Maserati Birdcage:  Ano, Maserati pojmenovalo svůj model „ptačí klec“. Rozhodně tak ale nevypadá.

Maserati Birdcage: Ano, Maserati pojmenovalo svůj model „ptačí klec“. Rozhodně tak ale nevypadá.

 Maserati Birdcage:  Koncept z roku 2005 se nechal inspirovat slavným modelem automobilky, Tipo 63 „Birdcage“, který brázdil závodní dráhy v 60. letech. Pod karoserií z uhlíkových vláken se skrývá motor V12 o objemu 6.0 litru a výkonu 700 koní.

Maserati Birdcage: Koncept z roku 2005 se nechal inspirovat slavným modelem automobilky, Tipo 63 „Birdcage“, který brázdil závodní dráhy v 60. letech. Pod karoserií z uhlíkových vláken se skrývá motor V12 o objemu 6.0 litru a výkonu 700 koní.

 Maserati Birdcage:  Design mělo na starost studio Pininfarina. Pokud máte z obrázku pocit, že zapomněli na dveře, máte pravdu

Maserati Birdcage: Design mělo na starost studio Pininfarina. Pokud máte z obrázku pocit, že zapomněli na dveře, máte pravdu

 Maserati Birdcage:   Do auta se nastupovalo odklápěcí střechou. Kvůli tomuto a spoustě dalších futuristických prvků nebylo bohužel možné zahájit sériovou výrobu.

Maserati Birdcage: Do auta se nastupovalo odklápěcí střechou. Kvůli tomuto a spoustě dalších futuristických prvků nebylo bohužel možné zahájit sériovou výrobu.

 Maserati Birdcage:  Dnes už se něčeho takového od Maserati asi nedočkáme, ale v tu dobu to byla reálná možnost.

Maserati Birdcage: Dnes už se něčeho takového od Maserati asi nedočkáme, ale v tu dobu to byla reálná možnost.

 Maybach Exelero:  Opět rok 2005, opět dvanáct válců pod kapotou a opět astronomický výkon. Díky 690 koním se prý z Maybachu Exelero dalo vytáhnout i 452 km/h.

Maybach Exelero: Opět rok 2005, opět dvanáct válců pod kapotou a opět astronomický výkon. Díky 690 koním se prý z Maybachu Exelero dalo vytáhnout i 452 km/h.

 Maybach Exelero:  Samozřejmě to nikdo nezkoušel. Unikátní design dostala na starost německá univerzita v Pforzheimu. Exelero mělo mít stejný status, jako má dnes třeba Bugatti Chiron. Jeho účel byl ale jiný.

Maybach Exelero: Samozřejmě to nikdo nezkoušel. Unikátní design dostala na starost německá univerzita v Pforzheimu. Exelero mělo mít stejný status, jako má dnes třeba Bugatti Chiron. Jeho účel byl ale jiný.

 Maybach Exelero:  Vůz byl totiž původně postaven k testování nových širokých vysokorychlostních pneumatik od německého výrobce Fulda.

Maybach Exelero: Vůz byl totiž původně postaven k testování nových širokých vysokorychlostních pneumatik od německého výrobce Fulda.

 Maybach Exelero:  S pneumatikami 315/25 ZR 23 tak německý závodník Klaus Ludwig při testování na italském okruhu Nardó atakoval hranici 350 km/h.

Maybach Exelero: S pneumatikami 315/25 ZR 23 tak německý závodník Klaus Ludwig při testování na italském okruhu Nardó atakoval hranici 350 km/h.

 Cadillac Sixteen:  Název Sixteen ve světě automobilky Cadillac napovídá to nejluxusnější svezení. Poprvé se objevilo v 30. letech a odkazuje na počet válců, tedy šestnáct.

Cadillac Sixteen: Název Sixteen ve světě automobilky Cadillac napovídá to nejluxusnější svezení. Poprvé se objevilo v 30. letech a odkazuje na počet válců, tedy šestnáct.

 Cadillac Sixteen:  Nejinak je tomu i u oživení tohoto slavného jména z roku 2003. Motor o objemu 13,6 litru, postavený na základech legendární generace LS z produkce GM, produkoval výkon 1014 koní. I přes hmotnost 2268 kg dokázal vůz zrychlit z nuly na stovku do tří vteřin.

Cadillac Sixteen: Nejinak je tomu i u oživení tohoto slavného jména z roku 2003. Motor o objemu 13,6 litru, postavený na základech legendární generace LS z produkce GM, produkoval výkon 1014 koní. I přes hmotnost 2268 kg dokázal vůz zrychlit z nuly na stovku do tří vteřin.

 Cadillac Sixteen:  James May o tomto voze v televizním pořadu Top Gear řekl, že je přesně takový, jaký by měl Cadillac být. I přes nadšené ohlasy novinářů a publika to však zůstalo u pouze u konceptu. Ve své podstatě to mohl být přímý konkurent Bugatti Veyron.

Cadillac Sixteen: James May o tomto voze v televizním pořadu Top Gear řekl, že je přesně takový, jaký by měl Cadillac být. I přes nadšené ohlasy novinářů a publika to však zůstalo u pouze u konceptu. Ve své podstatě to mohl být přímý konkurent Bugatti Veyron.

 Bugatti Galibier:  Supersportovní schopnosti zabalené v karoserii sedanu. Jakkoli se o to dnes automobilky pokouší, Bugatti šlo na jistotu. Maximální rychlost 380 km/h, zrychlení z nuly na stovku do tří vteřin a pohon všech kol.

Bugatti Galibier: Supersportovní schopnosti zabalené v karoserii sedanu. Jakkoli se o to dnes automobilky pokouší, Bugatti šlo na jistotu. Maximální rychlost 380 km/h, zrychlení z nuly na stovku do tří vteřin a pohon všech kol.

 Bugatti Galibier:  Galibier se objevil v roce 2009, výroba se plánovala na rok 2013, poté se oddálila na rok 2015, a pak se zrušila úplně.

Bugatti Galibier: Galibier se objevil v roce 2009, výroba se plánovala na rok 2013, poté se oddálila na rok 2015, a pak se zrušila úplně.

 Bugatti Galibier:  Na vině byl zřejmě emisní skandál Dieselgate. Poté ale Wolfgang Dürheimer, tehdejší předseda představenstva koncernu Volkswagen, prohlásil, že to ještě přehodnotí, a že by mohl Galibier sekundovat Chironu jako druhý model automobilky.

Bugatti Galibier: Na vině byl zřejmě emisní skandál Dieselgate. Poté ale Wolfgang Dürheimer, tehdejší předseda představenstva koncernu Volkswagen, prohlásil, že to ještě přehodnotí, a že by mohl Galibier sekundovat Chironu jako druhý model automobilky.

 Bugatti Galibier:  Zrovna Galibier by bylo dobré high-class sedan, nemyslíte?

Bugatti Galibier: Zrovna Galibier by bylo dobré high-class sedan, nemyslíte?

 Chrysler Atlantic:  Tak takhle vypadá retro v americkém stylu. Koncept pochází z roku 1995 a nechal se volně inspirovat Bugatti Atlantique, což je jedna z verzí vozu, ze kterého vycházel i dříve zmíněný Galibier. Nápad na tento vůz dostal Bob Lutz, tehdejší šéf Chrysleru, když si čmáral na ubrousek.

Chrysler Atlantic: Tak takhle vypadá retro v americkém stylu. Koncept pochází z roku 1995 a nechal se volně inspirovat Bugatti Atlantique, což je jedna z verzí vozu, ze kterého vycházel i dříve zmíněný Galibier. Nápad na tento vůz dostal Bob Lutz, tehdejší šéf Chrysleru, když si čmáral na ubrousek.

 Chrysler Atlantic:  Vůz měl být tak autentický, že do něj vedení chtělo dostat řadový osmiválcový motor, jako se to dělalo za starých časů.

Chrysler Atlantic: Vůz měl být tak autentický, že do něj vedení chtělo dostat řadový osmiválcový motor, jako se to dělalo za starých časů.

 Chrysler Atlantic:  To se nakonec povedlo spojením dvou čtyřválcových dvoulitrů z Dodge Neon, přičemž výkon činil 360 koní. Atlantic byl a je u veřejnosti natolik populární, že ho ještě dnes občas vytáhnou na nějakou veteránskou akci.

Chrysler Atlantic: To se nakonec povedlo spojením dvou čtyřválcových dvoulitrů z Dodge Neon, přičemž výkon činil 360 koní. Atlantic byl a je u veřejnosti natolik populární, že ho ještě dnes občas vytáhnou na nějakou veteránskou akci.

 Maserati Birdcage:  Koncept z roku 2005 se nechal inspirovat slavným modelem automobilky, Tipo 63 „Birdcage“, který brázdil závodní dráhy v 60. letech. Pod karoserií z uhlíkových vláken se skrývá motor V12 o objemu 6.0 litru a výkonu 700 koní.
 Maserati Birdcage:  Design mělo na starost studio Pininfarina. Pokud máte z obrázku pocit, že zapomněli na dveře, máte pravdu
 Maserati Birdcage:   Do auta se nastupovalo odklápěcí střechou. Kvůli tomuto a spoustě dalších futuristických prvků nebylo bohužel možné zahájit sériovou výrobu.
 Maserati Birdcage:  Dnes už se něčeho takového od Maserati asi nedočkáme, ale v tu dobu to byla reálná možnost.
19
Fotogalerie

5 výjimečných vozů, které to bohužel nedotáhly do sériové výroby

Od konceptu po sériový produkt je ještě dlouhá cesta. Většina z pěti vozů, které uvádíme v našem přehledu, by však mohla sjíždět z výrobních linek v podstatě bez dalších úprav.

Devadesátá léta minulého a začátek tohoto tisíciletí bylo velmi plodným obdobím pro unikátní koncepty. Automobilky se rády utrhly ze řetězu a výsledkem byly naprosto skvostné vozy. Jako třeba těchto pět, které by si jistě zasloužily být sériově vyráběny už tak nějak z principu. A některým do toho skutečně mnoho nechybělo.

Maserati Birdcage

Ano, Maserati pojmenovalo svůj model „ptačí klec“. Rozhodně tak ale nevypadá. Koncept z roku 2005 se nechal inspirovat slavným modelem Tipo 63 „Birdcage“, který brázdil závodní dráhy v 60. letech minulého století. Pod karoserií z uhlíkových vláken se skrývá motor V12 o objemu 6,0 litru a výkonu 700 koní.

Design mělo na starost studio Pininfarina. Pokud máte z obrázku pocit, že zapomnělo na dveře, máte pravdu. Do auta se nastupovalo odklápěcí střechou. Kvůli tomuto a spoustě dalších futuristických prvků nebylo bohužel možné zahájit sériovou výrobu. Dnes už se něčeho takového od Maserati asi nedočkáme, ale v tu dobu to byla reálná možnost.

Maybach Exelero

Opět rok 2005, opět dvanáct válců pod kapotou a opět astronomický výkon. Díky 690 koním se prý z Maybachu Exelero dalo vytáhnout i 452 km/h. Samozřejmě to nikdo nezkoušel. Unikátní design dostala na starost německá univerzita v Pforzheimu. Exelero mělo mít stejný status, jako má dnes třeba Bugatti Chiron. Jeho účel byl ale jiný.

Vůz byl totiž původně postaven k testování nových širokých vysokorychlostních pneumatik od německého výrobce Fulda. S pneumatikami 315/25 ZR 23 tak německý závodník Klaus Ludwig při testování na italském okruhu Nardó atakoval hranici 350 km/h.

Cadillac Sixteen

Název Sixteen ve světě automobilky Cadillac napovídá to nejluxusnější svezení. Poprvé se objevilo v 30. letech a odkazuje na počet válců, tedy šestnáct. Nejinak je tomu i u oživení tohoto slavného jména z roku 2003. Motor o objemu 13,6 litru, postavený na základech legendární generace LS z produkce GM, produkoval výkon 1014 koní. I přes hmotnost 2268 kg dokázal vůz zrychlit z nuly na stovku do tří vteřin.

A ještě pozoruhodnější je údajná kombinovaná spotřeba 14 litrů na 100 km. James May o tomto voze v televizním pořadu Top Gear řekl, že je přesně takový, jaký by měl Cadillac být. I přes nadšené ohlasy novinářů a publika to však zůstalo u pouze u konceptu. Ve své podstatě to mohl být přímý konkurent Bugatti Veyron.

Bugatti Galibier

Supersportovní schopnosti zabalené v karoserii sedanu. Jakkoli se o to dnes automobilky pokouší, Bugatti šlo na jistotu. Maximální rychlost 380 km/h, zrychlení z nuly na stovku do tří vteřin a pohon všech kol. Galibier se objevil v roce 2009, výroba se plánovala na rok 2013, poté se oddálila na rok 2015, a pak zrušila úplně.

Na vině byl zřejmě emisní skandál Dieselgate. Poté ale Wolfgang Dürheimer, tehdejší předseda představenstva koncernu Volkswagen, prohlásil, že to ještě přehodnotí, a že by mohl Galibier sekundovat Chironu jako druhý model automobilky. Zrovna Galibier by byl dobrý high-class sedan, nemyslíte?

Chrysler Atlantic

Tak takhle vypadá retro v americkém stylu. Koncept pochází z roku 1995 a nechal se volně inspirovat Bugatti Atlantique, což je jedna z verzí vozu, ze kterého vycházel i výše zmíněný Galibier. Nápad na tento vůz dostal Bob Lutz, tehdejší šéf Chrysleru, když si čmáral na ubrousek.

Vůz měl být tak autentický, že do něj vedení chtělo dostat řadový osmiválcový motor, jako se to dělalo za starých časů. To se nakonec povedlo spojením dvou čtyřválcových dvoulitrů z Dodge Neon, přičemž výkon činil 360 koní. Atlantic byl a je u veřejnosti natolik populární, že ho ještě dnes občas vytáhnou na nějakou veteránskou akci.

 

Doporučujeme

Články odjinud