72 000 řidičů má na kontě trestné body, bourá se však dál

Více než 72 000 řidičů má již na svém kontě nějaký ten trestný bod za porušení pravidel silničního provozu. Přes krátkou platnost bodového systému a obtížnou nasbíratelnost většího počtu bodů (viz náš starší článek) jich již deset z nich dokázalo posbírat plný počet 12 bodů a získat tak bonus v podobě odebrání řidičského průkazu na jeden rok.

Takový výkon je určitě hoden obdivu, protože dosáhnout tohoto skóre muselo dát bezesporu velkou práci.

Vysoké a často nepřiměřené tresty ovšem stále nepřináší to, co tvůrci zákona slibovali - tedy výrazné snížení počtu dopravních nehod a při nich zemřelých lidí. To druhé se v prvním měsíci podařilo splnit poměrně dobře, ovšem druhý již nebyl tak optimistický a jak to vypadá, v září bude výsledek ještě horší.

V počtu dopravních nehod se ukazuje, že nový zákon nepřinesl vůbec nic. Přestože oficiální čísla hovoří o jeho poklesu, vše jde na vrub změněné metodice výpočtu. Poté, co pojišťovny přišly s čísly, která ukazují, že počet dopravních nehod se nesnížil, přišli i zástupci některých hasičských sborů, s tím, že počet výjezdů k dopravním nehodám je více méně stejný, jako v minulém roce.

A pro ty, které zajímá, kolik bodů přesně nasbírali jednotliví řidiči, poslouží malý přehled:

12 bodů: 10 řidičů
11 bodů: 3 řidiči
10 bodů: 3 řidiči
9 bodů: 9 řidičů
8 bodů: 26 řidičů
7 bodů: 242 řidičů
6 bodů: 333 řidičů
5 bodů: 1522 řidičů
4 body: 2080 řidičů
3 body: 8853 řidičů
2 body: 24 466 řidičů
1 bod: 35 000 řidičů

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků