5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

EX  |  20. 07. 2017 09:31

článek celkem o ničem, laik i nadále nebude měnit olej (znám takových blbců ve svém okolí několik) a zkušený motorista ano. Měňte olej po 10-15tis km, pozdější výměnou nic neušetříte. Pokud jste koupili auto a potřebujte dolít olej a nevíte, jaký olej v motoru je (častý dotaz), dolijte "nějaký" motorový olej, jedno jaký. Stačí odlišit, zda je to olej pro diesel, nebo pro benzinový motor, je to napsáno na obalu. On ten rozdíl mezi motorovými oleji není tak výrazný, jak je daklrováno reklamou, nic se nestane,spíš ublížíte motoru, když v něm olej nebude. Pokud jezdíte málo, klidně měňte olej po roce, jak káže reklama. Já myslím, že je to nesmysl, olej nestárne a na rozdíl od blábolu v článku, v oleji se voda netvoří. Pokud máte vodu v oleji, je příčina přítomnosti vody v oleji jinde, většinou mechnická závada, prasklé těsnění, hlava, nebo přepážka v bloku motoru..

Odpovědět  |   | 
antikomunista  |  20. 07. 2017 10:07

po tobě bych auto koupit nechtěl

Odpovědět  |   | 
antikomunista  |  20. 07. 2017 10:07

po tobě bych auto koupit nechtěl

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  20. 07. 2017 13:44

Pokud jste koupili auto a musíte dolít olej tak je to tomu vraku opravdu jedno

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  20. 07. 2017 20:18

EX: Pokud vzduch neobsahuje vzdušnou vlhkost, tak ano "voda" se v oleji asi objevit nemůže..

Odpovědět  |   | 
VLADIMIR  |  21. 07. 2017 07:01

O kondenzaci si asi neslyšel....no NIC ,rozdávej svá moudra jinde...! Třeba na vrakáči...

Odpovědět  |   | 
jouda  |  21. 07. 2017 07:47

Olej nestárne? A co třeba oxidace atd. ...

Odpovědět  |   | 
fogel  |  20. 07. 2017 09:33

Člověk,který o olejích nic neví a chtěl by se dozvědět pravdu by tento článek neměl vůbec číst.Ani pro laickou veřejnost nevhodný !

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  20. 07. 2017 09:50

kontrolní otázka: když mám po výměně oleje (polosyntetika - motor TDI) najeto asi 3 tis. km, upustím asi tak 1 litr z vany a následně doleju starým uskladněným olejem (asi 4 roky-stejný druh i výrobce). Co to udělá (může udělat) ???

Odpovědět  |   | 
fogel  |  20. 07. 2017 10:08

Pokud je ten,, starý" olej nepoužitý a zavřený v originálním obalu,tak se vůbec nic nestane.Může se dolít.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  20. 07. 2017 13:49

je slitý z barelu do plastové nádoby od oleje, ale na vzduchu nebyl.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  20. 07. 2017 13:44

Proč by jsi to dělal?

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  20. 07. 2017 13:51

Chci vyzkoušet, jestli to pomůže vysbírat špínu (tak jako ve větším měřítku kompletní výměna oleje). Jo a jinak už po těch letech se toho chci zbavit, když je to stejný olej.

Odpovědět  |   | 
ferdoz  |  20. 07. 2017 10:53

To mi je článok!!! nič o normách výrobcov, nič o výkonnostných normách API/ACEA !!!

Odpovědět  |   | 
Stan  |  21. 07. 2017 13:33

Normy výrobců jsou jeden velký podvod. Řídím se pouze normami API/ACEA. Dlouhé roky na oleji, který používám je norma pro mé auto a najednou tam chybí. Bratranec z Shellu mi řekl, že neprodloužili kontrakt s danou automobilkou a tak tam normu nesmí uvádět, ale olej se nezměnil a mám ho dál používat, takže tak....

https://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni-tridy-... ...

Odpovědět  |   | 
Petr Č.  |  21. 07. 2017 20:06

To je nesmysl, výrobce si může na obal uvést normy bez jakéhokoliv souhlasu automobilky (předpokládejme že je fakticky splňuje), na to žádná smlouva nemá vliv. Jediné co se může stát je že automobilka daný olej vyškrtne ze svého oficiálního seznamu garantovaných výrobků. Každopádně normy jsou základ, API/ACEA jsou pouze obecné výkonostní třídy které nemusí zaručovat že pro konkrétní motor jsou vhodné.

Odpovědět  |   | 
Stan  |  22. 07. 2017 10:50

Nebudu vám to vymlouvat, ale proč asi automobilka vyškrtne z obalu danou specifikaci? Protože se nedohodli na smlouvě...

Odpovědět  |   | 
Petr Č.  |  22. 07. 2017 14:21

Automobilka nic z obalu neškrtá, to je ryze věc výrobce, na to žádná smlouva neexistuje. Jediné na co je smlouva je ten doporučující seznam vyhovujících výrobků ;)

Odpovědět  |   | 
xy  |  20. 07. 2017 10:59

Článek je plný nesmyslů - oleje různých viskozních tříd samozřejmě lze míchat bez rizika poškození motoru. Dělení olejů na minerální a syntetické je rovněž nesmysl, všechny oleje jsou na minerální bázi. Kvalitu oleje určuje výkonová specifikace (API, ACEA, ... ).

Odpovědět  |   | 
E1  |  20. 07. 2017 20:15

Naprosto s Vámi souhlasím. Připomínky nečtěte a na blby nehleďťe. Zejména ten duševní klenotník 60W-0. To je démant.

Odpovědět  |   | 
jouda  |  21. 07. 2017 07:49

takže i esterové oleje jsou na minerální bázi?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  21. 07. 2017 10:06

No minimálně obsahuji nějaké procento mineralnich oleju pro rozmichani aditiv

Odpovědět  |   | 
lolacek  |  20. 07. 2017 14:38

poušívam pouze plnou sintetiku závodní castrol 60W-0 nic jineho bych do auta nedal auto je muj milack kazdy kdo tam leje neco jineho nez castrol 60w-0 plnou sintetku tak je prase a parti mu zabavit ridicki prukaz.

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  20. 07. 2017 15:23

Velmi by mě zajímalo, kolik jsi absolvoval (specielně pro tebe - vychodil) tříd na základní škole, číslo tvého IQ musí být opravdu k popukání. A to zdaleka ne jenom kvůli těm hrubým chybám, ty závodní castrole.

Odpovědět  |   | 
lolacek  |  20. 07. 2017 17:46

nezaviť ze se o sve auto staram a davam mu jen to nejlepsi mam octavia tdi kompik pojedu i trililtry mam nacipovano a proto davam jen to nejlepsi co z je jasne je to castrol zavodni 60w-0 ty nemas asi ani materi skolku kyz to nevis jaky olej jej nejlepsi ale pro tvyho trapanta je to asi jedno

Odpovědět  |   | 
Fero  |  20. 07. 2017 22:19

Slusny trolling, pobavil

Odpovědět  |   | 
vasil co ho zkvasil  |  22. 07. 2017 20:08

evidentně si z nás dělá prču provokatér, hrubka každé druhé slovo, 60W-0 haha
Takového trotla fakt nenajdeš

Odpovědět  |   | 
a  |  20. 07. 2017 23:55

Tak zde nám tenhle troll názorně ukázal, proč se řidiči kombíků TDI, třeba oktávek nebo passatů na silnici často chovají jako úplní trotli. Samozřejmě ne všichni, ale je jich dost.

Odpovědět  |   | 
Mrdokvas  |  21. 07. 2017 07:45

muhehe

Odpovědět  |   | 
fogel  |  20. 07. 2017 15:19

Kdyby se autor článku nerozepisoval o nesmyslech a napsal,že každý motor má svou předepsanou specifikaci oleje a tu je nutno dodržovat,myslįm,že by to každý pochopil.Pokud někdo neví jaký olej,existuji mazací plány,třeba. https://www.iolej.cz/mazaci-plany/.... Co se týče intervalu výměny každý výrobce automobilů má rúzný.Ale obecně platí, dříve,tím lépe,zejmęna u Long Life probėhů.

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  20. 07. 2017 15:32

Myslíš, že by to pochopil i takový ''lolacek''? Nebo i ten ''odborník'' EX?

Odpovědět  |   | 
fogel  |  20. 07. 2017 16:04

Takový olej jaký tam leje lolacek ještě nikdo nevyrobil 😂

Odpovědět  |   | 
lolacek  |  20. 07. 2017 17:48

vaseny pane ja jezdim s kamionem takze o autech neco vim to co tu pisete jsou nesmisly nejlepsi je 60w-0 od castrol to je zavodni olej pro auto to nejlepsi, je to jednoduiche protoze cim vetsi cislo tim lepsi castrol 60w-0 ma 60 co z je nejvic na olej proto ho davam do sve octavie kompi

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  20. 07. 2017 18:50

a neni to náhodou 0w-60 ? w60-0 neexistuje . jo a co to je kompi? myslite kombi? aha, takze cisla o vasi IQ výše popsané sedí. protože pokud pominu vaše uvahy tady o oleji 60w-0 který neexistuje, tak koupit si oktávii v dízlu , nalít tam závodní olej, načipovat, a závodit s třílitrama, tak k tomu ani neznám to opravdové slovo abych se mohl vyjádřit . . .nejblíže tomu podobné je TOTÁLNI K.R.E.T.E.N . doufám že to auto po vás nedostane do ruky slušný člověk, to by mi bylo líto, prodejte to prosím když už, někomu dalšímu nepřizpusobivému, který určitě ocení, jak krásně jste se o motor staral

Odpovědět  |   | 
E1  |  20. 07. 2017 20:26

Pardon, jen bych Vás popravil - o autech nevíte naprosto nic. To že jezdíte z A do B přez C, z Vás odborníka neudělá. Napriklad Kefalin, čo také ako Ackermanov bod . Kdě je on a kdě som ja ? A to je naprosto důležitá informace pro stabilitu a další jízdní vlastnosti vozidla . Odborník Vašeho typu , pokud jej posune, neb neví co činí, tak udělá z auta docela lochnesku. A to je naprostý základní základ.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  23. 07. 2017 00:34

Ty mazací plány na tebou uvedených stránkách celkem pobavili Jsou naprosto na dvě věci. U nových vozů ještě budiž, ale u starších vozů, kde již mají motory nějaké vůle a netěsnosti, bych se tím vůbec nedoporučoval již řídit. U takových motorů tam bude lít většinou doporučované 5W-30 jenom velký optimista. Klidně uživatel může přejít na 10W-40. Základem je vždy manuál k vozu a doporučení výrobce a především dodržovat API/ACEA a měnit olej pravidelně a prdět na celé long-life oleje. Tento typ motorového oleje bych do žádného svého auta nedal a pokud ano, max. po 15tkm by šel ven. Třeba u vozů na LPG je dobré měnit olej již po 10tkm, neboť se velmi rychle znehodnocují aditiva v oleji obsažené a rychleji také ztrácí antioxidační vlastnosti. Někteří si ale myslí, že je tomu tady opačně a můžou díky LPG jezdit na olej i 15-20tkm, což je velká chyba. Stejně tak uživatelé TSI motorů od koncernu by si měli pečlivě hlídat výměny oleje a měnit raději dříve, než později

Odpovědět  |   | 
jtdm2  |  20. 07. 2017 18:55

Odporucam komentare odbornikov na www.oleje.cz, tam su myty z clanku uvedene na pravu mieru. Ale su to zlozitejsie texty.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  20. 07. 2017 19:13

Zasady z praxe:

a/ pokial je olej origo zabaleny, je jedno ci ma 2 mesiace alebo 20 rokov. Ten olej je na to, aby vydrzal zataz v motore - ak si prijemne hovel jednu-dve dekady origo zabaleny, naozaj sa nepokazi ako nedelny gulas.
b/ pouzivat vyhradne specifikaciu danu vyrobcom. Casto sa stava, ze prave 'ovela lepsi' olej povedie k problemom. A netyka sa to len starych Trabantov.
c/ menit kazdy rok, alebo po 15.oookm. Pokial jazdite dlhsie trasy a nepouzivate auto na kazdodenny nakup v tescu kilometer od domu, potom pri LF staci 20.ooo km (ale nie viac).
d/ ked menite olej, mente aj filter (videl som auto po par vymenach s povodnym filtrom....).
e/ nezente na krv studeny motor, je dobre po nastartovani studeneho motora pockat minutku (nemusite na parkplaci stat polhodinu) a potom jemne vyrazit.
f/ neprelievajte, ale nepodcenujte nizke mnozstvo. Optimalne je drzat to v rozsahu 2/3 - max (majitelia 1.6 VW vedia o com je rec)
g/ kupovat olej zasadne 'osobne'. A je dobre mat jednu flasku oleja naviac.
h/ kazdy motor ma nejaku spotrebu oleja, je to prirodzene - niektory viac, iny menej. Ak niekomu olej 'pribuda', potom je chyba inde a je daleko zavaznejsia, v konecnom stadiu staci pozriet potom do chladica. Ak s rezervou staci litrova flasa medzi vymenami, to je normalne, motor je masina a ta olej potrebuje. Trebars taka lokomotiva radu 477 ho vozila cele bandasky.
i/ po prvych 1.5oo-5.ooo olej a filter bezpodmienecne vymenit. Ziadna debata o tomto.
j/ zabeh je dolezity, odkaz na horeuvedeny bod. Nijaka automobilka nevyraba auta s toleranciami, ktore sa dosiahnu v spravne zabehnutom motore. Nie je to technicky mozne, hoci casto tvrdia opak. Trvajte na vymene podla bodu 'i'.
k/ ak mate moznost vymenit si olej a filter sam (samozrejme nezanedbat dalsie servisne ukony), pokojne sa do toho pustite, je to jednoduchy ukon a je na internete nalezite opisany. Pozor na sroub do vane (zaprve nestrhnut zavit a zadruhe pouzit novy). Stary olej naozaj nepatri do priekopy za dedinou, liter takeho oleja do zdroja pitnej vody a mozete ho zatvorit na sto rokov. Nebudme prosim prasata.
l/ no a...ak planujete svoje auto pouzivat dlhsie ako je zaruka dana vyrobcom, berte nove. Mozno o triedu nizsie, mozno namiesto trojlitra tam bude nieco o polovicu mensie. S trochou kompromisu Vas to vyjde lacnejsie, zivit bazarnika je pod uroven cloveka s IQ v oblasti napravo od nuly na ciselnej osi. Inou vecou ke kupa od niekoho, komu doverujete a poznate ho.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  20. 07. 2017 19:43

pár upřesnění
a/ to platilo o obyčejných olejích, vůbec bych se nedivil, kdyby aditiva měly rychlejší poločas rozpadu
b/ neplatí to univerzálně, třeba takové Volvo předepisuje pro 5 a 6 válce olej od Castrolu, který tomu vyloženě škodí.
f/ to bude auto od auta. Mě se u Volva osvědčilo nalévat na půlku měrky. Když dám více, tak jej to rychleji spotřebuje
k/ šroub na vaně jsem nikdy neměnil, není důvod. Bezpodmínečně nutné je vyměnit jeho podložku-resp. měděné těsnění.
l/ totální nesmysl.

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  21. 07. 2017 18:46

l/ Presne naopak. Chcete-li pouzivat auto dlouho, nove ve smyslu dnes vyrabene NIKDY nekupujte. Jejich slozitost a navrh ma za cil prezit zaruku nebo prvni leasing. Potom z nich zacnou byt kasicky na penize. Cilem je vyhodit je a jit znovu pro nove. Konec koncu DPF, turbo, vstrikovace s zivotnosti pul milionu km se s beznymi technologiemi udelat ani nedaji.

K clanku. Strasny zvast. Rozhodujici jsou vykonnostni normy vyrobce nebo API/ACEA.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  21. 07. 2017 19:33

DPF u dnesnych aut vydrzia dlhsie ako u tych zlepenych stocenych kolazi a umeleckych vytvorov z bazaru. S novym autom navyse dostavate zaruku a mnohe znacky ponukaju velmi zaujimave servisne rezimy, zasa kryte zarukou.

Nic v zlom, ale nejaky 3A zlepenec po starom panovi pravnikovi, ktory auto pouzival raz tyzdenne na cestu k vnucke po tej najlepsej nemeckej dialnici so 100.000 km natocenymi za 10 rokov a samozrejme garazovanym (ze ma prava strana inu farbu a lak ako lava je samozrejme tym ze to bolo len v lete a u tej vnucky to auto stao otocene zasadne k Mekke). Iny volant s prazdnym stredom je potom samozrejme ako extra vybavovy bonus.

Je to stale to iste: aj nove auto si musite vediet vybrat. Ak si to kupite z prveho roku vyroby, potom sa nedivte ze v cene mate aj betatesting nultej serie, ako je to bezne v koncerne. Za Vasu blbost si mozete potom naozaj uz len Vy sam.

Odpovědět  |   | 
E1  |  20. 07. 2017 20:10

Ježiši Kriste to je opravdu amaterský odborný blábol. Neříkám, že viskozní třída je nepodstatná, není. Daleko důležitější jsou ale klasifikační třídy olejů. To jsou taková ta záíhadná písmena jako API, ACEA a pod. Tvrzení tohoto "odborného článku" postrádá jednu opravdu zásadní informaci. Při mísení olejů je naprosto kardinální informace, a to klasifikační třída . Nemíním tady přednášet tribotechniku, ale pokud nouzově dolévám olej tak npř pokud mám v motoru API : SL, tak bych měl shánět olej třídy SL, nikoliv SN, SM. Klasiifikace SAE (npř. 5W-30) je podpůrná informace. Je samozřejmě nevhodné dolévat olej v motoru npř. 0W - 30 olejem ( a teď to přeženu 40W-60 ,ani nevím jest -li existuje.) Ale musíme si uvědomit, že pokud doliji 3-4 dcl, tak se prakticky nic nestane, zejména pokud se držím třídy oleje a pokračuji dále rychlostí jako člověk Už mne to nebaví, ale poslední radu. Pokud vyjíždím ráno a mám olej na vrchní rysce, dojedu do SR na dálnici a dám motoru , který má cca 200000 km podlahu, tak u Frankfurtu i daleko dříve, mohu být bez oleje. Protože díky opotřebení pístů a kroužků , dochází při vysokých otáčkách nedostatečnému stěru oleje a jeho spalování. Ale jen dementní jedinec, zejména, pokud má před sebou dlouhou cestu a zejména po dálnici, nemá v kufru alespoň 1 l oleje. Pokud zjistím, že mi nadměrně chybí olej, tak udělám dvě věci, doleji a pojedu, npř. v SRN na doporučenou rychlost. Ale to už je opravdu o něčem jiném. Autorovi tohoto článku doporučuji ,než se bude tvářit jako expert, si nastudovat základní informace na internetu. Tak ahoj a diky za váš čas.

Odpovědět  |   | 
Srandokan  |  20. 07. 2017 20:53

Pokiaľ mám výkonovú špecifikáciu SL, tak ten SM,SN by som tam pokojne nalial, ale nelial by som tam SF, SJ, SK

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  20. 07. 2017 21:01

to, že máte šrot, který žere víc oleje než paliva je váš problém a 1l oleje asi nepomůže a raději bych dal do kufru celej sud
Pokud olej splňuje specifikaci výrobce tak už záleží pouze na podmínkách provozu a tom co je zrovna levnější, protože mám na výběr od 5W-40 až po 20W40(podle předpokládané nejnižší teploty provozu) vzhledem k teplotám v ČR vybírám mezi 5w a 10w podle toho co je zrovna levnější a zásadně Elf... Akorát jak to tady i jinde tak čtu tak soudruzi ve Francii asi někde udělali chybu, protože tolik oleje co tam naleju po 10-15k km taky vyteče

Odpovědět  |   | 
Enzo  |  21. 07. 2017 22:43

Proc bych mel mit v kufru 1L oleje? Ja otocim na dovcu s beznym osobnim autem klidne Spanelsko, rok predtim Turecko a jsem v klidu. Spotreba oleje je tak minimalni, ze se mezi intervaly vymeny merka nehybe. Najeto 349tkm, motor M119. V kufru mam zivocisne uhli, 2 kondomy, naradi a olej do serva, ktere uz asi 12 let tece.

Odpovědět  |   | 
Stan  |  21. 07. 2017 13:17

Olej by se měl měnit podle typu absolvovaných cest. Pokud jezdím dálkové trasy, mohu na olej najet 15-20 tis. Pokud ovšem jezdím hlavně město, neustále startuji, sotva se olej prohřeje už zase chladne a většinu km ani není v provozní teplotě, tak bych olej vyměnil kolem 8-10 tis.

PS: Bratranec dělá v Shell. Léta liju do auta stejný olej a najednou z obalu zmizela specifikace pro mé vozidlo. Odpověď? Firma se nedomluvila s automobilkou na prodloužení normy (prachy), takže tam tu normu nemáme, ale olej se nezměnil, lej ho tam klidně dál...

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  21. 07. 2017 18:50

Zrovna Shellu neverim ani nos mezi ocima a olej od nich bez explicitne uvedene specifikace bych si do auta nikdy nenalil.

Odpovědět  |   | 
Petr Č.  |  21. 07. 2017 20:20

Opravdu velmi amatérský článek plný nesmyslů. Hned v úvodu zcela přežité a nesmyslné dělení ma minerální a syntetické oleje, které přitom v podstatě neexistuje protože každý moderní olej je směsí obou složek, a především samo o sobě je nic neřikající. Dále zcela vypuštěná kapitola týkajících se norem které oleje musí splňovat (hlavně že v úvodu je zmínka kterak je to důležité), či alespoň zmínka o obecných výkonostních třídách. Pak z prstu vycucaná teze o někdejším údajném pravidlu 5tis km a 3měsíců mezi výmněnami oleje (těžko říct jestli autor pamatuje meziválečný provoz, každopádně už embéčko před více jak 50ti lety si vystačilo s výměnnou zimní a letní náplně. A doporučovat při dnešní kvalitě olejů výmněnu po 7,5-10tis km v situaci kdy i dvojnásobek je zcela dostačující a mnoho kilometrových "půl či milionářů" tak zvládá bez problémů i s variabilním intervalem třeba po 30tis km je pak neuvěřitelný diletantismus, okořeněný naprosto zcestnou domněnkou že to je snad ekonomický výhodnější a ušetří se. Není a neušetří ;)

Odpovědět  |   | 
slaba ruroven  |  21. 07. 2017 22:31

1. Clanek je pomerne nekvalitni 2. Vulgarne rozkouskovano do 8 bodove neprehledne klikacky

Odpovědět  |   | 
megacruiser  |  21. 07. 2017 22:39

Pokud by tento článek vyšel na serveru který se nezabývá motorizmem, dalo by se to ještě zkousnout. Bohužel pro autorevue.cz je to ostuda. Článek je plný naprostých nesmyslů. Autor asi bude postarší - dnes je běžný interval výměny oleje 40, nebo dokonce 50 tisíc km. Že se tím motor šíleně ničí je věc druhá - při výměně po 50 tisících se rovnou mění i vydřené zničené hydroštely a to se vyplatí :(
Btw. proč má třeba motor 1.5 dci tak mizernou pověst? Proč se i při malém nájezdu velmi často zadře? Protože frantíci svévolně prodloužili interval výměny oleje i když věděli, že to motor nevydrží. Kdo si pohlídá výměny po 10 tisících, najezdí s tímto motorem klidně půl milionu bez poruchy. A proč se tak nesmyslně prodlužují intervaly výměny oleje? Kvůli blbým ekologům v EU, kteří si myslí, že potom bude mít automobil menší uhlíkovou stopu. Ve skutečnosti ale dochází k pravému opaku - výměna celého motoru zatíží prostředí násobně víc než výroba ušetřených 10 litrů oleje.
Osobně měním v autech olej kolem 10 tisíc km, vždy před zimou - v zimě je dobré mít olej co nejlepší, protože při startech v mrazu se horší viskozita starého oleje podepíše na motoru nejvíc. Olej dávám buď 10W40 nebo 5W40, to je pro vodou chlazený motor v našich podmínkách ideální.

Odpovědět  |   | 
Enzo  |  21. 07. 2017 22:49

autor neni postarsi, ale ucebnicovy nemotorista clovek co se stara nejakou dobu o nejake normalni auto by takovy polo-paskvil neodevzdal

Odpovědět  |   | 
owner  |  23. 07. 2017 09:33

Znamý taxikář mění olej u svého Passata Tdi po 80 tisících, má nalítáno přes půl miliónu bez závad. Co důsledně dělá, tak před výjezdem nechává motor na volnoběh prohřát. Jestli je to správné by se dalo diskutovat, každopádně tyhle návody na časté výměny zavánějí olejovou lobby.

Odpovědět  |   | 
ssssssssssss  |  23. 07. 2017 20:19

většina rad -žvásty§§§§§!!!!

Odpovědět  |   | 
E1  |  03. 01. 2018 21:47

Tenhle článek se mnou trochu zaklepal. Netvrdím, že viskozní třídy nejsou důležité. ALE daleko důležitější jsou Výkonnostní třídy oleje, ( Pro autora článku , něco jako rozdíl mezi řepkovým olejem s rakovinotvornou kyselinou erukovou a extrtra virgin olivovým olejem.) Tuto částečnou tabulku jsem vložil pro ilustraci. Je možno poznat, pro který druh motoru je použitelná. Uvádím ji pouze pro ilustraci o jaký důležitý problém se jedná. Ony totiž jsou motory zážehové, vznětové , spalující npř. plyn, vysokootáčkové, nízkootáčkové, atmosferické a turbo vysoko, nebo nízko přeplňované atd. Z článku vyplývá, že není podstatná výkonostní třída, ale viskozita. Ta je nejdůležitější. Pro motor Š 1000 MB nebo Porsche Panamera. Jaké jsou teplotní a mazací podmínky vyřeší pouze vyšší viskozitou, odborník. Dost, nemíním tady dělat školení. Na závěr mi dovolte jednu poznámku, když jsem si koupil nové auto, opravdu ne Dacii, přišel jsem na první garanční prohlídku , tak arogatní odborníci v chromovaném na příjmu mi sdělili, že si mohu vybrat olej, buď 5W 30, nebo 10W 40. Zeptal jsem se jaké API, odpověděli stejně a koukali na mne jako na úplného debila. Opět jsem se zeptal stejně. Tak jsem jim řekl, jestli jsou alepoň vyučení s prospěchem dostatečně prospěl. Že mám doma setrvačníkové autíčko a to jim budu nosit servisovat. . Teprve na 4. pokus jsem našel člověka ve značkovém ! servisu, který pochopil co chci a o čem mluvím. Tak že, vážení, pozor na nedouky, byť v honosném overalu se nachází. Bohužel, těch je v současnosti cca 75%.
E1

SN Současná Zavedená v říjnu 2010 pro motory vyrobené po roce 2011 a starší. Vhodná tam, kde je potřeba poskytnout vyšší ochranu pístů, při vyšších teplotách, kde je požadovaná přísnější kontrola kalu a kompatibility s těsněními. Klasifikace SN zaručuje vyšších ochranu turbodmychadla a motoru provozovaném na ethanol do E85. SN zárověň hovoří o vyšší kontrole emisí a nižší spotřebě paliva.

SM

Současná
Pro všechny současné motory. Kategorie zavedena 30. listopadu 2004. Oleje klasifikace SM obsahují aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva zlepšující vlastnosti oleje za nízkých teplot.

SL

Současná
Pro všechny současné motory i starší motory. Kategorie zavedena roku 2001.

SJ

Současná
Pro motory z roku 1996 a mladší.

SH

Zastaralá
Pro motory z roku 1996 a starší. Olej obsahuje aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje,

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A