7 zajímavostí, které jste o Alpine možná nevěděli

Za krátkou chvíli se ikonická značka Alpine na ženevském autosalonu dočká svého oficiálního znovu zrození. Tady je souhrn sedmi zajímavostí, na které by fandové značky neměli zapomínat.

Dlouho avizované znovuzrození značky Alpine se zanedlouho stane skutečností. Automobilka Renault, pod jejíž křídla značka Alpine patří, představí na letošním ročníku ženevského autosalonu moderní reinkarnaci legendárního soutěžního vozu Alpine A110. Počátky historie malosériového francouzského se datují až do roku 1951, kdy firmu založil Jean Rédélé, syn francouzského dealera Renault. 

Renault odtajnil podobu a jméno nového modelu Alpine

Renault odtajnil podobu a jméno nového modelu Alpine

Za 66 let se odehrálo mnoho více či méně důležitých událostí a my vám přinášíme sedmičku zajímavostí sahajících od počátků značky, až po moderní vozy, na kterých lidé z Alpine nesou výrazný rukopis. 

#1 První vozy Alpine vznikly z neoficiálních úprav vozů Renault

Jean Rédélé byl vášnivým automobilovým závodníkem, což byl v poválečném období nesmírně nákladný koníček, protože takovéto aktivity byly daňově znevýhodněné. Rédélé k závodění používal výrazně modifikované Renaulty 4CV, které ladil nejen po stránce výkonnostní, ale také technické. Jeho mistrovským kouskem bylo nahrazení standardní třístupňové manuální převodovky pětistupňovou vlastní konstrukce. Kromě rallye se vyžíval také ve vytrvalostních závodech, jako byla čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans.

Bude Alpine A110 také bez střechy? Vypadal by takto

Bude Alpine A110 také bez střechy? Vypadal by takto

Rédélé měl jako konstruktér-amatér výtečné výsledky, což přitáhlo pozornost lidí z Renaultu, kteří mu začali dodávat komponenty. Finanční jistota ho motivovala k založení Societe Anonyme des Automobiles Alpine  - Anonymní společnosti automobilů Alpine, přičemž název Alpine si vybral na základě svých úspěchů v alpských rallye.

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků