Dne 9. listopadu 2024 se Bugatti W16 Mistral stalo nejrychlejším sériově vyráběným kabrioletem světa, když na polygonu ATP Automotive Testing Papenburg v Německu zvládlo tempo 453,91 km/h. Aby byl tento okamžik ještě výjimečnější, francouzská značka na místo přivezla bývalé rekordmany. Zdroj: Bugatti

Dne 9. listopadu 2024 se Bugatti W16 Mistral stalo nejrychlejším sériově vyráběným kabrioletem světa, když na polygonu ATP Automotive Testing Papenburg v Německu zvládlo tempo 453,91 km/h. Aby byl tento okamžik ještě výjimečnější, francouzská značka na místo přivezla bývalé rekordmany. | Zdroj: Bugatti

S Veyronem Super Sport v provedení World Record Edition zvládl pilot Pierre Henri Raphanel v červenci roku 2010 rychlost 431,072 km/h, zprůměrovanou dle pravidel pro rekordy ze dvou jízd – při jedné z nich se rozjel dokonce na 434,211 km/h. Zdroj: Bugatti

S Veyronem Super Sport v provedení World Record Edition zvládl pilot Pierre Henri Raphanel v červenci roku 2010 rychlost 431,072 km/h, zprůměrovanou dle pravidel pro rekordy ze dvou jízd – při jedné z nich se rozjel dokonce na 434,211 km/h. | Zdroj: Bugatti

Dalším šampionem se stala verze Grand Sport Vitesse, která v roce 2013 na stejné technice (ale bez střechy) zdolala 408,84 km/h v rukou čínského podnikatele a závodníka Anthonyho Liu. Zdroj: Bugatti

Dalším šampionem se stala verze Grand Sport Vitesse, která v roce 2013 na stejné technice (ale bez střechy) zdolala 408,84 km/h v rukou čínského podnikatele a závodníka Anthonyho Liu. | Zdroj: Bugatti

Zatím poslední kapitolou je vůz W16 Mistral Zdroj: Bugatti

Zatím poslední kapitolou je vůz W16 Mistral | Zdroj: Bugatti

V létě 2019 se pak na trať vypravil Chiron Super Sport 300+ s vylepšeným chlazením osmilitrového motoru W16 a prodlouženou kapotáží vzadu kvůli omezení vztlaku o 40 procent. Se svými 1177 kW a v rukou Andyho Wallace se stala prvním sériovým autem, které překonalo hranici 300 mil v hodině (482,7 km/h), a to o dost. Oficiálně šlo o 490,484 km/h. Zdroj: Bugatti

V létě 2019 se pak na trať vypravil Chiron Super Sport 300+ s vylepšeným chlazením osmilitrového motoru W16 a prodlouženou kapotáží vzadu kvůli omezení vztlaku o 40 procent. Se svými 1177 kW a v rukou Andyho Wallace se stala prvním sériovým autem, které překonalo hranici 300 mil v hodině (482,7 km/h), a to o dost. Oficiálně šlo o 490,484 km/h. | Zdroj: Bugatti

 Zdroj: Bugatti

| Zdroj: Bugatti

 Zdroj: Bugatti

| Zdroj: Bugatti

 Zdroj: Bugatti

| Zdroj: Bugatti

 Zdroj: Bugatti

| Zdroj: Bugatti

 Zdroj: Bugatti

| Zdroj: Bugatti

 Zdroj: Bugatti

| Zdroj: Bugatti

 Zdroj: Bugatti

| Zdroj: Bugatti

 Zdroj: Bugatti

| Zdroj: Bugatti

 Zdroj: Bugatti

| Zdroj: Bugatti

 Zdroj: Bugatti

| Zdroj: Bugatti

 Zdroj: Bugatti

| Zdroj: Bugatti

S Veyronem Super Sport v provedení World Record Edition zvládl pilot Pierre Henri Raphanel v červenci roku 2010 rychlost 431,072 km/h, zprůměrovanou dle pravidel pro rekordy ze dvou jízd – při jedné z nich se rozjel dokonce na 434,211 km/h. Zdroj: Bugatti
Dalším šampionem se stala verze Grand Sport Vitesse, která v roce 2013 na stejné technice (ale bez střechy) zdolala 408,84 km/h v rukou čínského podnikatele a závodníka Anthonyho Liu. Zdroj: Bugatti
Zatím poslední kapitolou je vůz W16 Mistral Zdroj: Bugatti
V létě 2019 se pak na trať vypravil Chiron Super Sport 300+ s vylepšeným chlazením osmilitrového motoru W16 a prodlouženou kapotáží vzadu kvůli omezení vztlaku o 40 procent. Se svými 1177 kW a v rukou Andyho Wallace se stala prvním sériovým autem, které překonalo hranici 300 mil v hodině (482,7 km/h), a to o dost. Oficiálně šlo o 490,484 km/h. Zdroj: Bugatti
16
Fotogalerie

5600 koní na jednom místě: Rekordní Bugatti si dala sraz na trati Ehra-Lessien

Veyron 16.4 Super Sport World Record Edition a Grand Sport Vitesse, Chiron Super Sport 300 + a W16 Mistral. Pohromadě. Krásný pohled.

Jak jsme již informovali, dne 9. listopadu 2024 se Bugatti W16 Mistral stalo nejrychlejším sériově vyráběným kabrioletem světa, když na polygonu ATP Automotive Testing Papenburg v Německu zvládlo tempo 453,91 km/h. Aby byl tento okamžik ještě výjimečnější, francouzská značka na místo přivezla bývalé rekordmany.

S Veyronem Super Sport v provedení World Record Edition zvládl pilot Pierre Henri Raphanel v červenci roku 2010 rychlost 431,072 km/h, zprůměrovanou dle pravidel pro rekordy ze dvou jízd – při jedné z nich se rozjel dokonce na 434,211 km/h. Verze Super Sport měla oproti standardnímu Veyronu se 736 kW jiná turbodmychadla a mezichladiče plus další úpravy, které posunuly výkon na 882 kW. Sériová verze měla maximální rychlost omezenu na 415 km/h, jako World Record Edition vznikla v pěti kusech.

Dalším šampionem se stala verze Grand Sport Vitesse, která v roce 2013 na stejné technice (ale bez střechy) zdolala 408,84 km/h v rukou čínského podnikatele a závodníka Anthonyho Liu. I zde Bugatti nabídlo provedení World Record Edition v typické rekordní kombinaci černé a oranžové, tentokrát v osmi exemplářích.

V létě 2019 se pak na trať vypravil Chiron Super Sport 300+ s vylepšeným chlazením osmilitrového motoru W16 a prodlouženou kapotáží vzadu kvůli omezení vztlaku o 40 procent. Se svými 1177 kW a v rukou Andyho Wallace se stala prvním sériovým autem, které překonalo hranici 300 mil v hodině (482,7 km/h), a to o dost. Oficiálně šlo o 490,484 km/h. Rekordní edice měla 30 kusů. Zatím poslední kapitolou je vůz W16 Mistral, ale dá se očekávat, že přijdou další šampioni z Molsheimu.

Doporučujeme

Články odjinud