7 zajímavostí, které jste o Alpine možná nevěděli

Za krátkou chvíli se ikonická značka Alpine na ženevském autosalonu dočká svého oficiálního znovu zrození. Tady je souhrn sedmi zajímavostí, na které by fandové značky neměli zapomínat.

Dlouho avizované znovuzrození značky Alpine se zanedlouho stane skutečností. Automobilka Renault, pod jejíž křídla značka Alpine patří, představí na letošním ročníku ženevského autosalonu moderní reinkarnaci legendárního soutěžního vozu Alpine A110. Počátky historie malosériového francouzského se datují až do roku 1951, kdy firmu založil Jean Rédélé, syn francouzského dealera Renault. 

Renault odtajnil podobu a jméno nového modelu Alpine

Renault odtajnil podobu a jméno nového modelu Alpine

Za 66 let se odehrálo mnoho více či méně důležitých událostí a my vám přinášíme sedmičku zajímavostí sahajících od počátků značky, až po moderní vozy, na kterých lidé z Alpine nesou výrazný rukopis. 

#1 První vozy Alpine vznikly z neoficiálních úprav vozů Renault

Jean Rédélé byl vášnivým automobilovým závodníkem, což byl v poválečném období nesmírně nákladný koníček, protože takovéto aktivity byly daňově znevýhodněné. Rédélé k závodění používal výrazně modifikované Renaulty 4CV, které ladil nejen po stránce výkonnostní, ale také technické. Jeho mistrovským kouskem bylo nahrazení standardní třístupňové manuální převodovky pětistupňovou vlastní konstrukce. Kromě rallye se vyžíval také ve vytrvalostních závodech, jako byla čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans.

Bude Alpine A110 také bez střechy? Vypadal by takto

Bude Alpine A110 také bez střechy? Vypadal by takto

Rédélé měl jako konstruktér-amatér výtečné výsledky, což přitáhlo pozornost lidí z Renaultu, kteří mu začali dodávat komponenty. Finanční jistota ho motivovala k založení Societe Anonyme des Automobiles Alpine  - Anonymní společnosti automobilů Alpine, přičemž název Alpine si vybral na základě svých úspěchů v alpských rallye.

Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků