7 zajímavostí, které jste o Alpine možná nevěděli

Za krátkou chvíli se ikonická značka Alpine na ženevském autosalonu dočká svého oficiálního znovu zrození. Tady je souhrn sedmi zajímavostí, na které by fandové značky neměli zapomínat.

Dlouho avizované znovuzrození značky Alpine se zanedlouho stane skutečností. Automobilka Renault, pod jejíž křídla značka Alpine patří, představí na letošním ročníku ženevského autosalonu moderní reinkarnaci legendárního soutěžního vozu Alpine A110. Počátky historie malosériového francouzského se datují až do roku 1951, kdy firmu založil Jean Rédélé, syn francouzského dealera Renault. 

Renault odtajnil podobu a jméno nového modelu Alpine

Renault odtajnil podobu a jméno nového modelu Alpine

Za 66 let se odehrálo mnoho více či méně důležitých událostí a my vám přinášíme sedmičku zajímavostí sahajících od počátků značky, až po moderní vozy, na kterých lidé z Alpine nesou výrazný rukopis. 

#1 První vozy Alpine vznikly z neoficiálních úprav vozů Renault

Jean Rédélé byl vášnivým automobilovým závodníkem, což byl v poválečném období nesmírně nákladný koníček, protože takovéto aktivity byly daňově znevýhodněné. Rédélé k závodění používal výrazně modifikované Renaulty 4CV, které ladil nejen po stránce výkonnostní, ale také technické. Jeho mistrovským kouskem bylo nahrazení standardní třístupňové manuální převodovky pětistupňovou vlastní konstrukce. Kromě rallye se vyžíval také ve vytrvalostních závodech, jako byla čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans.

Bude Alpine A110 také bez střechy? Vypadal by takto

Bude Alpine A110 také bez střechy? Vypadal by takto

Rédélé měl jako konstruktér-amatér výtečné výsledky, což přitáhlo pozornost lidí z Renaultu, kteří mu začali dodávat komponenty. Finanční jistota ho motivovala k založení Societe Anonyme des Automobiles Alpine  - Anonymní společnosti automobilů Alpine, přičemž název Alpine si vybral na základě svých úspěchů v alpských rallye.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků