70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

MDČR dále rozšířilo omezení rychlosti na Pražském okruhu. Nově musí jezdit nákladní automobily o hmotnosti vyšší než 12 tun maximálně 70 km/h. Úsek s omezením na 100 km/h byl navíc prodloužen.
70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

Zatímco k prvotnímu omezování rychlosti na Pražském okruhu vydávalo ministerstvo dopravy oficiální prohlášení, další úpravy těchto omezení už proběhly v tichosti. Kdo tedy nedávno jel na nejnovější části obchvatu Prahy, zajisté si všiml, že původní omezení byla rozšířena.

Život řidiče

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Původně MDČR omezilo rychlost veškeré dopravy na 100 km/h v úseku mezi D1 a Jesenicí, přičemž v další fázi mělo být toto opatření doplněno o omezení týkající se nákladních automobilů s hmotností více než 12 tun. Ty musí jezdit maximálně 70 km/h. Přesně toto opatření je dnes už realitou a jako bonus k němu bylo přidáno další.

Ministerstvo prodloužilo úsek omezený na 100 km/h ještě dále za Jesenici. Pokud pojedete od D1 směrem letiště, uvidíte na proměnném dopravním značení stovku prakticky až k Točné, tedy k tunelům vedoucím na Zbraslav. Na zmíněném úseku už jsou také připraveny radary ukazující aktuální rychlost. Zatím mají řidiče pouze informovat.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Riziková mapa ukazuje smysl měření rychlosti (nejen) na dálnicích

Když v prosinci MDČR informovalo o zavádění těchto opatření, uvádělo jako důvod překračování hlukových limitů. Kvůli tomu je ohroženo proplacení stavby ze strany EU. K překračování limitů má docházet hlavně u obce Dobřejovice, která leží nedaleko připojení okruhu k D1. Celkově ale omezení zabírá úsek dlouhý zhruba 12 kilometrů. 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků