5 tipů na malá auta do 100 tisíc Kč. V jednoduchosti je síla!

Za sto tisíc korun můžete pořídit různá bazarová dobrodružství. Nebo také spolehlivé a jednoduché malé auto.

I se stotisícovým rozpočtem lze pořídit důstojné a zachovalé, maximálně desetileté auto. Pokud nemusíte každý týden stěhovat celou domácnost na chalupu a zpět, budou ideální volbou malé vozy.

Vybrali jsme pětici aut, jejichž techniku už dávno prověřil čas a které budou v tuzemských poměrech nejsnáze udržitelné.

Tady jsou:

Dacia Sandero

Dacia Sandero první generace asi nebude láskou na první pohled. I když je líbivější než původní logan, stále z ní čiší důraz na cenu. Interiér je prostý a o tom, že by mělo jít o bazarový tip, nevypovídá ani umístění na chvostu žebříčku spolehlivosti TÜV Report.

Jenže ten se konstruuje na základě výsledků na stanicích technické kontroly. A zatímco třeba vítězné Porsche 911 projde bez chyby - byť třeba po několikáté výměně motoru - jednoduché dacii napočítají body třeba za váznoucí nastavování světel nebo dosluhující akumulátor.

Ona je totiž v reálném životě velmi spolehlivá. Ostatně výrobce se nijak netajil orientací na země třetího světa. Díky tomu první generace dostala skutečně mohutně dimenzovaný podvozek, který nerozhodí ani české vesnické tankodromy.

Test Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

Test Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

Ze staré školy jsou také motory - primitivní čtrnácti- a šestnáctistovky. Pokud jim občas někdo vymění olej a seřídí ventilové vůle, mohou jezdit do nekonečna. Jediným větším zádrhelem je dražší výměna rozvodů, kterou původně výrobce doporučoval každých 60 tisíc kilometrů.

Vyšší spotřeba obou motorů by mohla někoho vést k myšlence pořídit si diesel 1.5 dCi. Je pravda, že dnes už spolehlivostí nijak nevyčnívá, my bychom se však zlákat nenechali.

Sandero je prostý přepravník a nezničitelný sluha - tak proč si to komplikovat. Kdo hledá auto pro nájezdy, kdy by se diesel začal vyplácet, pravděpodobně by stejně měl hledat něco komfortnějšího.

Auto má jen jednu a to dosti zásadní slabinu. Některé kusy mají sklony ke korozi. Auto proto pořádně prohlédněte a ideálně nechte i zachovalý kus ošetřit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků