5 tipů, jak ušetřit na povinném ručení tisíce korun

Povinné ručení je rok od roku dražší, zdaleka přitom nepokryje všechny škodné události na našem autě. Povinnému pojištění se žádný majitel auta nevyhne, řada z nich ale pojistku navíc zbytečně přeplácí. Neplaťte víc, než musíte, a přečtěte si, jak snížit cenu povinného ručení o několik tisíc.
5 tipů, jak ušetřit na povinném ručení tisíce korun

1. Mějte přehled a aktualizujte

Povinné ručení se zpravidla sjednává na dobu neurčitou, což je sice pohodlnější, na druhou stranu pojistné podmínky se každý rok mění a vy pak zbytečně tratíte. Věnujte proto jednou ročně pár minut pojištění svého vozidla a pomocí online srovnávače porovnejte různé nabídky. Pojišťovnu můžete bez sankcí měnit jednou ročně, avšak stávající smlouvu musíte písemně vypovědět nejpozději šest týdnů před jejím výročím, tedy dnem, kdy bylo pojištění sjednané.

2. Sjednejte si ho online

Ty tam jsou časy, kdy se pojistné smlouvy uzavíraly přímo na pobočce. Pojišťovny se snaží své zákazníky motivovat k uzavírání smluv online a jako odměnu nabízejí nemalou slevu na pojistném. Například Generali Česká pojišťovna nabízí za sjednání povinného ručení online slevu 20 %.

3. Roční frekvence placení

Pojistné můžete platit měsíčně, čtvrtletně, pololetně i ročně. Poslední varianta bývá zpravidla nejlevnější, naopak platíte-li pojistku měsíčně, můžete ji přeplatit klidně o několik tisíc korun ročně.

4. Jezděte ukázkově

Kdo nebourá, ten ušetří. Za každý rok bez nehody vás pojišťovna odmění bonusy, které se rok, co rok sčítají. Naopak malusy neboli mínusové body, které dostanete za každou autonehodu, vaši pojistku naopak zdražují.

5. Více smluv pod jednou střechou

Pojišťovny si své klienty náležitě hýčkají a čím více pojistek u nich máte, tím větší slevu vám dají. Ať už zvažujete havarijní pojištění, pojistku na domácnost či proti odpovědnosti za škodu, zeptejte se stávající pojišťovny na výhodné balíčky.

Sehnat to nejlevnější povinné ručení není vždy nejvýhodnější. Při výběru věnujte pozornost hlavně pojistným podmínkám a výši krytí. Zvažte také možnosti připojištění vašemu autu na míru, k základnímu balíčku pojišťovny nabízejí pojistku na připojištění čelního skla, proti střetu se zvěří a podobně.

Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

dnes | Jan Mička | 64 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků