5 ojetých zadokolek na sníh do 100 tisíc korun: S těmito nešlápnete vedle!

Kombinace pohonu zadních kol a kluzkého povrchu slibuje zábavu. Jak koupit auto za sto tisíc a nespálit se? Poradíme!

Zima, to nemusí být jen plískanice, drkotající zuby a zmrzlé prsty při každém delším pobytu venku. Co takhle vyrazit třeba na zasněžené parkoviště nebo nějakou uzavřenou plochu a užít si trochu zábavy?

Ideálním nástrojem pro takové radovánky bude auto s pohonem zadní nápravy. Ať už se nám to líbí nebo ne, takových vozů rychle ubývá. Podívali jsme se na pětici aut se zadním náhonem, které bez problému pořídíte do sta tisíc. Tady je náš výběr:

BMW řady 3 E46 (1998 - 2005)

Začněme pěkně podle abecedy - v našem výčtu logicky nemůže chybět zástupce stáje s roztočenou vrtulí ve znaku. Po kterém se poohlédnout? Optimem bude trojková řada. Milovníci precizních jízdních vlastností roky přísahali na provedení E30 z osmdesátých let. Když se většina kusů proměnila v hromádku prachu a rzi, a ceny těch pár zachovalých aut vystřelily k nesmyslným hodnotám, přešli na modernější E36. Jenže už i „třicet šestek“ ubylo.

Zájemci o hezkou zadokolku s logem BMW tak pravděpodobně nezbude, než se zaměřit na modernější E46. Pokud má jít o auto pro radost, vyhnuli bychom se nabídce dieselů - i když ty původní jsou ještě poctivě dimenzované a snadno udržitelné. Jen je nutné dát pozor na zlobivé vířivé klapky v sání, které umí způsobit jeho rychlou smrt.

Galerie: Historie BMW řady 3 od E21 přes E30, E36, E46 a E90 až po F30

Galerie: Historie BMW řady 3 od E21 přes E30, E36, E46 a E90 až po F30

Klapka v sání pak může mít vliv i na chod a výkon třílitrového řadového šestiválce M54. Opravnou sadu ale pořídíte za 2500 korun. Sledujte také, jak se motor chová na volnoběh - případné chrastění nebo kolísání otáček může prozrazovat opotřebovaný systém variabilního časování ventilů Vanos. Pravidelně se opakující závadou pak jsou selhávající cívky a úniky maziva přes separátor olejové mlhy. Pozor také na netěsnící víka ventilů a domeček olejového filtru. Zkušení mechanici však budou vědět kam sáhnout.

V nabídce naleznete také čtyřválce, které bychom z výběru vynechali. Ty s rokem výroby do 2001 (M43) nevynikají spotřebou, ani výkonem. U pozdějších jednotek N42 a N46 zase hrozí potíže s rozvody a karbonizací.

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Důležité je též prověřit další slabinu starších BMW - často problematické chlazení. Vzhledem ke stáří modelu také ponechte peníze stranou na případnou opravu přední nápravy. Vůle jsou zde sice časté, naštěstí ale bývají řešitelné sadou nových silentbloků za necelé dva tisíce. Odolnější je přitom podvozek od modernizace z roku 2001. Do té doby jej dokonce mohly trápit zásadní problémy s uložením zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků