5 hvězdiček pro Mazdu5 v posledních crash testech

Nový kompaktní vůz kategorie velkoprostorových vozů Mazda5 získal maximální ohodnocení 5 hvězdiček v posledních crash testech organizace Euro NCAP. Mazda5 dosáhla celkového výsledku 33 bodů, a to z ní činí jeden z nejúspěšnějších vozů v segmentu při ochraně cestujících téměř při všech nárazových situacích.

Navzdory skutečnosti, že Mazda5 je jediným vozem, který nabízí dvoje boční posuvné dveře ve své třídě, získala za boční náraz nejvyšší možné ohodnocení, a to 18 bodů z 18ti. Tím bylo potvrzeno, že posuvné dveře jsou nejenom výhodnější, ale také nejméně tak bezpečné jako běžné závěsné dveře.

V případě čelního ofsetového nárazu získala Mazda 13 bodů, tj. 84% z celkového možného počtu bodů. Přičemž získala ještě dva zvláštní body za připomínací systém bezpečnostních pásů.

Vysoká úroveň bezpečnosti vozu při kolizích může být tedy nyní zahrnuta do jedinečných atributů vozu Mazda5. Tyto zahrnují též prostor až pro sedm osob, flexibilní systém uspořádání sedadel Karakuri, dvoje boční posuvné dveře a širokou nabídku motorů.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků