70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

MDČR dále rozšířilo omezení rychlosti na Pražském okruhu. Nově musí jezdit nákladní automobily o hmotnosti vyšší než 12 tun maximálně 70 km/h. Úsek s omezením na 100 km/h byl navíc prodloužen.
70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

Zatímco k prvotnímu omezování rychlosti na Pražském okruhu vydávalo ministerstvo dopravy oficiální prohlášení, další úpravy těchto omezení už proběhly v tichosti. Kdo tedy nedávno jel na nejnovější části obchvatu Prahy, zajisté si všiml, že původní omezení byla rozšířena.

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Původně MDČR omezilo rychlost veškeré dopravy na 100 km/h v úseku mezi D1 a Jesenicí, přičemž v další fázi mělo být toto opatření doplněno o omezení týkající se nákladních automobilů s hmotností více než 12 tun. Ty musí jezdit maximálně 70 km/h. Přesně toto opatření je dnes už realitou a jako bonus k němu bylo přidáno další.

Ministerstvo prodloužilo úsek omezený na 100 km/h ještě dále za Jesenici. Pokud pojedete od D1 směrem letiště, uvidíte na proměnném dopravním značení stovku prakticky až k Točné, tedy k tunelům vedoucím na Zbraslav. Na zmíněném úseku už jsou také připraveny radary ukazující aktuální rychlost. Zatím mají řidiče pouze informovat.

Riziková mapa ukazuje smysl měření rychlosti (nejen) na dálnicích

Riziková mapa ukazuje smysl měření rychlosti (nejen) na dálnicích

Když v prosinci MDČR informovalo o zavádění těchto opatření, uvádělo jako důvod překračování hlukových limitů. Kvůli tomu je ohroženo proplacení stavby ze strany EU. K překračování limitů má docházet hlavně u obce Dobřejovice, která leží nedaleko připojení okruhu k D1. Celkově ale omezení zabírá úsek dlouhý zhruba 12 kilometrů. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 15 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků