60 km/h bude na Pražském okruhu mnohem déle. Proč?

Vypadalo to, že omezení na 60 km/h z Pražského okruhu brzy zmizí, jenže to bychom nesměli být v České republice.
60 km/h bude na Pražském okruhu mnohem déle. Proč?

Poté, co se na nejnovější část Pražského okruhu postupně nastěhovalo omezení na 100 km/h pro osobní auta a 70 km/h pro ta těžká nákladní, přišlo nedávno další omezení. Tentokrát byla snížena rychlost v tunelech Lochkov a Cholupice z původních 80 km/h na 60 km/h. Nejprve se zdálo, že tato novinka za pár dnů zmizí, ale tak to bohužel nebude. Situace je totiž, jak to někdy bývá v České republice zvykem, poněkud komplikovaná. 

V tunelech byla rychlost snížena, protože zde nefungují bezpečnostní kamery, takže nelze detekovat stojící vozidlo, kouř a tak podobně. Tohle tedy je ta pravá příčina nápisů „omezení provozu“. Dobrá. V tunelu tedy přímo nikdo nepracuje, ale asi se pracuje na kamerách někde vzdáleně. No, v současnosti ani toto neplatí. 

Aktualizováno: Proč je na Pražském okruhu omezení na 60 km/h

Aktualizováno: Proč je na Pražském okruhu omezení na 60 km/h

V plánu je totiž rekonstrukce kamerového systému, kdy se budou kamery rovněž fyzicky měnit. ŘSD ovšem z důvodů, které neznáme a které se nám nedaří tak docela ani vymyslet, chtělo software kamerového systému vyměnit jaksi provizorně ještě před zahájením této rekonstrukce. Bezpečnostní kamery tedy byly vypnuty a údajně teď už ani nejdou znovu zapnout, nicméně mezitím došlo ke změně plánů, protože se zjistilo, že bude výhodnější měnit software až v rámci větší zakázky. 

Pro řidiče to znamená jednoduchou věc. V tunelech se nebude jezdit 60 km/h do 19. srpna, jak ŘSD původně uvádělo, ale podstatně déle. Bezpečnostní kamery nelze zapnout, nicméně zhotovitel zakázky ještě neví, kdy se dá do práce. Řidiči tak budou muset smířit s omezení na 60 km/h, které v tunelech zůstane zhruba do konce srpna, i když přesné datum zatím není známo. 

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Celá rekonstrukce kamerových systémů pak bude trvat osm měsíců, což ale údajně neznamená, že se osm měsíců bude v tunelech muset jezdit 60 km/h. 

Na konec pro vás máme velmi „dobrou“ zprávu. Sice jste v tunelech fakticky do teď jezdil 60 km/h zbytečně a ještě nějakou dobu zde zbytečně takto pomalu jezdit budete, protože se prostě stala chyba, ale rychlostní kamery samozřejmě problémy se softwarem nemají žádné a bedlivě hlídají, zda sníženou rychlost dodržujete.

Zdá se, že srpen bude pro radary v tunelech na Pražském okruhu celkem výdělečný...

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků