5 ojetých zadokolek na sníh do 100 tisíc korun: S těmito nešlápnete vedle!

Kombinace pohonu zadních kol a kluzkého povrchu slibuje zábavu. Jak koupit auto za sto tisíc a nespálit se? Poradíme!

Zima, to nemusí být jen plískanice, drkotající zuby a zmrzlé prsty při každém delším pobytu venku. Co takhle vyrazit třeba na zasněžené parkoviště nebo nějakou uzavřenou plochu a užít si trochu zábavy?

Ideálním nástrojem pro takové radovánky bude auto s pohonem zadní nápravy. Ať už se nám to líbí nebo ne, takových vozů rychle ubývá. Podívali jsme se na pětici aut se zadním náhonem, které bez problému pořídíte do sta tisíc. Tady je náš výběr:

BMW řady 3 E46 (1998 - 2005)

Začněme pěkně podle abecedy - v našem výčtu logicky nemůže chybět zástupce stáje s roztočenou vrtulí ve znaku. Po kterém se poohlédnout? Optimem bude trojková řada. Milovníci precizních jízdních vlastností roky přísahali na provedení E30 z osmdesátých let. Když se většina kusů proměnila v hromádku prachu a rzi, a ceny těch pár zachovalých aut vystřelily k nesmyslným hodnotám, přešli na modernější E36. Jenže už i „třicet šestek“ ubylo.

Zájemci o hezkou zadokolku s logem BMW tak pravděpodobně nezbude, než se zaměřit na modernější E46. Pokud má jít o auto pro radost, vyhnuli bychom se nabídce dieselů - i když ty původní jsou ještě poctivě dimenzované a snadno udržitelné. Jen je nutné dát pozor na zlobivé vířivé klapky v sání, které umí způsobit jeho rychlou smrt.

Galerie: Historie BMW řady 3 od E21 přes E30, E36, E46 a E90 až po F30

Galerie: Historie BMW řady 3 od E21 přes E30, E36, E46 a E90 až po F30

Klapka v sání pak může mít vliv i na chod a výkon třílitrového řadového šestiválce M54. Opravnou sadu ale pořídíte za 2500 korun. Sledujte také, jak se motor chová na volnoběh - případné chrastění nebo kolísání otáček může prozrazovat opotřebovaný systém variabilního časování ventilů Vanos. Pravidelně se opakující závadou pak jsou selhávající cívky a úniky maziva přes separátor olejové mlhy. Pozor také na netěsnící víka ventilů a domeček olejového filtru. Zkušení mechanici však budou vědět kam sáhnout.

V nabídce naleznete také čtyřválce, které bychom z výběru vynechali. Ty s rokem výroby do 2001 (M43) nevynikají spotřebou, ani výkonem. U pozdějších jednotek N42 a N46 zase hrozí potíže s rozvody a karbonizací.

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Důležité je též prověřit další slabinu starších BMW - často problematické chlazení. Vzhledem ke stáří modelu také ponechte peníze stranou na případnou opravu přední nápravy. Vůle jsou zde sice časté, naštěstí ale bývají řešitelné sadou nových silentbloků za necelé dva tisíce. Odolnější je přitom podvozek od modernizace z roku 2001. Do té doby jej dokonce mohly trápit zásadní problémy s uložením zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 79 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků