70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

MDČR dále rozšířilo omezení rychlosti na Pražském okruhu. Nově musí jezdit nákladní automobily o hmotnosti vyšší než 12 tun maximálně 70 km/h. Úsek s omezením na 100 km/h byl navíc prodloužen.
70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

Zatímco k prvotnímu omezování rychlosti na Pražském okruhu vydávalo ministerstvo dopravy oficiální prohlášení, další úpravy těchto omezení už proběhly v tichosti. Kdo tedy nedávno jel na nejnovější části obchvatu Prahy, zajisté si všiml, že původní omezení byla rozšířena.

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Původně MDČR omezilo rychlost veškeré dopravy na 100 km/h v úseku mezi D1 a Jesenicí, přičemž v další fázi mělo být toto opatření doplněno o omezení týkající se nákladních automobilů s hmotností více než 12 tun. Ty musí jezdit maximálně 70 km/h. Přesně toto opatření je dnes už realitou a jako bonus k němu bylo přidáno další.

Ministerstvo prodloužilo úsek omezený na 100 km/h ještě dále za Jesenici. Pokud pojedete od D1 směrem letiště, uvidíte na proměnném dopravním značení stovku prakticky až k Točné, tedy k tunelům vedoucím na Zbraslav. Na zmíněném úseku už jsou také připraveny radary ukazující aktuální rychlost. Zatím mají řidiče pouze informovat.

Riziková mapa ukazuje smysl měření rychlosti (nejen) na dálnicích

Riziková mapa ukazuje smysl měření rychlosti (nejen) na dálnicích

Když v prosinci MDČR informovalo o zavádění těchto opatření, uvádělo jako důvod překračování hlukových limitů. Kvůli tomu je ohroženo proplacení stavby ze strany EU. K překračování limitů má docházet hlavně u obce Dobřejovice, která leží nedaleko připojení okruhu k D1. Celkově ale omezení zabírá úsek dlouhý zhruba 12 kilometrů. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků