8 důvodů, proč je podle nás Alfa Romeo Giulia řidičským autem roku

Pat  |  05. 04. 2017 08:22

V sekci o brzdach mate chybku ve vete: "Díky tomu je nástup brzdné síly přesnější, a nám přišlo, že i přesnější"
A jinak pekny clanek

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 04. 2017 09:22

Hm, takže první tři důvody vlastně s "řízením" auta nesouvisí (a ten první ze všeho nejméně, protože Alfa má za poslední roky pověst spíš zkaženou). A kritizovat u řidičsky orientovaného auta malý displej audiosystému? Měli byste být rádi, že vás neotravuje velká, svítící plocha...

Odpovědět  |   | 
...  |  05. 04. 2017 09:26

Pre mňa najkrajšie auto roka. Ostatné je len bonus

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  05. 04. 2017 09:44

Alfy boli vždy skvelé vozy, bohužiaľ Taliani už dlhší čas akosi zaostávajú ohľadom technickej precíznosti čo pasovalo tieto vozy do kategórie "pro srdcaře". Človek kupujúci auto z racionálneho dovodu sa talianskej produkcii vyhne. Ten, kto si kupuje auto pre radosť a s vedomím, že mu bude musieť i niečo odpustiť a niečo mu obetovať aby dobre slúžilo, ten po Alfe siahne. Sú to autá pre ľudí, čo si k veciam budujú osobné až partnerské vzťahy. Nemyslím to nijak zle, ak má niekto k dispozícii garáž s vybavením, dostatok času i peňazí... Alebo mení autá za nové v krátkych intervaloch...

Odpovědět  |   | 
Jan Havránek  |  05. 04. 2017 10:07

Jako majitel dvou italů a to Lancie a Alfy souhlasím. Jen jim nic neodpouštím, aby dobře sloužilo.... Alfa je mazel, s tou se najede minimum kilometrů a naposledy byla v servise na výměnu rozvodů před 4 lety. Jen se mění olej, filtry a leje benzín Lancia je pracant, každý den v provozu, roční nájezd 15-20 tis. km. V servise byla naposledy před 3 lety na výměnu spojky. Jinak opět zase jenom filtry, oleje a nafta U Lancie se sem tam nějaká ta oprava doma provede, třeba loni výměna žhavících svíček po 12ti letech, výměna koncového dílu výfuku a letos to byla výměna uložení stabilizátorů Rozhodně do těch aut finančně nekrvácím a netrávím volný čas servisem

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  05. 04. 2017 13:30

Thema? Ta bola pekna

Odpovědět  |   | 
Jan Havránek  |  05. 04. 2017 15:09

Na 8.32 jsem koukal na kuňce a byl to kus Jinak já mám Lybru sw.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  07. 04. 2017 19:59

zaujimavy kusok a jeho vynimocnost porastie.

Odpovědět  |   | 
Gus  |  05. 04. 2017 10:18

To o horší technické kvalitě říkají většinou řidiči, kteří Alfu nikdy neměli. Já mám čtvrtou Alfu počínaje AR 155 (z asi 10 aut celkem za dobu co řídím), najel jsem s nimi asi 600 tisíc km a mohu říci, že to od modelů z roku 2004 není na provoz finančně náročnější auto než např. koncernové značky. Z racionálního důvodu (cena) kupuji ojetiny ve slušném stavu, něco do nich investuji a pak si užívám... Je pravda, že AR vyžaduje poměrně častou výměnu prvků přední nápravy, zejména u těžkého pětiválce 2,4, ale to je na vrub naší D1 a podobných silnic. Ale např. u WW je to stejné. Diesel je nezničitelný, karoserie nerezaví, interiér je kvalitní. Elektrika je Bosch jako u jiných aut. Nová Giulia je pěkná, ale na ni nemám, bohužel. Možná až budou ojeté

Odpovědět  |   | 
Jan Havránek  |  05. 04. 2017 10:40

Kvalita je stejná všude, vždyť polovina dílů je z Německa (Bosch, Sachs, Hella, TRW, Blaupunkt, Grundig, atd...), třetina z Francie (Valeo, Daf) a zbytek z Itálie (Marelli). Italové dodávají spíš jenom kastli, sedačky od Learu, skla a smontují to.... Ať si člověk koupí ojetinu na značce nezáleží, vždycky do toho ze začátku něco musí nacpat. Nikdo není natolik nenormální, aby investoval do oprav auta před prodejem. Tak rozdíl váhy na předku 2,4 oproti 1,9 je 60kg Ale víc než ta váha jsou to naše komunikace Já bych Giulii nechtěl, trošku jim pořád plave slícování kastle, ale zase je to kus od kusu, ale to je drobnost u některé konkurence je to podstatně horší Ale spíš mi vadí, že není v kombíku a SUV Stelvio je mi taky k ničemu a tak poslední použitelná rodinná kastle je Croma 159 sw nechci, tam zapadnu do sedačky jak skopčák do zákopu a připadám si tam zapadlej jak děcko....

Odpovědět  |   | 
DDT  |  05. 04. 2017 11:26

nemáš úplně pravdu, dodavatelé komponentů jsou schopni vyrobit ten stejný díl v různé kvalitě na základě konkrétního požadavku zákazníka = míra tolerance rozměrů, kvalita materiálu, míra odladění sw, míra otestování v praxi, atd.
cenově to znamená rozptyl i 500%.

obecný trend posledních patnácti let je snížená kvalita, testování v praxi na nutném minimu, odladění sw a následné testování jen pro pár klíčových vlastností. všichni odběratelé to tak chtějí, bohužel..
nicméně, jsou výrobci automobilů, ktéří vždy vyžadovali možné minimum za co nejnižší cenu.
zejména ti, kteří na tom ekonomicky nejsou moc dobře, jejich produkce v číslech je malá a tak nedosáhnou na množstevní slevy, jsou součástí většího gigantu a pro svého majitele nejsou až tak důležitou položkou v portfoliu, atd.

Odpovědět  |   | 
Jan Havránek  |  05. 04. 2017 11:50

Tak to mám chápat tak, že VW má velký odběry a tak má lepší ceny a tím pádem kvalitnější díly a Fiat s podstatně menším prodejem má díly od dodavatele dražší a nahání to na kvalitě? Hele do tohohle nevidím, ale zdá se mi to trošku přitažený za vlasy Jinak to o testování v praxi na nutném minimu, odladění sw a následné testování jen pro pár klíčových vlastností za poslední léta spíš sedí na VW a né na FCA, viz. 2.0 TDI, HTP, TSI..... A tak jsme zase u toho, že škudlej všichni a v tý kvalitě tam moc rozdílu nebude

Odpovědět  |   | 
Marwiner  |  07. 04. 2017 12:59

Budeš se divit, ale přibližně tak to je. Firma ve které pracuji má po světě několik továren které vyrábějí totéž za různou cenu a v různé kvalitě (i když oficiálně to nikdo nepřizná).

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 04. 2017 18:34

Jen drobnost, od kdy je DAF z Francie?

Odpovědět  |   | 
Jan Havránek  |  05. 04. 2017 19:05

Pokud máš na mysli spojitost s automobilkou, tak nevím jestli tam ty vazby jsou. Ale konkrétně tohle teplotní čidlo chladiva má ražbu DAF made in France.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 04. 2017 18:21

Docela úspěšně pochybuji, že by mohla v autoprůmyslu podnikat firma se stejným názvem jako DAF a nebyla nějak spojena s touto automobilkou.

Odpovědět  |   | 
jtdm2  |  12. 04. 2017 11:34

Pre starsie modely toto urcite platilo, ale v pripade Giulietty tento pocit nemam.
Mozno bola trochu drahsia ale uz 170tisic km sluzi ako kazde ine auto.
Toyota Corolla to nie je, nejake veci sa uz menili, nejake zavady sa opravili v zaruke.
Brzdy, rozvody a naprava boli za dost rozumne ceny, akurat vypln dveri bola drahsia vec. Je pravda ze boli nejake drobne zavady ktore by sa u nemeckych aut vyskytovali asi menej - napr. kabelaz v 5. dverach.
Na druhu stranu ide o auto zo zaciatku produkcie s este nevychytanymi problemami.

Odpovědět  |   | 
fela  |  05. 04. 2017 10:34

Seat moze mat koni kolko chce, stale to bude len Seat, t. j. premaskovany VW. Taky dizajn ako Taliani Nemci nikdy nespravia....

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  06. 04. 2017 06:53

1. Seaty, a vseobecne auta z VAG, nemaju dizajn, maju iba konkretny priestorovy tvar.
2. Taliansky dizajn je co? Tato alfa vyzera ako roztopeny kus masla - jej dizajn hodnotim ako zlataninu dizajnovych prvkov inych znaciek, ktore niekto velmi naivny pozliepal.

Odpovědět  |   | 
ferdoz  |  06. 04. 2017 14:40

Čo ja viem . . . Tak napríklad Ibizu 6L (2002) designoval Walter da Silva ktorý do Seatu prišiel .... počkaj ... odkiaľ to len prišiel . . . . Ahá, práve z AlfaRomeo. Asi preto táto ibiza mala toľko podobných designových prvkov podobných Alfe. To polo bolo teda premaskované dokonale . . .

Odpovědět  |   | 
kahnt  |  05. 04. 2017 10:38

ja se alfistů nechci dotknout, ale ty nájezdy co tu uvádíte, jsou směšné, to snad musí vydržet i čínské auo ne..?

Odpovědět  |   | 
Jan Havránek  |  05. 04. 2017 10:44

Hele najedu co najedu, víc nepotřebuju a to, že jsem každej den v provozu, to je taky fakt Dejme tomu, že moje nároky ital splňuje bez výhrad a jsem spokojen

Odpovědět  |   | 
xavier911  |  05. 04. 2017 11:36

S Giuliettou jsem najel za rok 25tkm, podle me je to uplne normalni hodnota a 90% ridicu vic nenajede. Za celou dobu zadna zavada, zadne povrzavani vubec nic. Je pravda, ze je to novy vuz, takze se to tak nejak ocekava ze bude slapat jako hodinky. Ale rozhodne to neni pravidlem u jinych znacek. A to je v plne vybave, automat atp a interier taky jako novy, vse perfektne licuje a je bez skrabancu a to tam obcas vozim i psa. V rodine mame jeste Mito se 150tkm za 6 let a jedinou zavadou zatim bylo nemecke cidlo Bosch, ktere stacilo vycistit a vse ok. Jasne, nejsou to 20ti lete kousky s 300tkm na tachaci, ale vsem recem o nespolehlivosti novych italu se musim smat. S Giulii jsem najel pred tydnem 2500km a to byl zakladni diesel se 150k a automatem a byl jsem fascinovan, jak fantasticky to jede a je to pohodlne auto. Ted jsem jel to same s novou Octavii se stejnym motorem a rovnez v automatu a mela i stejne najeto - cca 10tkm a jizda, pohodli, kvalita utlumeni, tlumeni, motoru a prevodovky se neda s Alfou vubec srovnat. Jasne Alfa je o 200k drazsi - v dane specifikaci ale to byla a bude vzdy. Jsem rad, ze Alfa je dnes schopna udelat tak fantasticke auto a doufam, ze ji to dlouho vydrzi.

Odpovědět  |   | 
Patrik Boháč  |  05. 04. 2017 13:55

Alfa není tuctovka, bude vždy vyjímečná, a proto i dražší.

Odpovědět  |   | 
JosVerstapen  |  06. 04. 2017 12:09

No omlouvám se za reakci, ale pobavila mě věta 20ti leté kousky s 300tkm na tahači.
Tahač za 5.let provozu (po dobu třeba leasingu) najede min. 500.000km.
Buďme rádi za Alfu je to krasavec.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  06. 04. 2017 17:49

No nechci se dotknout tebe, ale je dost rozdíl jezdit s pekáčem s motorem 77 kW oproti třeba 150 kW motoru, kdy si to řidič jednak víc užije a druhak auto dostane víc na frak. Pak je 77 kW vlastně nesmrtelný motor se smrtelně nudným projevem .

Odpovědět  |   | 
Tom  |  07. 04. 2017 21:58

Nechci se te nejak dotknout, ale proc by melo auto se 150kW motorem dostavat vic na frak? V zatackove pasazi to nevyuzijes, tam je dulezity podvozek. A v primce? Jedine zrychleni, maximalka je u nas stejna pro 77kW i pro 150kW a obe auta ji bez problemu dosahnou. A pokud je auto se 150kW dimenzovano stejne jako se 77kW, pak je to fakt pekac.

Odpovědět  |   | 
francouz  |  05. 04. 2017 14:17

hele, Seat je s 300 konikama top maximum, co do to jde dostat. Alfa se svymi 280 je benzinovej zaklad

Odpovědět  |   | 
xavier911  |  05. 04. 2017 15:44

Ne tak uplne, zaklad je 200k turbo. Tech 280k je takovy "Sport line" teda Veloce line

Odpovědět  |   | 
MAREK  |  06. 04. 2017 12:40

Souhlasím s tím co redaktor napsal ale jako test mi toto nestačí. Kde je například info o tom, zda se dá nebo nedá vypnout kontrola trakce??? Nebo něco o zvukové kulise vozidla??? Škoda. Příliš stručný test

Odpovědět  |   | 
><  |  06. 04. 2017 13:29

To auto vypadá zastarale už teď.

Odpovědět  |   | 
rammstein  |  06. 04. 2017 16:40

Žlutě nabarvené brzdové kotouče, to jen tak nějaká automobilka nenabízí. Jaká je životnost takového lakování?

Odpovědět  |   | 
audax  |  06. 04. 2017 17:27

rozhodne vyššia než u niektorých koncernoviek,ktoré ich miesto žlto/červeno lakovaných ponúkajú rovno hrdzavé

Odpovědět  |   | 
Tom  |  07. 04. 2017 22:00

Nechci ti brat iluze, ale ktouceti reznouna vlhku na Alfe stejne rychle jako na koncernu. Teda asi ne, pokud jsou lakovany. To musi brzdit fajne

Odpovědět  |   | 
rammstein  |  08. 04. 2017 14:16

Mám zkušenost s kotouči, které reznou méně a některé, které jsou rezavé přes noc. Narážel jsem ale na to, že někdo asi neví, co je kotouč a co třmen A která z těchto součástí je v seznamu příplatkové výbavy lakovaná.
A idioti mínusují, případně odpovídají způsobem odpovídajícím jejich intelektu.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  07. 04. 2017 21:00

..uz ste ju dali zospodu opravit? Tester asi vie na co mierim.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A