72 000 řidičů má na kontě trestné body, bourá se však dál

105 komentářů

flynn
20. září • 23:16

Mě celkem bodovej systém nezajíma, když nikam nechvám tak proč jezdit rychle auto by mělo mít vše co má mít. A když chvátám tak vím kde policajti stávaj tak tam spolalím. A vím že není problém se hnát po okreskách 140 km. a ve městě 90 km. a pod vlivem nejezdím a nikdy jsem nejel (radši si domluvím odvoz). Ale v létě k večeru jsem se jel vykoupat kousek od chalupy na CBR600rr bez helmy, bez světel a v protisměru jsem podkal policajty a oni jenom projeli kolem mě.

Saman
20. září • 12:49

:-( asi delam nekde chybu, porad se mi nedari ziskat nejakej ten bodik, od doby co plati novej zakon me us parkrat staveli a zatim furt nic, kde asi delam chybu ze ostatnim se tak dari a furt vyhravaj nejake ty body:-D, ani prispefky na policejni plat po me jeste nechteli :-/

1nt3GraC2
20. září • 17:13

mno f tom pripade delam jeste vetsi chybu, po mne papiry vubec nikdo nechtel a benga me jeste nestaveli. a neda se rict ze bych jezdil vylozene malo... pravda nejsou to tisice kilometru mesicne ale proste furt nic. mno nic asi za to budu rad a nebudu to resit.

m.
20. září • 18:09

Řídím denně. Po 1. 7. jezdím pomaleji a opatrněji - tj. bezpečněji. Mám nula trestných bodů. Silniční zákon vítám, jsem za něj rád. Redakce Auto - revue je zcela jednoznačně tendenční a bojuje z neznámých důvodů za bezohledné řidiče - kvůli tomu jsem přestal kupovat Svět motorů. Zajímají mně auta, ne zaujaté hodnocení pár lidí, kteří píšou články typu My to říkali!!!!.....Skoro mám pocit, že redaktorům Auto-revue udělá radost každý nově mrtvý na silnici, kterého mohou použít jako údajný příklad nefunkčnosti nového zákona. Hezký den.

Peugeotak
21. září • 0:02

No v podstate mas pravdu. Ale ta radost neni z toho, ze umre vic lidi, takovy kreteni fakt nikdo nejsme. Radost ani neni z toho, ze nemeli pravdu, i kdyz nam ji vehementne tlacili do palice. "My to rikali" toje bohuzel smutna ta pravda. To je spis na obraceni oci v sloup a povzdech - ach vy pitomci. Jenom naivka si mohl myslet, ze body udelaji z lidske schranky nesmrtelny korpus.

Ondra
28. září • 13:30

No já taky furt nic, jsem z Brna, ale bydlím na okraji, po městě jezdím jen ninimálně, mimo město daleko víc. Předpisově nejezdím, ale nějak rychle se ani moc nedá, protože mě pořád někdo brzdí. V obci tak 55-70, pokud to jde, mimo 80-140, podle toho co silnice kde dovolí. Ostře jezdím jen tam, kde to znám, cesty si pamatuji a vím kde si asi tak co můžu dovolit. Snažím se přitom dávat pozor abych nikoho neohrozil. Nejsem prase, předjíždění před vrcholem kopce a řezání zatáček do kterých nevidím si nedovolím. Nikdy jsem neměl nehodu a snažím se aby to tak také zůstalo!
S bodovým systémem jsem pořád v rozporu. Podle mě je to špatně nastavený! Beru postihy za opakované řízení s alkoholem a drogama. Přísné trestání rychlosti je neadekvátní, do 20km/h v obci a minimál 30km/h mimo by mělo být bez bodů!!! Zákaz zastavení a stání podle nebezpečnosti, body a pokuty by ale měly určitě být za bezdůvodně pomalou jízdu. Body a pokuty za nedání přednosti také chápu, pokud nejde o chodce. Dochází tím totiž k výraznému brždění provozu a blokování křižovatek odbočujícími, kteří pouštějí chodce a přitom vyblokují ty za sebou, kteří třeba jedou rovně. Porušování nesmyslného zákazu by nemělo být přestupkem! Také bych pochopil body za závažnější fyzické (né papírové) nedostatky v technickém stavu vozidel, protože tohle mnozí řidiči podceňují a přitom jako automechanik vím, že je to dost důležité.

Mem
20. září • 14:18

S temi body to taky neni tak horke, spis to napomaha korupcnimu prostredi u cajtu. Kamarada staveli v Praze hned pri vyjezdu z parkoviste (zapomnel zapnout svetla), a nejdriv nadhodili kolik by za to melo byt bodu a papirovani a rovnou se zeptali, zda ma u sebe hotovost a bylo. Takze si uz nedelam iluze, ze kdyz zastavi nekde namistrovaneho blbecka s otevrenou srajtofli, tak ho pro dobry pocit nebo natruc pripravi o body

stealth
20. září • 11:04

Takže o co jde? Je tady skupina novinářů, která by zásadně přepracovala nový silniční zákon nebo ho zcela zrušila. Proč? Je to kvůli nutnosti jezdit nižší rychlostí? Zákon přece stanoví nějaká pravidla a nic není jednoduššího, než se jimi řídit. Podívat se, přečíst si je a začít je dodržovat. Je to nejlepší obrana proti bodovému systému. Že jsou v zákoně chyby? No jasně že jsou a je jich tam hodně, protože to všechno vymýšlejí lidé. Co kdybychom udělali soutěž.. ať pánové z autorevue předloží svůj návrh zákona, který se současnými prostředky a lidskými zdroji efektivně odstraní z cest slabé hlavy a sníží počet nehod na minimum. To je výzva, že?Jak to cítím já? V červenci se mi jezdilo opravdu příjemně. Nikdo vás nevytlačoval mimo silnici, protože jste si dovolil na okresce jezdit jen stovkou. Byl to takový automobilový ráj, tak nějak si představuju plynulou dopravu. Nepříjemné bylo akorát zdržování těmi, kteří jeli výrazněji pomalu, ale mých 180 koní si s tím většinou poradilo. Jezdím 11 let bez nehody, dokonce si troufnu říct bez ohrožení nebo omezení ostatních. Pokuta jen jedna, ale nikdy se mi nejezdilo tak skvěle, jako v červenci.Problém systému před 1.7. byla neuvěřitelná neplynulost jízdy způsobená značnými rozdíly v rychlostech mezi slabými hlavami a řidiči. Po 1.7. jsme se "dohodli" že na padesátce pojedeme padesát a plynulost se zákonitě musela zvýšit a počet nehod snížit, protože neexistovaly prudké diference mezi slabými hlavami a řidiči. A pak je tady ještě jedna důležitá věc. Každý má právo dodržovat zákon a nikdo nikoho nemůže nutit jej porušovat. Tak jako vás nikdo nemůže donutit ukradnout flašku skotské v obchodě, tak vás nikdo nemůže nutit jet rychleji než je povoleno. To je podle mého názoru největší krutost slabých hlav. Schválně zkuste jet přes barrandovský most směrem na Barrandov maximální povolenou rychlosti v levém pruhu, když jsou v pravém kamióny. Dovolte si jet padesát a začnete být vytlačováni ostatními. To je opravdu hnusné, nikdo nerespektuje vaše právo dodržovat zákony této země.Jinak, Radku, za název článku byses měl stydět. Je to jakoby někdo řekl, že do září 2006 nebudou díky novému zákonu nehody. Nebo to někdo prohlásil?

Skyline
20. září • 13:11

Ty jsi ten stealth-skodofkar-antihondar? No neni divu, ze se neshodnem.V cervenci, zvlast prvni tyden, to byla NAPROSTA KATASTROFA. Souvisle rady dementu, sinoucich se po silnicich prvni tridy uchvatnou sedesatkou az sedmdesatkou ja za "automobilovy raj" nepovazuju. Takze i pres slusne stado koni nebylo vzdy bezpecne je predjizdet, protoze holt kolona tupanu, nalepenych na sobe, se predjizdi spatne (zvlast tam, kde nejsou prehledne rovinky). Ve mestech se bezne jezdilo 30, des. Plynulost se nekonala, netusim, kde jezdis. Lip se jezdilo jen po dalnici, kde ubylo blikajicich magoru v levem pruhu, ale to je tak vsechno.A ano, vsechny zakony jsou rozumne a vsechny je nutno dodrzovat, uz jsem to tady psal v jinych diskusich. Jeste, ze vsichni Nemci tak nadsene dodrzovali norimberske zakony a kdo ne, sel do lagru nebo rovnou ke zdi. Tak by to melo byt i tady, ze? A v USA a Asii bacha, oralni sex je v nekterych statech/zemich zakazan, to jen aby ses nedivil, kdyz na tebe dopadne spravedlivy trest. Prose ohni hrbet, ale nechtej to po ostatnich.

doubt
20. září • 16:39

"V cervenci, zvlast prvni tyden, to byla NAPROSTA KATASTROFA. Souvisle rady dementu... Ve mestech se bezne jezdilo 30, des. Plynulost se nekonala, netusim, kde jezdis."Jo, to jsou přesně moje poznatky z té doby. Naštěstí se to už vrací do normálu a nemusím pořád předjíždět. Copak jsem takové prase, když chci jezdit v obci 50-60 a mimo obec 90-100?

smudliky budliky
20. září • 14:35

Vy patrite k lidem, ktere nechci na silnici potkavat. Tipuji, ze je vam tak 20 pryc. Nejak moc snadno vidite v ostatnich tupany... Vite, jednou to pochopite, ale musite si holt par let pockat. V teto zemi je kultura rizeni velmi nizka, je tu mnoho agresivnich a frustrovanych lidi, kteri si mysli, ze jet rychleji je cool. Tito lide potrebuji prisne tresty a caste kontroly. Pak se treba nauci, ze "zavodit" na silnici je pubertalni hovadina a ze clovek s opravdovou laskou k autum jezdi rozumne a obcas si zajede zaradit na okruh/zavody.

Skyline
20. září • 16:19

Ano, je mi 20 pryc. Uz hodne dlouho. To tobe asi taky, ne?Ano, obcas si zajedu zaradit na okruh a tak jsem rad, ze uz patrim podle tvych kriteriich k tem s opravdovou laskou k autum. Ano, vidim tupany v tech, kteri na rovne okresce jedou 60 a vlecou za sebou 9 sobe podobnych chytraku, kteri si mysli, ze jedine pomalu je bezpecne. Ne, nemam najeto pul milionu, ale ver tomu, ze to jeste o nicem nesvedci. Navic to ma najeto kdejaky muj znamy, ktery dela obchodaka, nejsi sam, kdo jezdi 50k rocne (za coz te ovsem uprimne lituju, ridim rad, ale kdyz chci, ne, kdyz musim - proto taky najedu cca polovinu). Nicmene strach ze me muzes mit pouze v pripade, kdy se na silnici budes chovat jako ko.ot, kterych kolem sebe vidim cim dal, tim vic. Mozna uz jsme se potkali a mozna jsem zrovna ja byl ten blbec, ktery te nechal najet na hlavni, abys tam nemusel stat doted. Ale takove ty vlastne potkavat nechces, i kdyz nechapu proc. No nic, uzij si svou vsevedoucnost, danou pulmilionem kilaku a snad te ten hvezdny pocit vlastni nadrazenosti nebude stat zivot (a hlavne ne nekoho dalsiho).

stealth
20. září • 13:21

No antihondař určitě nejsem, jsem jen antifanatik :) Honda je skvělá, stejně jako spousta dalších aut.. Nevím, kdo nebo co je škodofkář... asi to víš daleko lépe.A nejsi to Ty, kdo uráží ostatní, když projeví jiný názor, než máš sám? ;-) To se asi fakt neshodnem.Prostě ohnout hřbet nehodlám a jezdím spíše podle citu, ale to že se jezdilo tak nějak pohodlněji je asi docela zásadní a pro mě pozitivní změna. Nebo Tobě se líbilo, když se na Tebe někdo přilepil a tlačil Tě dopředu???

Skyline
20. září • 13:47

Kde jsem koho urazil? Obecne komentare "porad nekde nekoho" neberu.Napsals, ze se ma kazdy sehnout pred zakonem, ted si dost odporujes. Pohodlneji se jezdilo tobe, proto se ptam, kde. Me se jezdilo o hodne hur. Ne, nelibi se mi, kdyz se na me nekdo lepi, ale to bodovy system nijak nepostihuje, stejne jako radu dalsich veci, ktere me vytaci, ale policii jsou uplne u pr.ele, protoze z toho nekoukaji rychle a bezpracne prachy.

smudliky budliky
20. září • 14:31

Mne se od cervence jezdi lip. Ted v posledni dobe se to zase kazi, objevuje se vice prasat. Je to skoda. Jde mi hlavne o bezpecnost. Najedu 50-60 tisic rocne. Ze zavodeni uz jsem vyrostl. To resej hlavne mlady kluci, co jeste nejsou vyjezdeny, vedi houby o autech, nemaj ani poradny stroje, jen prilis mnoho sebevedomi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peugeotak
20. září • 14:40

To je taky demagogie. 80% mladejch kluku jezdi lip nez moje matka, ktera ma papiry snad 20 let :-D To že podceňujou jiný rizika a nebo a nebo si víc troufaj, je už jiná věc, ale řídit umí (pokud za řízení nezačneme schovávat komplexní balíček chování na silnici odpočinkem počínaje a školou smyku konče)

smudliky budliky
20. září • 15:04

Sorry, ale to je nonsens. Kdo najezdil min nez rekneme pul milionu kilometru, kdo x-krat neresil kriticky situace na ledu apod., ten si jen mysli, ze ridit umi. To je prave nejvetsi problem mladejch kluku - myslej si, ze muzou jezdit rychle, ale pritom je to jen tim, ze jeste nepoznali svoje limity. Jasne, pak jsou tu jeste nevyjezdeny zensky apod. Ale ver mi, jsem na silnicich uz dlouho a vim, kdo mi nejcasteji svymi prasarnami ohrozuje zivot. Ty zenske to nejsou, to mi ver. Potvrdi ti to kazda studie.

Peugeotak
20. září • 23:58

Sorry, ale kdyz nekam jedu s matkou a nedejboze ji vezu, porad remca "ty tady jedes 70, vzdyt ses v obci!" rikam moje papiry, nestarej se...takze ano, na lidi jako je ona, co najedou 5tis. km rocne, na ty zakon skutecne zapusobil represivne, boji se. Neboji se, ze se neco stane, boji se, ze prijde trest. Ja vim, ze i kdyz tam pojedu kilo, tak je to jedno, neni tam siroko daleko ani noha. Ale to je nekonecna debata, to mas pravdu. Nechci se tim kasat, co sem za borce, ze nedodrzuju predpisy, me to je fakt fuk. Nejak sem zvyklej jezdit a dokud se lidi neboji si ke me sednout, asi to tak hrozny nebude. Ale s tema pravnikama, to si me fakt pobavil :-D Kdyz pojedes rozumne, nemuzeme si absolutne vadit.

stealth
20. září • 16:23

Souhlas v každém slově Tvé reakce... 100% souhlas

black_talon
20. září • 11:24

:)))))))))) teda ty si komik, nejak sis asi nevsim, ze 50 na padesatce se (alespon v praze) nejezdi ani omylem... a tve presvedceni, ze te nikdo nemuze nutit porusovat zakon??? sam sis i odpovedel, ano muze a vklidu to udela kdy se mu zachcea opet se nabizi otazka, k cemu loser jako ty potrebuje 180ps?

stealth
20. září • 13:13

Inteligentní reakce :) Looser seš především Ty. Já neonanuju při každém předjetí slabšího auta, ani nejsem cvičená opice, abych šlapal na plyn a ukázal ostatním jak mi to jede. Tohle přesně dělají looseři. Hezký den

black_talon
21. září • 0:05

ja taky ne, to bych mel nekolikset orgasmu kazdej den :) ja si proste jezdim jak to vyhovuje me a to ze to shodou okolnosti je 2-3x rychleji nez prumernymu chudakovi diktuje zakon me je celkem jedno - a stale si nerekl, na co je ti 180ps, kdyz nepotrebujes jezdit rychle, a vubec ani nikoho predject, to ma bejt nejaka poza? abys mohle v nejakym krupanove machrovat, ze mas fakt setsakra rychlou skodarnu?cvicena opice ses ty - poslouchas na slovo co ti nejakej deb*l na ministerstvu/fizl/urednik prikaze :))) ja nikomu nic neukazuju/nedokazuju - me stado dodrzujici predpisy zajima pouze v okamziku, kdy mi stoji v ceste...

Radek Ondrášík
20. září • 11:16

Uvažuji po kterých silnicích jsi jezdil. Přes 1.7. se mi naopak jezdilo daleko lépe, plynuleji, nebyl problém předjet, netvořily se dlouhé kolony, do kterých se z vedlejší nejde zařadit, kterou nejde v žádném případě předjet, lidé nebzrdili tolik ty ostatní atd. To vše po 1.7. je a je dobře, že se stav trochu uvolnil.Na jedné straně uvádíš tu situaci na Baranďáku. Ano, rychlost by se měla dodržovat, na druhou stranu nikdo nedal nikomu právo (mimo policii a další orgány) vymáhat zákon a jeho dodržování po druhých. Ty sice chceš jet svých 50, ale nesmíš u toho brzdit ostatní. Chápu, že tam není zbytí, ale nic se nesmí přehánět. Nikdy nevíš, proč někdo spěchá, proč jede rychle a to, že jede rychle by měla řešit policie ne druhý řidič.Zde jsi mi ovšem vcelku dobře přihrál - kde je policie, proč nehlídá zda se tam rychlost dodržuje, proč tam nebyla již před 1.7. proč tam není už nyní? Prostě tady vidíš, že byť je nový zákon, stejne se nevymáhá a nevymáhal se ani předtím. Policie dostala novou zbraň, ale nezměnila svou práci s svůj přístup. Stále stojí na stejných místech, stále dělá to samé ("nic") a to je hlavní chyba. Pokud by policie pracovala na 100% před 1.7. měla dost prostředků, aby trestala ty, které by měla.
Nyní k tomu návrhu - myslím, že jsme náš pohled na zákon psali již několikrát, jasně jsme napsali jaké změny by měly nastat, aby byl provoz klidnější, plynulejší a méně stresový.V kostce řečeno - měl by se s mírnými (opravdu mírnými) modifikacemi přebrat německý model, který funguje výborně již mnoho let. A hlavně, měl by se převzít systém práce rakouských a německých policistů, kteří nestojí pouze tupě tam, kde je to doslova zbytečné.
Navíc se ukazuje, že ten přínos, který měl zákon přinést prostě není. Bourá se stejně, usmrcených po počátečním boomu jasně přibývá a situace se vrací do starých kolejí. A proč? Jenom proto, že policie není schopna rozumnými metodami vynutit dodržování zákona. To, že budou stát na dálnici a měřit 130, budou stát na konci obce tak tím je jejich práce doslova zbytečná.Takže já jsem pro změny a to poměrně zásadní, zákonem jako takovým počínaje a bodovým systémem konče. To vše je ovšem třeba podpořit změnou práce policie a změnou myšlení mnoha lidí. Oboje je na dlouhou dobu a mimo represe bude třeba začít i s výchovou.Osobně také jezdím hodně, pokuty? Když vynechám parkování před domem, pak dvě. Za 8 let řízení a nájezdu okolo 600tkm.

stealth
20. září • 13:39

Díky za reakci Radku, je to docela milé reagovat na normální příspěvek, narozdíl od jiných sebestředných šašků.Já osobně na baranďáku jedu vždy ohleduplně tak, abych nebrzdil ostatní. Ostatně s mým autem to ani nešlo. Jen jsem chtěl poukázat na to, že ostatním říkáme (nutíme je) aby zrychlili a nemáme k tomu žádné právo. Já osobně, když někoho takového dojedu, nechám povinnou dvousekundovou mezeru a čekám, až se ten člověk bude moct zařadit, protože v té chvíli jsem já ten "bad guy", který porušuje zákony této země.To, že někdo jede rychle a má k tomu důvod je jasné a vychovávat řidiče nehodlám. Stejně absurdně bychom ale mohli říct, že ani policie nezná důvod toho, proč řidič spěchá a že ho vlastně tím ohrožuje, protože pokud spěchá třeba s ženou do nemocnice a když ho policie pro rychlou jízdu zastaví, ohrožuje tím zdraví občanů. Takže ve finále by se měla policie nejdříve zeptat, jestli náhodou nespěchá do nemocnice (protože proto jezdí 90% řidičů rychle) a pak ho teprve požádat o techničák, řidičák atd.O práci policie si myslím to stejné co Ty.To, že se situace vrací do stejných kolejí je jasným důkazem toho, že jsme si zvykli, že nás policie nescanuje 24 hodin denně. Chtěl bych vidět situaci, kdyby všichni jezdili stejně jako v červenci - prostě by dodržovali rychlostní limity atd. Je možné říct, že i přes výrazné snížení průměrné rychlosti, které by trvalo déle než do začátku srpna, tak i přesto by se situace vrátila do původních kolejí.Já neznám přesné statistiky, ale bourá se předvším kvůli lidské debilitě, menší "ťukance" pak kvůli běžným lidským chybám a nepozornosti. Všichni zde mluví o tom, že rychlost není nebezpečná... Znamená to snad, že se nejvíc vážných nehod stává v nízké rychlosti? To si přece odporuje.Finálně, když mluvím pro přísný bodový systém, tak jsem taky proti sobě, protože nedodržuju rychlost. Ale pokud to zachrání byť jeden život malého dítěte nebo mladé ženy, tak to přece stojí zato, ne???

Mirek
20. září • 9:28

Jinymi slovy policejni teror se nekona. o ridicak diky bodum prislo 10 nejhorsich typku. Histerie, kterou tu redaktori AR rozpoutali pri zahajeni bodoveho systemu se ukazuje jako virtualni realita. Ale ukazuje to hezky jak selekce postupuje pomalu, uvazlive ale jiste. Mimo jine to ukazuje i to ze nastaveni bodoveho systemu neni likvidacni.

black_talon
20. září • 11:18

tak to je omyl chudacku, nejhorsi typek sem ja a mam 0 bodu a tak to i zustane...

Mirek
20. září • 13:53

To rikal Kozeny taky. Vite kde dnes sedi? Sedi.

Smx
20. září • 10:56

Ve virtuální realitě žijete pravděpodobně Vy.. Máte vůbec řidičák? Jezdíte autem? Pravděpodobně ne, protože jinak by jste dávno věděl, že na našich cestách nechyběl bodový zákon - on ten starý silniční zákon nebyl vůbec špatný, jenom se nikdo nestaral o to, aby byl dodržován - a to teď pokračuje i u toho "nového" zfušovaného zákona. Jenom se Vás zeptám - pokud je situace na našich cestách opravdu tak strašná, jak líčíte Vy, naše minulá vláda, když ospravedlňovala potřebu nového zákona a také některá média (prý nezávislá - cha, cha..), tak jak to, že řidičák zatím přišlo jen 10 řidičů (a to měli ještě ke všemu určitě strašnou smůlu)?
Situaci na našich cestách by mohlo vylepšit mnoho věcí - bodový zákon mezi ně bohužel nepatří..

Peugeotak
20. září • 14:37

Ty taky posloucháš kolenem viď? 10 řidičů nasbíralo 12 bodů. To nic nevypovídá o tom, kolik lidí o papíry přišlo třeba na půl roku z ato, že je 2x změřili jak jedou 61 v obci. Těch bude pravděpodobně mnohem mnohem víc...3-[

brm
20. září • 10:39

Ale prdlajz ... policie prideluje body i za blbosti (svetla, prekroceni rychlosti o par km/hod na malo nebezpecnych mistech), a pak i maly pocet bodu rocne (1-3) povede k tomu, ze do par let o ridicak prijdou i lide, kteri proste nejsou nebezpecni.Take schvaluji bodovy system, verim ze i redaktori AR. Ale na rozdil od vas myslime dopredu a premyslime ... kazdy kdo tak cini, musi videt, ze bodovy system za stavajicich podminek je buzeracni a spatne nastaveny paskvil.Pokud neverite, doporucuji prime srovnani ceskeho a nemeckeho bodoveho systemu, ktere vam krasne ukaze, jaka jste "ovce".http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006062902a zejmena pak tabulka vlastniho srovnani (bacha, 6 stran, bryle na cteni a lupa nutne :)http://www.dfens-cz.com/docs/dfens_411srov_decz.rtf

honza
20. září • 8:51

U tech cisel mi chybi pocet ridicu kteri maji uz zabaveny RP nebo kteri o nej v blyzke dobe maji prijit a maji mene nez 12 bodu

CyberVic
20. září • 8:30

...celkem se mi to zacina libit, nejenom ze v Praze i jinde citim na vlastni kuzi zlepseni situace pri pojizdkach po nasich tankodromech, ale navic, pokud bude vse pokracovat nastolenym tempem, pak je realna nadeje, ze do pul roku prestane na moment jezdit cca 333 super driveru (dnesni 6ti bodaci), a do jednoho roku dalsich cca 8853 super driveru (dnesni tribodaci). Coz by bylo dobre, nebot tech, kteri nasbiraji 12bodu pomoci sikany za nezapnute pasy a svetla, bude presto, co se nam jiz trochu nudna redakce AR snazi namluvit, naprosty minimum. Pokud se tak nestane, bude to pravdepodobne proto, ze system zafungoval, a dnesni 3 a 6 bodovi ridici se zacnou bat, ze budou mit za chvili papiry v cistirne, a zacnou podle toho jezdit... uvidime, kazdopadne doufam, ze co nejrychleji vychladne i redakce AR, nebot aby na me ob dva dny vyblikla z AR nejaka agitka uvarena z vody (mame za sebou 2 prazdninovy mesice po zmene, z toho nikdo normalni nemuze odpovedne vypozorovat nejake trendy...), protoze to prestava bejt stravitelny...

x123456798
20. září • 9:00

Ať dělám co dělám, pořád najezdím svých obvyklých 10-12 tisíc km měsíčně, tedy od prvního července řádově nějakých skoro třicet tisíc. Policii prakticky nevidím a nechápu tedy, proč by mělo dvou, tří či šestibodových řidičů nějak dramaticky přibývat. Mě PČR kontrolovala pouze jednou, dobrý den, doklady, nálepka STK, děkujeme, nashledanou. Za minutu jsem jel dál, dokonce si ani nepořizovali nelegální, ale obvyklý "záznam o kontrole osoby".Pravdou je to, že po vyděšeném ježdění o 20km/h méně, než se smí (v červenci) už v srpnu se pomalu ale jistě začalo vše vracet (jako bych to svými názory v diskusích hned na počátku platnosti zákona 411/2005Sb., a nejen já, přivolal) a dnes je vše ve starých kolejích, profíci jezdí jako prasata, amatéři zčásti také a zčásti jako kopyta, slušných řidičů js zase jen minimum.Jakto, když máme opěvovaný bodový systém a přísné pokuty, o čemž nám ministerstva dopravy a vnitra a pupkáči z dopravní policie zpívali, že tím je problém vyřešen?Nebude to snad tím, že i kdybychom nový zákon neměli, ale (pozor, začátek Sci-Fi) dopravní policie začala normálně pracovat (konec Sci-Fi), bylo by to účinnější, než složitý, drahý a jak se ukazuje, bez aktivního dozoru na silnicích zcela nefunkční bodový systém?

CyberBond
20. září • 10:13

...duvod a pocty ridicu s papirama v cistirne jsem odvodil od dnesniho poctu ridicu s 3 a 6 body, pokud bych bral, ze je nasbirali za 3 mesice (zdroj neuvadi obdobi, pro ktera data plati, asi v ramci objektivity nebo profesionality...:-), takze i kdyz je beru jakoby za 7.-9.mesic, vysly mi uvedene pocty ridicu, kteri pokud nezmeni sve chovani a budou nadala sbirat body stejnym tempem, budou za jistej cas bez papiru... Trochu zjednoduseni, ale v kostce by to tak melo bejt...

george
20. září • 6:53

Pan Ondrášík se opět předvedl jako správný demagog pojišťovny povídali hasiči povídaly atd. opět vysoká vypovídací hodnota článku ale hlavně těch deset chudáků kteří přišli o řidičák svojí nezodpovědností těch se musíme zastat........zkuste udělat anketu za kolik lidí agitujete..

bob
20. září • 20:02

Máš to opačně, George, ty vole - pojišťovnY povídalY a hasičI povídalI je správně. Hele, jestli chodíš do třetí třídy, diskutuj raději jinde.

Ron Jeremy
20. září • 17:02

Za mě také.

smudliky budliky
20. září • 14:20

Souhlas s Georgem. 12 lidi bez ridicaku vam pripada jako moc? Jezisikriste, zijte chvilku na Zapade, pak se sem vratte, budete mit chut vzit ridicak POLOVINE CECHU! Vzdyt jezdime jako prasata! A potrebuje to tvrde tresty, jinak se toho nezbavime. Ja se porad snazim jezdit pomaleji nez predtim a mam z toho dobry pocit.

Peugeotak
20. září • 14:34

Ja se porad snazim jezdit jako predtim a taky z toho mam dobrej pocit :-D Uz to zase neni na silnici nuda ;-)

smudliky budliky
20. září • 15:06

Zkuste jednou na silnici neco udelat memu vozu nebo me rodine a pravnici uz se postaraji, abyste se nenudil... :-)

Radek Ondrášík
20. září • 7:36

Vím minimálne o 4 lidech, kteří mají stejný názor jako já ;-)

jogurt
20. září • 8:45

Vím minimálně o 400 000 lidech, kteří mají stejný názor.

Saman
20. září • 12:45

a znas i mista kde lezej nebo kde je spopelnili :-P

george
20. září • 8:28

Tak přesně tohle jsem čekal, výkřik do tmy znám 4 lidi :-D opět vysoká vypovídací hodnota.

Petr
20. září • 9:21

Myslím, že řidiči by měli chodit na nějaké povinné elementární testy, kde se projeví, jestli dokáží poznat rozdíl mezi kolečkem a čtverečkem alespoň do dvou vteřin. Na silnicích potkávám spoustu polo, někdy i úplně retardovaných řidičů a především ti by se měli odstranit z provozu. Připojuji se též k panu Ondrášíkovi, já totiž používám silnice k přesunům, ne ke kochání a sebemrskačskému uspokojování svých zpomalených myšlenkových pochodů.

Radek Ondrášík
20. září • 9:08

I kdybych tento názor sdílel pouze já budu si za ním stát. Nepotřebuji za sebou dav lidi, kteří by mi můj názor schválili a teprve pak ho presentoval. Mé názory jsou zcela jasné a dokud mne něco fakticky nepřesvědčí o opaku, nehodlám ho nijak měnit. Je více než pravděpodobné, že můj názor nebudou sdíle všichni, ale názor, který přijmou úplně všichni asi neexistuje. Bohudík je tu možnost nebát se za své názory, je tu možnost je presentovat mnoha formami a také za ně mnoha formami bojovat.

Mirek
20. září • 9:21

Takze AR je vase osobni bojova stranka? Vypada to podle toho. Alespon jsem rad, ze tu otevrene rikate, ze v techto vecech AR nehodla informovat objektivne, ale je platformou pro hlasani vaseho nazoru a 4 vasich kamaradu. Ale trvalo to, nez jste priznal jednostrannost tohoto media.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xy
20. září • 18:34

Autorevue neni povinná četba...

xy
20. září • 19:45

Nový silniční zákon se m nelíbí...Sem rád,že si pan Ondrášík stojí za svými nazory!!Diskuse čtu jen pro pobavení..Některý nadšence novýho zákona fakt nechápu..čtěte si radši jen články o autech a máte klid!!

Tomáš Langer
20. září • 10:15

Mirku, nechcete si dát oba soutěž o většího demagoga?
Nechej redakci bejt, jsou svéprávné médium a můžou si psát co chtějí. Dokonce ti nebrání napsat hned pod článkem tvůj nesouhlasný komentář. To ovšem neznamená, že můžeš jen tak napadat redaktora či redakci. Něco jiného je nesouhlasit s názorem a něco jiného napadat celý web.
Tomáš

Mirek
20. září • 13:27

Pan autor o nekolik radku vyse napsal, ze za sve nazory bojuje mnoha formami. Jednou z nich je tento web. Nevim proc vidite jako prijatelne kritizovat nazor a jako neprijatelne kritizovat web, ktery se tento nazor snazi usilovne protlacit na verejnost. Opravdu je podle vas nevyznamny diskutujici spravnym tercem kritiky a web, ktery jak autor priznal, slouzi k prosazeni nazoru redakce a vlastne vas tak lehce manipuluje, je hodny vasi ochrany? Mezi serioznim mediem a PR platkem, je rozdil prave ten, ze seriozni media publikuji nazory vsech. To se zde nedeje. Nebyl tu jediny clanek, ktery by se zastal novych prvidel a naopak tu nebyl jediny clanek o realnych vysledcich, ktery by nebyl doplneny tendencnim komentarem, ktery ma kazdemu naznacit, jak publikovane vysleky interpretovat. To je, nezlobte se na mne, zpusob prace vlivove agentury, nikoliv seriozniho media, za ktery jsem az do nastupu noveho zakona AR pokladal. Mne je to lito, ze muj oblibeny server zcela zanevrel na jednu cast ctenaru a snazi se protlacit silou sveho media nazor nekoho z redakce. Vazne mne to je neprijemne.

brm
20. září • 14:26

Vite ceho je na svete nejvic? Chytrosti ... nikdo nema pocit ze by ji mel malo. Pustte si radsi telku, diskutovat bezte radeji do hospudky. Maji pivko, a v tom randalu se Vase nazory spise ztrati.

Mirek
20. září • 17:29

To je takove .... ehm, chytre.

Radek Ondrášík
20. září • 9:36

Ukažte mi jedniný článek o novém zákonu, který není objektivní. Nikde si nic nevymýšlíme a ukazujeme výsledky z více stran. Objektivně ukážeme výsledky ministerstva a policie, k tomu pojišťoven a nově i vyjádření hasičů. Každý ať si to přebere jak chce. Co více byste chtěl k objektivitě? To máme napsat jenom oficiální čísla, napsat jak jsou výsledky skvělé a budeme objektivní?Pane nebyl jste minulých 40 let někde na kádrovém?

Mirek
20. září • 13:09

Neprehanejte to. Ja kritizuji vase clanky, a lehce manipulativni styl vaseho psani. Nikdy jsem se o vas osobne nevyjadril jako vy o mne - kadrovak, potazmo komunista, jen proto, ze s vami nesouhlasim. Byl bych rad, kdyby jsme zustali u diskuze o veci ne u hodnoceni osobnich vlastnosti autora.

Radek Ondrášík
20. září • 13:16

Já se o vás nevyjádřil, že jste kádrovák, jen jsem se slušně zeptal.A nyní k věci, stále tu píšete o tom, jak manipulujeme, jak nepíšeme objektivně atd. Já už nevím jak psat objektivněji, než do jednoho článku napsat názory, fakta, výsledky všech zůčasněných stran. Co je dle vás objektivnější? Když napíšu suchá čísla ministerstva a nechám to být? Bude toto objektivní, bude to nemanipulační?Prostě tu máte vyjádření všech stran a udělejte si závěr o přínosu sám. Pokud vám toto připadá jako manipulační a neobjektivní, rád bych tedy slyšel jak by to mělo vypadat, aby to bylo nemanipulační a objektivní.

Mirek
20. září • 13:49

Zakladem objektivniho informovani je oddeleni zpravy a komentare. Nejdrive se publikuje samotna zprava a potom se ve dvou clancich nadepsanych "Komentar" da prostor k vyjadreni dvou lidi, kteri problem vidi zcela odlisne. (To prosim neni stejne jako kdyz jeden novinar vyslechene 2 lidi a jejich vypoved potom sam interpretuje). Tak se to dela ve "velkych" novinach. Ja samozrejme chapu, ze mensi redakce na to nema prostor a treba by to ani ctenare nezajimalo. Uvital bych alespon jednu zpravu z 10ti o tomto tematu, ktera bude napsana "jinyma ocima" nez vasima, ci ocima vasich stejnesmyslejicich pratel. A mozna ze i to je pomerne slozite - shanet nejake externisty atd. No budiz, od toho je tu diskuzni forum. Kdyz se mi proste zda, ze informace, nebo spise zde jejich interpretace je prilis jednostranna, tak to napisu sem. Stejne to mnoho lidi necte, ale je to alespon nejake vyvazeni. Tak mi ten prostor prosim nechte a bude to fifty fifty. Vy nesouhlasite s mojim nazorem na nektere veci ja s vasim, tak to napiseme. A tomu se rika diskuze a demokracie. Tot vse.
:-D Mimochodem hezky trik nerikat "pane vy jste vul" ale rici "pane, nebyl jste nahodou nekdy vul?" A hned mame misto nadavky zdvorilou otazku. To musim nekdy pouzit.

Radek Ondrášík
20. září • 13:54

Vážený diskuse s Vámi nemá žádný smysl. Stačí si přečíst Vaše příspěvky a jde vidět, že nemáte ponění nic o objektivitě.Pro vás je seriózní plátek ten, který publikuje názory všech. Co to je názor všech? Nyní je rok 2006, ne rok 1989 a méně, kdy jsme měli všichni stejný názor a šlo tedy publikovat jediný, který byl vlastní všem.Dále - co to je reálný výsledek - znáte vy osobně reálný výsledek nehodovosti a úmrtí po vstupu platnosti nového zákona? Já ho neznám, znám pouze oficiálně zkreslené údaje ministerstva, nějaké údaje pojišťoven a nějaké prohlášení hasičů. Jiné údaje neznám. Dva z těchto údajů hovoří o zcela jiných výsledcích, než uvádí oficiální místa.Takže co kdybyste místo obecných řečí přišel s reálnými čísly, které srovnají nehodovost za červenec-září 2005 a 2006, abychom mohli REÁLNÉ a tedy dle Vašeho přání objektivně srovnat účinek nového zákona. Pokud tyto čísla nemáte, což vím, že nemáte a nemá je asi souhrně nikdo, pak tu nemluvte něco o reálných výsledcích, objetivitě atd.Znovu Vám to zopakuji - předkládáme názory všech stran - stát, pojišťovny, hasiči. Je jen na Vás, čemu budete věřit. Proti "seriózním" plátkům přinášíme tedy plné srovnání, většina ostatních se spokojí s tím, co vypublikuje ministerstvo, my ne.Řekl bych, že právě ona objektivita je u nás jedna z nejvyšších možných. To, že si k faktům dáme komentář na věci nic nemění, komentář můžete vypustit a můžete se věnovat pouze číslům.Dále, pokud máte pocit, že by zde měl být názor i protistrany, klidně ho napište a my ho vydáme. Ale nechtějte po mně, abych psal názory jiných lidí to prostě nejde. Stejně jako nenapíšu pozitivní test o autě u kterého cítím, že si to nezaslouží, nenapíšu oslavnou ódu o novém zákoně a jeho přínosu, když vidím, že ten přínos zde není. V názoru na nový silniční zákon máme v redakci názor vcelku jednotný a liší se pouze v detailech. Nyní jste na tahu vy, doufám, že předložíte reálné výsledky o kterých zde stále mluvíte a budete objektivní a řeknete nám jaký že to měl nový zákon přínos. Už se na to opravdu těším. Jen doufám, že se na to "nevykašlete"...
Odlehčení: Jinak s tím "volem" musíte to umět obejít. Když napíšu že jste vůl, klidně mne za to můžete zažalovat, když se vás na to jenom zeptám, pak jen těžko ;-)

Mirek
20. září • 15:36

:-D V mojich prispevcich skutecne nemuzete nalez objektivitu, protoze to neni informace ale kritika. Objektivni kritika to je snad nejaky termin z "perestrojky", kdy "soudruzi kritiku vitame, ale objektivni! Pekne vocut az pocut".
Prave proto ze neni rok 89 a mene je treba psat remeslne spravne. Oddeleni zpravy a komentare je zakladem objektivniho informovani. To je jedna z veci, co se diametralne lisi od dob pred r.89.
Ani s vami nema diskuze velky smysl, protoze mne prilis neposlouchate. O nazoru "vsech" nejak nevidim ve svem prispevku ani slovo. Prestoze diskuze nam nedava navzajem smysl uz tad hodinu diskutujeme. Zvlastni.
Pokus utopit mne na vyzve zverejnit "jine" udaje nez vy je hezky, ale neskocim vam na to. Nikdy jsem nenapsal, ze by jste publikovali lzi. Pouze jednostranne a manipulativni komentare. Jen bych oddelil komentare od zprav a v komentarich pripustil vice pohledu na vec. Jo a urcite bych se nesnazil usmernit ctenare jiz v nadpisu - neco jako "Mame tu novy zakon a presto se stale stavaji nehody" (mysleno novy zakon je nanic).

Radek Ondrášík
20. září • 15:56

Jenže my tu máme nový zákon, který nám byl představován jako spása na dopravu, jsou nám předházovány výsledky, které ukazují jak je zákon skvělý, ale realita ukazuje, že se bourá pořád stejně, mrtvých po počátečním strachu opět přibývá atd. Proste ukazuje se, že nový zákon nefunguje a nepřinesl to, co měl.Dalším faktem je, že nynější podoba zákona je prostě taková pracovní verze číslo jedna typu: zkusíme na lidech a uvidíme.Takže nyní je třeba dvou věcí:
1. upravit nynější podobu zákona a abych přenesl svůj názor tak:
- mírně navýšit hranici 12 bodů na 15-18
- zavést systém školení a kurzů, za které budou umazávany body stylem, že každý kurz lze absolvovat maximálně jednou za rok - tzn. ne že budu mít 14 bodů z 15 a půjdu 4x na školu smyku a budu mít - 14 bodů.
- předělat sankce za přestupky (řidičák za stání na místě pro invalidy je nesmysl, body za pásy také, světla bych taky nehodnotil body)
- u překročení rychlosti dát pásmo pouze s pokutou:
v obci překročení do 10 km/h pouze pokuta, 10-20 mírnější pásmo bodů, 20 a více tvrdší postih
mimo obec překročení do 20 km/h jen pokuta, 20-30 mírnější pásmo, 20 a více tvrdší pásmo
na dálnicích a rychl. komunikacích do 30 pokuta, 30-40 mírnější, 40 a víc tvrdší
- zavést na nových úsecích dálnic rychlost 160 a více a na místech, kde to dovolí povaha silnice (toto udělat klidně formou dispečingu a světelných tabulí, které by určovaly rychlost dle počasí, provozu atd - ala Rakousko)
- zavést na vybraných silnicích mimo obec 110 km/h
- zavést povinnost mít přilbu na kole i pro osoby starší 18 let2. upravit práci policistů
- zákonem zrušit to, že vybrané peníze za pokuty (snad mimo parkování) vybrané městskou policií půjdou do městské kasy (je to pro města až moc motivační, aby si MP na sebe vydělali)
- upravit systém práce policistů (místo buzerativního vybírání pokut na doslova stupidních místech jejich nasazení ať už kontrolní, případně preventivní ma místech s častým výkytem dopravních nehod, s velkým výskytem chodců atd.
- výrazně a tvrdě se zaměřit na chodce a cyklisty3. prevence - výrazně zpřísnit výuku v autoškole. Řidiči nemají odhad, předvídavost atd. často jezdí strojově naučeným způsobem, bez vlastního úsudku (toto je asi utopie)

Mirek
20. září • 17:24

No vida. O tom uz se da diskutovat. Zacneme u oblibenych "nemeckych" 18 bodu. Casto se to zminuje, aniz by byl zminen podstatny detail. V nemecku dostanete pri jedne prilezitosti nekolik bodu souctem. Napr. kdyz pojedete rychle a budete spatne predjizdet, dostanete soucet bodu za 2 prestupky. V ceskem systemu jen za jeden. Ostatne i dnesni statistika ukazuje, ze pres 10 bodu se za 1/4 roku dostalo jen par jedincu. Podle mne neni ke zmene celkoveho poctu bodu prozatim jediny rozumny duvod.
Take pro zmeny tykajici se limitu rychlosti nevidim duvod. Zejmena ve meste ne. Kdyz secteme vetsinou promerujici tachometr + toleranci radaru, dostaneme se nekam k +10km/h coz je podle mne dostatecna tolerance ve ktere zadnou pokutu nedostanete aby jsme pasmo "pouze pokuta" mohli v klidu preskocit a zacit rovnou body. Zruseni bodovani rychlosti neznamena nic jineho nez navrat k prednovozakonnemu stavu, kdy kazdy jezdil +20, protze teprve od +20 hrozila vyssi sankce nez par stokorun. To by se presne vratilo znovu. Zvyseni na dalnici na 160 - tak to je vami avizovany pokus na lidech. Jemomze pri nem jde o zivoty. Nevim zda to ma smysl, protoze i uvadenem Rakousku, ktere ma jak lepsi dalnice, tak zejmena techniku, ktera po nich jezdi, nakonec zjistili ze onech 160 km/h stejne nejezdi vice nez asi 8 hodin denne a to ponejvice v noci. Podle poslednich zprav co mam, se ukazalo, ze by investice vlozena do variabilniho znaceni a dispecinku neprinesla zadouci efekt a udajne od toho nejspise upusti. Myslim, ze vozovy park CR neni ten pravy, ktery by mel 160tku okusit jako prvni.
S ostatnimi odstavci nemam problem.

Radek Ondrášík
20. září • 17:48

Vy si myslite, že když jsou nyní body, že se více jak 50 km/h nejezdí? Jezdí a proč? Protože policie není schopna využít možnosti k tomu aby zákon vymohla. Jezdilo se rychleji předtím, jezdí se i nyní. Nejsem pro úplné zrušení, ovšem netrestejme poměrně tvrdě jenom mírné přestupky. Za krádež rohlíku si taky nejdete hned sednout. V trestu by se měla zohlednit míra nebezpečnosti.Navíc trest by tam byl i při překročení o 1 km/h, pouze by nebyl tak tvrdý. Nyní se ukazuje, že ani hrozba bodů a odebrání řidičáku nedonutí řidiče jezdit pod padesát, takže je jasné, že takový trest je více méně zbytečný. Myslíte, že za 5 překroční rychlosti o 2-3 km/h je nutno odebrat řidičák? Ja bych řekl že ne.Navíc zde jde hlavně o to, aby nebyl řidič ve strestu z toho, že náhodou si nevšimne, pojede pár metrů z kopce atd. a přijde o řidičák. Vám se nestává, že i když se snažíte jet dle přepisů, že na okamžik nepřekročíte rychlost? Mi ano a běžně - sjezdy z kopců jsou třeba ukázkovým místem. Takže buď budu pořád koukat na rychlost - mám strach z tvrdého trestu - nebo pojedu více v klidu, věnuji se řízení a okolí a neřeším až tak bolestným způsobem, zda nejedu o 3 km/h více, než je možno.Co se týká Rakouska - ano, nasazení 160 km/h tam není plošné a není non stop, na to také poukazuji. Navíc uvědomte si, že v německu je rychlost "neomezená" ovšem často místně upravená. Takový systém by se měl zavést všude, proč zbytečně brzdit provoz? Navíc je třeba si uvědomit, že dálnice jsou poměrně bezpečné silnice, stává se tam malý počet nehod, následky nejsou zdaleka tak tragické, byť se jezdí v daleko vyšších rychlostech, než jinde. Nejnebezpečnější jsou běžné okresky (čelní střety apod.).Prostě já jsem pro takový zákon, který nebude řidiče deptat, ale dopřeje mu uvolněnou jízdu...

george
21. září • 12:53

Takže pokud se budeme bavit o objektivitě tak toto je část oficiálního dokumentu viz níže z webu http://www.mvcr.cz/statistiky/nehody.html (každý si může stáhnout) chtěl bych od Vás nějaký oficiální dokument od pojišťoven a hasičů kterými jste argumentoval v článku.Věřím že tento dokument bravurně rozcupujete vlastními oficiálními argumenty a statistikami....Pro mě je důležité že se výrazně snížil počet usmrcených pro vás to zřejmě tak důležité není důležitější je jakási plynulosti dopravy což je pojem dosti subjektivní.----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Počet usmrcených v samotném červenci (73 osob) je druhý nejnižší v období posledních 36 let; „nejlepší červenec“ byl v roce 1988, kdy bylo usmrceno „jen“ 72 osob.Bilance samostatného srpna (76 usmrcených osob) je ještě příznivější, neboť se jedná o vůbec nejnižší srpnový počet v období posledních 36 letech.Vliv na pokles počtu nehod v posledních dvou měsících zřejmě má i legislativní změ-na, neboť zjednodušeně řečeno od 1.7. 2006 je povinnost hlásit polici nehodu až při škodě převyšující 50 000 Kč (viz též ustanovení odstavce 4 a 5, § 47 zákona č. 361/Sb., ve znění pozdějších zákonů), nedojde-li ke zranění či usmrcení (dříve 20 000 Kč).

doubt
20. září • 16:49

Hele co máš proti chodcům a cyklistům? Na přilbu bych se mohl B-]Jinak k bodu 3 ... to je bohužel opravdu utopie, ty popisované vlastnosti prostě běžný nováček nemůže získat během těch 15 nebo kolika jízd v autoškole, a nezískal by je ani během 30 nebo 50 jízd. To chce vlastnoručně najet aspoň 10000km, pak už je průměrný jedinec schopný jakž takž normálně a samostatně řídit.

p0etrik
20. září • 7:44

Ja se pridavam. ;-)

Haya
20. září • 8:12

já taky souhlasím, policajti mají stát u křižovatek,, kde banda jezdí na červenou a třeba i u škol apod., ale tuto změnu jsem zatím nezaznamenal, jen stále dále stejné měření rychlosti u cedul obce či na dálnici bez jediného omezení apod.:-/

Hank Boček
20. září • 7:05

Třeba za mně.... Nepotřebuji v životě furt někam popohánět, kontrolovat, sledovat. Cítím svou odpovědnost vůči sobě i ostatním, i bez toho. To je pro mne podstata. HB

šťoura
20. září • 6:48

nevíte kde se dá zjistit bodový stav "konta" ???? :-D

jogurt
20. září • 8:44

Na tvém dopravním úřadu, kde ti vedou agendu řidiče

Lojza
20. září • 5:13

8 let (tedy celou dobu od cerstveho ridicaku do dnes) jezdim bez bouracky - tedy bez skrabance a bez pokuty, a tedy i nynejsi body nesbiram, a nechapu jak nekdo musi jezdit aby je nasbiral, nejspis jako bezohledny prase ohrozujici zivoty ostatnich, nejezdim 20, jezdim kolik muzu, a pouzivam mozek a koukam kolem sebe a nemam obavy ze bych boural nebo nekoho srazil, mam jen obavy ze to nejakej mladej debilek v tatinkove BMW ktery neumi ovladat nabori ve 160-ti do me, takze jsem rad za bodovej system co takovy hovada omezi a slusne lidi ochrani, protoze slusne lidi zakony neomezuji.

1nt3GraC2
20. září • 16:47

"takze jsem rad za bodovej system co takovy hovada omezi a slusne lidi ochrani, protoze slusne lidi zakony neomezuji."
nekoho omezi to urcite, ale nejsem si jistej ze to budou jenom hovada, co fakt nefim jesi nekoho ochrani...

Radek Ondrášík
20. září • 7:34

Já si myslím, že nasbíraní těch 12 bodů je spíše náhoda. Já osobně jsem za 3 měsíce potkal tak 10 hlídek a to mám nájezd okolo 1500 km týdně. Tudíž 12 bodů to je jeden velký a jeden menší přestupek, nebo několik menších. Vůbec nechápu, jak se někomu podařilo jezdit tak, aby ho tolikrát kontrolovali. Např. osobně pokud bych jezdil jako "prase" tak bych stejně 12 bodů nedostal, protože nepotkávám příslušníky.Jinak "debilek v tatinkovem aute" proč nenapíšete - zodpovědný řidič, který 8 let jezdí bez nehody a pokuty dostane infarkt a vrazí do protijedoucího auta. Taky možnost, ne?

Lojza
20. září • 9:03

Ne, to neni moznost, protoze debilku je mnohem vic nez infarktu celkove, natoz za volantem, a navic, infarkt muze dostat stejnetak podnikatel co jezdi jako prase jako slusnej ridic, nebo naopak jeste vetsi diky stresu u podnikatele, takze infarkty jsou fifty fifty u debilku a u slusnaku, tim se nic nevyrovnava, vetsi riziko je stale u skupiny debilku.

marian
20. září • 2:42

Od zavedeni noveho silnicniho zakona jsem v CR byl 2x. Hned po zavedeni jsem si vsiml, ze lide jezdi mnohem lepe (jako by se cesi naucili jezdit), pak jsem prijel pred tydnem a je to jako driv. Nejde o spech, ale o machrovani. Sam jezdim s drahym a silnym vozem a stalo se mne, ze na benzince zastavil kluk okolo 25 let a rikal jakto, ze s tim nejedu aspon 200km/h. Jen kroutil hlavou, kdyz jsem mu rekl, ze me to predpisy nedovoluji. Silnicni zakon by mel zustat takovy jaky je a policie, by ho mela TVRDE podporovat (rychlost +-10% mimo mesto je samozrejmosti)
Jedine co bych zmenil, je to, ze pokuty by se mohly stanovovat podle prijmu. Jsou typci, kterym je uplne jedno, ze zaplati 20000kc.

jogurt
20. září • 8:41

Při čtení tvého příspěvku mi běhá mráz po zádech.za prvé, proč by měla policie tolerovat rychlost plus/MINUS 10%????? To znamená, že pokud někdo nepojede v obci alespoň 45, dostane pokutu slyšel jsi někdy o náledí, mlze, ucpaných silnicích, pohybujících se chodcích atd?za druhé, Jánošík sice bohatým bral a chudým dával, nicméně od poskytování sociálních služeb tu není dopravní policie ani trestní soudy, ale Česká správa sociálního zabezpečení. Za stejný přečin musí následovat všem stejný postih, to je princip rovnosti občanů před zákonem. Nebop bys chtěl v případě, že dopravní nehodu způsobí ožralý nezaměstnaný, aby od soudu odešel s pěti hodinami veřejně prospěšných prací, zatímco ten, kdo pracuje legálně, platí daně a tudíž o jeho příjmu má stát info, tak ten by za totéž měl vyfasovat dvacet let? -----------
Zaráží mě ale, že kupodivu nikdo nepoukazuje na podle mého názoru obrovský problém, který vznikl se zavedením bodového systému. Řidič tím, že není automaticky informován o přičtení bodů na konto, se dostává do rizika, že neví o bodech, které mu byly případnbě přičteny chybou úředníka, záměnou osob, zneužitím osobních dat......
Může se tak v podstatě komukoliv stát, že na jeho kontě se objeví body, aniž by byl řešen za dopravní přestupek, řdič o tom logicky vůbec neví a může se nakonec ocitnout ve velkých problémech.

Bart
20. září • 8:53

Pořádně si přečti na co reaguješ. Pisatel píše: rychlost +-10% mimo mesto je samozrejmosti. Tedy MIMO město. A to že by se pokuty mohly stanovovat dle platu není taky moc zcestné. Myslím že to i někde funguje (možná Finsko), ale to nevím přesně.

x123456798
20. září • 9:16

I mimo město občas prší, sněží, jede traktor. Pokutovat za rychlost pod 90% limitu je úplná pitomost.Pokuty či jakékoliv jiné tresty podle příjmu? Možná někde v zemích socialistického tábora to funguje, nicméně pořád nechápu, proč by někdo měl za stejný přestupek, se stejnou nebezpečností, být postižen jinak než za totéž kdokoliv jiný.

Michal Kára
20. září • 10:28

Nejsem puvodni autor, ale rekl byuch, ze to bylo mysleno ne jako nad +10% a pod -10% pokutovat, ale pokutovat az od prekroceni cca o 10% - proste mit urcitou toleranci.Pokuta _neni_ poplatek za to, ze muzu porusovat predpisy, ale trest, ktery by mel dopadnout na kazdeho (zhruba) stejne. A pochopitelne pokud dam pokutu 10000,- nekomu, kdo ma mesicne 10000,- nebo nekomu kdo ma 60000,- tak je to dost rozdil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
20. září • 10:55

Zcestné, patologické uvažování.Peněžitý trest je skutečně zákonným poplatkem ve prospěch státu bzw. obce, to je samotný princip pokuty, jde o koupený odpustek. Dopustil ses toho........, stojí to tolik.........A protože před zákonem jsme si všichni rovni (alespoň nám to říká náš ústavní pořádek), nelze postihovat chudáka invalidního melouchujícího důchodce bez oficiálních příjmů jinak, než manažera s milionovým daňovým přiznáním. Za to, že tvoří hodnoty, je již potrestán daněmi. nelze jej znovu trestat jiným metrem při porušení zákona. Ono to vyplývá už i ze samé podstaty pojmů pokuta a přestupek.

LOL
20. září • 18:23

jogurte, pokuta je hlavně FORMA TRESTU!!

mener
20. září • 14:12

Ja bych este dodal, ze pokud by byly pokuty podle prijmu, tak by se muselo nabrat hafo uredniku aby zjistovali, kolik kdo bere. A co podnikatel ve ztrate? A co manzelka milionare v domacnosti?

LOL
20. září • 18:25

mener: no to je otázka Finančních úřadů. Např. v Rakousku jim fungují velmi dobře, nevidím důvod, aby konečně začaly fungovat dobře i u nás.. :-)

Michal Kára
20. září • 12:07

No to je prave ten rozpor. Ty tvrdis, ze je to odpustek (vpodstate uplatek), ja ze trest. Na tom neni nic zcestneho.Samozrejme by bylo mozne misto pokut dat treba odneti svobody na 24 (napr.) hodin...

beat
20. září • 11:44

Sakra, jen manažer tvoří hodnoty??????????????????????? Brrr, z tohoto je mi fakt zima.Pokuta není odpustek, pokuta má více smyslů a důvodů. Např. prevence. Pokud jednou zaplatím obrovskou pokutut, příště si dám pozor. Pokud někdo s příjmem 10k měsíčně dostane pouktu 20k za překročení rychlosti, příště si dá pozor, protože jinak by mu mohla hrozit i exekuce. Pokud pokutu 20k dostane někdo s příjmem 100k, asi to pro něj nebude mít takovou váhu. Samozřejmě jsem hodně nadsadil, ale to je aby to bylo zřetelnější.A ještě se vrátím k oněm hodnotám. Obchodní zástupce vs zdravotní sestra. Dosaďte si sami.

Kabi
20. září • 12:17

Ještě k té tvorbě hodnot... Pokud to trošku převedu, tak není problém zboží vyrobit, ale prodat... Dneska je přebytek zboží na trhu, vyrábět umí každý... Podívejte se třeba na marži u výrobků... Nejnižší ji má výrobce nejvyšší prodejce... Tak to prostě je...

beat
20. září • 12:27

Není problém zboží vyrobit.. to je pravda. Ale tohle dost složité. Je hrozně těžké vyrobit kvalitní výrobek..je těžké ho prodat.
Je snadné vyrobit průměrný výrobek, ale je neskutečně obtížné ho prodat :-))
Takže jak říkám...kdo je víc? :-D
Nikdo..

Marek71
20. září • 12:15

"A ještě se vrátím k oněm hodnotám. Obchodní zástupce vs zdravotní sestra. Dosaďte si sami."Dobrý obchodný zástupca má, samozrejme, vyšší plat ako dobrá zdravotná sestra. A je to tak vcelku logické. Pretože ten OZ prinesie svojmu zamestnávateľovi určitý merateľný prospech, zisk pre firmu, z čoho sa potom odvíja jeho odmena. Neviem, čo je na tom nepochopiteľné. Na druhej strane to, že tá sestra taký efekt zamestnávateľovi neprináša, nie je jej chyba, ale chyba špatne nastaveného systému zdrav. "poistenia".Pokuta podľa príjmu je kravina. Obaja sme urobili ten samý priestupok, obaja vieme, koľko nám hrozí na pokute a je na nás si dobre rozmyslieť, či budeme predpisy dodržiavať, alebo nie, ale s tým rizikom postihu.

beat
20. září • 12:23

Pokuta podľa príjmu je kravina. Obaja sme urobili ten samý priestupok, obaja vieme, koľko nám hrozí na pokute a je na nás si dobre rozmyslieť, či budeme predpisy dodržiavať, alebo nie, ale s tým rizikom postihu.--- Takže bohatý člověk má to privilegium méně dodržovat předpisy, protože on na to má? A tomu se říká rovnost?

Radek Ondrášík
20. září • 12:11

Obchodní zástupce vs. zdravotní sestra... v jednom rozhovoru jeden přední lékař na otázku, zda považuje své povolání za něco víc odpověděl zcela jasné - nebýt toho, kdo kope u Telekomu, nikdy by se mu nedovolal ten, co potřebuje jeho pomoc. Vše je se vším provázané, byť se může zdát, že něčí práce je důležitější a něcí méně.

beat
20. září • 12:19

Naprostý souhlas. Proto nemám rád ty, kteří vyzdvihují managery a podnikatele.
A taky nejde říct, že novinář pracuje 4x více než zdravotní sestra..a přesto může mít vyšší plat. A proto říkám, že pokuty podle příjmů nemusí být až taková zhovadilost jako podle některých...i když to samozřejmě není dokonalé řešení.

Tomáš Langer
20. září • 10:11

Myslím, že jsi nepochopil slangový význam +/- 10 km/h. Prostě tím myslel tolerovat desetiprocentní překročení rychlosti. S tím souhlasím.Tresty podle příjmu jsou správná myšlenka. Jinak vnímá 1000 Kč pokuty důchodce, jinak pracující a jinak manažer či podnikatel. Není přece možné, aby řidič zastavujícímu policistovi prostě místo dokladů podal dvoutisícikorunu a bez čekání na odpověď odjel... A ještě to doplnit o možnost ohodnotit závažnost situace, ve které byl přestupek spáchán. Tuto pravomoc (povinnost?) by ovem nesměl mít policista (korupce), ale až přestupková komise.Nejvíc by ovšem k situaci na silnicích přispělo, kdyby dopravní policisté konečně vylezli z kanceláří, kam nepatří a začali být na silnicích vidět. Pak se opětvrátí situace z prvních červencových týdnů, že většina lidí bude jezdit slušně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
brm
20. září • 10:28

Aha.Predpokladejme, ze nekdo pracuje 4x tolik, aby dosahl na praci za 60000 hrubeho mesicne. Tj. statu z jeho snazeni jde pres 40000 Kc mesicne (vc. toho co hradi zamestnavatel), a na ruku dostane neco kolem 39000 (tj. obrovsky nemravny prijem, neco kolem 1200 EUR).Nekdo kdo pracuje "normalne" ma 19000 hrubeho, tj. na ruku 13500 a statu jde 14000 Kč.Takze ten normalni zaplati statu 14000 Kc mesicne (nezda se vam uz tohle nekrestansky moc?), nekdo kdo se vypracoval na nejakou lepsi mzdu pak 40000 Kc.Tj. bezny pracujici zaplati rocne za sluzby statu kolem 170 tis. Kc, ti vykonnejsi pak kolem pul milionu Kc.Takze plati 3-4x tolik do statniho rozpoctu, a jeste byste z nich chtel vytriskat za stejny prohresek nekolikanasobne vic nez z tech, co na sobe nepracuji? Proc proboha? Kdyz nekoho srazi, pujdou i sedet na 4x delsi dobu jen proto, ze jeli v BMW 5 ?Bouchnete parkrat hlavou o zed ... to vam mozna pomuze ty socialisticko-komunisticky manyry vyhnat z hlavy.

LOL
20. září • 18:20

brm-e, právě ses dopustil bohapusté demagogie. Pokud už je trest "natvrdo", tak se přece žádné peníze nepočítají (nebo by alespoň neměly). To za prvé. Za druhé. To, že vydělávám násobně více než "lopata" (taky se docela nalítám a musím se ohánět, abych se na této úrovni udržel) ještě neznamená, že když státu odvádím více peněz na daních, tak automaticky nemusím platit pokuty, nebo budou pro mě směšně nízké. Mám možnost (a svobodnou volbu) žít z nuzného průměrného platu, jezdit ve stodváce atd. atd. tak jako tak mi zbude daleko více, než tomu s průměrným platem (a tím neříkám, že bych nechtěl mít víc ze své mzdy, ale realita světa je taková a donkichotský boj ve stylu "nic vám nedám" je IMHOm marný).A ještě něco - kdyby se pokuty počítaly z platů, zmizí nešvar "výpočtů pokut" ze zákonem daného rozsahu tak jak je známe dnes - smlouvání, uplácení, kamarádi atp.

Tonda
20. září • 13:02

Proč socanské, do basy půjdou oba na stejnou dobu, proč bu i pokuta neměla být stanovena jako týdenní výdělek? Princip je v tom, že některým jedincům je prostě i maximální současná pokuta k smíchu.

jogurt
20. září • 13:13

Protože rohlík stojí korunu padesát pro oba a ne půl promile prokázaného měsíčního příjmu.Ještě pořád mě tyhle socialistické bláboly, jako že každému podle jeho příjmu přivádějí k úžasu. Asi je náš lid natolik prohnilý, že to má asi zažrané v krvi.

Vašek
20. září • 17:11

Pokuta není rohlík.

beat
20. září • 13:26

Aha..takže ušlý zisk je taky pro všechn stejný... hmm :-O

beat
20. září • 11:38

To, že někdo úmyslně poruší předpisy je jeho osobní věc - dělat to nemusí.
To, že někdo pracuje 4x tolik je jeho osobní věc - dělat to nemusí.Já taky neřeším, že kdejaký "novinář bulvárního plátku" má mnohem vyšší plat než např. pekař, který nám vyrábí obživu.Takže to chce klid a nerozčilovat se. Kdo je víc??? Ten kdo píše do novin, nebo zedník co nám staví domy? A platy tomuto odpovídají?

Marek71
20. září • 12:09

Tak toto zaváňa dosť silným komunizmom v štýle "ja som baník, kto je viac ?" Ohodnotenie každého zamestnania je závislé na tom, aký je o toto zamestnanie na trhu práce záujem a aké to prináša platcovi mzdy (zamestnávateľovi) výhody.A to, že ty si myslíš, že pekár je doležitejší ako novinár, to ešte neznamená, že musí mať vyššiu mzdu. Máš to hodne pomýlené :-)

beat
20. září • 12:14

Ale omyl...já si nic nemyslím. Mě je úplně ukradené, jaké má kdo platy. Stačí aby se na měsíc zavřely pekárny a redakce všech novin..A kdo je víc? To není komunismus. Akorát spousta lidí tu vyzdvihuje podnikatele a managery takovým způsobem, že nikdo jiný není důležitý. Ale co inženýři, dělníci apod.? Ti nejsou důležití.... :-D

jogurt
20. září • 10:17

Plus je plus, minus je minus, a to i ve slangu.Rozdílné pokuty? To sakra že smrdí socánstvím. Důchodce snad je méně nebezpečný než manažer?Jinak ovšem souhlasím s tím, že pokud někdo policistovi podá místo dokladů bankovku, měl by jít do basy. Pokud ji policista přijme, měl by jít rovněž do basy. A mohou klidně bručet ve společné cele. S jednotnou sazbou pět let za úkon plus rok za každých započatých tisíc korun. Bez rozdílu příjmu. Nebo snad manažer by měl za úplatek dostat doživotí a důchodce měsíc s koštětem v parku?Poslední věta - souhlas. Místo formalismu a nicnedělání by bíle uniformovaní pacholíci měli být vidět na silnicích při soustavné, smysluplné a profesionální práci. Já je tam - ač chci - nevidím.

furtj
20. září • 19:25

rozdílné pokuty podle příjmu fungují např ve Švédsku

LOL
20. září • 18:13

Rozdílné pokuty nesmrdí "socanstvím", ale nápravou neudržitelného stavu. Pokud už tedy přijmeme finanční formu trestu, pak má být trest stejně tvrdý pro všechny, bohaté nevyjímaje. Tvrdost peněžního trestu lze (logicky) vztáhnout zase jen k penězům, tj. ročnímu, měsíčnímu přijmu. V tomto ohledu je pak trest přibližně stejně tvrdý pro všechny (pokud si odmyslíme extrém ve formě zločince majícího nedaněné příjmy. Ostatně takto to funguje u DPH (větší přidaná hodnota = větší daň), resp. u daní obecně (tam je to navíc ještě prograsivní míra zdanění). Tudíž v tomto ohledu nevidím nic závadného, ale naopak se mi zdá spravedlivější, i když bych osobně platil ty větší pokuty :-) (jenže já se snažím nehřešit) :-)Ono je to totiž všechno v tom, že spousta lidí nechce přijmout zodpovědnost za své činy a hledají kličky a obezličky.

Cynik
20. září • 11:23

Rozum je rozum a tupost je tupost, tak prosim neslovickarte, myslim, ze vsichni zde pritomni chapou, jak to te dotycny myslel (a pokud ne, tak je to jen jejich problem).

martin
28. září • 12:56

Souhlasím také, policisté by měli být vidět na silnicích více. Ale ne měřit devadesátku v polích na dvouproudé silnici, ale na nepřehledných úsecích, v blízkosti křižovatek, škol ap. Jenže u nás bohužel stále převládá možnost číslo jedna. Minulý týden jsem jezdil v Anglii. Filosofie řízení je tam v mnohém jiná. Jezdí se tam hodně podle citu, rychlosti se tam více, méně nedodržují, kromě zvýrazněných úseků. Docela promyšlené jsou nápisy na vozovce SLOW (pomalu). A tohle je přesně to, o čem mluvím. U nás se k vozovce umístí značka se čtyřicítkou, která se má dodržovat vždy a není rozdíl jestli jsou u cesty dělníci a je nejhustčí provoz, nebo jsou tři hodiny ráno, nikde ani noha, nikde široko daleko žádné auto. A podle mého názoru, se tam jezdí mnohem bezpečněji.

Doporučujeme

Články odjinud