6 nejlepších atmosférických motorů s osmi válci z posledního desetiletí

Pokud jste ještě před pár lety chtěli ryze sportovní automobil, existovala velká pravděpodobnost, že pod jeho kapotou bude pracovat vidlicový osmiválec. Stačilo několik málo let a tento typ motoru je stejně jako atmosférický V12 téměř před vyhynutím. Pojďte s námi nostalgicky zavzpomínat na šestici nejlepších atmosférických vidlicových osmiválců uplynulého desetiletí

Účinnost je dneska tématem číslo jedna, protože s ní jdou ruku v ruce emise a spotřeba. Zkrátka dnešní svět automobilům atmosférickým motorům absolutně nenahrává, což znamená, že v současné době musíte opravdu důkladně pátrat, abyste atmosférický V8 vůbec našli.

Jistěže, stále existují výjimky, všechna čest, ovšem u výrobců prémiových sportovních automobilů už nepochodíte. Jedinou možností tak zůstává model americké provenience, kde láska k objemnému atmosférickému V8 přebíjí všechno a velká kupní síla dokáže přesvědčit i toho nejvíce neoblomného účetního.

Podívejte se na komentovanou fotogalerii těch nejlepších atmosféricky plněných V8 uplynulé dekády:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků