5 věcí, které byste měli vědět o BMW i3 [První jízdní dojmy]

38 komentářů

Pete
7. listopadu • 16:32

Kolik bude stat Lithium, az budou vyrobci automobilu chtit vyrabet 10x tolik elektromobilu?

pegas64
5. listopadu • 11:10

Nemozem si pomoct, ale ta nemecka "ekologicka" cesta BMW/VW (minielektromobil za million pre snobov) je pre mna nepochopitelna. Co to je za ekologia, resp. setrenie, ak mam mat 2 auta v garazi za miliony?? S tym akurat mozu nasr.... slusnych ludi, ktori poctivo zarabaju a mozu si dovolit maximalne jedno auto, nehovoriac o biede v tretom svete. Moj osobny nazor na dizajn i3 radsej nepoviem, je to pre kazdeho subjektivne, urcite to auto neposobi skromne, skor ma vzbudzovat udiv.
Viac sa mi paci usilie Toyoty, ktora v sucasnosti ponuka hybridy cenovo porovnatelne s dobre vybavenym autom s automatickou prevodovkou (napr. Toyota Auris). Tam vidim ekologicky prinos v meste, kde mozem ziskat az polovicnu spotrebu benzinu.

komik
4. listopadu • 19:33

Chtěl bych města plná elektromobilů, zákaz konvenčních motorů ... to by se dýchalo :). A ideálně s inteligentní sítí, kde se při každém zastavení elektromobil sám připojí k elektrické síti (třeba nějaké rameno do podvozku) a bude se dobíjet automaticky sám. Sám se identifikuje přes síť, takže zaplatíte jen spotřebu za všechna dobíjení ať v shopping centrech, před firmou, nebo doma. A dobíjení budete mít levnější když si zvolíte režim "green energy", tj. bude se dobíjet zejména když bude přebytek energie v síti a tisíce zapojených elektromobilů tak budou vytvářet inteligentní zabezpečení proti blackoutům. Tato technologie je logičtější než pálit něco, abych se mohl pohnout dopředu.. budou efektivnější elektrárny, budou lepší baterie, zlepší se i další funkce. Např. spalovací motor pro dobíjení je zároveň efektivní i jako topení v zimě.

no.problem
7. listopadu • 13:42

Uhm, lenze "green energy" je a bude drahsia a tak aby bola pre majitela elektromobilu lacnejsia, tak ju niekto bude musiet sponzorovat, ze? Uz teraz sa tesim :-O

nanni
5. listopadu • 19:58

Chlapče, ty jsi fakt komik. To mi připomíná budovatelské jásání před více než půlstoletím v Sověts.,Svazu co všechno bude...Ale nemyslím to zle... Co by bylo, za 5 let to bude skoro stejné jako teď. Jaképak zázračné akumulátory za 5 let(psal někdo výše), sice se experimentuje s ledacčím, ale Japopnci stále užívají osvědčené ,relat.levné a těžké Ni-Mh akumulátory s malou kapacitou..
Jaképak rameno, nejlepší dobíjení by bylo bezkontaktně indukčně na k tomu určených (a jistě velmi četných místech).Jinak to auto dle mého názoru vypadá(alespoň na fotjkách) otřesně..

Tom
4. listopadu • 21:00

A pak ti do toho mesta foukne od elektrarny z hnedouhelny panve a bude:-)

stefan
4. listopadu • 19:22

Mne stačí jedna vec a to cena za prvé aj za piate...:-D

František Scherbaum
4. listopadu • 14:17

odvážný design, a mě se moc nelíbí

rousini
4. listopadu • 16:20

No museli to bávo nějak dizajnově odlišit. Dovedeě si představit, jak by to vypadalo v kombinaci sedan vs. galusky 155....
Větší prasárna jsou ty šachy s pásáním a otevíráním dveří. To už mohli rovnou udělat třídveřák...

JirkaK
4. listopadu • 13:26

Akumulátor je zmíněn jen krátce, že prý má záruku 8 let nebo 100 tisíc km.Jsem zvědavý na několik věci:
1)Kolik stojí náhradní akumulátor?
2)Kolik podobných elektromobilů bude za pět - šest let na prodej za pár desítek tisíc korun s akumulátorem těsně před smrtí a stočenými kilometry?

Stick
4. listopadu • 20:00

1) Určitě 10x méně než nafta kterou projedeš za těch 8 let
2) Asi tak stejný procento jako stočených aut se skrytou vadou motoru

jogurt
4. listopadu • 20:54

ad1) a proježděná elektrika je zadarmo?

x12345678
4. listopadu • 13:31

Vážně pochybuji, že elektromobilitu za pět šest let budou živit NiMh nebo Lithiové akumulátory.

Vana666
4. listopadu • 13:08

Citace: "...První sériový elektromobil v historii BMW je poháněn elektromotorem o výkonu 170 koní a točivém momentu 250 Nm. To jsou hodnoty srovnatelné třeba se Seatem Leon FR 1.8 TSI, který byste určitě nepovažovali za pomalý...."Jo souhlasím, s maximálkou 226 kmh Leon FR určitě pomalý není. A jakže je na tom tohle BMW ? :-)

asdf
4. listopadu • 12:52

"sešlápnutí plynu"
Chápu, že je to už takové ustálené slovní spojení, ale přeci jen u elektromobilu to zní poněkud divně :). Možná by bylo lepší přeci jen říkat, při sešlápnutí akcelerátoru, nebo něco takového.

Zelí
4. listopadu • 11:49

Germánská diktátorka anděla nám přes podřízenou evropskou komisi přikáže postavit za státní peníze 2-3 tisíce dobíjecích stanic, nařídí ekologické bonusy a malusy a bude vymalováno. Ještě si to rádi koupíte.:-D

Mastodont
4. listopadu • 11:41

Hnusný design Fiatu Multipla je po letech překonán. Nedík!!!!!

Jean
4. listopadu • 16:18

Multipla súťaž krásy nevyhrá, ale je to veľmi praktické auto s veľkým vnútorným priestorom, ktorý nemá pri daných rozmeroch konkurenciu. Toto BMW nie je podľa mňa škaredé, ale o praktickej stránke sa dajú viesť diskusie, vlastne len jedna a celkom krátka, je to nezmysel, nedajú sa otvoriť dvere, ked sa otvoria, tak ten vpredu musí dať pásy dole... El.pohon neriešim, dodatočný spaľovací motor to určite rieši uspokojivo.

Revan_21
4. listopadu • 16:39

Nejštastnější je právě řidič tý obludy od Fiatu... právě proto, že se na to nemusí koukat z venku.

Jean
5. listopadu • 12:00

Ja som jeden z tých šoférov :-D. Interiér sa mi páči, zvonka sa naň nepozerám.

asdf
4. listopadu • 12:53

Mně se naopak ten design velice líbí. Holt každý má jiný vkus. Nebo že by předsudky? ;-)

Revan_21
4. listopadu • 14:57

I multiplu si pár lidí koupilo....

asdf
4. listopadu • 15:06

Zrovna Multipla je hnus i pro mě.

Petr
4. listopadu • 9:43

ELEKTROMOBIL JE EKOLOGICKÁ PRASÁRNA: nejen díky vyším emisím z elektřiny vyráběné převýžně v hnědouhelných elektrárnách, ale také díky ekologické náročnosti na výrobu a likvidaci baterek, opravdu převratná a ekologická cesta je toto: http://www.autorevue.cz/peugeot-hybridair-seriova... ...

asdf
4. listopadu • 12:54

Ještě se budeš divit, jak za takových 20, 30 let tahle "prasárna" zcela vytlačí normální spalovací auta ;-)

Petr
4. listopadu • 14:50

doufejme, že za 20-30 už to nebude současná prásárna, ale konečně smysluplná technoligie, ale většina lidí se s pohledem do budoucnosti spletla, vývoj jde exponencionální cestou a kdo ví na co a jak budeme jezdit za 20 let, třeba bude nejlevnější a nejčiščí stále to samé LPG/CNG nebo alkohol

x12345678
5. listopadu • 14:44

Pokud je alkoholem myšlen etanol, tak tam bych nejásal. Výhřevnost jen málo přes polovinu výhřevnosti benzínu/nafty je nezanedbatelný problém. Nižší účinnost motoru, nižší výkon, ne právě dokonalé spalování, potřeba častějšího tankování, menší dojezd na nádrž. Pokud se pro chemickou výrobu používá biomasa a je jí zrovna v dané lokalitě dost, pak budiž, jenže pokud ne, tako to za ekopalivo rozhodně považovat nejde.

Revan_21
4. listopadu • 13:02

To pochybuji. Auta pravděpodobně budou jezdit na elektřinu... ale nebudou se nabíjet doma ze zásuvky.

Vana666
4. listopadu • 13:02

asdf: Doufám že za dvacet let budou elektromobily vypadat úplně jinak. A nemyslím tím vzhled, ale především techniku

asdf
4. listopadu • 13:45

Nevím jestli úplně jinak, ale přinejmenším vývoj na poli baterií jde rychle kupředu a už dnes jsou vyvíjeny baterie s mnohonásobně větší hustotou energie na jednotku hmotnosti. Myslím, že za nějakých 20 let budou mít elektromobily reálný dojezd minimálně kolem 600 km, spíš až 1000 a víc (nakonec 500 má už dneska Tesla).

jogurt
4. listopadu • 20:52

500 pokud nemrzne, netopíš a neklimatizuješ. Jinak s bídou 200.

x12345678
4. listopadu • 13:39

Souhlas. Elektromotory možná zůstanou, akumulátory určitě ne. A bude to podstatně dřív než za dvacet let. Je to jen otázkou času, kdy se vývojově dořeší technologie rychlého ukládání energie do vozidla v dostatečném množství na "čerpacích" stanicích. Zda to bude energie elektrického náboje, elektrochemická, mechanická, kompresní nebo jiná a v jakých kombinacích, to je ve hvězdách. A nepochybně bude značný rozdíl ve způsobu pohonu dl zeměpisné šířky. Zásah topení a klimatizace do mobility vozidla by v elektrickém provedení byl dost brutální.-

Eniel Lorien (eniel)
4. listopadu • 10:49

http://www.energia.sk/tema/elektrina-a-elektrom... ... 18% je vyrobených v tep elektrarnach... o čom teda rozprávate ?

asd
5. listopadu • 16:52

Zrovna dnes o tom vyšel zajímavý článek:
http://technet.idnes.cz/obnovitelne-zdroje-cesko-... ...
Německo má 61% el. energie z fosilních zdroju a ČR 50%.

Petr
5. listopadu • 17:09

nechápu tyto zelené fanatiky, vždyť kdyby jim šlo opravdu o technologie šetrné k přírodě, tak musejí být těmi největšími kritiky větrných a fotovoltaických elektráren a podobných zvěrstev jako jsou elektromobily apod.

Petr
5. listopadu • 12:44

krásně dokazujete, že fanatici (viz facebook) všeho druhu jsou velmi nebezpeční i pro to co obhajují: http://www.cez.cz/cs/pro-media/cisla-a-stat... ...
zvedá se mi žaludek z gaunerů, kteří jsou schopni tak lhát jako vy, na Slovensku nejsou v podstatě žádné elektromobili, takže situace Slovenska je mimo mísu

Toper
4. listopadu • 13:00

Tady jsi na českém webu, argumentovat Slovenskem není úplně přesné. ;-)

Petr
5. listopadu • 12:36

člověk musí být asi dost velký debil když argumetuje lokalní situací, vzhledem k počtu elektromobilů v SK to je opravdu dost mimo mísu

Doporučujeme

Články odjinud