70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

MDČR dále rozšířilo omezení rychlosti na Pražském okruhu. Nově musí jezdit nákladní automobily o hmotnosti vyšší než 12 tun maximálně 70 km/h. Úsek s omezením na 100 km/h byl navíc prodloužen.
70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

Zatímco k prvotnímu omezování rychlosti na Pražském okruhu vydávalo ministerstvo dopravy oficiální prohlášení, další úpravy těchto omezení už proběhly v tichosti. Kdo tedy nedávno jel na nejnovější části obchvatu Prahy, zajisté si všiml, že původní omezení byla rozšířena.

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Původně MDČR omezilo rychlost veškeré dopravy na 100 km/h v úseku mezi D1 a Jesenicí, přičemž v další fázi mělo být toto opatření doplněno o omezení týkající se nákladních automobilů s hmotností více než 12 tun. Ty musí jezdit maximálně 70 km/h. Přesně toto opatření je dnes už realitou a jako bonus k němu bylo přidáno další.

Ministerstvo prodloužilo úsek omezený na 100 km/h ještě dále za Jesenici. Pokud pojedete od D1 směrem letiště, uvidíte na proměnném dopravním značení stovku prakticky až k Točné, tedy k tunelům vedoucím na Zbraslav. Na zmíněném úseku už jsou také připraveny radary ukazující aktuální rychlost. Zatím mají řidiče pouze informovat.

Riziková mapa ukazuje smysl měření rychlosti (nejen) na dálnicích

Riziková mapa ukazuje smysl měření rychlosti (nejen) na dálnicích

Když v prosinci MDČR informovalo o zavádění těchto opatření, uvádělo jako důvod překračování hlukových limitů. Kvůli tomu je ohroženo proplacení stavby ze strany EU. K překračování limitů má docházet hlavně u obce Dobřejovice, která leží nedaleko připojení okruhu k D1. Celkově ale omezení zabírá úsek dlouhý zhruba 12 kilometrů. 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků