5 technických řešení, které má Octavia RS jako první Škodovka

Nová Škoda Octavia RS není jen nejrychlejší sériovou Octavií všech dob, ale také nositelem některých technických řešení, která se u značky Škoda objevují vůbec poprvé.

Klepněte pro větší obrázek

5. Systém ESC s režimem Sport

Elektronický stabilizační program pomáhá zachovávat jízdní stabilitu auta tím, že přibrzďuje jednotlivá kola a v případě potřeby reguluje točivý moment motoru. Nejmodernější verze stabilizačních systémů fungují téměř nepostřehnutelně, ale v kritické situaci spolehlivě pomohou srovnat auto do směru, kterým je natočený volant.

Představy křemíkových krystalů o stabilní jízdě se ovšem nemusí vždy shodovat s představami řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tři režimy ESC: Aktivní, Protiprokluz vypnutý a ESC Sport; tlačítko na středové konzole

Podobně jako jiná sportovně orientovaná auta má proto nová Škoda Octavia RS systém ESC přepínatelný. Ve výchozím nastavení po spuštění motoru funguje stejně jako v jiných Octaviích. Krátkým stiskem tlačítka ESC Sport, umístěného vpředu před řadicí pákou, ale můžete deaktivovat systém regulace prokluzu kol (ASR).

K čemu je to dobré?

V návodech k obsluze se většinou dočtete, že ke snazšímu vyproštění z hlubokého sněhu. Vypnutý protiprokluz ale obecně umožňuje řidiči modulovat protáčení kol a rozjet se tak z místa nebo vyrazit z ostré zatáčky razantněji, než by to dovolila obezřetná elektronika. Nebo také zničit pneumatiky, záleží na vás....

Nová Škoda Octavia RS existuje i jako čtyřkolka

Nová Škoda Octavia RS existuje i jako čtyřkolka

Podržíte-li tlačítko systému ESC Sport stisknuté déle než tři sekundy, dojde navíc ke zvýšení prahových hodnot příčného zrychlení, při kterém stabilizace intervenuje. Můžete si tak agresivněji stáčet auto do oblouku na brzdách a v zatáčce účinněji pracovat s přesuny těžiště prostřednictvím plynového pedálu.

Úplná deaktivace ESC není ovšem v Octavii RS možná.  

Předchozí KAPITOLY Následující
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky