5 ojetých zadokolek na sníh do 100 tisíc korun: S těmito nešlápnete vedle!

Kombinace pohonu zadních kol a kluzkého povrchu slibuje zábavu. Jak koupit auto za sto tisíc a nespálit se? Poradíme!

Zima, to nemusí být jen plískanice, drkotající zuby a zmrzlé prsty při každém delším pobytu venku. Co takhle vyrazit třeba na zasněžené parkoviště nebo nějakou uzavřenou plochu a užít si trochu zábavy?

Ideálním nástrojem pro takové radovánky bude auto s pohonem zadní nápravy. Ať už se nám to líbí nebo ne, takových vozů rychle ubývá. Podívali jsme se na pětici aut se zadním náhonem, které bez problému pořídíte do sta tisíc. Tady je náš výběr:

BMW řady 3 E46 (1998 - 2005)

Začněme pěkně podle abecedy - v našem výčtu logicky nemůže chybět zástupce stáje s roztočenou vrtulí ve znaku. Po kterém se poohlédnout? Optimem bude trojková řada. Milovníci precizních jízdních vlastností roky přísahali na provedení E30 z osmdesátých let. Když se většina kusů proměnila v hromádku prachu a rzi, a ceny těch pár zachovalých aut vystřelily k nesmyslným hodnotám, přešli na modernější E36. Jenže už i „třicet šestek“ ubylo.

Zájemci o hezkou zadokolku s logem BMW tak pravděpodobně nezbude, než se zaměřit na modernější E46. Pokud má jít o auto pro radost, vyhnuli bychom se nabídce dieselů - i když ty původní jsou ještě poctivě dimenzované a snadno udržitelné. Jen je nutné dát pozor na zlobivé vířivé klapky v sání, které umí způsobit jeho rychlou smrt.

Galerie: Historie BMW řady 3 od E21 přes E30, E36, E46 a E90 až po F30

Galerie: Historie BMW řady 3 od E21 přes E30, E36, E46 a E90 až po F30

Klapka v sání pak může mít vliv i na chod a výkon třílitrového řadového šestiválce M54. Opravnou sadu ale pořídíte za 2500 korun. Sledujte také, jak se motor chová na volnoběh - případné chrastění nebo kolísání otáček může prozrazovat opotřebovaný systém variabilního časování ventilů Vanos. Pravidelně se opakující závadou pak jsou selhávající cívky a úniky maziva přes separátor olejové mlhy. Pozor také na netěsnící víka ventilů a domeček olejového filtru. Zkušení mechanici však budou vědět kam sáhnout.

V nabídce naleznete také čtyřválce, které bychom z výběru vynechali. Ty s rokem výroby do 2001 (M43) nevynikají spotřebou, ani výkonem. U pozdějších jednotek N42 a N46 zase hrozí potíže s rozvody a karbonizací.

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Důležité je též prověřit další slabinu starších BMW - často problematické chlazení. Vzhledem ke stáří modelu také ponechte peníze stranou na případnou opravu přední nápravy. Vůle jsou zde sice časté, naštěstí ale bývají řešitelné sadou nových silentbloků za necelé dva tisíce. Odolnější je přitom podvozek od modernizace z roku 2001. Do té doby jej dokonce mohly trápit zásadní problémy s uložením zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský