5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

76 komentářů

Heretic
16. května • 19:07

Jak můžete říct, že není pomalá? Pomalé je vše co zrychluje přes 5s. Pomalé je tudíž i RS, proboha jaké vysněné auto...?

Mario
23. září • 0:04

Ja mam NC 2.0 vyse roka a moje skusenosti:
Prakticke - kazdodenne behacky po meste- super
Na vylety vo dvojici - super
Po dialnici - uz trochu adrenalin, pri 130 mam pocit ze idem 200
Vcera sme sa vratili z vyletu v Dolomitoch, cakal som ze z tolkej cesty budem vytraseny a unaveny. Bolo to v pohode.
Najzabavnejsie boli serpentiny po Dolomitoch - na toto je MX ako stvorena. S vykonom nebol ziadny problem.
Zaver, pripravujem sa na vymenu za ND.
MX je po motokare to najzabavnejsie co som soferoval

E15
7. září • 16:49

podle mě je důvodem malého zájmu i fakt, že jen trochu nadprůměrně rostlý Evropan prostě nevejde za volant. MX5 jakékoliv generace jsem sice nezkoušel, ale když jsem se při 192 cm nevešel za volant Mazdy 3 minulé generace, tak jsem to vůbec nechápal (v generačně stejně staré Astře nebo Golfu je místa habaděj). Pokud je auto uvnitř příliš malé, tak si ho prostě koupí jen pár Richardů Hamondů...

Zdeněk
30. září • 18:54

Do MX 5 předchozí generace se také nevejdu, jsem zvědav zda se poskládám do této nové. Jezdím teď v nové Mazda 3 a tam se poskládám docela rozumně - snesl bych tedy o trošku vyšší střechu a povytáhnout volant blíž k sobě, ale není to tak akutní. Do MX5 jsem se koleny - potřeboval bych sedadlo asi o 10 cm dál od palubní desky, jenže není kam posunout… :-/

Martin
8. září • 10:18

Dva 180 a skoro 190 s prostřídáním za volantem (díky) a super. i ve 140 vítr žádný problém B-]Mazda je jen a jen obětí PublicRelations státem podporované a k uzoufání nudné firmy VW. Jediný reálný důvod, proč si někdo koupí jiné auto je buď jen 2 sedačky (dost blbý důvod, při pohledu na ty nouzovky) anebo chybějící "prémiovost". Lidi maji zkrátka pevně zaryté "co musí být" nebo inetové pomluvy (které pak stále opakuji), aniž by přemyšleli o tom, jestli je to pravda.

mojito
7. září • 20:09

Bez urážky, ale 192 cm není TROCHU nadprůměrně rostlý Evropan, s takovou výškou neznám v okolí jednoho člověka a to mám známých docela dost B-]

CerVus
7. září • 17:14

No nevím, ale tady říká, že měří 193 a do auta se bez problému vleze.
https://www.youtube.com/watch...
Takže já s 183cm musím mít prostě spoustu místa.

Frankie
7. září • 13:49

Je nádherná. Kdybych neměl pro zábavu motorky, dokázal bych si jí představit jako druhý auto do rodiny...
Dodnes se mi nejlíp jezdilo se starou Mazdou 323F, která sice proti moderním autům vůbec nejede, nebrzdí, nemá v sobe 50km kabelů a asi 300 čidel, ale na limitu je v zatáčce dokonale čitelná a dovolím si s ní to, co s jiným autem ne. Takže naprosto chápu existenci Mazdy MX-5 a budoucím majitelům ji přeju. Konečně konkurence pro GT86/BRZ

Martin
8. září • 10:13

Jo 323f měly super podvozky, jednou jsem se jedné snažil v zatáčce držet, když jsem měl ještě Fiat Bravo a málem jsem letěl do příkopu :-D Od té doby kupuji jen Mazdy :-)

Lukas
6. září • 9:07

Zdravim protoze mam hluboko do kapse tak jsem pred nekolika lety koupil MX-5 NA a musim rict ze i tak "slabe" je to super svezeni. Miluji to odhozeni strechy za sebe a jet proste nekam na vylet ;) Nepotrebuji s autem zavodit a predjizdet na semaforech nejake auta ale potrebuji luft ve vlasech a pocit kochani se prirodou :) Do prace mam svou octafku a na vikend fakt perfektni vejletovou karu :D V levnejsich cenach jsem mel i CRX targa a Barchettu. Motory byli o poznani sviznejsi rychlejsi ale proste ten pocit z MX-5 mi nic nenahradilo... :) Ted mam MX-5 NBNL 1.8 16V 103kw a vazne malo kdy jedu na plny plyn :) Proste nepotrebuji... Jen si uzivam jizdu po svem :) A nova MX-5 je nadherna a myslim si ze s motorem 1.5 (na vahu auta) dostacujici ;) Jen muj nazor :)

CerVus
4. září • 14:49

Podle mě je největší chybou, že se nedělá i jako čistokrevé kupé.
Spousta lidí co znám kouká na kabria jako na auto pro lidi snažící se za každou cenu upotat pozornost. Na druhou stranu jim stejné auto v podobě kupé nevadí. A to že předchozí verze měla pevnou skádací nic neznamená.

rk
4. září • 12:42

Mám tu stávající a každý den co s ní jedu vystupuju s rohlíkem na obličeji. Žádné jiné auto, HH nevyjímaje to nedokázalo. Pure driving pleasure..

mojito
5. září • 23:56

Mám taky Miatku NC (plánuji ND) a těm plkům o výkonu, Leonu Cupře se směju. Řídil jsem v životě už leccos a mám tu možnost se kdykoliv projet i mnohem výkonnějším autem, nicméně nevím do 1,5 mil.(za nový vůz) o ničem, pro mě, řidičsky zajímavějším a zábavnějším sporťáku, o bonusu sundávací střechy ani nemluvě...

peter
8. ledna • 9:30

v jednom americkom teste mali 1.5 ND, a chlapik povedal jasne, ziadne auto do 150 000 $ nedokaze miatu predbehnut v zakrutach! ja vlastnim model NB, a vobec mi nevadi ze to auto ma len 150 koni. viac mi ani netreba ked sa dokazem v nizkej rychlosti pustit dverami napred.. nech si kazdy jazdi v com chce, neodsudzujem ani TDI-ckarov ani HH, kazde auto ma nejake caro, a som celkom rad ze komunita ludi okolo mx5 je relativne mala, chvala bohu, vsetci ludia ktori ju vlastnia a poznam ich su ochotni, mili ludia pre ktorych je prvorady zazitok z jazdy. myslim si ze o vsetkom hovori toto video: https://youtu.be/nfBZPCaliQA...

JanKo
4. září • 7:52

Srovnavat Mazdu a nebo GT86 s HH je asi dost nesmysl, je jasny, ze budou "pomalejsi". Ale to je mi fuk, na takovyto lehce pubertalni jezdeni neni nic lepsiho. A proc se to neprodava (nebo se o to nikdo nezajima)? Protoze ten design je proste otresnej. Ta karoserie nema zadny pekny objemy, ma to nelogicky linky, proporce atd. Nejvic mi vadi ty zadni svetla a zadni naraznik jak rozteklej banan. Jako Manga dobry, ale evropan asi bude vybirat jinde.. No nic, snad se to Fiatu trochu povede lip.

Quebe
3. září • 22:03

To, o čem autor píše, je přesně to, co dělá zábavné auto zábavným. Nejde předně o to, kolik to má z 0 na 100, jak to pružně zrychluje z 60 na 100 na čtyřku a kolik lednic to odveze v kufru a děcek v sedačce.Ale to holt národ, s vážnou tváří závodící v kombíkových turbochrochtech v oblaku černého dýmu, nikdy nepochopí :-D

mpolan
4. září • 8:29

Jo.. rovně umí jet rychle každý blb.

Hat
8. září • 5:43

Tak proc nekdy nezatocis????

Ev Lo
3. září • 20:33

Za kolik to v CR nabizi na operak v dvoulitru?

Karel Hofman
4. září • 0:06

Mazda snad oficialni operak ani nema ne?

Karel Hofman
3. září • 16:49

Novou mx5 jsem se nesvezl, ale starou ano. Ani po precteni clanku nevidim na aute nic zajimaveho. Ano, ma to zadni nahon s LSD, ale to je tak vsechno. Za penize utracene za dvoulitr je mnohem lepsi volba HH typu cupra, megane RS, nebo civic TR. Budete za kazdych okolnosti rychlejsi (predpokladam, ze to je hlavni cil sportovniho auta). Ja osobne mam cupru a za mx5 bych nemenil ani nahodou. A pevne verim, ze bych v Brne, nebo Moste pojel jakoukoliv seriovou mx5. Uziji si s ni spoustu zabavy a navic se mi tam vejdou dve deti a pekny nakup. Pokud chcete oldschool auto se zadnim nahonem, daji se v minulost najit mnohem zajimavejsi vozy za lepsi penize.

Olda
4. září • 13:19

MX-5 NBFL jsem měl, pravidelně jsem jezdíval okruhy. V okruhových podmínkách jsem si konkrétně Cupru minulé generace intenzivně zajezdil v Mostě v režimu přesedání mezi oběma auty a opravdu dost jsem se nudil, přestože jsem jezdil s prstem v nose a lepší časy. Auto inertní, naprosto bez citu a zpětné vazby, těžké na předek, které podle přenosu váhy osciluje mezi nedotáčivostí a ještě větší nedotáčivostí i přes obuté semislicky. Tuhý podvozek a velká kola třeskutě drží, dokud jen s minimálním varováním nepustí. V kostce - řidičsky tupé a nudné, řiditelné jen podle očí, nikoli "zadku". Pokud máš novou Cupru, tu zatím nemohu hodnotit, ale je to pořád předokolka postavená na šasi konzumního auta, která drží jen díky moderní směsi velkých gumám.Ohledně nákupu - děkuji, nejsem socka, abych jezdil pro žrádlo do diskontů na měsíc dopředu, zajdu si raději pro čerstvé do potravit na rohu a na trh.
Děti zatím nemám a ve sportovním autě je stejně vozit nebudu, nemám v úmyslu je eventuálně zmrzačit, riziko vzhledem k provozu kolem roste, ať je majitel jakýkoli řidič.Působíš dojmem, že si za každou cenu snažíš obhájit nákup něčeho, co v přímém srovnání neobstojí. Sportovní auto není to rychlé, ani to s největším přetížením v zatáčce, ani to placaté/s hadrovou střechou/x dveřmi. ale to s nejlepší zpětnou vazbou, které se tudíž nechá aktivně vodit blízko limitu.

enthusiastic.driver
4. září • 9:12

A to je přesně ono, někdo má rád hrušky, jiný jabka... ;-)Kolik musíš po okresce švihat s tou Cuprou, abys měl pocit, že se neplazíš jak šnek? 150? 180? V MX-5 se budeš už ve 120 začínat bát :-) Pro tebe a spoustu dalších je zábavné mít efektivní, údernou a řidičsky relativně nenáročnou předokolku, pro jiné je zase větší zážitek mít plné ruce práce s balancováním na hraně v MX-5, třebaže u toho budou oproti řidiči v Cupře směšně pomalí.

Zombot
3. září • 23:53

Pokud chcete být nejrychlejší ze všech, tak MX5 skutečně není pro vás. Na druhou stranu je jen málo aut, se kterými si člověk srovnatelně vychutná i pomalou jízdu, a to jak na okreskách, tak ve městě. Osobně mě třeba moc neláká představa každodenního cestování po městě se skutečně rychlým autem - ano, každého bych asi pozávodil, ale plazit se městěm průměrnou rychlostí 30km/h s 300koňským sporťákem mi připadá víc frustrující než zábavné, protože ho nikde nemůžu pořádně pustit ze řetězu. Naopak v otevřeném autě (a v roadsteru speciálně) je zábava i pomalejší jízda, a to i za cenu, že člověku na dálnici ujede každý lepší sedan. Každopádně každý ať si pořídí co mu sedne víc - sám zůstanu u velkých amerických kabrioletů, které jsou vrcholně nepraktické, do zatáček je člověk musí přemlouvat, všude dorazí mezi posledními, a jako bonus žerou i trávu kolem cest :-)

Ev Lo
3. září • 20:58

Take verim tomu, ze bys s cuprou, proti me v mx-5 NC stock 2.0, v Brne nebo Moste vyhral, ale koho by to vic bavilo?

Karel Hofman
4. září • 0:04

Ver mi, ze me a spouste dalsich take. Proto se mx5 neprodava. Mel jsem predtim e46, dost lidma to vychvalovane ridicske auto, ale zazitek v cupre je uplne jinde. Jede mnohem rychleji, cistejsi stopu a casy jsou nesrovnatelne lepsi.Jinak proc zrovna mx5? Proc ne ten fiat, ktery bude mit motor?

Arnie J
4. září • 18:59

Z tohoto je zřejmé, že máte v rukách nasráno a jediné, co má pro vás smysl je brutální akcelerace.

Ev Lo
4. září • 11:21

Protoze mx-5 jde koupit?

Márty
3. září • 19:53

A to je právě to a čem mluvim!!
Srovnávat sportovní auto s HH je o ničem...jó HH možná je rychlý, praktičtější a kdoví co, ale sakra o tom sportovní auto není ne?
Když chci sportvní auto tak se všim všudy: pěkný, drahý, žravý, neprakticky (dost možná i nepohodlný). Každej to má jinak.. :-D
Když chceš rodinou mrdku, tak si kup VW...jó jasně, může být i svižná...

honza
3. září • 19:04

Patrně máš na mysli, že kdo si koupí MX-5, musí v něčem dalším vozit nákup. Tak sis koupil racionálně Cupru. A já si zase myslím, že za cenu Cupry si racionálně koupím na mnoho let lítačku MHD, občas zajdu na motokáry a ještě ušetřím.

Karel Hofman
3. září • 23:57

Motokary jezdim, ale zkus nikdy okruh v aute. Uvidis, ze je to zajimavejsi zazitek. A v cupre, nedej boze v CTR budes na mile daleko pred mx5.

Márty
3. září • 19:44

10/10 :-D

krtekx
3. září • 18:24

Neni nad to, stahnou si u cupry strechu jet na vylet.

Karel Hofman
3. září • 18:45

Aha, já zapomněl, že stahovací stecha dělá sportovní auto. Prostě tomu autu chybí adekvátní motor. Stejně jako Toyoty, nebo Subaru.

Ev Lo
3. září • 21:01

Sprotovni auto = roadster, tak to proste je. A jinak jo, mam zadokolku, 300hp, jeste furt dost novou, jestli si jeste nekdy koupim auto, pak mx-5. A to ma vyrazne mene vykonu, je realne pomalejsi, je realne pomalejsi vsude az na opravdu uzke zatackove orkresky, presto ... prave proto je to daleko vic sportak.

Karel Hofman
4. září • 0:01

Nemyslim si, ze sportovni auto=roadster. Spousta opravdu cistokrevnych sportaku ma do roadsteru daleko. A uz vubec si nemyslim, ze neco pomaleho = sportovni. Je pravda, ze Eddie „Orel“ Edwardse byl taky sportovec, ale leda tak pro srandu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
4. září • 15:18

Sportovec přece není jen ten nejlepší a nejrychlejší. I ti kdo běhají po parku pro radost jsou sportovci.

peter
3. září • 19:40

adekvatny motor?
LOL
ale co mozem od VWckara? praktickost a za kolko to da z na 100!
ak si chces s autom uzit tak nezrychlujem len zo semaforu smerom vpred

Karel Hofman
3. září • 23:54

Ano, adekvatni motor, ktery tam bude davat fiat. Pak verim, ze to bude zajimave sportovni auto. Mazda momentalne zadny adekvatni motor v nabidce. To je proste fakt a zadne narazky na VW tomu nepomuzou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
cudzinec11
6. září • 20:39

Je to KABRIOLET!!! puristicky kabriolet. Necele 4 metre velky. Pocul si uz o takom niecom? Je to primarne na vozenie so strechou dole a do 100 km/h na okreske. Neprevezies v tom rodinu a uz vôbec v tom miniauticku nechces narazit hoci len do srnky...Mas vykonne prakticke auto, blahozelam. mx5 nie je ani o vykone, ani o praktickosti, je to o zabave za volantom bez prekrocenia maximálnej povolenej rychlosti. Nepochopil si zmysel tohto auta. Ja by som ho tiez nekupil, lebo je to vyslovene druhe/tretie auto do rodiny. Ale chapem kazdeho, kto si ho mohol dovolit:D

mpolan
7. září • 8:01

Čekáš, že fanoušek přemotorované bestie, která umí jet rychle akorát rovně, ocení něco jako obratnost auta a zábavnost i v malých rychlostech? Naivita...

Márty
3. září • 16:31

Krásny mini test!! Těšim se na pokračování psané Vaší rukou.
Konečně někdo, kdo nehledí na litry v kufru, nebo v nádrži...nepočítá cm na sedáčkách a neolizuje plasty. A chce si za (ne)malý peníz udělat to, co je důležité...mít v životě radost a úsměv na tváři.

KK
3. září • 12:42

Ono je to celkom jednoduche.Kto nechape Mazdu MX-5, je mizerny sofer.

martin
3. září • 22:15

Bez ohladu na soferske schopnosti si gay car nikdy nekupim.

KK
4. září • 7:13

It's time to get out of the closet, my dear....

Johnny
27. července • 8:29

Exactly! :-D

honza
3. září • 12:54

Kdo nemá rád slivovici, není alkoholik.

Net
3. září • 10:58

Pro mě je nepraktická a drahá (zejména jako druhé auto). Takže ji ignoruji právem:)

:-))
4. září • 20:07

I kdybych si chtěl pořídit takové auto, tak to nikdy nebude MX5. Rozlousknout si hlavu o rám čelního okna při prvním ťukanci fakt nemám zapotřebí. Tohle auto není dělané pro evropany. Navíc je poslední generace dost ohavná.

dpcstb
5. září • 16:08

tak tak, zabavne auto pre ludi do 165cm

Nornik
3. září • 11:10

Souhlas ... sice uplne hluboku do kapsi nemam, ale 600k za vikendovku mi prijde dost. Takze bud neco starsiho a nebo sviste, v tom je taky zabava az za usima.

Sina
3. září • 23:07

Jo Swišť je za ty peníze parádní auto. Ale o trochu dražší Fiesta ST jezdí stejně dobře, jen má výkonnější motor...

martin
4. září • 11:26

Swift je zufalo stiesnena kopa nalesteneho bakelitu s hlucnym podvozkom. Fiestu som neskusal.

Kankunen
3. září • 11:27

Někdo ti zase řekne, na co Svišť, stačí vytuněná Fela.

bzzz
3. září • 10:08

V nasich koncinach si lide spise koupi nove/jete Z'ko, protoze prece BMW, a co na tom, ze v nem dobre vypadaji akorat Ken s Barbie...

Individualita
3. září • 10:52

To je sice fakt, ale zrovna zetko je fakt supr kára...

Kankunen
3. září • 8:46

Díky, krásně jsem si početl. A tak konzervativní národ zase nejsme, v Rakousku i Německu se bojí i té červené barvy.
V poslední době tady vyšlo plno kvalitních článků, je jen škoda, že podle počtu příspěvků slaví úspěch spíše bulvár od vedle.

Ostravak
3. září • 8:39

MX5 nas nezajímá, bo nemame čas pičo B-]

Vana666
3. září • 8:30

Trochu mě překvapila věta "...Že má Mazda MX-5 pohon zadních kol, snad víte. Možná ale nevíte, že má i motor uložený podélně ..."
Je tím snad myšleno že podélný motor vpředu je u zadního náhonu něco neobyčejného ? Mě jiné řešení vůbec ani nenapadá ...:-(jinak teda fajn

Vana666
3. září • 11:20

Předpokládám že minus tady nikdo nekliká bezdůvodně a že tedy dotyční znají i jiný směr uložení motoru vpředu u RWD. Fakt by mě zajímalo které to je a u jakých aut. Předem děkuji za fundované odpovědi.

Kankunen
3. září • 12:00

šest mínusů, ale auto zatím žádné.

Kankunen
3. září • 12:37

Ha, už nebudu rýpat do mínusářů. Asi uvažují stylem, když nevím tak dám mínus.

Vana666
3. září • 14:06

pokud vůbec uvažují ....:-|

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
honza
3. září • 14:10

Sbírá se ti to...

Vana666
3. září • 17:09

:-DNj, zatím devět mínusů a ani jedno zdůvodnění. Asi ani netuší o čem je řeč.

Vana666
4. září • 9:45

Aha už rozumím proč tolik mínusů ale žádné vysvětlení. Zjevně jsem nasadil laťku moc vysoko když jsem chtěl jen fundované odpovědi. :-)

mpolan
5. září • 9:20

Tady se dávají minusy za leccos. Tobě už jen podle přezdívky, jelikož se zkrátka v95% případů na minus chováš. A ti, kdo ho nedali za tohle, tak třeba za způsob vyjadřování?

Vana666
5. září • 9:53

mpolan: možná mám někdy ostřejší jazyk, ale myslím že je to úměrné velikosti nesmyslu na který si dovolím poukázat. V tomhle případě mi tvrzení v textu o nečekaném uložení motoru podél opravdu přišlo jako dost velké klopýtnutí, jaké by od tak zkušeného redaktora jako je pan Červenka určitě nemělo zaznít. Však už to taky v textu smazal. Takže pokud jsem se někoho prvním příspěvkem dotknul ak omluva. Následující můj příspěvek už byla jen slušná otázka bez jakékoliv ironie, a stejně na ni nikdo z mínusářů nedokázal odpovědět (a vlastně vůbec nikdo)

Jiří Červenka
5. září • 10:28 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Já jsem tím chtěl říct něco jiného, totiž že z pohonu zadních kol vyplývá tak nějak inherentně „správnější“ konstrukce než u aut koncepce všechno vpředu, že technicky je MX-5 prostě poctivý sporťák bez ohledu na dynamické parametry. Ale máte pravdu, byla to nepovedená a právem kritizovaná formulace.

Vana666
5. září • 10:42

Nic si z toho pane Červenka nedělejte, tá tu kritiku schytal taky :-)
Můj problém je že mi zjevné nesmysly hned hrozně bijou do očí a reakce je pak asi trochu ostřejší. Minulý týden jsem podobně diskutoval s panem Holcem. Holt každý jsme nějaký
V každém případě přeji hezký víkend

David
7. září • 13:39

Parní stroj vpředu napříč?Proudový motor vpředu na štorc? :-D

Vana666
7. září • 21:30

David: Možná jsi přehlédl že jsem žádal o fundované odpovědi

Ales Beseda
3. září • 8:00

Já Vás, pane Červenko, naprosto chápu. Sám jsem si koupil auto jen pro radost. Pěkné a nenápadné. Bohužel, otevřený roadster to není. Přál bych si ho, ale ta cena je mimo možnosti lidí, kteří se nehoní za prestiží, ale chtějí jen krásnou hračku. V Česku je zvykem se moc neodlišovat. Takže pokud někdo má peníze, koupí si něco hodně velkého se zvučným jménem. Viz ohavná přerostlá BMW. Je to sice hnusné, ale široko daleko to hlásá, že na to mám. Nerad to říkám, ale jako národ nemáme dobrý vkus, národ s dobrým vkusem by neměl ve svém čele Paroubky a Zemany... Sdílím Vaše nadšení z krásného auta a přeji Vám i nám, aby jednou dobrý vkus a radost ze života bez ohledu na jeho značkovost zvítězily. ;-)

Čechystán
5. září • 18:34

Předpokládám, že bychom si zasloužili Schwarzenbergy a taky různé Kraďousky, Topolánky, Vondry, Bémy... Myslím si, že si zasloužíme hlavně Islám... už aby to bylo :-P

Phoenix
3. září • 10:34

Taky jsem si pořídil auto, které se mi vždycky líbilo, které mi dělá radost... Absolutně nekonvenční, v našich končinách málokdy vídané. Dokonce i v Německu na parkovišti se u něj hodně lidí zastaví...

grundle
3. září • 12:34

Jojo, minulý týden jsem tě viděl, Pontiac Solstice gpx kabrio, není to můj šálek kávy, ale gratuluji k vysněnému vozu, ať slouží.

Doporučujeme

Články odjinud