60 km/h bude na Pražském okruhu mnohem déle. Proč?

Vypadalo to, že omezení na 60 km/h z Pražského okruhu brzy zmizí, jenže to bychom nesměli být v České republice.
60 km/h bude na Pražském okruhu mnohem déle. Proč?

Poté, co se na nejnovější část Pražského okruhu postupně nastěhovalo omezení na 100 km/h pro osobní auta a 70 km/h pro ta těžká nákladní, přišlo nedávno další omezení. Tentokrát byla snížena rychlost v tunelech Lochkov a Cholupice z původních 80 km/h na 60 km/h. Nejprve se zdálo, že tato novinka za pár dnů zmizí, ale tak to bohužel nebude. Situace je totiž, jak to někdy bývá v České republice zvykem, poněkud komplikovaná. 

V tunelech byla rychlost snížena, protože zde nefungují bezpečnostní kamery, takže nelze detekovat stojící vozidlo, kouř a tak podobně. Tohle tedy je ta pravá příčina nápisů „omezení provozu“. Dobrá. V tunelu tedy přímo nikdo nepracuje, ale asi se pracuje na kamerách někde vzdáleně. No, v současnosti ani toto neplatí. 

Aktualizováno: Proč je na Pražském okruhu omezení na 60 km/h

Aktualizováno: Proč je na Pražském okruhu omezení na 60 km/h

V plánu je totiž rekonstrukce kamerového systému, kdy se budou kamery rovněž fyzicky měnit. ŘSD ovšem z důvodů, které neznáme a které se nám nedaří tak docela ani vymyslet, chtělo software kamerového systému vyměnit jaksi provizorně ještě před zahájením této rekonstrukce. Bezpečnostní kamery tedy byly vypnuty a údajně teď už ani nejdou znovu zapnout, nicméně mezitím došlo ke změně plánů, protože se zjistilo, že bude výhodnější měnit software až v rámci větší zakázky. 

Pro řidiče to znamená jednoduchou věc. V tunelech se nebude jezdit 60 km/h do 19. srpna, jak ŘSD původně uvádělo, ale podstatně déle. Bezpečnostní kamery nelze zapnout, nicméně zhotovitel zakázky ještě neví, kdy se dá do práce. Řidiči tak budou muset smířit s omezení na 60 km/h, které v tunelech zůstane zhruba do konce srpna, i když přesné datum zatím není známo. 

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Celá rekonstrukce kamerových systémů pak bude trvat osm měsíců, což ale údajně neznamená, že se osm měsíců bude v tunelech muset jezdit 60 km/h. 

Na konec pro vás máme velmi „dobrou“ zprávu. Sice jste v tunelech fakticky do teď jezdil 60 km/h zbytečně a ještě nějakou dobu zde zbytečně takto pomalu jezdit budete, protože se prostě stala chyba, ale rychlostní kamery samozřejmě problémy se softwarem nemají žádné a bedlivě hlídají, zda sníženou rychlost dodržujete.

Zdá se, že srpen bude pro radary v tunelech na Pražském okruhu celkem výdělečný...

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků