je z Německa (Bosch, Sachs, Hella, TRW, Blaupunkt, Grundig, atd...), třetina z Francie (Valeo, Daf) a zbytek z Itálie (Marelli). Italové dodávají spíš jenom kastli, sedačky od Learu, skla a smontují to.... Ať si člověk koupí ojetinu na značce nezáleží, vždycky do toho ze začátku něco musí nacpat. Nikdo není natolik nenormální, aby investoval do oprav auta před prodejem. Tak rozdíl váhy na předku 2,4 oproti 1,9 je 60kg :-D Ale víc než ta váha jsou to naše komunikace :-) Já bych Giulii nechtěl, trošku jim pořád plave slícování kastle, ale zase je to kus od kusu, ale to je drobnost u některé konkurence je to podstatně horší :-) Ale spíš mi vadí, že není v kombíku a SUV Stelvio je mi taky k ničemu a tak poslední použitelná rodinná kastle je Croma :-) 159 sw nechci, tam zapadnu do sedačky jak skopčák do zákopu a připadám si tam zapadlej jak děcko....

Mirek
5. dubna • 18:34

Jen drobnost, od kdy je DAF z Francie?

Jan Havránek
5. dubna • 19:05

Pokud máš na mysli spojitost s automobilkou, tak nevím jestli tam ty vazby jsou. Ale konkrétně tohle teplotní čidlo chladiva má ražbu DAF made in France.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
6. dubna • 18:21

Docela úspěšně pochybuji, že by mohla v autoprůmyslu podnikat firma se stejným názvem jako DAF a nebyla nějak spojena s touto automobilkou.

DDT
5. dubna • 11:26

nemáš úplně pravdu, dodavatelé komponentů jsou schopni vyrobit ten stejný díl v různé kvalitě na základě konkrétního požadavku zákazníka = míra tolerance rozměrů, kvalita materiálu, míra odladění sw, míra otestování v praxi, atd.
cenově to znamená rozptyl i 500%. obecný trend posledních patnácti let je snížená kvalita, testování v praxi na nutném minimu, odladění sw a následné testování jen pro pár klíčových vlastností. všichni odběratelé to tak chtějí, bohužel..
nicméně, jsou výrobci automobilů, ktéří vždy vyžadovali možné minimum za co nejnižší cenu.
zejména ti, kteří na tom ekonomicky nejsou moc dobře, jejich produkce v číslech je malá a tak nedosáhnou na množstevní slevy, jsou součástí většího gigantu a pro svého majitele nejsou až tak důležitou položkou v portfoliu, atd.

Jan Havránek
5. dubna • 11:50

Tak to mám chápat tak, že VW má velký odběry a tak má lepší ceny a tím pádem kvalitnější díly a Fiat s podstatně menším prodejem má díly od dodavatele dražší a nahání to na kvalitě? Hele do tohohle nevidím, ale zdá se mi to trošku přitažený za vlasy :-) Jinak to o testování v praxi na nutném minimu, odladění sw a následné testování jen pro pár klíčových vlastností za poslední léta spíš sedí na VW a né na FCA, viz. 2.0 TDI, HTP, TSI..... A tak jsme zase u toho, že škudlej všichni a v tý kvalitě tam moc rozdílu nebude :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marwiner
7. dubna • 12:59

Budeš se divit, ale přibližně tak to je. Firma ve které pracuji má po světě několik továren které vyrábějí totéž za různou cenu a v různé kvalitě (i když oficiálně to nikdo nepřizná).

Jan Havránek
5. dubna • 10:07

Jako majitel dvou italů a to Lancie a Alfy souhlasím. Jen jim nic neodpouštím, aby dobře sloužilo.... Alfa je mazel, s tou se najede minimum kilometrů a naposledy byla v servise na výměnu rozvodů před 4 lety. Jen se mění olej, filtry a leje benzín :-) Lancia je pracant, každý den v provozu, roční nájezd 15-20 tis. km. V servise byla naposledy před 3 lety na výměnu spojky. Jinak opět zase jenom filtry, oleje a nafta :-) U Lancie se sem tam nějaká ta oprava doma provede, třeba loni výměna žhavících svíček po 12ti letech, výměna koncového dílu výfuku a letos to byla výměna uložení stabilizátorů :-) Rozhodně do těch aut finančně nekrvácím a netrávím volný čas servisem :-)

Antiautomat
5. dubna • 13:30

Thema? Ta bola pekna :-P

Jan Havránek
5. dubna • 15:09

Na 8.32 jsem koukal na kuňce a byl to kus :-) Jinak já mám Lybru sw.

Antiautomat
7. dubna • 19:59

zaujimavy kusok a jeho vynimocnost porastie. :-)

...
5. dubna • 9:26

Pre mňa najkrajšie auto roka. Ostatné je len bonus :-))

mpolan
5. dubna • 9:22

Hm, takže první tři důvody vlastně s "řízením" auta nesouvisí (a ten první ze všeho nejméně, protože Alfa má za poslední roky pověst spíš zkaženou). A kritizovat u řidičsky orientovaného auta malý displej audiosystému? Měli byste být rádi, že vás neotravuje velká, svítící plocha...

Pat
5. dubna • 8:22

V sekci o brzdach mate chybku ve vete: "Díky tomu je nástup brzdné síly přesnější, a nám přišlo, že i přesnější"
A jinak pekny clanek ;-)

Doporučujeme

Články odjinud