5 technických řešení, které má Octavia RS jako první Škodovka

Nová Škoda Octavia RS není jen nejrychlejší sériovou Octavií všech dob, ale také nositelem některých technických řešení, která se u značky Škoda objevují vůbec poprvé.

Klepněte pro větší obrázek

5. Systém ESC s režimem Sport

Elektronický stabilizační program pomáhá zachovávat jízdní stabilitu auta tím, že přibrzďuje jednotlivá kola a v případě potřeby reguluje točivý moment motoru. Nejmodernější verze stabilizačních systémů fungují téměř nepostřehnutelně, ale v kritické situaci spolehlivě pomohou srovnat auto do směru, kterým je natočený volant.

Představy křemíkových krystalů o stabilní jízdě se ovšem nemusí vždy shodovat s představami řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tři režimy ESC: Aktivní, Protiprokluz vypnutý a ESC Sport; tlačítko na středové konzole

Podobně jako jiná sportovně orientovaná auta má proto nová Škoda Octavia RS systém ESC přepínatelný. Ve výchozím nastavení po spuštění motoru funguje stejně jako v jiných Octaviích. Krátkým stiskem tlačítka ESC Sport, umístěného vpředu před řadicí pákou, ale můžete deaktivovat systém regulace prokluzu kol (ASR).

K čemu je to dobré?

V návodech k obsluze se většinou dočtete, že ke snazšímu vyproštění z hlubokého sněhu. Vypnutý protiprokluz ale obecně umožňuje řidiči modulovat protáčení kol a rozjet se tak z místa nebo vyrazit z ostré zatáčky razantněji, než by to dovolila obezřetná elektronika. Nebo také zničit pneumatiky, záleží na vás....

Škoda | Premiéry | Technika | Rozhovory | Nová Octavia | Škoda Octavia

Nová Škoda Octavia RS existuje i jako čtyřkolka

Podržíte-li tlačítko systému ESC Sport stisknuté déle než tři sekundy, dojde navíc ke zvýšení prahových hodnot příčného zrychlení, při kterém stabilizace intervenuje. Můžete si tak agresivněji stáčet auto do oblouku na brzdách a v zatáčce účinněji pracovat s přesuny těžiště prostřednictvím plynového pedálu.

Úplná deaktivace ESC není ovšem v Octavii RS možná.  

Předchozí KAPITOLY Následující
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků