6 nejlepších atmosférických motorů s osmi válci z posledního desetiletí

Pokud jste ještě před pár lety chtěli ryze sportovní automobil, existovala velká pravděpodobnost, že pod jeho kapotou bude pracovat vidlicový osmiválec. Stačilo několik málo let a tento typ motoru je stejně jako atmosférický V12 téměř před vyhynutím. Pojďte s námi nostalgicky zavzpomínat na šestici nejlepších atmosférických vidlicových osmiválců uplynulého desetiletí

Účinnost je dneska tématem číslo jedna, protože s ní jdou ruku v ruce emise a spotřeba. Zkrátka dnešní svět automobilům atmosférickým motorům absolutně nenahrává, což znamená, že v současné době musíte opravdu důkladně pátrat, abyste atmosférický V8 vůbec našli.

Jistěže, stále existují výjimky, všechna čest, ovšem u výrobců prémiových sportovních automobilů už nepochodíte. Jedinou možností tak zůstává model americké provenience, kde láska k objemnému atmosférickému V8 přebíjí všechno a velká kupní síla dokáže přesvědčit i toho nejvíce neoblomného účetního.

Podívejte se na komentovanou fotogalerii těch nejlepších atmosféricky plněných V8 uplynulé dekády:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 700 km
Cena: 150 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků