470 koní a 618 N.m na předních kolech? Tento upravený VW Golf GTI je úplnou bestií

Více jak 300 koní na předních kolech se může zdát jako příliš. Tento upravený Golf jich má 470.

Není divu, že mnoho značek včetně Volkswagenu nasazuje do svých rychlých hatchbacků přesahujících hranici 300 koní pohon všech kol. Více koní a točivého momentu se už může zdát pro čistou předokolku jako příliš, a to jak po stránce limitů přenosu veškeré síly na vozovku a zajištění slušné trakce, tak konečné zvladatelnosti přední nápravy v rukách řidiče.

Proto se Golf R (v nové generaci s výkonem 333 koní) nebo třeba nejnovější Mercedes-AMG A45 (ve verzi S o síle až 421 koní) spoléhají na pohon všech kol. Jak tedy musí jezdit upravený Golf GTI Clubsport, který výkonem převyšuje oba zmíněné super hatchbacky, ale všechnu sílu mají na starost stále jen přední kola?

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

To se snažil ve svém testu popsat Max z YouTube kanálu AutoTopNL, kterému se do ruky dostal právě takto upravený Golf. Majitel vozu, který je rovněž majitelem nizozemské dílny Pro Car Tuning, kde bylo auto upraveno, se rozhodl svůj osobák povýšit na celkem 470 koní a 618 N.m točivého momentu. Opravdu vysoká čísla na hot hatch s pohonem předních kol. Pro srovnání, sériové GTI Clubsport má 265 koní a 350 N.m.

Na poměrně nenápadně vypadajícím šedém Clubsportu najdete řadu úprav, především ale dostal přeplňovaný dvoulitr nové hybridní turbodmychadlo, nové sání a mezichladič, zakázkový výfukový systém nebo upravený podvozek AP. Dvouspojková převodovka DSG prošla jen přemapováním. Max rovněž uvádí, že zmíněné hodnoty výkonu jsou maximem, které dokáže skříň zvládnout.

Nový Volkswagen Golf prošel prvním tuningem. ABT k němu přistupoval svědomitě

Nový Volkswagen Golf prošel prvním tuningem. ABT k němu přistupoval svědomitě

Chování vozu na silnici, ke všemu na mokru, je docela předvídatelné. Diferenciál takovou nálož síly nezvládá, auto protáčí přední kola na první, druhý i třetí převodový stupeň, přičemž až na čtyřku se úroveň prokluzu sníží. Takzvaný „torque steer“ neboli tahání volantu při akceleraci je pak samozřejmostí.

Každopádně byl ale Max z bestiálního charakteru upraveného Golfu nadšen. Nechyběl ani slušný průlet po autobahnu, kde dosáhl maximální rychlosti 280 km/h…

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 98 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků