5 nejzajímavějších vzorů čalounění starých Porsche. Které se vám líbí nejvíce?

Porsche přichází s dalším dílem série „Top 5“ a tentokrát nám ukazuje nejzajímavější vzory čalounění sedaček ve svých starých modelech.

Dneska už takové nedělají. Takto by se možná dala popsat ukázka nejzajímavějších designů čalounění, které se v minulosti objevily ve starých modelech automobilky Porsche. Výrobce opět vytváří svůj seznam „Top 5“ a po přehlídce tajných prototypů či nejdražších vozů z aukcí se zaměřuje právě na interiérový design a přesněji látky a vzory použité na sedačkách.

70. a 80. léta byla nejspíše vrcholem excentricky zbarvených kabin tehdejších sporťáků a u Porsche se nejednalo o výjimku. Tak například prvním adeptem v žebříčku je Porsche 928 S z roku 1983, které se pyšní rudými sedačkami v kombinaci kůže a látky doplněné o bílé proužkování. Kůži pak najdete i na palubní desce, volantu a dalších částech.

Porsche ukazuje své tajné prototypy. Znáte třeba Cayenne Cabrio?

Porsche ukazuje své tajné prototypy. Znáte třeba Cayenne Cabrio?

Ostatně podobnou barevnou kombinaci předvádí i 911 Carrera 3.2 z roku 1989, která však hromadu kůže střídá za látkové polstrování, jehož bílé pruhy skvěle ladí s barvou karoserie. U přeplňované 911 Turbo z roku 1974 poté interiér zalévá tradiční kostkovaný vzor, jak na sedačkách, tak na vnitřních panelech dveří.

Z úplných začátků modelu 911 přichází tkanina zvaná jako „Pepito“, která se objevila v původní 911 z roku 1964. Design sedaček tak razí střídavě bílo-černým kostkováním v kombinaci s černým koženým čalouněním na bočnících.

Jiná variace na téma kostkovaného vzoru se nakonec objevuje také u Porsche 911 Targa SC z roku 1981. Zde je design inspirován vlající šachovnicovou vlajkou, tudíž i proto není vzor kostek a jejich velikost zcela exaktní a vytváří jistou iluzi deformace.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků