5 technických řešení, které má Octavia RS jako první Škodovka

Nová Škoda Octavia RS není jen nejrychlejší sériovou Octavií všech dob, ale také nositelem některých technických řešení, která se u značky Škoda objevují vůbec poprvé.

Klepněte pro větší obrázek

5. Systém ESC s režimem Sport

Elektronický stabilizační program pomáhá zachovávat jízdní stabilitu auta tím, že přibrzďuje jednotlivá kola a v případě potřeby reguluje točivý moment motoru. Nejmodernější verze stabilizačních systémů fungují téměř nepostřehnutelně, ale v kritické situaci spolehlivě pomohou srovnat auto do směru, kterým je natočený volant.

Představy křemíkových krystalů o stabilní jízdě se ovšem nemusí vždy shodovat s představami řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tři režimy ESC: Aktivní, Protiprokluz vypnutý a ESC Sport; tlačítko na středové konzole

Podobně jako jiná sportovně orientovaná auta má proto nová Škoda Octavia RS systém ESC přepínatelný. Ve výchozím nastavení po spuštění motoru funguje stejně jako v jiných Octaviích. Krátkým stiskem tlačítka ESC Sport, umístěného vpředu před řadicí pákou, ale můžete deaktivovat systém regulace prokluzu kol (ASR).

K čemu je to dobré?

V návodech k obsluze se většinou dočtete, že ke snazšímu vyproštění z hlubokého sněhu. Vypnutý protiprokluz ale obecně umožňuje řidiči modulovat protáčení kol a rozjet se tak z místa nebo vyrazit z ostré zatáčky razantněji, než by to dovolila obezřetná elektronika. Nebo také zničit pneumatiky, záleží na vás....

Nová Škoda Octavia RS existuje i jako čtyřkolka

Nová Škoda Octavia RS existuje i jako čtyřkolka

Podržíte-li tlačítko systému ESC Sport stisknuté déle než tři sekundy, dojde navíc ke zvýšení prahových hodnot příčného zrychlení, při kterém stabilizace intervenuje. Můžete si tak agresivněji stáčet auto do oblouku na brzdách a v zatáčce účinněji pracovat s přesuny těžiště prostřednictvím plynového pedálu.

Úplná deaktivace ESC není ovšem v Octavii RS možná.  

Předchozí KAPITOLY Následující

bazar

Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků